[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:04

denk dat het ook meer in het nieuws komt
vooral hier op bokt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:06

Doei!

Wat gaan jullie hard!
Vandaag Zaza weer voor de kar gezet, en ook wat foto's gemaakt. Zal ze zo ook even uploaden. Lachen

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:34

Jeetje ik kan het nu al niet meer bijhouden.
Heb ergens idd wel mooie onderleggers voorbij zien komen. Als ik eindelijk nieuw tuig ga kopen moeten daar wel een paar mooie onderleggers bij. Ik heb nu een set van horsetotaal maar die vind ik eigenlijk helemaal niet fijn, best wel ruwe stof.
Maar voorlopig moet ik eerst de knoop doorhakken wat betreft het kopen van een nieuwe wagen en tuig. Daar twijfel ik nu al een jaar over. Ik wil eigenlijk beide maar das even erg veel geld bij elkaar.

Wat betreft de cap. Ik men er nooit mee. Heb er wel een aangeschaft toe ik eindelijk eens rijles ohz ging nemen, maar na die paar maanden nooit meer opgehad. Ik rij ook verder geen wedstrijden ofzo waar het verplicht is. Weet dat er een risico aan zit maar dat zit aan nog wel meer dingen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 17:35

heej ben ik weer

drek lekker rijden Haha!

jullie nog plannen vanavond ?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 19:59

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:14

IK heb al gereageerd Haha! Ziet er leuk uit zaza voor de kar. Heerlijk zo genieten van de zon

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 20:38

heb ook gereageerd ziet er leuk uit hoor Ja

net terug van het rijden geen proefje geoefend maar paps heeft me beetje dressuurles gegeven. Vanaf de kant zie je natuurlijk meer dan als je erachter zit Knipoog we hebben de leidsels in het onderste gaatje van het bokkebitje waar ik mee rijd gedaan en hij rijd daar veel lekkerder op. Hij knauwde te veel op het bit als ik ging dressuuren op de wei (heb ik net 2 keer gedaan) En vandaag in het onderste gaatje gedaan en hij hield heel de tijd netjes zijn mond dicht en leek ook wel of hij betere stelling aannam

Ik denk dat het nu meer schaareffect heeft en het voorheen gewoon achter in zijn mond getrokke werd.

Ach weer wat gelleerd hij liep echt mega lekker en supper mooi volgens paps.

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 21:50

Hoihoi,
Niet wezen mennen vandaag, maar wel gereden ohz.
Het was dan ook heerlijk weer, maar niet heel erg warm. Er stond een fris windje.

Fiffill, nu ga ik je foto's even bekijken!

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 22:41

Hallo,

Vandaag alweer een rondje om geweest met Nanna dit was alleen een iets minder groot succes. Boos! Nanna heeft bedacht op kruisingen waar ze naar huis kan wel haar eigenweg kan bepalen. En als ik dat dan niet wil gaat ze der een groot probleem van maken. Boos! Ik baal er echt van.

Ik heb zin een ongeluk wat is heb gehad en een ongeluk waar ik bij stond besloten dat ik men met cap op. Met dit weer is het heel verleidelijk om het niet te doen.
Ik schrok ook echt van het verhaal in mun topic..

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:24

Nelleke_H schreef:
Nanna heeft bedacht op kruisingen waar ze naar huis kan wel haar eigenweg kan bepalen. En als ik dat dan niet wil gaat ze der een groot probleem van maken. Boos! Ik baal er echt van.

Dat ken ik van ergens. De mijne hebben bedacht dat ze voor de tweewieler gerust links- of rechtsomkeert kunnen maken als ze niet meer vooruit willen. Heel leuk als ze dat ook proberen voor de vierwieler. Haha! Niet afgeven en doorzetten, al blijf je daar een halve dag staan klooien...

Groeten, SuSEQ

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:54

Ik heb lekker buitenritje gemaakt ohz.
Voorlopig geen menles wegens tijdgebrek van mijn kant en de andere kant.

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:35

SuSEQ schreef:
Nelleke_H schreef:
Nanna heeft bedacht op kruisingen waar ze naar huis kan wel haar eigenweg kan bepalen. En als ik dat dan niet wil gaat ze der een groot probleem van maken. Boos! Ik baal er echt van.

Dat ken ik van ergens. De mijne hebben bedacht dat ze voor de tweewieler gerust links- of rechtsomkeert kunnen maken als ze niet meer vooruit willen. Heel leuk als ze dat ook proberen voor de vierwieler. Haha! Niet afgeven en doorzetten, al blijf je daar een halve dag staan klooien...

Groeten, SuSEQ

Ja idd Nanna staat ook voor de twee wieler. Ze krijgt van mij ook echt geen gelijk. We gaan heen waar ik heen wil en niks anders.
vandaag maar weer proberen. Ja

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:51

Sonja had altijd een afwijking naar rechts, die wilde alsmaar rechts inslaan als er een pad was. Maar door er tijdig op te reageren liep ze toch lekker rechtdoor.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:53

al onze paarden doen dat Nagelbijten / Gniffelen ze weten de weg naar huis zo goed dat als we richting huis gaan ze ook ineens veel harder stappen en willen draven. Dit laten we nooit toe. Ze doen alleen nooit moeilijk als we gewoon een andere kant uitgaan. WE merken dat ze uit zichzelf de bocht willen nemen maar als we de andere kant uit gaan vinden ze dat ook niet erg gelukkig

goedemorgen trouwens haha

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:58

Goedemorgen inderdaad. Dat versnellen doen mijn shetten juist als ik net wegga bij de wei. Die genieten zo van het werk dat ze het liefst iedere dag zouden gaan. Nando heeft wel een grote voorkeur voor de hei ipv het veld.Dus aan het einde van de weg voor de wei, wil hij altijd naar de hei, gaan we de andere kant uit dan gaat hij demonstratief langzaam stappen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:59

ik merk die paar keer dat ik op de wei in het bosje achterons ben gaan dresuuren meneer ineens veel energieker is (denk dat hij het leuk vind Haha! ) oortjes naar voren en gaan en die banaan moet hem soms inhouden omdat hij te snel loopt en dan uitelkaar valt voor het mooie Nagelbijten / Gniffelen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 09:15

Zo gisteren ging het ontzettend goed voor het eerst weer.

Die van mij heeft er gelukkig geen last van op weg naar huis

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:13

Het staat nu echt op de startlijst dat ik maandag Z ga starten. Brrr, vind het maar wat eng.
Ben iig wel 1e in de Z, ben de enige die Z start Knipoog.

@LADPR: Super dat het zo lekker ging Lachen.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:14

Dennis schreef:
Het staat nu echt op de startlijst dat ik maandag Z ga starten. Brrr, vind het maar wat eng.
Ben iig wel 1e in de Z, ben de enige die Z start Knipoog.

@LADPR: Super dat het zo lekker ging Lachen.

haha de uitslag is al bekend dan maar je weet nog niet hoeveel winst je rijd Knipoog

alvast veel succes zal vast wel goed komen hoor Ja

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:20

Gaat helemaal goed komen Ciska Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:25

Ja, en dat winst zal net de truc worden Knipoog. Roosje kan alles, nu ik nog Lachen.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:36

Goedemorgen!

Nou ik heb gister ook gemend. We zaten bij de bomen omhoog omdat er wegkabouters op de weg zaten. Mijn vriend heeft de hele tijd naast Anouk gelopen, om haar gerust te stellen. Toen hij dacht dat het vertrouwd was, ging hij mee op de bok. 3 seconden later sprong er een hert uit de bosjes en stond Anouk op haar achterste benen. En niet vooruit willen. Nou daar maar even 10 min gestaan.. Toen madam 1 stap zette! Haha!
Toen was het de beste pony van de wereld natuurlijk. Later stapte ze wel vlot door en schrok ze nergens meer van. Lachen

Morgen proberen we het weer even, gewoon kleine stukjes, stapje voor stapje opbouwen. Lachen

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:42

Oh gezellig, ik ga meedoen Lachen

Ik ben Sarah, werk nu bijna 2 jaar bij de kinderboerderij in Drachten, verzorg daar de pony's die gebruikt worden voor de ponykarritjes. Die ritjes over de kinderboerderij men ik ook zelf, samen met nog andere koetsiers, onder andere Marjolein!

@Marjolein: leuk dat t begin er is met Anouk, schrikken is vrij normaal natuurlijk, maar super dat ze toch rustig werd Lachen Komt vast helemaal goed!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:47

Heb gister weer praktijkles gehad voor mijn KB.

Zit al minder in de knoop met de leidsels. Maar nu zijn we begonnen aan wendingen, en ik moest natuurlijk 4 keer een wending naar rechts maken (op de weg) met daarbij ook nog een rotonde.

Verder op bij het festival terrein (pinksteren) hadden ze een vluchtheuvel gemaakt van ijzeren rijplaten.
Dus is de instructrice maar even afgestapt om paard te begeleiden.

Was wel gaaf hoor Haha!

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:48

Hallo, ik kom me ook even voorstellen!
Maar ik hou het nu even kort, want ik ga zo lekker een buitenrit maken.

Ik heb een Haflinger van 8 jaar oud. Vorige zomer is hij beleerd voor de wagen. Ik heb nu een mooie marathonwagen en een kunststoftuig waar ik heel blij mee ben (weinig poetswerk haha).

Van de week weer een beetje begonnen met mennen na al dat slechte weer. Maar de rem was vastgelopen, dus nu staat de wagen bij de reperateur. Gister nog wel een ritje gemaakt, bleek dat de rem (na het maken) het helemaal niet meer deed Clown dus hebben ze 'm gister weer opgehaald en hopelijk brengen ze m'n wagen vandaag terug, dan kan ik met dit mooie weer een paar foto's maken!

Later meer, nu roept het mooie weer me! Haha!