[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:58

Evelli, dat klopt.
Ik had een Rephartox merrie staan, namelijk Caru. Ze is nu niet meer in mijn eigendom. Maar zie haar nog veel.

Ik hecht wel wat waarde aan papier. Misschien mede omdat mijn merrie tot nog toe alleen maar 1e premies heeft behaald.
En ik dus ook goed met haar kan fokken. Daarnaast vind ik het leuk om die lijnen uit te zoeken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 10:58

ik vind ze ook wel gaaf, vooral de wat zwaardere (cobs?)

Hou het voorlopig maar bij mijn Shettendame

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:00

Dyonne schreef:
Evelli, dat klopt.
Ik had een Rephartox merrie staan, namelijk Caru. Ze is nu niet meer in mijn eigendom. Maar zie haar nog veel.

Ik hecht wel wat waarde aan papier. Misschien mede omdat mijn merrie tot nog toe alleen maar 1e premies heeft behaald.
En ik dus ook goed met haar kan fokken. Daarnaast vind ik het leuk om die lijnen uit te zoeken.

ja ik heb een ruintje dus valt weinig mee te fokken Haha!

snap dat als je ermee fokt je er ook meer waarde aan hecht natuurlijk met al die premies en goede lijnen. Steeds weer een beter veulen wilt fokken enzo.

Wou eerst ook altijd een merrie maar heb ervan afgezien omdat ze (soms) wispelturig kunen zijn en ik zelf iets beter met een ruin kan opschieten dan met een merrie wahha Vork

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:08

Ik wist niet of ik wilde fokken. Maar wilde de optie wel open houden.
Heb hiervoor overigens ook een ruin gehad. Heel ander type pony weer als deze merrie. Maar ja, merrie/ruin zegt niet alles.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:10

Ik kan weer beter met merries over weg Haha!

Mijnest is nu hengstig, dus bij de volgende hengstigheid gaat ze richting Ciska en wordt ze gedekt door Dennis. En ddan gaat Ciska haar ook gelijk voor de kar zetten. Als ik merk dat ze het echt leuk vind dan gaat mijn kar in bestelling Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 11:11

afstammingen uitzoeken vind ik ook geweldig. Heb die van Hon tot 1851, en van de paint van een stalgenoot tot 1600 nog wat... Knipoog

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:12

evelli leuk hoor.

Mijn pony vind het supper leuk gelukkig Haha! het is altijd maar afwachten he. Maar hij loopt altijd lekker met zijn oortjes naar voren vor de kar en vind het supper leuk je ziet hem er echt van genieten heerlijk is dat Lovers

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:13

Ja het is inderdaad afwachten
Ben ontzettend benieuwd hoe ze het gaat doen
Om het tuig geeft ze niets, alleen het sturen gaat nog wat lastig, maar dat vind ik niet zo gek, ze moet het ook nog leren

Nu mezelf nog het Achenbach aan gaan leren, men wat lastig

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:17

achembach vind ik heerlijk rijden ben niet anders gewend miss dat dat het is. Mijn vriend vind het niets en rijd gewoon net als je ohz rijd haha ach ja het werkt allemaal Haha!

hellaas weet ik geen van beide ouders van mijn pony kan hellaas dus ook niets terugzoeken van hem niet eens wie zijn ouders zijn

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:24

ik heb zaterdag net mijn eerste les gehad Clown dus heb nog tot half juli om het te leren Clown

Vond het zo voor de eerste keer wat veel met zweep erbij, dus die hebben we maar aan de kant gezet. Eerst maar eens de leidsels goed vast houden enzo, dan de rest erbij

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:26

Evelli schreef:
ik heb zaterdag net mijn eerste les gehad Clown dus heb nog tot half juli om het te leren Clown

Vond het zo voor de eerste keer wat veel met zweep erbij, dus die hebben we maar aan de kant gezet. Eerst maar eens de leidsels goed vast houden enzo, dan de rest erbij

achenbach met 2 handen vind ik lekker rijden.

Met 1 hand is nog steeds even kijken hoe te sturen draai altijd heel mijn polsen om wahha ik heb de leidsels altijd veel te lang dus kan ik met 1 hand niet sturen. Moet dus goed opletten dat ik mijn leidsels verkort als ik ze in een hand pak dan lukt het wel Clown

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-08 11:31

1 hand wil bij mij ook nog niet hoor, ja, op het rechte stuk Knipoog

Krijgen jullie ook altijd zo'n kramp in je zweephand? Kan af en toe echt amper nog die zweep vast houden

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:32

stef schreef:
1 hand wil bij mij ook nog niet hoor, ja, op het rechte stuk Knipoog

Krijgen jullie ook altijd zo'n kramp in je zweephand? Kan af en toe echt amper nog die zweep vast houden

heb ik weinig last van ik krijg meer pijn in mijn onderarmen omdat ik nergens op steun Nagelbijten / Gniffelen heb een vrij lichte zweep dus die zit mij niet in de weg. Laat af en toe mijn armen op mijn schoot rusten maar dat ziet er gelijk weer zo (boereflutjes uit) haha

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:32

dus er is nog hoop voor me dat ik het ga leren?

Wel gaaf hoor, zoon grote fries voor de kar Haha!
zal straks wel wennen zijn met dat ukkie van mij

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:34

Evelli schreef:
dus er is nog hoop voor me dat ik het ga leren?

Wel gaaf hoor, zoon grote fries voor de kar Haha!
zal straks wel wennen zijn met dat ukkie van mij

tuurlijk als je wil kan je alles leren Haha!

mennen is echt heel leuk en rustgevend Haha! men vanaf mijn 9e nu dus 10 jaar bijna Knipoog niet altijd intensief hoor gewoon zo af en toe is de laatste 4 jaar pas echt met wedstrijden enzo. sinds ik mijn oude verzorgpony had benik mee gaan mennen en wedstrijden rijden. nu is de mijne beleerd en ga ik daar mee verder,

Door omstandigheden moeten stoppen met mijn verzorgpony maar die staat bij de buren dus zie hem nog iedere dag Haha!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:35

Het achenbach is inderdaad knap lastig. Vrijwel altijd rijd ik in dressuur houding thuis. Op school mennen we ook, en daar doe ik het wel in achenbach en dat gaat steeds beter. Maar thuis lukt het nog niet echt me die minis van mij. Maar we blijven oefenen

Jullie zijn wel hard gegaan zeg.

Maar ik ben nu naar stal! Dagg

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:37

bontlover schreef:
Het achenbach is inderdaad knap lastig. Vrijwel altijd rijd ik in dressuur houding thuis. Op school mennen we ook, en daar doe ik het wel in achenbach en dat gaat steeds beter. Maar thuis lukt het nog niet echt me die minis van mij. Maar we blijven oefenen

Jullie zijn wel hard gegaan zeg.

Maar ik ben nu naar stal! Dagg

jaja er komt leven in het nieuwe topic nog 497 paginas te gaan Haha! ahah

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:38

Oow dus aan het einde van dit topic Clown heb ik het vast wel onder de knie Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:41

Evelli schreef:
Oow dus aan het einde van dit topic Clown heb ik het vast wel onder de knie Haha!

tuurlijk dan kunne we allemaal zege dat we goed kunne achenbache Knipoog haha

maar dan moeten we niet zo snel gaan in het brabotopic waar ik bij zit hebben we binnen 6 weken een heel topic vol gekletst Vork

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:48

hmmmn 6 weken? nou ja dan moet ik het inmiddels wel al een beetje onder de knie hebben hoor. Voorlopige afrijddatum is 12 juli

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:50

Evelli schreef:
hmmmn 6 weken? nou ja dan moet ik het inmiddels wel al een beetje onder de knie hebben hoor. Voorlopige afrijddatum is 12 juli

12 july moet lukken hoor.

En weet niet of dit net zo snel gaat in het brabotopic zitten we met en man of 12 ofzo haha Tong uitsteken

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 11:53

hmmmmn we zien het vanzelf he Clown

Heb er al helemaal zin in om straks met mijn ukkie op pad te gaan Haha!
lijkt me heerlijk met dit weer, lekker rondje om
Lovers Pling

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:01

Jee, wat gaan jullie ineens snel zeg! Wow!

Ik rijd eigenlijk ook altijd in de dressuurhouding van achenbach, vind ik zelf 't prettigst rijden...
Heb jaren geleden mijn koetsiersbewijs gehaald, toen heb ik alles netjes geleerd, maar wat je een tijd niet doet wil je wel eens een klein beetje vergeten... Bloos

Net even met de hond naar de paardjes gelopen en uitgemest.
Zo maar even wat eten en dan even naar de kapper, weer lekker kort met dit warme weer! Haha!

Wij gaan vrijdag trouwens richting achterhoek, slapen we bij mijn schoonouders en gaan we zaterdag een dagje naar de Achterhoekse paardendagen.
Hoop op net zulk mooi weer!

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:02

Oeh, mag ik me ook aanmelden Haha!
Barbara, 18 jaar oud, 2 shetlanders zelf beleerd die super lopen, en 2 eigen shetlanders, die over n jaar of 2/3 beleerd gaan worden Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-08 12:03

Evelli schreef:
hmmmmn we zien het vanzelf he Clown

Heb er al helemaal zin in om straks met mijn ukkie op pad te gaan Haha!
lijkt me heerlijk met dit weer, lekker rondje om
Lovers Pling

is het ook Haha! heb lang gewacht op dit lekkere weer Haha!

heb hem vorig jaar apriil beleerd maar gewoon rsutig aan gedaan hij heeft er vorig jaar keer of 10 voor gestaan. Daarna begon de winter dus niet meer kunnen rijden wel longeren enzo. Maar het is dan vroeg donker dus ga dan de weg niet op. Nu zijn de lange dagen er weer dus kan ik na het werk lekker rijden heerlijk Lovers

en als het goed is volgend jaar in de winter kan ik in het donker gewoon rijden De weides zijn van het weekend ingezaaid incl onze oude rijbak daar komt gras zodat we daar kunnen mennen. we rijden niet veel meer ohz en mennen meer dus vandaar dat de bak nu een menbak word met licht dus kan dan in het donker licht aan doen en lekker dressuren. Heel het jaar door rijden dus heerlijk, Maar moet nog een jaar wachten eerst moet het gras goed doorgegroeid zijn