[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:47

@ Nouvel: wat super dat het zo goed gaat met Fifi! Ben zo blij voor je! *\o/*

Hier 'schokkend' nieuws (voor mij was het toch schokkend).. Zhora is gisteren aangereden door een gek.
Gisteren ben ik naar de hondenschool gaan trainen, in de pauze gaan we altijd met een groepje wandelen met de honden op een doodlopend bosweggetje. Er reden 3 auto's achter ons, en we zagen dat ze de parking van de school opreden. Wat we niet zagen, was dat de 3e auto rechtdoor reed. Pas toen hij vlak achter ons reed, kregen we het in de gaten. Wij riepen onze honden bij ons om aan de kant te gaan staan. Zhora en nog een andere hond bleven op 2 meter van mij en het andere baasje staan in het midden van het bosweggetje. Toen de chauffeur dat zag, ging hij vol op zijn gas staan, kegelde Zhora aan de kant en reed daarbij over de poot van de andere hond. De hond huilde het hele bos bij elkaar, pootje hing vol bloed. Auto is gewoon door gereden. Een minuut later hoorde we in de verte een auto scheuren, we voelden dat hij het terug was. Zo is hij 3 keer terug gekomen. Ik moest nog achter een boom gaan staan, want hij mikte echt op ons. Hij heeft ook nog een meisje (dat bij ons was) bij haar kraag genomen en meegesleurd terwijl hij bleef rijden. We hebben de politie gebeld en die zijn gekomen. De man was ondertussen gestopt (met veel gescheld). Politie heeft met het baasje van de gekwetste hond gepraat en met de man. Plots kwamen ze terug en zeiden ze: "Mijnheer heeft sorry gezegd, accepteer het gewoon, wij gaan terug weg." Ze wilden geen proces verbaal opstellen of niets. Wij zijn dus de auto in gesprongen en naar het politiebureau om klacht in te dienen, dan moesten ze wel een verhoor afnemen. Ik ben er nog steeds niet goed van 8)7

askazita

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:54

wat vervelend hopelijk doen ze er nog wel wat mee, hoe is het nu met de honden ?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:26

Zhora (mijn hond) heeft niets, alleen aardig geschrokken. Gelukkig is het een ras dat niet snel pijn voelt. De andere hond zijn pootje bloedde aardig, baasje is om 23 uur nog naar de dierenarts gegaan, pootje is momenteel gespalkt. De hond is ook enorm geschrokken, hij is momenteel erg bang. Hopelijk gaat het baasje er niet te veel meer van merken, het ging net zo goed. Maar ik denk dat we, achteraf gezien, nog veel geluk hebben gehad. Het meisje dat is aangereden heeft wondjes in haar hals van het meegesleurd worden, haar voet doet ook pijn, maar voor de rest ziet het er goed uit.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:56

Sl jeetje wat schrikken zeg!
wat een rare mensen heb je toch! :(

evelli, lastig he met voer...
Als je gaat zoeken zie je door de bomen het bos niet meer...
Ik weet nu mijn hooi 3x per dag, vanwege haar luchtwegen maar ook omdat de meeste suikers er dan uit gaan, en ipv gewone muesli heb ik nu Marstall Vito zonder granen en suikers, daar krijgt ze 2x per dag een heel klein beetje van...
Straks wil ik een deel hooi weer vervangen door compactgras en lucerne, heb geinformeerd, en daar blijken niet meer suikers in te zitten dan in gewoon hooi...

askazita, veel plezier bij Asmiro!

eefielover, veel plezier nog met je vakantie!

maisie aan het huishouden...

tallechie fijn geslapen!

volgende week zomerse temperaturen!
da's mooi, want dan gaan wij precies een paar daagjes weg! *\o/*

Thanx allemaal voor jullie leuke reakties op de foto's, was er zelf ook erg blij mee om weer even iets met haar gedaan te hebben!
Vanmorgen stond ze weer lekker rustig in de paddock, hoefjes zijn nog wel warm maar ze staat er niet raar mee ofzo...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 13:58

Ik wil het ruwvoer deels vervangen voor iets anders. Ik ben qua voeren afhankelijk van mijn stalhoudster en wil het voor haar niet erg arbeidsintensief gaan maken met weken e.d.
Qua voer heb ik wel iets goeds gevonden. Maar zoek nu echt een ruwvoer vervanger. Zit nu bij hartog in het assortiment te kijken. De grasmix klinkt ook wel aardig, maar daar zit weer melasse in.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:00

In lucerne en grasmix zit wel melasse, maar dat is in verhouding maar heel weinig, in de lucerne met melasse zitten bijv minder suikers dan in het compactgras zonder melasse...

het is gewoon lastig, in ruwvoer zit van nature ook altijd wel iets van suikers...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:03

s-l: tjeetje wat een idioot,en dan met sorry ervan komen....pfff doegg!echt niet!
nouvel ook heerlijk weg, waar ga je heen?
bij naaltje gaat alles stuk....nou je bent niet de enige...boosmaaier was hier zeker overspannen...deed niets meer, meteen weggebracht voor reparatie.
daan heeft uitgeslapen met mama :j
gaan er nog naar beekbergen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:04

Ik ga denk eens kijken voor die grasmix :) maandag ofzo :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:07

Wij gaan dit jaar niet naar Beekbergen, we gaan straks een paar daagjes weg en ik heb Fifi nu hier weer thuis waar ik wat extra zorg aan heb qua voer enzo, dus wie weet volgend jaar weer...

We gaan een paar daagjes naar Brabant (Someren), hond mee, lekker 't bos in! :j

evelli, dat is ook wel fijn spul inderdaad, kun je altijd proberen, evt mengen met wat lucerne ofzo

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:07

Even gauw tussendoor:
Gatver SL, wat een walgelijke mensen lopen er toch op deze aardkloot rond. Die zou je toch ... :x nee, dan ben ik net zo slecht.
En die reactie van de politie, belachelijk! Zulke zelfde problemen en reacties van politie hebben we hier ook, tis toch te gek voor woorden?! En wedden, als je die man een stoot op zn (!@#@#%) ik bedoel 'hoofd' had gegeven, dat jij aangeklaagd had geworden voor mishandeling...
De wereld is te gek voor woorden.
Sterkte voor de woefjes, vind ik nog het ergste; die begrijpen niet eens wat ze nou verkeerd deden :(:) ;(

groetjes, lacuna

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:08

Ja, haal een zak van allebei en dan eens kijken hoe het werkt. Moet alleen niet teveel voertonnen e.d. gaan krijgen, heb er nu al 2 :x en er is niet zoveel ruimte :\

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:10

leuk nouvel: ik ga maar ff een paar dagen k(ra)mperen bij mijn oom op de camping,boekie mee en met 26 graden op het strand niks doen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:14

Wij werden laatst gevraagd of onze reu een teef wilde dekken :\ gewoon in het bos :+ dieisniegoedwijs :D

We gaan een weekje naar Zwitserland :) geen idee wat daar te doen is, maar komt vast wel goed :D krijg geloof een bergwandeling cadeau van mijn lief :+ hij een dagje pretpark :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:25

veel plezier in ieder geval voor iedereen die een paar daagjes weg gaat!

evelli, dat voertonnen probleem ken ik ook... :+
en zeker nu ze bijna niks mag hebben maar ik wel wil dat ze genoeg binnen krijgt en wat te doen heeft, handje van dit, handje van dat...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:30

Voorheen had ik een hele grote kast waar ik iets van 3 tonnen en een zak in kon zetten. Nu nogmaar een inieminiekastje voor cap en hoofdstellen en wat flesjes medicatie enzo. Tuig ligt in de zadelkamer, wagens in de schuur en heb al twee tonnen voor de stal staan voor voer, en eentje met dekens e.d. Als 1 ton met voer leeg is kunnen ze beide wel op hetzelfde voer en kan in die andere ton de grasmix.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:46

wat een georganiseer he... :D
ik heb 3 voertonnen staan en dan stro, hooi, compactgras en een hele lading emmers met inhoud... :=

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:53

Stro staat centraal opgeslagen, hooi/voordroog ook. Stro mogen we ook zelf niet pakken (tenzij in overleg) maar ze staan altijd tot hun knieen in het stro :+ hooi/voordroog mag je wel zelf bij pakken als je het nodig vindt :)
Ik zal eens kijken hoeveel van een zak grasmix ik in een ton ga krijgen :+ anders nog een ton aan mijn vader vragen (zoon grote blauwe met zwarte deksel en dan een sluitring eromheen) Misschien dat ik, als ik grasmix bij ga voeren, die wel in het strohok mag opslaan oid.

Emmers met inhoud heb ik thuis in de berging. Heb een hele lading kleinere bakjes waar ik per pony een dagelijkse dosis in kan stoppen en die voeren ze elke dag mee.
Dus dan kan ik thuis gaan "koken"

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 14:59

:D ja dat kan ook

bij ons staan ze op vlas, ik heb puur een baal stro liggen zodat ze naast het hooi wat te knabbelen heeft...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:09

Wij hebben onderop Rapsody ofzo en dan een dikke laag stro :) verwende krengen. en lekker dat ze het vinden, languit in het stro liggen :D Dan kom ik wel eens als het slecht weer is rond de middag, en dan kijk ik over de box deur en dan liggen ze allebei te knorren :D heerlijk

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:29

:D lekker stel!

ik ga zo maar weer even richting stal, vosje even beetje bewegen...
net ineens een regenbuitje, hopelijk blijft het nu weer droog!

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 15:54

goeiemiddag allemaal

Gisteren nog wat veulen-foto's gemaakt van beide veulens met hun gedeelde mama ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en voor de die-hard-liefhebber: [KS-ITP] (pleeg)mama met haar knappe dochters

Nouvel, wat een ontzettend mooie foto's van jou en Fief :) Fijn zeg om jullie zo weer aan de gang te zien! En het is misschien alleen maar stappen, maar tussen de oren (zowel bij jou, maar ook bij Fief) voelt het heel anders :)
Evelli heeft voer(ton)issues ;)
Naaltje heeft nog steeds mot met de router
En we mogen Luna verwelkomen bij de anti-bolle-buikjes-club!
Eefielover gaat nog 1 week vakantie vieren, en moet dan vrij nemen om tenminste 60pagina's bij te lezen... Sterkte alvast :P Misschien heb ik het gemist, maar wat voor hondje ga je ophalen?

Vandaag lekker Sun gewassen hij vond het niet lekker... en zn manen en staart vreselijk dik in de anti-klit gezet :) Die zijn nu heeeeerlijk zacht haha. Hoefsmid is geweest, dus alles staat weer keurig op de pootjes en nu heb ik geen excuses meer over; ik moet echt mn huis aan kant maken.
Mijn auto is overigens helemaal opgeruimd en schoon, gewassen, gestofzuigd en alle overbodige troep is eruit bezuinigd. We gaan vanavond naar de laatste film van Harry Potter, en we gaan met mijn auto. De vriendinnen die meegaan zijn geen paardenmensen; die kon ik echt niet op een halve baal hooi laten zitten haha.
Nu dus mn huis nog ;)

Groetjes, Lacuna

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:10

Lacuna mooie foto's zeg! Ik ga binnenkort normaal met een 4span friezen mennen :D

Nouvel dat een fijn beeld, fiffi nog eens aan het werk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:12

Veel plezier bij de film vanavond. Hij is echt ongelovelijk gaaf! Ben al twee keer geweest (je moet wat met dat rotweer)
Wat een schatjes zo :) de merrie trekt het ook goed zo te zien :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 16:35

lacuna leuke foto's :D

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 17:14

SL Jeetje zeg. Hopelijk niet te veel schade en wat raar van de politie

Beekbergen is te ver weg. Ben vandaag ook niet naar driezum gegaan, was mij te regenachtig

Lekker nouvel

Evelli alvast veel plezier

Ik ben vanochtend om 11 uur weggegaan naar stal en ben nu net weer terug :-)
Vanochtend heeft een stalgenoot veale even gereden en heb even een rondje met alwyn gelopen.
Daarna kwamen er telkens stalgenoten en ben dus blijven zitten.
Daan heeft zich keurig gedragen