Start ook alleen vaardigheid, ben te herkennen aan knal oranje wedstrijdjasje!
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Flurk schreef:its_laraa schreef:Mij ga je zien!!![]()
Start ook alleen vaardigheid, ben te herkennen aan knal oranje wedstrijdjasje!
Ben benieuwd
Patricia_86 schreef:lobkew schreef:Haha, ben ik dan de enige die achenbach prettig vind rijden?
nee hoor,
ik rij zelfs buiten achenbachmoet één van mijn stalgenoten altijd om lachen
moonfish13 schreef:Ik gebruik al vanaf het begin Aachenbach.
Zelf heb ik geen koetsiersbewijs maar ik zat braaf met mijn leidsels aan de tafel te oefenen, volgens iemand die les geeft voor het koetsiersbewijs doe ik het netjes.![]()
Ik vind het buiten ook veiligheid, ik rij wel altijd tweehandig trouwens en niet koetsiersbewijs proof, maar wel grotendeels denk ik.
Met name dat het stuk leidsel onder mijn rechterhand niet door mijn voet kan gaan omdat het in mijn linkerhand zit vind ik erg belangrijk.
Stel dat het fout gaat kan hij mij zo niet meesleuren aan het leidsel.
Gebruiken jullie de officiele zweephulpen trouwens in het verkeer?
Ik niet, ik heb gemerkt dat ze er hier weinig van snappen.
Zelf maak ik oogcontact met de bestuurder, zorg dat idioten afremmen en steek gewoon een arm uit.
Als ze veel te hard rijden rem ik ze ook gewoon af door meer op het midden te gaan rijden, ze rijden echt als gekken hier soms.
En dat werkt hier perfect, nooit gekke situaties.
Gelukkig is mijn pony ook bomproof als het gaat om verkeer, maar daar heb ik hem ook op uitgezocht gezien ik hier enkel polder heb, en veelal geen grooms.
Zelf was ik onervaren qua mennen, en daar ben ik echt blij mee met deze keus.
Hoe gekker het is hoe braver hij word, net of hij weet dat hij op dat moment echt even moet zorgen voor onze veiligheid.![]()
Ik zit momenteel erg knel qua trainen trouwens.
Pony gaat super vooruit maar de bak is vaak gewoon te slecht.
Hij moet echt gesleept zijn en amper in gereden anders lig ik echt in de kreukels dezelfde dag nog.
Er zijn twee bakken, buiten gebruikt men amper in de winter maar nu met het mooie weer helaas volop waardoor ik niks kan.![]()
Een andere stal is geen optie, het is echt een ramp hier helaas qua mennen.
Een stal waar wel gemend mag worden lag de bak er echt ronduit beroerd bij, voor haar word de bak eerst gesleept maarja voor een klant gaat dat dus niet.
Ander probleem is dat ze of geen hooi voeren, of je je scheel betaald en niet eens daar het bos in mag met je aanspanning.
Gewoon op een beroerd cq levensgevaarlijk punt kan ook nog, bijvoorbeeld aan een levensgevaarlijk kanaal en dan niet in de bak mogen.![]()
Hebben jullie dit ook? Ik word er wat moedeloos van.
Dus als iemand tips heeft voor een goede, betaalbare stal omgeving aalsmeer/uithoorn/amstelveen met menbodem... Graag.
Sjolvir schreef:Blij dat ik Zwartewaal (zand) boven Rhoon verkozen heb.. Gras toch al niet Toobs zijn ding.. en nat gras al helemaal niet.
Overigens Zwartewaal ook gekozen omdat mijn groom dicht daarbij woont en Hepsie daar momenteel staat, kan ik die ook even knuffelen.
Maar succes in Rhoon morgen!