[AR] dressuur en vaardigheid 2016

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

its_laraa

Re: dressuur en vaardigheid 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:03

Mij ga je zien!! :D
Start ook alleen vaardigheid, ben te herkennen aan knal oranje wedstrijdjasje!

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 09:42

Ik heb alleen Elim nog staan 23 april
wij gaan iets te hard met winstpunten en mijn hengstje staat te koop dus even een rust tussendoor.

Zelf vind ik mijn merrie nog lang niet goed genoeg B klaar maar ze loopt iedere wedstrijd bovenaan mee lastig zulke situaties. zaterdag had ik 208 en 224 voor 2 proeven waar ik veel te slechte stelling en halsstreken niet getoond heb.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 11:31

Gisteren voor het eerst de nieuwe L proef gereden, even wennen maar wel fijne proef. Helaas niet normaal in te rijden op het terrein dus beetje gestapt op de parkeerplaats. Daardoor dus ook niet kunnen voelen dat mijn linkerpony (jonge pony) wat last had van wisselde tandjes.
Die kwam dus in protest tijdens de proef. Zo goed als mogelijk wel door gereden maar terecht geen winstpunten waard. Pony is vanaf het eerste moment zo makkelijk geweest, niks is haar te gek. Duidelijk dus even een teken dat ze alles even moet verwerken.
Daarna de jonge pony vervangen met een ervaren pony en een foutloze vaardigheid gereden waardoor dat span nu Z mag starten. Mooie oefening voor de marathons weer.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:05

its_laraa schreef:

Ben benieuwd

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 17:16

Flurk schreef:
its_laraa schreef:

Ben benieuwd

Sorry.. normaal ben ik in Rhoon, maar is op gras dus heb gekozen voor Zwartewaal (zand) en doe alleen dressuur. (en Heps staat dan al 3 wkn in ZW, dus kan ik meteen even knuffelen :o )

Oh en die 1 handige tip van aantal blz terug gewoon naar links en recths meen van Janouk, had nou niet iemand dat een keer eerder kunnen zeggen? Ik altijd maar proberen te achenbachen wat ik al jaren niet meer kan (ooit wel gekund), dat links rechts lijkt me betere optie voor zo'n kluns als ik.

lobkew

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 18:39

Haha, ben ik dan de enige die achenbach prettig vind rijden?

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-16 10:14

lobkew schreef:

nee hoor,
ik rij zelfs buiten achenbach :D moet één van mijn stalgenoten altijd om lachen

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:29

Achenbach is ook bedacht voor het buitenrijden, met achenbach kun je namelijk al die verkeerstekens, zoals richting aangeven gemakkelijk uitvoeren.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:50

Patricia_86 schreef:
lobkew schreef:

nee hoor,
ik rij zelfs buiten achenbach :D moet één van mijn stalgenoten altijd om lachen

achenbach is juist ontstaan voor het buitenrijden ;-) Maar ik rij nu ook weer achenbach in de dressuur. Heb dat een paar jaar niet gedaan, maar nu ik met nieuwe pony bezig ben toch weer teruggestapt naar achenbach.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 16:54

Nou, afgelopen les de achenbach nog maar eens een kans gegeven. Bewust met instructeur erbij, omdat 2 paar ogen altijd meer zien dan 1. Rechtuit en voltes lukken redelijk goed. Omstellen in de S lukt nu in stap een beetje. In draf is het nog steeds... net niks :=
Het 'truukje' van Janouk lukt pas als ik mijn hand ongeveer anderhalve meter buiten de kar steek (en dan zit ik heus niet met (hele) lange leidsels). Behalve dat het er totaal debiel uitziet, is het ook niet heel efficiënt. Instructeur en ik gaan dus even verder broeden op een andere oplossing.

Welke wedstrijden hebben jullie nog gepland staan trouwens?
Ik wil 5 mei gaan starten in Leek.
Maar ik kreeg ook al een uitnodiging voor Garderen, maar 2 wedstrijden op één dag is een beetje veel :+.

Én ik realiseer me net dat ik nog een jury moet gaan regelen voor onze eigen wedstrijd 25 juni. Daar moet ik maar eens haast mee maken. Hier nog juryleden die graag een dagje dressuur willen jureren in het hoge Noorden? O:)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:22

Ik heb altijd achenbach gereden, tot er mij eens 3 instructeurs (incl Bram Chardon) op korte tijd gezegd hebben dat achenbach voor mij geen goed idee was.

Achenbach is een traag systeem, en met een snelle pony werkt dat niet altijd even goed :+ Het systeem is dan ook bedacht in een periode dat de menpaarden trager waren, dat het verkeer trager en minder druk was en dat de mensen nog veel langere verplaatsingen deden met de koets. De tijden zijn veranderd, de koetsen zijn veranderd, de paarden zijn veranderd en het tempo waarmee we rijden is ook veranderd.
Ik ben in elk geval blij dat ik geen achenbach meer hoef te rijden van mijn nieuwe instructeur :')

Met één hand rijden doe ik nog wel op de achenbach-manier.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 17:46

Assie misschien een idee om het mentoestel weer eens tevoorschijn te halen, kun je eens uitproberen, zonder dat je paard de ring uitloopt :), wat het gemakkelijkste is.
Hier werkt het wel: linkerhand plat, linkerleidsel bij de pink erin, bij de duim er weer uit, rechterleidsel bij de duim erin, bij de pink er weer uit, de echte ouderwetse boerenmanier.
Dochter heeft kleine handjes, dubbelspan is best sterk, maar met bovenstaande methode lukt het.
Ik had precies hetzelfde probleem, eerlijk gezegd is het mij toen wel gelukt met achenbach, maar dat heeft wel een paar maanden oefenen (met de nodige frustraties) gekost, toch snapt de pony het nu helemaal en is zelfs het achtje op de BE lijn in de ZZ met een hand helemaal geen probleem meer, zijn nu wel 2 jaar verder :), komt wel goed dus, niet de moed opgeven.
2 wedstrijden op een dag mag zelfs niet, denk je wel om de reiskostenvergoeding van de jury's :)?

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:50

1 mei Hippolystushoef (Noord-Holland) Dressuur/Vaardigheid kan nog inschijvingen gebruiken, kom gezellig rijden !

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 11:19

Helaas een beetje uit de buurt:(
Hoor graag als iemand nog hobbyklasse dressuur weet in Drenthe :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:33

claudiadvx schreef:

Die kun je toch gewoon vinden in mijn KNHS?

Hier helaas geen wedstrijden opgegeven. Alles wat gepland stond af moeten melden. Pony staat met een blessure.

Fotografie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:36

claudiadvx schreef:

Elim 23 april
Hoogenweg (net buiten drenthe) 7 mei

Elim 2 juni

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 23:26

Ik gebruik al vanaf het begin Aachenbach.
Zelf heb ik geen koetsiersbewijs maar ik zat braaf met mijn leidsels aan de tafel te oefenen, volgens iemand die les geeft voor het koetsiersbewijs doe ik het netjes. :)
Ik vind het buiten ook veiligheid, ik rij wel altijd tweehandig trouwens en niet koetsiersbewijs proof, maar wel grotendeels denk ik.
Met name dat het stuk leidsel onder mijn rechterhand niet door mijn voet kan gaan omdat het in mijn linkerhand zit vind ik erg belangrijk.
Stel dat het fout gaat kan hij mij zo niet meesleuren aan het leidsel.

Gebruiken jullie de officiele zweephulpen trouwens in het verkeer?
Ik niet, ik heb gemerkt dat ze er hier weinig van snappen.
Zelf maak ik oogcontact met de bestuurder, zorg dat idioten afremmen en steek gewoon een arm uit.
Als ze veel te hard rijden rem ik ze ook gewoon af door meer op het midden te gaan rijden, ze rijden echt als gekken hier soms.
En dat werkt hier perfect, nooit gekke situaties.
Gelukkig is mijn pony ook bomproof als het gaat om verkeer, maar daar heb ik hem ook op uitgezocht gezien ik hier enkel polder heb, en veelal geen grooms.
Zelf was ik onervaren qua mennen, en daar ben ik echt blij mee met deze keus.
Hoe gekker het is hoe braver hij word, net of hij weet dat hij op dat moment echt even moet zorgen voor onze veiligheid. :+:

Ik zit momenteel erg knel qua trainen trouwens.
Pony gaat super vooruit maar de bak is vaak gewoon te slecht.
Hij moet echt gesleept zijn en amper in gereden anders lig ik echt in de kreukels dezelfde dag nog.
Er zijn twee bakken, buiten gebruikt men amper in de winter maar nu met het mooie weer helaas volop waardoor ik niks kan. -O-
Een andere stal is geen optie, het is echt een ramp hier helaas qua mennen.
Een stal waar wel gemend mag worden lag de bak er echt ronduit beroerd bij, voor haar word de bak eerst gesleept maarja voor een klant gaat dat dus niet.
Ander probleem is dat ze of geen hooi voeren, of je je scheel betaald en niet eens daar het bos in mag met je aanspanning.
Gewoon op een beroerd cq levensgevaarlijk punt kan ook nog, bijvoorbeeld aan een levensgevaarlijk kanaal en dan niet in de bak mogen. :n
Hebben jullie dit ook? Ik word er wat moedeloos van. :n
Dus als iemand tips heeft voor een goede, betaalbare stal omgeving aalsmeer/uithoorn/amstelveen met menbodem... Graag.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:43

moonfish13 schreef:
Ik gebruik al vanaf het begin Aachenbach.
Zelf heb ik geen koetsiersbewijs maar ik zat braaf met mijn leidsels aan de tafel te oefenen, volgens iemand die les geeft voor het koetsiersbewijs doe ik het netjes. :)
Ik vind het buiten ook veiligheid, ik rij wel altijd tweehandig trouwens en niet koetsiersbewijs proof, maar wel grotendeels denk ik.
Met name dat het stuk leidsel onder mijn rechterhand niet door mijn voet kan gaan omdat het in mijn linkerhand zit vind ik erg belangrijk.
Stel dat het fout gaat kan hij mij zo niet meesleuren aan het leidsel.

Gebruiken jullie de officiele zweephulpen trouwens in het verkeer?
Ik niet, ik heb gemerkt dat ze er hier weinig van snappen.
Zelf maak ik oogcontact met de bestuurder, zorg dat idioten afremmen en steek gewoon een arm uit.
Als ze veel te hard rijden rem ik ze ook gewoon af door meer op het midden te gaan rijden, ze rijden echt als gekken hier soms.
En dat werkt hier perfect, nooit gekke situaties.
Gelukkig is mijn pony ook bomproof als het gaat om verkeer, maar daar heb ik hem ook op uitgezocht gezien ik hier enkel polder heb, en veelal geen grooms.
Zelf was ik onervaren qua mennen, en daar ben ik echt blij mee met deze keus.
Hoe gekker het is hoe braver hij word, net of hij weet dat hij op dat moment echt even moet zorgen voor onze veiligheid. :+:

Ik zit momenteel erg knel qua trainen trouwens.
Pony gaat super vooruit maar de bak is vaak gewoon te slecht.
Hij moet echt gesleept zijn en amper in gereden anders lig ik echt in de kreukels dezelfde dag nog.
Er zijn twee bakken, buiten gebruikt men amper in de winter maar nu met het mooie weer helaas volop waardoor ik niks kan. -O-
Een andere stal is geen optie, het is echt een ramp hier helaas qua mennen.
Een stal waar wel gemend mag worden lag de bak er echt ronduit beroerd bij, voor haar word de bak eerst gesleept maarja voor een klant gaat dat dus niet.
Ander probleem is dat ze of geen hooi voeren, of je je scheel betaald en niet eens daar het bos in mag met je aanspanning.
Gewoon op een beroerd cq levensgevaarlijk punt kan ook nog, bijvoorbeeld aan een levensgevaarlijk kanaal en dan niet in de bak mogen. :n
Hebben jullie dit ook? Ik word er wat moedeloos van. :n
Dus als iemand tips heeft voor een goede, betaalbare stal omgeving aalsmeer/uithoorn/amstelveen met menbodem... Graag.

Op mijn stal is debaan om te mennen ook te zwaar.
Ik heb advertenties geplaatst en mensen gevonden die met me mee willen rijden.
Ik train nu op de openbare weg en parkeerplaatsen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:44

Morgen starten in Rhoon hoop dat het water dan beetje gezakt is

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 08:44

Ben daar niet bekend. Hopelijk vind je snel een fijne menplek. Leuk om te horen dat Bendit het zo goed doet!

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:10

Flurk schreef:
Zondag dressuur en vaardigheid in Rhoon, wie ga ik daar zien?
Wij doen alleen mee aan de vaardigheid

Ikke hahaha

cleej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 11:11

its_laraa schreef:

Leuk tot morgen!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 14:21

Blij dat ik Zwartewaal (zand) boven Rhoon verkozen heb.. Gras toch al niet Toobs zijn ding.. en nat gras al helemaal niet.
Overigens Zwartewaal ook gekozen omdat mijn groom dicht daarbij woont en Hepsie daar momenteel staat, kan ik die ook even knuffelen.
Maar succes in Rhoon morgen!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 08:48

Sjolvir schreef:
Blij dat ik Zwartewaal (zand) boven Rhoon verkozen heb.. Gras toch al niet Toobs zijn ding.. en nat gras al helemaal niet.
Overigens Zwartewaal ook gekozen omdat mijn groom dicht daarbij woont en Hepsie daar momenteel staat, kan ik die ook even knuffelen.
Maar succes in Rhoon morgen!

Door de regenval rijden we allemaal in de buotenbak dus op zand

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:41

Maar dan moet ik nog steeds op gras losrijden en Hepsie staat daar niet :D .

Toobs is Z stargerechtigd na vandaag, joehoe!! De lumfummel en dat met max. 2 x per maand mennen, vaak nog veel minder.

Nieuwe proeven vind ik erg leuk en rijden ook leuk, wel even wennen.