[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:03

Tinkers kunnen inderdaad vaak goed springen hoor :j
Onze Ollie van de week los laten springen aan de longe, die vliegt er huizenhoog overheen, erg gaaf om te zien.
Toydoll ik hoop dat het goed blijft gaan met je ruin en hengst. Heb helaas erg slechte ervaringen met dergelijke combi in de wei/paddock. En dat leek in het begin bij beide combi's die ik heb geprobeerd leuk te gaan maar helemaal niet dus :n
Erg leuke pony trouwens *D is hij al we beleerd voor de wagen?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 13:54

<3 VHU: fotos !! Vind het altijd erg mooi om te zien als ze km's te hoog springen, haha.

Maar dat gaat wel goed. Zijn beide hele sociale dieren. Ondanks alle ogenschijnlijke vijandigheid: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1817048, het stelt allemaal niets voor.

Die twee kleintjes zijn sowieso al gewoon gewend in groep te staan (snachts staan ze samen, overdag samen in de groep), en Taz bleek veeeel socialer dan ik dacht.

Gister was ook zo'n enorm mooi moment. Boostertje, schuilt normaal altijd achter Kyano, maar, ik had dus eten gegeven en dat was Taz aan het eten, Kyano was met een tak aan het spelen en Booster wou eigenlijk wel ook dat eten wat Taz had. maaaaarja Kyano wou niet met hem mee haha.

Dus Booster loopt twijfelend naar Taz toe.... 'bied' zich aan heel onderdanig van kijk Taz ik ben Booster en ik zou heel graag mee eten. Was heel mooi om te zien. Taz zei blijkbaar 'wees welkom' want Booster stapt ineens heel zelfverzekerd naar de zijkant van Taz en steekt zijn kop erbij in het eten haha!!

En toen kwam Kyano natuurlijk ook, wurmt zich ertussen en gaat ook eten. Stonden ze dan met zijn 3 lekker te eten uit 1 bak. Hebben zo vredig staan eten, totaal ontspannen. <3 *\o/* Prachtig echt, paarden.

Hij is beleerd voor de wagen, nu een maand of 2/3 maar ik wil hem eerst goed inrijden en zijn eigenaardigheden een beetje leren kennen. Hij is in omgang een beetje apart, slecht opgevoed, weinig respect, en hele losse achterbeentjes.

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-14 09:38

Lief zeg dat ze zo samen al eten. Hier staan de paarden al een week stil combi werk en vroeg donker maar ze lopen lekker buiten.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:02

L_Rivaldo schreef:
Lief zeg dat ze zo samen al eten. Hier staan de paarden al een week stil combi werk en vroeg donker maar ze lopen lekker buiten.

Ja het is echt vroeg donker al :( Is het al einde winter.

Gaat 1 van jullie misschien ook sleeen mocht het gaan sneeuwen met paarden/ponys?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:21

Klinkt allemaal super in ieder geval +:)+ Heerlijk he als ze zo lekker samen staan te eten <3 Met een beetje geluk worden die losse achterbeentjes ook wel beter als hij zich een beetje op zijn gemak gaat voelen.
Ja het is wel errrrrug snel donker nu zeg.... ben erg blij dat ik overdag naar ze toe kan want 's avonds vind ik best eng zo op de wei :=
Sleeën durf ik niet :=

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 23:06

Sleeen zou ik niet zo snel doen. Ben bang dat er iets gebeurt en ze door de slee achter zich op hol slaat. Als ze wegrent en het touw sleept achter d'r aan is het al dikke paniek.

Sinds zaterdag ben ik Koos-Menwagenloos. Mijn sulky is eindelijk verkocht ,hoop dat die mensen er veel plezier van hebben. Maar voor mij is het mennen dus echt even over. Men al een aantal maanden niet meer, maar nu voelt het zo definitief, echt niet leuk. Flink sparen maar.

Heb besloten een race-streep te scheren bij m'n shetlander. Die heeft altijd wat last van vachtbroei ,maar nu staat ze steeds zeiknat, alsof ze een klasse 3 mendurance in galop heeft uitgereden. :-+ ze druipt echt. Erg sneu en ook heel vervelend, dus daar mag een stukje kaal.
Als het zover is plaats ik wel foto's. :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 00:39

Als er sneeuw ligt dan hangt de slee hier snel erachter super leuk. Zo heb ik paar jaar geleden op 2de kerstdag een ronde in het park van 12 km met de slee gedaan. Iedereen wilde met me op de foto tot ergenis van rivaldo die wilde door...

Hier vandaag een korte ronde van 11km gemend met mijn oude verzorgster. Kreeg helaas te horen dat het huis waar polen on wonen te koop staat. Dit is het huis waar ik de stal en weide van mag gebruiken. Er is altijd gezegd dat ik het mag gebruiken zolang hun het niet nodig hebben of het huis te koop gaat. Nu staat hij toch officieel te koop en zijn er ook al kijkers geweest. Oei hoop dat k het voor de winter nog mag gebruiken.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 24-11-14 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 00:41

hier ook de slee hoor! blijf wel stappen aangezien we door het bos gaan en het hobbelig kan zijn :+
voor de echte actie binden we de slee achter de auto

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-14 00:47

Haha zie het al helemaal voor me

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 09:55

Ik denk niet dat het huis heel snel verkocht wordt Laura. Is wel wat achtwrstallig en ik verwacht dat die polen er ook geen design stukje van hebben gemaakt. Jou houd je landje nog wel een tijdje denk ik

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 10:23

Oei Laura, zou wel heel vervelend zijn als je dat midden in de winter zou kwijt raken :S

Heb je fotos van slee combi?

Linsa: ja echt paniek van touw erachter? Dan zou ik er denk ik niet eens mee durven mennen :p. Als je strengen breken ofzo.

Ik wou dus eigks wel sleeen, maar Kyano is er toch nog niet helemaal klaar voor.
Taz gaat alweer stuk beter, hij past er eigenlijk heel goed tussen.
Alleen die achterbenen vind ik nog doodeng. Gister knipte ik wat overbodige sok weg. Voor ging wel, achter ging ie dus dreigen, eerst met oren/hoofd houding, en toen ik er wat van zei kwam t achterbeen omhoog... dus durfde niet verder te gaan met knippen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-14 14:05

@Laura: heb je iets achter de hand voor het geval het pand toch snel verkocht raakt?
Wel balen zo net voor de winter.

Ik durf echt geen slee achter Vjell te knopen, brrrr. Dan liever een wat kleiner formaat ervoor :D

Gisteren weer eens een ronde buiten gereden. Eerst naar het terrein van onze stichting om foto's te maken, daarna via het bos terug. Was een zware rit, Vjell was lastig. Begon al met elke keer z'n tong over het bit en gewoon niet te sturen. Sterk maken in draf, nek erop en gaaaaaaan. Pffff, voel mn armen nu wel. Gelijk maar even besproken met instructeur en kijken of ik deze week nog een les kan inplannen (en anders volgende week). Het ging de laatste weken zo ontzettend goed, dus waar dat nu ineens weer vandaan kwam............?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 10:11

Ik zou wel graag gaan sleeen maar durf dat niet aan met ze. Pip is hartstikke leuk hoor maar zijn achterbenen zitten soms iets te los. Barney zou het denk ik wel doen maar ik wil het risico niet nemen. Hij heeft dit een keer met een meisje gedaan toen we hem maar net hadden en dat ging niet goed. Hij is nu stukken meer ervaren voor de wagen maar wil het niet verpesten. Het lijkt me wel ontzettend leuk om te doen.

Gisteren een kadootje gehad met het weer, mijn man en ik waren samen een keer vrij op de maandag en we zijn lekker naar het strand gereden met de heren. Tochtje van dertig kilometer, heerlijk weer en fijn gereden. Ondanks dat we geen bossen in de buurt hebben is het wel fijn dat we het strand in de buurt hebben en in het donker kunnen mennen omdat het verhard is en er op veel stukken wel verlichting langs de weg is. Dat scheelt weer een hoop gedoe in januari als we de training weer moeten oppakken.

Zo heeft de Randstad ook nog zo zijn voordelen :) Maar ik moet wel zeggen dat ik er een moord voor zou doen om dichterbij de bossen te zitten, ik geniet daar altijd zo van met het mennen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 11:12

Klinkt heerlijk Barney1978! Het weer is de laatste dagen zo mooi, al begint het wel steeds frisser te worden merk ik!

Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden dat ik mee praat ,ondanks dat ik momenteel niet kan mennen en een mendurance rijden nog zo ver weg is?!

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 12:50

Lijkt me ook heerlijk, over het strand rijden.
Is dat zand niet slecht voor je wagen? Heb ik me ooit eens laten vertellen hoor. Omdat het meer plakt dan "gewoon" zand en dan in combinatie met het zoute water? Of is dat alleen als je veel in de branding rijdt?

Strand is voor ons voorlopig nog ver weg, hopelijk volgend jaar al wel een keer onder het zadel.

@LinSa: nee joh, helemaal niet erg. Gezellig juist.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 14:40

@Linsa, klets gezellig mee hoor. Iedereen is welkom om mee te kletsen.

@Nicole, ik rij ook in de branding bij warmer weer en ik heb er nog niets van gemerkt. Ik was hem wel altijd als ik op stal kom met auto shampoo, ik zet hem niet zo weg. Het zand is er juist makkelijker af te krijgen dan wanneer ik modder en zand uit de bossen op de wagen heb. Het zand is zo weggespoeld en dan lekker soppen met de auto shampoo. Ik denk wel dat als je alles laat zitten en het later schoonmaakt het zout de kans krijgt om uit te bijten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-14 20:58

De eigenaar is wel een echte handels/verkoper type, maar inderdaad er is veel werk aan. Toen henri daar binnen was geweest bij de vorige eigenaren al lang geleden was het al heel oud en achterstallig, dat is er nu niet beter op geworden. Aan huis heb ik een kleine weide van 4 aparte stukken gemaakt maar is bij veel regen te nat. Tevens ook bij de buurman wat land wat hoger ligt maar dat mag ik gebruiken zodat het gras kort blijft. Denk niet dat hij het fijn vind (is niet moeilijk) maar wil hem daar niet mee lastig vallen als ik daar 2 a 3 keer per dag op zijn stoep sta. Zelf mis ik erg een bak of longeerkraal (in de zomer bij droog weer heb ik een paddoxk waar ik in kan longeren) en het samen leuke dingen doen met andere en hun paarden, dus overweeg als k daar weg moet naar een pensionstal te gaan. Maar dit heeft ook zo zijn voordelen, lekker altijd buiten en op loopafstand.

Lekker naar het strand, ook leuk weekendje weg gehad?

Linsa geen probleem hoor

Nicole, heb je een bit met een tongboog wellicht helpt dat tegen tong over het bit?

Hier gaat het allemaal even wat minder. Reageer daarom even wat minder. ;)

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 22:41

Fijn, dan klets ik gezellig mee en geniet ikvan jullie verhalen :)
Ik zou juist graag een keer door het bos willen wandelen/rijden met de pony's. Het strand trekt mij niet zo.

Wat vervelend Laura! Hopelijk gaat het snel weer beter, doe het rustig aan!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 09:54

Zijn er mensen die in het nieuwe jaar een training met elkaar willen rijden? Lijkt mij gezellig om eens met mede mendurance rijders een training te doen van 25/30 km in draf en waar nodig galop.

Tot nu toe rijdt ik weleens met anderen en dit is super gezellig maar dan zit er veel stap en een pauze tussen. Ik zou het leuk vinden om een lange rit met elkaar te maken waarin je eigenlijk een impuls/klasse 1 afstand aflegt zonder rust en stap. Waarbij er rekening gehouden wordt met de maximale snelheid in de impuls/klasse 1 zodat het tempo over de gehele route constant aangehouden kan worden.

Ik weet niet of er animo voor is maar mocht je dit leuk vinden, geef het dan op in dit topic zodat we eventueel een datum kunnen vaststellen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:09

@Laura: ik heb inderdaad een bit met tongboog. Het ging de laatste tijd ook gewoon goed, mits ik hem goed aan het werk zet. Maar zondag lukte dat zelfs niet. Straks les, ben benieuwd.

@Tijnie: leuk idee, maar conditioneel zijn we lang zover nog niet (en we hebben geen vervoer). Misschien volgend jaar najaar ;)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 10:26

Linsa bedankt!

Barney ik wil graag mee trainen maar wel graag in de buurt (zeg maar max uurtje reistijd om het leuk te houden) Maandag, donderdag en zondag kan ik vaak rijden

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:27

Barney1978 schreef:
Zijn er mensen die in het nieuwe jaar een training met elkaar willen rijden? Lijkt mij gezellig om eens met mede mendurance rijders een training te doen van 25/30 km in draf en waar nodig galop.

Tot nu toe rijdt ik weleens met anderen en dit is super gezellig maar dan zit er veel stap en een pauze tussen. Ik zou het leuk vinden om een lange rit met elkaar te maken waarin je eigenlijk een impuls/klasse 1 afstand aflegt zonder rust en stap. Waarbij er rekening gehouden wordt met de maximale snelheid in de impuls/klasse 1 zodat het tempo over de gehele route constant aangehouden kan worden.

Ik weet niet of er animo voor is maar mocht je dit leuk vinden, geef het dan op in dit topic zodat we eventueel een datum kunnen vaststellen.

Lijkt me erg leuk. In welke omgeving zou je dit willen doen?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 11:06

Barney1978 schreef:

Dit lijkt mij erg leuk. Ik rijd wel eens ritten met onze menclub, maar dat bevalt steeds slechter.
Coldy en ik houden van lekker doorrijden, maar die clubritten gaan zo langzaam. Er wordt veel te veel gestapt. En dat is ons ding niet. Als we gewoon zelf rijden draven we eigenlijk alleen maar.
Daarnaast maakt Coldy zich in zo'n colonne erg sterk omdat ze met de neus bovenop haar voorganger wil rijden. Het lage tempo van die ritten maakt dat alleen maar lastiger. Met als gevolg dat ik met kramp in mijn armen van het inhouden van de wagen kom en Coldy al een paar keer haar mond kapot gehad heeft. Heel vervelend!

Ik heb wel vervoer, dus ik kan best een stukje ergens heen rijden voor zo'n gezamenlijke rit. Maar jullie zijn ook van harte welkom hier in de Achterhoek. Je kunt hier hele mooie rondjes rijden.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 12:45

Wel intresse maar wel pas in het voorjaar als de nachtvorst voorbij is en ik kan scheren. Nickey barst van de energie maar wordt zo warm in zijn vacht. Gisteren twee standen: snelstap en galop met om de vier sprongen een bok. Ik had zijn achterbenen bijna op schoot. Kletsnat want ik kan hem gewoon niet droog houden.

Laura wat vervelend dat het wat minder gaat. Moet je in het werkritme komen?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:30

Nanda: met werken gaat het super heb zelf een extra dag erbij gekregen van 32 uur totaal nu. Ik ben er open in om het te vertellen maar even via pb omdat je nooit weet wat voor gevolgen het kan hebben op internet.