[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:18

Baudy, wat een knapperd
Tinkertje, wat een heerlijke foto's! En een nieuwe wagen. Mooi!

Wij hebben straks les en gaan proberen proefje te filmen voor online wedstrijd.

Inderdaad heel rare 4 mei. En zal vandaag voor veel mensen ook raar zijn. Wij gingen nooit naar festivals ofzo, dus voor ons weinig verschil. Maar als je gewend bent om op 5 mei op pad te gaan, is het heel raar.

Fijne dag allemaal

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 08:49

Wij gaan op 5 mei altijd naar het park hapje drankje muziekje nu is het saai gewoon thuis maar mijn ding doen.

tine suc6 met je proefje +:)+
iedereen een fijne dag

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 09:16

Mooie nieuwe wagen,
Tine, succes met het proefje.
Leuke foto's van buitenritten, en wagens en baudyh, gefeliciteerd, gave hengst voor de merries hopen op gezonde veulens volgend jaar.

Vanmorgenheel vroeg op, en konden de honden nog een rondje mee met de step, frissss was het.
Een heel mooi vosje gezien vlakbij, en met geluk stond hij ook nog op de foto. Geluksmomentje.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 10:47

Ik ben ook geen festival ganger.
Mijn vriend is gewoon werken vandaag, ik ben wel vrij.
Vanochtend al even heerlijk genoten bij de paarden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Net boodschappen gedaan en nu even aan de koffie. En dan maar aan het achterstallige huishouden. :=
Dus ik maak mijn dag wel vol denk ik. :')

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:34

Wij zijn 365/366 dagen per jaar open, dus dit wordt gewoon vanuit Hoofddorp getikt :D

Vanmorgen wel langer thuis gebleven, beet Banjer me toch keihard in mijn arm. Eerste keer in 3 jaar dat het hem zo goed lukt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:41

Foei Banjer toch :oo

Ben ook geen groot festival ganger maar wel een dagje-buurt-park-ganger. Dus zeg maar BBQ'tjes, hier en daar muziek, wat verkoopdingetjes, kleinschalig gedoe zeg maar. Beetje bijkletsen met jan en alleman uit de buurt. Dat vind ik helemaal gezellig. Nu helaas ook nergens van dat soort dingen. Vind dat erg jammer mis het echt.

Dus maar lekker lang naar stal gegaan. Had een 2e hands Ideal cob maat tuig gekocht en nu de combi van Kieffer met dat van Ideal maakt het helemaal perfect, alles ligt er nu perfect op. Hou de onderdelen maar die ik nog over heb, want die zijn nu wat te groot, maar iedereen zegt dat ze nog erg uit kan groeien in de breedte dus ik het alles maar ingevet en netjes weggelegd.
Vandaag voor het eerst hoofdstelletje om gedaan met oogkleppen. Vond ze wel een beetje raar. Bij de vlag die uithing ging ze helemaal omhoog turen zo grappig :)F het wapperde behoorlijk maar daar was ze totaal niet van onder de indruk.

Ziet er mooi uit allemaal Renske.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:20

Al een tijdje niet gereageerd. Wel meegelezen hoor ;)

Gaat het met je arm Ipsilonka?

Ik ben net een uurtje terug van een rondje hei. Pony is duidelijk sneller (al merk ik dat niet altijd op de wagen) en we kunnen vaker een stukje galop meepakken. Normaal is de rit 3 uur makkelijk. Nu waren we tussen de 2 en 2,5 uur terug. Lekker. Zit er in ieder geval vooruitgang in.

Pony schrok 1x heel goed (meestal als ze het spannend vind gaat ze ergerrrr hard) maar nu sprong ze bijna uit haar tuig. Maar daarna keek ze om zich heen van 'waar de hell ben ik nu van geschrokken?"
Dat vroegen wij ons ook af hahahahah

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:45

Citaat:
Maar daarna keek ze om zich heen van 'waar de hell ben ik nu van geschrokken?"
Dat vroegen wij ons ook af hahahahah

_O- ik heb beeld.

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:10

Tinkertje Mack past er goed voor en fijn dat jou dochter lekker zit nu, maar voorlopig is het bruikleen hoor, we willen het karretje nog niet kwijt. 8-)

Baudyh :wow: wat een knappe man voor jou merrie

Biancacoo weer vroeg op :brr: ochtenstond heeft goud in de mond toch.

Ips :Y) Banjer wilde proeven.

Renske heeft een mooie stel /3 /3 /3

Chamion ook ik heb beeld _O-

Hier vanochtend een rondje met de mannen gemaakt en vanmiddag HH klusjes gedaan, het was te koud om het trasraam te schilderen morgen hopelijk warmer.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:18

Tinkertjes dochter is lekker aan het mennen met Mack. Wat lief van Marga <3

Ips, foei stoute Banjer.

Bianca, ik geniet altijd zo van jouw ochtend en natuurfoto's. Prachtig.

Renske wat een mooi goud in de wei.

Chamion haha, ik moet erg lachen om je beschrijving.

Vhu heeft een compleet tuig en dan ook nog een oogklep-mak-paard. Ga je het beleren zelf doen?

Tine je hebt het maar druk met alles wat je doet. Pfff.

Ik had vandaag een erg relaxed dagje
Dat is toch wel echt genieten zo in het zonnetje <3
Afbeelding

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:16

Assie heerlijk genietdagje

Marga lekker aan de rij geweest

chamion whaha ik zie het helemaal voor me _O-

vhs uit hier precies zo ik hou wel van een borreltje in een park ,op een terrasje of gezellig met vrienden.
Gekke dag was het vandaag.
Mooi dat je tuig goed past +:)+

ipsilonka oeii ondeugende banjer.

renske heerlijk genieten van de paarden.

bianca lekker vroeg op pas geweest en een vos gespot gelukkig hebben wij die hier niet.

Idd super lief van marga om hun karretje in bruikleen te geven _/-\o_
Mijn dochter en schoonzoon gingen vanmiddag weer lekker samen op pad incl Bo 1 van onze honden. <3
Ze gaan als de kleine geboren is sparen voor een mooi marathonwagentje naar nu eerst andere prioriteiten.
De sulky is nu met haar buik niet echt fijn op marga haar karretje zit ze super :j

Ik ben de hele middag bezig geweest met extra draden trekken zodat Suzie , Fien en Mack op het andere shettenlandje konden.
Nu kan Puck er nog beter bij zo lief om te zien die grote reus staat te waken voor het draad <3

Afbeelding

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 22:19

Assie, lekker uitzicht, ik ben niet zo van het stil zitten ;)

Verder sluit ik me even aan bij jullie mooie samenvattingen.

Vandaag ging de les met Thor weer heel fijn. Hij vindt de linkergalop nog moeilijk, maar het gaat steeds beter. Filmpje voor zoonlief is gelukt en verstuurd. Benieuwd of hij zijn eerste winstpunt in de M2 weet te halen met Rocky. We waren zelf tevreden. Daarna heeft Rocky ook nog even de sleep getrokken. Ook vandaag ging het weer heel goed. Als het morgen weer goed gaat, krijgt hij even een vrije dag. Dat heeft hij meer dan verdiend.

Morgen krijg ik weer de oppaskinderen hier, 1 ervan heeft school net als zoonlief en 2 hebben nog vakantie. Ik denk dat ik Amerigo maar weer inzet. Kunnen de 2 pubers rustig met school aan de slag en zijn de andere 2 lekker buiten.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-20 10:56

Ipsilonka... ook hier, van harte gefeliciteerd !! Wens je een fijne dag.
Stoute banjer....
Assie thanks :* geniet er zelf ook enorm van zo smorgens vroeg.
Je zit daar heerlijk bij de paarden in de wei, zo met snuffel erbij, genieten hoor.
En nog een geschrokken paard... vreselijk griezelig..gelukkig goed afgelopen.
Tinkertje... vosjes zijn geweldig om te zien, doen je niks... super die grote met jullie veulen.. braaf zijn ze dan he..
Tine, fijn dat amerigo goed gaat.

Wie ik ben vergeten...sorry

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:49

Afbeelding

Zo even bijgelezen! Goed bezig allemaal! Hier toeren we rustig door! Nog 3 weken dan breng ik haar een 2 maand weg naar de vorige eigenaar. Word wel een gemis |(

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 15:02

bianca ik ben er ook niet bang voor maar met de vele lammetjes hier op het eiland willen wij ze niet :D
Net zi als mollen aks die meekomen met een zandtransport krijgen ze een enkeltje wintersport :Y)
Maar die vossen lijkt me wel prachtig om te zien hoor.

hatsikidee lekker aan de rij.
maar hoezo gaat ze voor 2 maanden terug dan heb ik even gemist geloof ik :o

tine gezellig oppaskids
mooi dat het filmen is gelukt hopen op een winstpunt :)F

Hier net een lekker rondje met d-jee gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:04

Mijn ouders hadden altijd schapen & dus ook lammetjes (zo'n stuk of 50 elk jaar :+ ) en we woonden landelijk met vossen in de buurt. Maar echt nog nooit een lam opgegeten door een vos hoor, volgens mij is een vos daar veel te klein voor. Wel eens kippen (overigens complete ravage als een vos in je kippenhok komt).

Wat weer prachtige foto's van iedereen <3
Paardje 2 mnd terug, daarna weer naar jullie?

Citaat:
Vhu heeft een compleet tuig en dan ook nog een oogklep-mak-paard. Ga je het beleren zelf doen?

Ik kijk wel het gaat. Zoonlief wil ook nog wel helpen met voor de wagen zetten, heeft hij ook wel vaker gedaan. Heb verder ook wel hulp op stal. En heb het zelf ook wel vaker gedaan. Het boeit haar totaal niet of ze strengen links/rechts/onder krijgt of geluiden etc. Ze is prima op stem of even wat druk op het leidsel. Dus tot nu toe gaat alles prima.
Maar ben alert hoor als ik twijfel besteed ik haar uit. Maar liever niet.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:08

toch willen wij ze op texel echt niet hebben :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:44

Ips gefeliciteerd.
Hier woont ook een vos in de buurt, zag er gister nog een over het land lopen. Prachtige dieren. Lijkt mij eigenlijk ook dat een lam te groot is voor een vos. Hier vlakbij zit een geitenboer, en daar ook nog nooit gehoord van een vos die de geitjes heeft gepakt. Maar goed, er zijn misschien uitzonderingen.

VHU: Jenn is echt een fijn paard.
Tinkertje: prachtige foto's, die luchten <3
Hatsikidie: waarom gaat ze terug?
Bianca, nog lekker met honden kunnen trainen

Amerigo gaat echt als de brandweer, vandaag heel braaf met 2 kindjes "gewerkt", hij geniet daar echt van. En Rocky heeft ook een beginner op zijn rug gehad, zelfs met een galopje bleef hij super braaf. Zoonlief en ik hadden vanmiddag even een dipje, dus maar niet met mennen aan de slag gegaan, daar wil ik wel mijn kop bij houden. Morgen is er weer een dag.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 17:49

Het is niet alleen voor de lammeren maar ook voor de grond-broedende vogels. :D

tine fijn dat het zo goed ging met de kindjes

ik ben nog even met mijn dochter om een rondje geweest
wel lachen zo’n kleintje voor de wagen _O- mIk zal Ik zou het lamoen even wat inkorten hij staat nu wel erg ruim hihi

Afbeelding

Afbeelding

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:33

Vossen pakken wel lammetjes hoor. Vooral de kleintjes van minder dan een week.

Hier zag ik er zaterdag een lopen en jagen. Hij maakte ineens een enorme sprong zo boven op een kleine knager. Gaaf om te zien.

Hatsikidee89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:06

Hier vorige week bij mn pa nog een aangevreten lam. Hij denkt een hond maar sluit een vos ook niet uit.

Merrie is 3 juli uitgerekend en in overleg mag ze bij de vorige eigenaar veulenen. Dit geeft mij een beter gevoel. En ik woon er zelf niet bij dus wil mn schoonouders daar ook niet mee opzadelen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 17:42

Vandaag weer heel fijn kunnen werken met Thor voor de sleep. Hij had gisteren even een vrije dag mbt het mennen, maar dat was geen enkel probleem. Hij doet het echt super.

Daarna met Thor gespeeld, hij wordt opgeleid tot Grijze Jager paard ;-) Ook hij deed het super braaf.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:23

Wat een leuke bezigheid Tine en zo te zien vindt Thor het ook leuk, hij heeft zo geinig koppie 8-)

Citaat:
toch willen wij ze op texel echt niet hebben :D
daar heb je helemaal gelijk in voor de vogels is dat funest. Ze zwemmen soms wel eens over heb ik gehoord / begrepen.

@Hatsikidee dat is een mooie regeling, spannend!

Vandaag Jenn weer even met hoofdstel met bit plus oogkleppen laten wandelen, het was nu alsof ze het al jaren om had :D en hoeven weer netjes. Zo grappig dan zijn de sokken opeens weer te lang :+ , ik knip ze altijd bij tot net boven de grond maar de hoeven waren toch echt al weer flink gegroeid en nu was alles weer op de grond (haren van de sokken). Dus sokken ook maar weer bijgewerkt.

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 18:57

nee hoor naar texel kunnen ze niet zwemmen vlieland en terschelling idd wel maar dan worden ze direct gevangen en afgevoerd.

vhu fijn dat jenn het zo “gewoon“ vond

tine wat supet leuk zeg

Hatsikidee top dat dat zo kan

eindelijk weer lekker bezig geweest met de caravan en b&b om weer klaar te maken.

Verder tussendoor lekker knuffelen met Fien <3

Afbeelding

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:37