[AR] Het grote "Koetsiersbewijs" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzan_bobar

Re: Centraal topic Koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:25

Hoi hoi,

Ik ga 27 maart al op voor mijn koetsiersbewijs. Door het weer is het examen 2 weken verschoven,... Dat gaf mij wel kans om alsnog in te stromen! Ik ben benieuwd! De lessen gaan heerlijk, de theorie zie ik wel tegen op hoor,... pfff al die verschillende koetsjes enzo pffff

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:31

Ik ben bezig met mn koetsiersbewijs halen. Begin juni zijn de examens. Theorie vind ik tot nu toe erg vervelend en er word te veel op dingen ingegaan die er helemaal niet toe doen.
We zijn begonnen begin februari, 1 les in de week. Vanaf 30 maart gaan we met het praktische gedeelte beginnen, we hebben al het een en ander gedaan.

Sommige dingen zijn zo ontzettend saai om door te zitten.
Maar de meeste in onze groep zijn studenten aan de universiteit en enkelen hebben rijervaring, maar de meeste helemaal niks.

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:47

Alou schreef:
ikkemetwikke schreef:
er staat toch ook "zker niet ALS je geen ervaring hebt?
ziet zo vlug op de tenen getrapt zijn hoor.
ik zou het al knap vinden de theorie erin te stampen in een weekend,als je daarnaast in 1 weekend ook nog je praktijklessen moet krijgen.

staat toch niet voor niets zo een lachend smilietje achter <3
Je krijgd toch zo een boek? die zou je toch thuis kunnen bestuderen?!
wat zou de reden zijn dat het met het RBW wel lukt en niet met het KBW?

:D

als het niet lukt zijn de gevolgen ietsje groter !
Ik zou als ik instructeur was niet zomaar een aanspanning ene examen af laten leggen in een binnenstad / centrum.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:59

Suzan_bobar schreef:
Hoi hoi,

Ik ga 27 maart al op voor mijn koetsiersbewijs. Door het weer is het examen 2 weken verschoven,... Dat gaf mij wel kans om alsnog in te stromen! Ik ben benieuwd! De lessen gaan heerlijk, de theorie zie ik wel tegen op hoor,... pfff al die verschillende koetsjes enzo pffff

Nou ik zag ook op tegen de koetjes nou ik heb op het examen maar 1 of 2 vragen gehad over de koetsjes. En van de 35 vragen had ik er maar 3 fout :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:04

Jah er wordt ook veel algemeen over het paard gevraagt en het tuig enzo,... ik miste in de oefen tentamens wel de verkeersvragen,... van de 35 vragen zijn er maar 1 of 2 verkeersvragen,.....

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:06

En wie weet hier het antwoord op die voer vraag,...
Wat is de stelregel voor het voer van het paard?
A. 5 kilo brok, 5 kilo hooi
B. 3 kilo brok, 10 kilo hooi
C. onbeperkt hooi

In de antwoorden van de online vragen is het antwoord A (jawel, dat moet ik mijn pony geven hahahaha dan explodeert ie!) en mijn instructeur zei B. Dus we zijn er nog steeds over in discussie. Het antwoord wordt voor het examen gevraagt aan de examinator.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:07

Ik had ook een vraag wat giftig is voor paarden. Dat was onder andere vingerhoedskruid.

Maar als je een verkeersvraag krijgt zit er een plaatje bij voor de handigheid:P

En waar oefen je de examens?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:08

Ik zou voor B of C gaan

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:09

Ik heb thuis nog een stapeltje oefenexamens liggen plus de goede antwoorden. Zou eens kunnen kijken.

Beste is natuurlijk C, daarna B. A vind ik geen optie.
Ik zou in dit geval voor B gaan

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:09

Ik zou toch echt C zeggen, ik zou A wel een raar antwoord vinden.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:10

Suzan_bobar schreef:
En wie weet hier het antwoord op die voer vraag,...
Wat is de stelregel voor het voer van het paard?
A. 5 kilo brok, 5 kilo hooi
B. 3 kilo brok, 10 kilo hooi
C. onbeperkt hooi

In de antwoorden van de online vragen is het antwoord A (jawel, dat moet ik mijn pony geven hahahaha dan explodeert ie!) en mijn instructeur zei B. Dus we zijn er nog steeds over in discussie. Het antwoord wordt voor het examen gevraagt aan de examinator.

Het is inderdaad antwoord A maar dat moet je ruim denkend nemen. Dus eigenlijk moet je gwn kijken wat je paard voor beweging krijgt en dat soort dingen. Wij hadden er op curcus ook een discussie over:P. Want opzich mag een shet alleen ruw voer krijgen. En hebben shetten niet echt brok nodig tenzij je heel erg intensief gaat trainen

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:17

En als je je shetten traint dan is 5 kilo toch nog altijd teveel. Ze kijken mi teveel naar cijfertjes. Die kilo's brok is afhankelijk van zoveel andere dingen. Staat je paard op stal, of in een padock, komt hij overdag buiten, wat voor training geef je hem, is het een ruin of een merrie, hoe oud, wat voor soort kar heb je, op wat voor ondergrond moet je paard werken?

Ik vind niet dat dit een standaard antwoord kan zijn, 5 kilo brok en 5 kilo hooi punt

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:19

Tja, imo heeft een paard altijd onbeperkt hooi nodig.. als dat niet kan vanwege dikte oke, maar dan valt die brok ook buiten beschouwing. 5 kilo hooi vind ik iig veel te weinig en 5 kilo brok is echt gigantisch veel voor een gemiddeld recreatiepaard.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:24

Hahahahaha juist, blij dat die discussie dus altijd oplaait.
We moeten antwoorden volgens het boek. Daarin staat bijv ook dat het beste is je paard min een uur voor een intensieve rit te voeren. Nu heb ik endurance gereden en is er bekend dat je paard 2 uur na het voeren een dip krijgt. Zijn lichaam is dan bezig met het voer verteren en dan wordt het werk erg moeilijk voor hem,.... Dus ik had als antwoord gegeven minimaal 2 uur van te voren,... Ik had gelijk, maar antwoorden volgens het boek was het toch fout,..... Tijd voor een update in het boek dus hahahaha

Verder heb ik de FNRS cursus ook gezien hoor, maar dat gaat me te langzaam,.... pfff ik weet heus wel hoe ik een paard uit de stal moet halen, moet poetsen etc,..... Het optuigen idem dito, dat doe je 1 of 2 keer en dan weet je dat toch?? Zo moeilijk is het immers niet,....

We gaan er de 27e voor!

Oefenvragen kun je vinden via de site van onder de kastanje,... dan moet je minimaal 80% scoren om te slagen. Is dit trouwens bij het officiele examen ook zo??? Hoeveel fouten mag je hebben? 8 toch?

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:46

IndianLady schreef:
En als je je shetten traint dan is 5 kilo toch nog altijd teveel. Ze kijken mi teveel naar cijfertjes. Die kilo's brok is afhankelijk van zoveel andere dingen. Staat je paard op stal, of in een padock, komt hij overdag buiten, wat voor training geef je hem, is het een ruin of een merrie, hoe oud, wat voor soort kar heb je, op wat voor ondergrond moet je paard werken?

Ik vind niet dat dit een standaard antwoord kan zijn, 5 kilo brok en 5 kilo hooi punt

Je hoeft een shet ook geen 5 kilo te geven. Want wat ik net zeg is dat een shet makkelijk alleen op hooi kan leven. Die regel is gwn per ras verschillend als ik karin voor de kar heb gehad krijgt ze een handje brok meer niet de rest kan ze hooi eten.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:47

Ik doelde op het goede antwoord van de SRR ;)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:48

Suzan_bobar schreef:
Oefenvragen kun je vinden via de site van onder de kastanje,... dan moet je minimaal 80% scoren om te slagen. Is dit trouwens bij het officiele examen ook zo??? Hoeveel fouten mag je hebben? 8 toch?

Je mag er 7 fout hebben als je er 8 hebt ben je gezakt ;) En die 80% is ook voor het officele examen. En inderdaad bij onder de kastanje vind je de vragen :P

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:52

Okey max 7 dus,....

Ik zit nu contnu op 88% goed,... Dus dat is goed :D
Zou het liefste 100% halen, maar dan zit er weer zo´n twijfel vraag tussen grrrrrrr

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:55

Suzan_bobar schreef:
Okey max 7 dus,....

Ik zit nu contnu op 88% goed,... Dus dat is goed :D
Zou het liefste 100% halen, maar dan zit er weer zo´n twijfel vraag tussen grrrrrrr

Je eerste ingeving is meestal de best ;) en lees de vragen heel goed soms als je hem niet goed leest maak je juist fouten

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 12:57

Ja daar kwam ik ook achter,... welke van de drie is NIET juist,... tjee ik snapte er niets van,... er waren er toch twee juist hahahahaha (lezen is echt DE tip voor het examen volgens mij!)

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:00

Ja dat was het bij mij ook zeer zeker :P En wat bij mij ook hielp de ochtend van mijn examen heb ik dingen waar ik aan twijfelde nog even door gelezen en het resultaat is maar 3 fout :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:04

Ja dat doe ik ook,... ik ben ook een op het laatste moment leer persoon,.... Ik ga deze week intensief ermee bezig. Het boek nog een keer van voor naar achter doornemen. Heb echter mijn oproep nog steeds niet binnen,.... Hoe lang van te voren had jij die binnen??

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:06

Een week of anderhalf van te voren. En ik had hem braaf bij me en de examinator (rot woordxD) heeft er niet eens om gevraagd. Waar volg je de curcus eigenlijk :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:08

In Vaassen bij de Cannenburgh. Heb les van Geert Weultjes.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:09

Suzan_bobar schreef:
In Vaassen bij de Cannenburgh. Heb les van Geert Weultjes.

Okee ken ik niet :P Ik ken dus Onder de Kastanje omdat ik heb daar heb gedaan xD