[AR] SGMW Outdoor 2009

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

regine

Re: SGMW Outdoor 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:05

Ow leuk, dan zie ik je zaterdag!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:27

Evelli schreef:
http://www.rijnruiters.nl/SGWmennen.htm

hier :)
had hem als bladwijzer gezet, moet zo even de routebeschrijving uitprinten, want om 17.00 heb ik weekend!!!!!!

Ik heb nu ook WEEKEND!!!!!! Net een gewijzigde starttijd voor de dressuur door gekregen, het is een uurtje later geworden, dus hopelijk ook wat koeler dan %)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:57

Zo mooie avond gehad in tull en 't waal :)
alleen nog geen boktsters aan mijn raampje gehad :)

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:18

Maisie, hoorde dat Remco zo goed had gereden, die gaat als een speer door klasse 1, gefeliciteerd......
J.L gaat ook les nemen bij Leo, hard nodig voor de dressuur, blijft toch een struikelblok.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:13

Ja maar hij vergat wel zijn 2e prijs beker op te halen vandaag !!!

Ja gaat lekker bij remko nu. Maar klasse 2 kan nog niet hoor. Hij heeft 2x EL gehad en dan moet je toch weer goed rijden om dat weer in te halen. Maar vandaag 3 winstpunten dus we zijn tevreden !!! En super weer natuurlijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:22

@ divine al een beetje over de teleurstelling heen. Jullie hebben wel een leuke pony hoor !!!!!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:31

Teleurstelling...... nou, ben wel heeel teleurgesteld :(.
Beetje domper op een mooie wedstrijd, maarja. Volgende keer maar een camera-man meenemen ;).

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:32

wat is er gebeurd??

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:45

vertel.. jou fout of die van iemand anders?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:53

We zouden in H1 een herstelde parcoursfout hebben gereden. In de tekening staan lijnen die we niet hebben gereden, wendingen die we wel hebben gemaakt staan er niet in.... 20 sp aan de broek.
Geen camera-persoon mee om onschuld te bewijzen, en alleen getuigenis van andere rijders was niet genoeg om gelijk te krijgen.

Vind dat erg jammer, het was een mooie wedstrijd verder.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:55

ja dat is ongeloofelijk balen. ook niet toevallig door iemand anders gefilmd? zo'n fout mag niet gemaakt worden.
Heb je wel fijn gereden?

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 21:56

Maisie schreef:
Ja maar hij vergat wel zijn 2e prijs beker op te halen vandaag !!!

Ja gaat lekker bij remko nu. Maar klasse 2 kan nog niet hoor. Hij heeft 2x EL gehad en dan moet je toch weer goed rijden om dat weer in te halen. Maar vandaag 3 winstpunten dus we zijn tevreden !!! En super weer natuurlijk.

Was inderdaad stom van hem, hij dacht dat alleen nr 1 in de prijzen zou vallen,weer wat geleerd.....
De districts afgevaardigde woont in de beurt, kan hij zijn prijs ophalen, heeft hij weer mazzel.
Zijn jullie er dinsdag ook,bij de Kroo?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:02

sumic schreef:
ook niet toevallig door iemand anders gefilmd? Heb je wel fijn gereden?

Niet dat ik weet. Heb er niet op gelet eigenlijk. Had eerst zoiets van "ja, ha-ha, dat is niet ONZE tekening!"
Maar verder wel prettig kunnen rijden, pony is alleen niet zo'n hitte-bestendig beestje ;).

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:08

een camera is ook niet alles. Hebben wij ook eens gehad, film laten zien en na lang wikken en wegen gaven ze ons maar gelijk in het voordeel van twijfel... Terwijl het er echt duidelijk op stond!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 22:13

Maisie schreef:
Jullie hebben wel een leuke pony hoor !!!!!

Dus.... kwartje valt nu pas :D. Jullie waren met die onwijs goed lopende haflinger! Had dat tijdens de marathon al een paar keer tegen mijn groom gezegd: "vind dat echt een geweldige haflinger, wat sjouwen!"
Gefeliciteerd met jullie prijs/punten!

Misschien is camera niet alles, foto's zijn ook al niet voldoende hoorde ik, maarja... dan heb je nog íets. Nu is het woord-tegen-woord, en dan leg je het direct af in zo'n geval.
Ze vroegen hier ook om een film, dan zou je toch aannemen (dat als het er duidelijk op staat) dat je in het gelijk wordt gesteld?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 07:43

Dan nog moet je je hindernisrechters het voordeel van de twijfel gunnen, je ziet nl met een camera het maar van 1 statisch punt..
Zou men altijd de camera gelijk geven heb je geen hindernisrechters meer nodig en bedanken deze vrijwilligers die je heel hard nodig hebt..
Het gebeurt iedereen een keer, haal je schouders op en ga verder..

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:27

het is mij ook eens gebeurd, maar toen was ik ook echt gout gereden :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:37

@ mammaslamma wij zijn er dinsdag ook bij. 3 aanspanningen sterk. Remko met sjors mijn zusje met peter pan en ik met ferro. Remko wou de beker ook wel meenemen.

@ divine kwartje viel bij mij toen ik in je profiel keek. Ja was echt zonde van die 20 sp. Had je nog wel een WP ???

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 09:57

Als een camera toch zeer goede beelden levert, dan moet discussie wel mogelijk zijn vind ik. Om op voorhand de hindernisrechters in het gelijk te stellen omdat een camera maar vanuit 1 oogpunt registreert is ook 'raar'. Dan hadden ze gisteren ook niet om videobeelden hoeven te vragen.
Toen ik de hindernis reed, stonden de hindernisrechters allemaal bij S/F. Da's dan toch ook 1 oogpunt.

Nouja, heb m'n schouders al opgehaald, ik geef ook verder niet af op de vrijwilligers die er staan. Zonder hen geen wedstrijd. Maar als je een tekening krijgt te zien die zo bomvol fouten staat en waar dingen in staan die gewoon niet mogelijk waren....

@Maisie: we hadden 147-zoveel geloof ik, 1 wp dus. Is ook niet meer dan terecht, vanwege het eigenhandig totaal verprutsen van de vaardigheid, haha! Daarmee vergelijkend zijn die 20 sp een schijntje ;). Rijden jullie nog meer wedstrijden?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 10:10

De letters waren wel in goede volgorde opgeschreven..
Dat is de discussie die er nu gaat, niet meer intekenen dat is nl zo moeilijk gewoon de volgorde van de letters zetten en evt het stukje dat fout gaat intekenen...
En soms kun je met een camera net die ene poort zien, maar gaan we dan naar een tijdperk dat mensen videoapparatuur in de wagen hebben liggen en ze met knippen en plakken van beelden hun gelijk willen gaan krijgen..
Denk dat je verder moet denken dat dat ene punt

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 13:54

Ik heb al veel commentaar gehoord van veel hindernisrechters dat ze het nu veel te gecompliceerd maken met alle stickertjes plakken en op hondersten van sec. klokken. En ik kan ze ook geen ongelijk geven.
Typisch weer zo'n gedachtenspinsel van iemand die er vervolgens snel doorgedrukt wordt. Net of ze dat in de rekenkamer niet zien kunnen...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:03

Die stickers is wel heel fijn zo zie je gelijk dat er iets gebeurt is dat aandacht behoeft is geen hersenspinsel en voor de hindernisrechters valt het echt wel mee, stickers naast je formulieren en het plakken is zo gebeurt
Kun je binnen een uur een jury die kant op sturen voor verificatie..
Is het niet zo gedaan denk je omdat de rijders steeds mondiger worden en steeds beledigender tov officials, hoorde gisteren weer over zo een geval tegen starter A...

En wat dacht je tegenwoordig 100 starts keer 6 formulieren soms tot 8 dan de nodige grondtijdenformulieren dat het aan het eind van de dag niet schittert voor je ogen..dus die stickers is even een kwestie van het feit dat er extra aandacht aan wordt besteed..
Nieuwe tijden vragen om nieuwe dingen en die nieuwe tijden bestaan dus ook uit wedstrijden van 100deelnemers en niet zoals eerst maximaal 70 of 80

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:09

Echwel schreef:
Die stickers is wel heel fijn zo zie je gelijk dat er iets gebeurt is dat aandacht behoeft is geen hersenspinsel en voor de hindernisrechters valt het echt wel mee, stickers naast je formulieren en het plakken is zo gebeurt

Ehm... ik volg het even niet... stickers? Maak er uit op dat het iets is om jury/rekenkamer ergens attent op te maken???

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:11

Op een formulier waar een rijder iets fout heeft gedaan even een stickertje plakken tav..
Dit is bij de hoofdhindernisrechters bijeenkomst besproken en met zijn allen hebben we dit als een goed initiatief gezien

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 14:30

Ah, oke, gesnapt!