Alleen ze is erg bruin
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Spaikey schreef:Maar HC mag je altijd B starten.
Leuk Jolliej wat voor krijg je erbij?

Gem schreef:Weer even een nieuw subdoel: de nieuwe eigenaar van mijn paard wegwijs maken in de marathon. Oftewel, over krap twee weken groomen in de SWM Ysselsteyn, achterop in de marathon.

Het losrijden ging heel goed. Niks aan de hand, aan het einde was ze zelfs zo ontspannen dat we rustig over het terrein stapten. Prima. Toen werden we op geroepen want wat bleek: we moesten in 1 lange rij stappend de eerste ronde doen, terwijl de speaker een leuk praatje hield over alle deelnemers. Guttegut.. ik dacht nog: misschien kunnen we wat steun vinden bij al die andere paarden die dit op hun gemakje doen. Jody dacht daar duidelijk anders over. Bij haar ging er een heel andere bel rinkelen: tuigpaardenconcours! We draaiden de weg op, en ze begint direct te springen. Mijn vriend had haar al vast, maar dat maakte niks uit. Een paar meter verder blokkeert ze volledig. Echt compleet. Dit was wat er ook in Exloo gebeurde vorig jaar. Waarschijnlijk was het de vele paarden plus het in 1 groep verlaten vh losrijterrein voor haar een trigger. We zijn rustig gebleven, boos worden heeft geen zin. Zij was in paniek, dan wil ik graag haar rots in de branding zijn. Ze stond scheef voor de kar, als geruststelling kon ik haar bil wel aaien, maar ze had besloten dat dit niks werd. En als ze het echt niet in de kop heeft, dan krijg je het niet voor elkaar. Anderen haalden ons in, dat hielp ook niet. We kiepten bijna om. Gelukkig was er een man die ons hielp. We gingen wel weer vooruit, maar met hele vreemde Spaanse sprongen. Daarop hebben we besloten om om te draaien. Daar deden we Jody een groot plezier meer want toen draafde ze weer en kreeg ik weer contact op m'n leidsels. Het ging best mal, maar ik heb geen tel echt angst gehad. Best gek eigenlijk. Mijn vertrouwen in haar is zo groot. Ze doet dit niet om mij te pesten, ze is echt getraumatiseerd geloof ik. Gezien haar heftige reactie. We zijn nog lekker even een stuk uit gaan draven buitenuit. Lekker de spanning er af. Dat deed ze helemaal super! Niet kijkerig en al helemaal niet vervelend. Gewoon Jody zoals ik haar ken.