[AR] De wagens van poland carriages

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenny

Re: De wagens van poland carriages

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 23:29

vanavond even gement, leuk!! :D
ik moet alleen geen dikkere kont krijgen :o past maar net, haha. De bok ga ik nog even mee bezig, wil hem toch wat hoger hebben, kan ik mn benen ook wat beter kwijt :P

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 00:26

Oooooooh!! Hij is gaaaaaf :D
Ik vind de stoel trouwens ook wel wat smalletjes hoor ;-)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 01:07

Fenny schreef:
vanavond even gement, leuk!! :D
ik moet alleen geen dikkere kont krijgen :o past maar net, haha. De bok ga ik nog even mee bezig, wil hem toch wat hoger hebben, kan ik mn benen ook wat beter kwijt :P

Mag ik zo vrij zijn om te vragen hoe zo'n dikke kont je hebt? :o
Straks pas ik met m'n L niet in die stoel, zou toch jammer zijn.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:00

Haha, ik ben 1.85m en +/- 85 kg. Ben niet heel dik, maar wel stevig. Misschien dat je dan wat een idee krijgt? :D Of moet ik echt de omvang van mijn kont meten? :')

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:48

Ik vond die van Jelleee juist erg fijn zitten (maar met m'n 160 en nog geen 45 kg schuif ik normaal alle kanten op :+).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:54

Ik heb op mijn marathonwagen speciaal een iets bredere stoel laten maken :) pas ik er in de winter met jassen en een fleecedeken ook nog in :+

Cis jij mag niet meepraten :P jij bent zo smal :+

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:11

Ik heb de constructie van de bok al even bekeken en zal er binnenkort even mee aan de slag :Y)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:17

Ik ben ook zo smal dus de breedte van de stoel zal geen probleem zijn :P

Ik wil ook een dubbele bok zodat mijn dochtertje naast me kan zitten dus als de zitting laag valt is dat voor mijn dochtertje wel gunstig, kan ze teminste haar voetjes goed op de grond zetten voor wat meer grip. De wagenmeneer zei ook dat de wagen misschien wat instabieler zou kunnen worden als de zitting teveel verhoogd wordt.

Hoe zit het ookalweer met het gewicht dat een paardje in theorie maximaal kan trekken?

Zondag naar paard en koets om wat rond te neuzen en misschien nog wat ideeen op te doen en zondagavond ga ik de wagen dan bestellen!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:18

1 x eigen (gezond) gewicht op mul zan
2 x op verharde weg (bospaden enzo)
3 x op het asfalt
Geldt wel voor getrainde paardjes :)
Laatst bijgewerkt door Keet op 18-11-11 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:20

Evelli schreef:
1 x eigen gewicht op mul zan
2 x op verharde weg (bospaden enzo)
3 x op het asfalt
Geldt wel voor getrainde paardjes :)

Als ik Hanna nou wat extra eten geef zodat ze zwaarder wordt, kan ik met kerst ook wat meer eten :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:22

Het is maar een stelregel ;) voor goed getrainde paardjes
Heb hem al verbeterd.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:27

Zo heej, dat is veel meer dan ik in gedachte had!

Mijn hengstje is denk ik rond de 175 kilo en ik had gedacht dat hoogstens mijn dochtertje mee kon op de marathonwagen en dat mijn man er dan maar naast moest lopen :P, maar op verharde wegen en asfalt zou hij dan opzich wel achterop mogen staan :D
Voor de sulky is hij nog nooit met twee personen gereden, dan is ook gelijk het hele evenwichtspunt weg en moet ik het verstellen enzo... dus daar ben ik nooit aan begonnen. De marathonwagen zal wel even wennen zijn voor hem en de eerste tijd ga ik toch alleen rijden.

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:27

Hihi, was maar geintje hoor ;)
Maar ik denk dat dat inderdaad wel een goede regel is!
Zo ondervindt ik het ook met Hanna, dat ik wel merk wanneer het wel of niet nog kan met hoeveel gewicht.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:31

Hij zal inderdaad wel even moeten wennen, maar als ze eenmaal gewend zijn, maakt het ze weinig uit hoor.
Pony geeft snel genoeg aan of ze het wel of niet aankunnen (althans, dat laat mijn merrie wel weten)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:37

Ik ben zo benieuwd hoe mijn hengstje voor het marathonwagentje zal staan :):)
Maar ik moet nog heel lang geduld hebben... zou het schelen als je hem zelf op komt halen of duurt het maken ook zo lang?

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 10:42

Je kunt altijd mailen/bellen of je hem zelf op kunt halen, maar zou dat uit kunnen? Ze brengen hem vanuit Polen voor €200,-. Als je zelf naar Polen moet rijden en weer terug, hoeveel ben je dan kwijt voor brandstof + de tijd?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:45

Toen hij hem bij mij kwam brengen waren de vervoerskosten nog 150 euro.. Ik pas ook makkelijk in het stoeltje geen probleem... ben 1,60 en met stoer op het verste naar voren toe zit ik perfect..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:50

Dennis schreef:
Ik vond die van Jelleee juist erg fijn zitten (maar met m'n 160 en nog geen 45 kg schuif ik normaal alle kanten op :+).

Ik overweeg ook op den duur deze wagen aan te schaffen, fijn dat jij lekker zit ik ben zelf ook niet de grootste (1,55) had jij nog genoeg ruimte over om nog meer in te stellen voor kleinere mensen ?

Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar de kilo's zijn die bij mensen nagemeten en komt dat overeen?
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 18-11-11 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:51

Ja maar jullie zijn ook allemaal een stuk kleiner (en smaller? :D ) dan dat ik ben :P

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 11:55

Nouja smal smal... wat is smal ? Ik ben niet dun maar ook zeker niet dik..

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:04

Ik dacht ook dat ik heel smal was, totdat ik een keer vast zat met mijn kont en heupen op zo'n hobbelpaard die op zijn railtje heen en weer hobbelt bij sprookjesland, kindjes onder 4 mochten daar niet zonder begeleiding op en ik dacht dat ik meerdere ouders zag meegaan, maar kennelijk had ik mijn kont te ver in het zadel gestoken ofzo :P

Fenny schreef:
Je kunt altijd mailen/bellen of je hem zelf op kunt halen, maar zou dat uit kunnen? Ze brengen hem vanuit Polen voor €200,-. Als je zelf naar Polen moet rijden en weer terug, hoeveel ben je dan kwijt voor brandstof + de tijd?

Mijn zwager werkt als automonteur in een garage en er is iemand daar die regelmatig naar polen rijd voor onderdelen ofzo, die kan als het goed is mijn wagentje tegen benzinekosten oppikken op de terugweg :D dus dat zal wel schelen in kosten dan!

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:14

Manda schreef:
Ik dacht ook dat ik heel smal was, totdat ik een keer vast zat met mijn kont en heupen op zo'n hobbelpaard die op zijn railtje heen en weer hobbelt bij sprookjesland, kindjes onder 4 mochten daar niet zonder begeleiding op en ik dacht dat ik meerdere ouders zag meegaan, maar kennelijk had ik mijn kont te ver in het zadel gestoken ofzo :P

_O- _O- _O- _O- _O-

Manda schreef:
Mijn zwager werkt als automonteur in een garage en er is iemand daar die regelmatig naar polen rijd voor onderdelen ofzo, die kan als het goed is mijn wagentje tegen benzinekosten oppikken op de terugweg :D dus dat zal wel schelen in kosten dan!

Dat scheelt dan inderdaad een heel eind! :D Als ik jou was zou ik dat gewoon vragen aan Bakker ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:40

Fenny wat heb jij voor bruin tuigje op je shetje liggen?

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 12:52

Dit ben ik dus met een winterjas + nog een winterjas eronder. :') }:0
En mijn inimini ventje voor de HCA sulky.. Gisteren... BRRRRR
Afbeelding

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 13:22

Manda schreef:
Fenny wat heb jij voor bruin tuigje op je shetje liggen?

Ideal Luxe Marathon, notenbruin :) Op deze foto zie je de kleur mooi duidelijk

Afbeelding

@Buckje: Ooeeh ziet er lekker koud uit!! Ik ben blij dat ik op nog geen 500 meter afstand 3 binnenbakken tot mijn beschikking heb _/-\o_