[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:30

:list: :list: Geweldige spam

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:31

Onze oppermam spreekt. Ben het helemaal met je eens.
Zo te zien heb je een gave vakantie gehad. Die foto van Patrick met hond vind ik erg mooi.

Wij hebben ook een shet. Bennie. Niemand weet hou oud hij is. Hij is in 1998 gekocht op de Zuidlaardermarkt en was toen al niet jong meer. Vroeger was hij een mega ontsnapper. Nu gelukkig niet meer. Vind hem leuk als gezelschap pony. En voor kleine kids. Maar als je echt wat wilt leren of in de sport dan is het niks. Zijn veelste eigenwijs.

Janouk naar de Veluwe, heel erg jaloers.

Die groene eieren, kan je die ook eten? Zonder ziek te worden zeg maar.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 25-10-13 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

AnneloesF

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:32

:wave:
Ik heb braaf bijgelezen maar wauw wat zijn jullie weer als een speer gegaan!!
Heb niet alles onthouden sorry.
Wel gelezen over de zus van Lanouska die naar Amerika/Canada gaat, tof!
En discussie over wel niet pony kopen
En weinig shettenfans (ik ook niet, sorry... Maar een mooie shet heeft zeker wat!)
Mensen blij met hun omgeving.
Primeur buitenrijfoto's.
De eersten terug van vakantie.
En lees dat er vanuit hier nog meer naar de welshveiling gaan, leuk!!

Ik ga morgen dus ook naar Ermelo. 2 NWR Veulens mee.
Vandaag nog mensen uit Zuid-Afrika voor de pony, maar hij was te groen voor het meisje waar ie voor bedoeld was.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:38

@Tine: oh, wat een heerlijke foto's :j <3 *\o/*

@Baudyh: die kun je idd gewoon eten, hahaha, is alleen de schaal, al vond ik de eerste ook wel een beetje gek :=
http://www.google.nl/imgres?sa=X&biw=16 ... =109&ty=84
Er wordt gezegd dat deze eieren minder cholesterol bevatten, maar dit is volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen.
Ik vind ze erg mooi en erg leuk; de kinderen zijn er ook echt dol op.
Volgend jaar wil ik nog een paar Marans kippen, die leggen roodbruine eieren, dan hebben we weer wat verschillende kleurtjes en maatjes, hahaha.

@Dennis: hahaha, ik ben gewoon niet zo van koudbloed, vind het verder super hoe ver jij komt met jouw Supershetten en dat geeft maar weer aan wat ze kunnen bereiken, ondanks alle vooroordelen.

@Royalthuh: wow, vanuit Z-Afrika.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 22:35

Ten eerste: Jeetje wat hebben jullie veel gekletst !
vinden jullie het goed als ik niet overal op reageer, maar het wel lees ? (dik 6 pagina’s )

@ tine oee dat klinkt als een zeer geslaagde vakantie !
ook erg veel suc6 met de mini marathon !
@ Lanouska leuk he die familieleden die ergens gaan staan om foto´s van jouw plannen te maken. Leuke foto´s trouwens !
@ Marjola suc6 op wedstrijd zondag ! iets minder dat je leeft op zoveel paracetamols
@ Dennis Hier spreek shetty liefhebber ! *nu blij ?* ik heb er nu 3 en ik doe er zoveel mee dat er nog weinig over blijft wat ze niet kunnen :P
@ baudyh dat eigenwijs zijn en ontsnappen willen is typisch shet. Heb er hier 3 ;)
@ Avaluna whaaaaa groene eieren :) ik zou ze wel eten alleen omdat ik benieuwd zijn hoe ze smaken. Ondanks dat de kleur me een beeeeetje tegen staat
@ Tine super leuke foto´s van de vakantie ! (die van zoon met hond is echt lief ! )

Hier even weinig tijd gehad voor meelezen / reageren. Vandaag druk bezig geweest op stal en nu staat alles weer lekker binnen met dit regenachtige en waaierige weer.
De shetten liepen weer fijn voor de wagen in het span & ik ben zo trots op mijn *pak-pony* die lief liep met de vracht mais op haar rug. <3

vanavond theorie avond gehad over bit en boomloos rijden & over de hoefschoenen van cavallo.
morgen ga ik met mijn paard heen voor de praktijkmiddag & daarna voor mijn zusje mee naar de manege want ze doet mee met de onderlinge caroussel wedstrijd met verzorgpony. (fotograaf slaaf :P )

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:31

Goedemorgen

SCC: mooie samenvatting en veel plezier vandaag.
Avaluna: gaat voor gekleurde eieren zonder paashaas.
Royal: veel plezierin Ermelo
BaudyH; oppermam..... :o
Janouk: wat regelen ze toch leuke dingen bij jullie. Heel veel plezier. Heb ik het verkeerd of rijden jullie wat minder wedstrijden de laatste tijd?

Nou, iedereen een fijne dag, met hopelijk redelijk weer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:21

Als je mijn pony's 1x in de blubber om laat rollen zou je er ook geen cent meer voor geven hoor. Zoals ze nu hier rond lopen zijn ze niets anders dan 'de shet van de buren'. Harig, dik en uit conditie zijn ze door omstandigheden, ze zijn gepromoveerd tot fulltime vreet-machines ;).
Ik heb alleen maar fijne werkwillende en vriendelijke pony's op stal, en op stal gehad (want er zijn er nog al wat langs gekomen hier, om te dekken, te betuigen, tijdje hier op stal).

Eigenwijs, gemeen, bijterig en ontsnapperig zijn dingen die ik heel veel hoor over shetten, maar zelf dus echt niet herken.

*gaat weer braaf terug onder haar steen*

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:27

@Dennis misschien komt dat ook omdat jij (en de meiden eromheen) er zoveel mee doet en ze de aandacht incl verzorging geeft die ze gewoon nodig hebben. Net als die van Lacuna bijv ook.

Zo bijgelezen :list: en gekeken *-:) Cupido doet zijn naam eer aan *D en wat een heerlijke vakantie heb je gehad Tine, hoop dat je ook weer beter kunt slapen na zo'n heerlijke week.
En we gaan weer als echt huiskamertopic verder :D kopje koffie erbij :9k en iedereen fijne dag bij alles wat je gaat ondernemen :j :wave:

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:35

Ik heb het echt niet alleen over mijn eigen pony's.
Ook bij pony's die ik groen uit het land bij verschillende fokkers vandaan krijg. Dat zijn pony's die echt alleen in handen komen voor de keuring, bekappen en ontwormen en verder niet.
Of die ik in mijn werk tegen kom.

En mijn jeugd net zo, die komen echt alleen in handen om te bekappen en verder lopen die in het land en komen die er niet uit (heb ze ook wel 3 á 4 maanden bij een kennis in het land gehad en daar liep er zelfs niet dagelijks iemand tussendoor, wel iedere dag koppen tellen hoor, maar als ik daar met het juiste aantal halsters het land in liep kon ik ze er zo weer tussen uit pikken, vrolijk de trailer op en geen probleem).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:28

Ach elk ras kent zijn voor- en nadelen, liefhebbers en mensen die ze liever niet zien. Gelukkig maar, dat maakt het juist zo leuk :) .
En de een heeft nu eenmaal meer met het ene ras dan de ander, net als de een meer heeft met ruinen dan met merries.

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:26

:wave: wel bijgelezen maar jullie hebben weer teveel gekletst :P ;)
Als ik aan het werk ben dan lukt het me niet altijd om savonds gauw bij te lezen en te reageren Y;(

:wave: hoi Dennis :)

Mooie foto spam van de pony onder het zadel, leuke uitstraling heeft ie :j
En een foto spam van de vakantie, ziet er fijn uit, mooi weer gehad ook zo te zien ?

Hier ook een shet in het enkelspan, die ontzettend werkwillig is en hij doet tijdens de indoor marathons niet onder voor veel grote pony's kwa tijd :D Best leuk, vorig jaar ben ik in de wintercompetitie steeds in de middenmoot geeindigd. Helemaal boven in meedraaien zal niet lukken,maar met een middenmoot ben ik gelukkig :D ;)

En wat dat betreft ga ik mee met Maaike, ieder ras heeft iets, en iedereen heeft zo zn redenen om voor een shet,welsh,groninger,fries, etc te kiezen :)
Leven en laten leven.. ;)

Wel ben ik het ermee eens dat als je in deze tijd een baan krijgt,deze eerst ziet te houden voor je iets gaat kopen waar je toch je vaste lasten van gaat hebben. Ook als je ZONDER baan komt te zitten..
Maar nu houden we er over op ;)

Gingen er nog mensen naar Nijkerk om te kijken of mee te doen daar? :)

Maaike hoe doet Ol het nu ?

Misterylady heeft fijn gereden ,nu vast houden ;) :D

Marjola succes met je M debuut morgen en beterschap

Frensie loopt tegen het einde van haar zwangerschap. Spannend !

Aks mag tuig poetsen ;) Hier moet het ook nodig.

Gem, succes vandaag met rijden en succes morgen met de rit.

Andewi, dat klinkt als een gaaf jaar wat je tegemoet gaat, wel af en toe hier postten dan he ? :)

Janouk gaat een rondje hoge veluwe doen, geniet er van vandaag :j dat staat ook nog op mijn to-do lijstje,maar denk dat dat volgend jaar word ;)

Avaluna, wat voor kip is dat die groene eieren legt?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 10:38

groene eieren worden gelegd door de Aracuna,

biancailona heeft die kipjes ook.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:21

Goeiemorgen!

Nog eenmaal over shetjes, iemand die ze heeft / fokt, de beste(n) kan selecteren en daar goed mee presteert kan ik alleen maar waardering voor hebben. Maar nogmaals, als ik (als wedstrijdrijder) zou gaan spáren voor en zoeken naar De Ultieme Menpony, dus geen weiland vol waaruit ik kan kiezen, zou mijn focus niet op de shetlander liggen.
Maar goed, ik weet niet wat de ambities van Rianne94 zijn :) .

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 11:59

bicci schreef:
groene eieren worden gelegd door de Aracuna,

biancailona heeft die kipjes ook.

klopt helemaal, heb ik ook. Leuk met pasen :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:19

Nou, het is Araucana, hahaha, komen uit Z-A en naam is ontleend aan een indianenstam in Chili :D , dochter had spreekbeurt over kippen, vorig jaar, hahaha, dus nu ben ik expert, hahaha.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 12:56

coele extra info. ben altyd bly met niewe kennis :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:28

Zo, net thuis van mijn debuut in het mini marathon gebeuren. Wat ontzettend leuk om te doen. Ben super trots op Amerigo. Hij is niet bang geweest. Zijn conditie is wel ver beneden peil, dus hij had het best zwaar. Maar ondanks dat toch nog 6e geworden van de 12, dus ik ben dik tevreden. En over Shetten gesproken, Oot van Bettepet deed het super goed. Wat een powerpony. Geweldig om te zien. Alleen al hoe hij binnenkwam. <3

Nu even slapen en dan straks de andere twee licht werk geven, heeeeeeeel veel uitmesten, dakgoten legen, als het lukt tuin maaien en zo nog wat klussen......

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 13:53

@gem: mijn ambities liggen niet in het aangespannen wedstrijden rijden :D mocht ik dat ooit willen doen in de verre toekomst dan zou ik toch gaan voor een welsh :o puur omdat ik welsh ponys super vind. En volgens mij mennen veel mensen daarmee toch? :D
@scc wat leuk dat het goed ging!
@tine10 Wat goed dat het zo goed ging. 6e op je debuut is toch super! succes met de andere werkzaamhede _/-\o_

(sorry voor de mensen op wie ik niet heb gereageerd. i dont know what to say)

Groene eieren? Klinkt leuk, misschien maar onthouden om mijn moeders ff schrik aan te jagen met pasen :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:28

Tine, gave foto's mooie honden ! <3 morgen bij je pup kijken, spannend !
Super gedaan bij de minimarathon.
royaltjuh...ik ben wel sehtfan hoor,...maar je hebt mini's en shetten...dat is niet hetzelfde..haha.. :j
Araucuna kipjes met groene eieren....
hoi Dennis..ik herken ook al die rottige dingen van shetten niet..die van mij is geen nsps..maar wel netjes opgevoed.haha..
marjola, succes morgen.
SCC ook 3 shetten.
en regen bij avaluna.....bah !!

ik ben bij de wedstrijd geweest om te kijken..grote teams vanmorgen vroeg was mooi om te zien..maar ook wel hondjes gezien die duidelijk "last" hadden van de warmere temperatuur, de waterplas bij de finish, was de favoriete plek om zich in te laten vallen.....
de trail was wel fors ingekort en starttijd vervroegd, dus dat is super van de organisatie !

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 17:16

goedemiddag

@ tine van jou heb ik ook nog filmpjes.

wij zijn ook weer terug uit bronneger.
vanochtend begonnen als ringmeester. daarna bij harry achterop gestaan. en toen weer verder als ringmeester..
ondanks een foutje van ons (daardoor EL) wel lekker gereden.
in het begin leidsel wat te lang en de voorpony's vonden twijfelde af en toe en onderweg ook nog een groom weer van de grond af geplukt.
maar we hebben lol gehad.
dit was ons span voor vandaag
Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:25

@Lanouska: ze zijn echt gekrompen :oo

@Biancao: kan me voorstellen dat het warm is voor veel honden, heb mijn paard al dikke 13 jaar en nog nooit hoeven scheren, ook niet toen we actief wedstrijden reden, maar vandaag heb ik hem dus voor het eerst geschoren, gedeeltelijk om te beginnen.
Hij was braaf, hoop dat hij zo de warmte wat kwijt kan, normaal zweet hij niet echt van het werk, maar nu was het echt te warm, nou ja, werk, beetje hobbelen, af en toe := .
Pony van dochter helemaal geschoren, voor nummer 3 geen puf meer, ook nog wat zadels en hoofdstellen gepoetst, dus weer actief genoeg geweest := .

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:25

@Tine: fijn dat het zo goed ging met Amerigo *\o/*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 18:11

Lanouska: ben benieuwd naar filmpje. Gaat vast in slow motion hahaha.

En jullie hadden een leuk span hoor. Was erg grappig om te zien, vooral hoe jij de achterste groom opviste. :D

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 18:22

@ tine vindt je het goed als ik je filmpje op youtube zet ?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:10

Super grappig dat filmpje! :D Ik zat mij al de hele tijd af te vragen wat je bedoelde met gekrompen paarden, maar dit is inderdaad een groot verschil. :P Miste alleen de bekende rode mutsjes ;)

Tine gefeliciteerd met je resultaat! *\o/* Heel netjes gedaan zo voor de eerste keer met Amerigo.