Hier 'schokkend' nieuws (voor mij was het toch schokkend).. Zhora is gisteren aangereden door een gek.
Gisteren ben ik naar de hondenschool gaan trainen, in de pauze gaan we altijd met een groepje wandelen met de honden op een doodlopend bosweggetje. Er reden 3 auto's achter ons, en we zagen dat ze de parking van de school opreden. Wat we niet zagen, was dat de 3e auto rechtdoor reed. Pas toen hij vlak achter ons reed, kregen we het in de gaten. Wij riepen onze honden bij ons om aan de kant te gaan staan. Zhora en nog een andere hond bleven op 2 meter van mij en het andere baasje staan in het midden van het bosweggetje. Toen de chauffeur dat zag, ging hij vol op zijn gas staan, kegelde Zhora aan de kant en reed daarbij over de poot van de andere hond. De hond huilde het hele bos bij elkaar, pootje hing vol bloed. Auto is gewoon door gereden. Een minuut later hoorde we in de verte een auto scheuren, we voelden dat hij het terug was. Zo is hij 3 keer terug gekomen. Ik moest nog achter een boom gaan staan, want hij mikte echt op ons. Hij heeft ook nog een meisje (dat bij ons was) bij haar kraag genomen en meegesleurd terwijl hij bleef rijden. We hebben de politie gebeld en die zijn gekomen. De man was ondertussen gestopt (met veel gescheld). Politie heeft met het baasje van de gekwetste hond gepraat en met de man. Plots kwamen ze terug en zeiden ze: "Mijnheer heeft sorry gezegd, accepteer het gewoon, wij gaan terug weg." Ze wilden geen proces verbaal opstellen of niets. Wij zijn dus de auto in gesprongen en naar het politiebureau om klacht in te dienen, dan moesten ze wel een verhoor afnemen. Ik ben er nog steeds niet goed van