hahahaha..... en de veiligheid dus ja
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
hahahaha
sonjim schreef:. Ik vind de achenbach methode verfijnder en beter inwerken dan de tweehands methode. Wat ik mijn weleens afvraag is of de mensen die zoveel commentaar hebben, zijn begonnen op zijn jbf, of volgens achenbach.
suleilitha schreef:Grinnik, over veiligheid gesproken.... ik kreeg laatst een enorme uitbrander van een andere menner toen ik op een hele drukke zondag even was gaan rijden met de kar. Of ik g%^&*()_domme de leidsels even in de bovenste sleuf wilde doen want (ze zaten eentje lager) wat ik deed was dierenmishandeling.
Tja....... met een druk peerd in druk verkeer en veel fietsers, heb ik toch liever voor noodgevallen even wat over, en zolang je het niet nodig hebt, merkt het paard er niets van...
Oh juist, dat is dan meteen per definitie dierenmishandeling.....

Sjonniej schreef:Het geven van de buitenteugel is zeker geen verkeerd idee. Een paard moet namelijk verlengen aan zijn buitenkant en jij zal dat met je leidsel moeten toestaan. Als jij je buitenleidsel vasthoudt op de plaats waar je hem hebt, zal jouw paard nooit gebogen van oor tot staart door een bocht kunnen lopen.
De hoeveelheid leidsel die je geeft is echter wel van groot belang. Wanneer je namelijk te veel geeft zal je paard inderdaad geen aanleuning meer hebben en dus over de schouder wegvallen.
Maar wanneer jij genoeg ruimte geeft met je buitenhand, zodat je paard kan buigen, zal hij een mooie wending lopen. Het toestaan van de buitenteugel wil immers niet zeggen dat je hem los moet laten, toestaan kan bij sommige paarden al genoeg zijn met het openen/loslaten van de pink.
Echwel schreef:Het blijft een feit dat wanneer je op je buitenleidsel geeft en je binnen leidsel neemt je het contact op je buiten leidsel kwijt raakt.
Je hoort constante druk op je buitenleidsel te houden.op het moment dat jezelf richting aangeeft en met 1 hand ment
verlies je dit contact.
) en met mijn twee heel gevoelige en hete wedstrijdpony's bevalt dit me, tot nog toe, prima.