[AR] Is dit te doen voor de pony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

laura2span

Re: Is dit te doen voor de pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:16

Draag het argument sulky dan niet aan als argument!

Waarom open je een topic als je toch niet van plan ook maar iets te doen met de meningen? Ben je op zoek naar mensen die net zo kortzichtig zijn als jij?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:17

LADPR schreef:
Dat is niet waar, alleen ik vraag niet om jullie mening over een sulky, ik vraag jullie mening of het te doen is voor mijn pony.

De meningen verschillen daar dus over dus ik ga eerst maar aan de slag met conditie opbouwen en dan zie ik tegen die tijd wel weer verder hoe we het precies gaan doen.

Dan is het onze mening dat het niet te doen is.
Dier ontvriendelijk als je heen en weer zou rijden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:18

laura2span: Alsjeblieft zeg, doe toch eens normaal. Ik ben helemaal niet kortzichtig.

Prima jullie vinden dat het niet kan omdat ik met een sulky rijd.

Maar ik hoef verder geen geen onnodig commentaar over een sulky te hebben

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:19

Lian kan je het anders niet gewoon een keertje proberen als Jim een beetje goed in conditie is? (dit is wel een voorwaarde waar hij aan moet voldoen anders zou het idd niet fair zijn). En zou Jim aangeven als het hem teveel wordt of loopt hij stug door?
Een goed in balans liggende sulky drukt toch niet of nauwelijk op het schoftje of heb ik het nu verkeerd?
Goed ik denk dat je het eerst moet proberen voordat je kan oordelen, ik denk dat dit per pony zal verschillen.
Ze proppen idd vaak die marathons op 1 dag maar je hebt ook weekenden.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:21

laura2span schreef:
Waarom open je een topic als je toch niet van plan ook maar iets te doen met de meningen? Ben je op zoek naar mensen die net zo kortzichtig zijn als jij?

Hoe kom je hier in vredesnaam bij?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:21

Sappos: Nee ik merk het wel aan Jimmy als hij moe word of het zat word.

Laat dat sulky gedoe maar zitten denk dat wij genoeg er vanaf weten om te weten wat we doen Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:22

ik zou als ik jou was heenweg heenrijden, en terugweg ernaast lopen.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:23

Zelf een goed in balans liggende sulky drukt op de schoft Sappos.

Een beetje werklustige pony loopt gewoon door, betekend niet dat het eerlijk is.

LADPR, ik doe heel normaal. Wil jij nu suggereren dat ik abnormaal doe? Kan ik ook doen, door dit plan van je. Maar ik laat graag iedereen in zijn waarde.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:23

Sappos schreef:
Lian kan je het anders niet gewoon een keertje proberen als Jim een beetje goed in conditie is? (dit is wel een voorwaarde waar hij aan moet voldoen anders zou het idd niet fair zijn). En zou Jim aangeven als het hem teveel wordt of loopt hij stug door?
Een goed in balans liggende sulky drukt toch niet of nauwelijk op het schoftje of heb ik het nu verkeerd?
Goed ik denk dat je het eerst moet proberen voordat je kan oordelen, ik denk dat dit per pony zal verschillen.
Ze proppen idd vaak die marathons op 1 dag maar je hebt ook weekenden.

Als je 1daagse marathons rijdt kijk je echt goed of de pony voldoende rust heeft tussen door.

Zelf hebben we er afgelopen weekend nog gereden.
20 minuten los gereden toen 1 uur rust voor de vaardigheid.
En toen 3 uur op de wagen in een stal om tot rust te komen voor de marathon.
En daar is hij uit gekomen met een pols van 70.
Dus niks verkeerd.

Maar dit is wel een ander verschil als met een les waar je naar toe rijdt.

Je rijdt al een half uur heen dan een les van 1 uur en dan weer terug.

En ik neem toch aan dat je gaat lessen om je zelf te verbeteren en niet om rond te sukkelen.
En na een 1 uur les zijn de paarden toch echt wel versleten hoe veel conditie ze ook hebben.
Laatst bijgewerkt door ZEJA op 22-04-08 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:24

Marigold: Dat kan ook nog ja, gewoon lopend terug zo ver is het niet. Ach en anders moet mn vriend ons gewoon ophalen als we les hebben gehad, of ik rijd maar een half uurtje les mee dat kan ook

laura2span: Ja jij doet abnormaal ja. Hoezo met dit plan van me? Er is nog helemaal geen plan.

ardo_iggy: Lessen zijn hier drie kwartier inclusief in en uit stappen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:25

Kan je anders niet met de trailer naar les? Sulky prop je er gewoon bij/achter. Zou het zoals gezegd even aankijken. Als Jimmy het aangeeft dan weet je waar je aantoe bent.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:26

LADPR schreef:
Marigold: Dat kan ook nog ja, gewoon lopend terug zo ver is het niet. Ach en anders moet mn vriend ons gewoon ophalen als we les hebben gehad, of ik rijd maar een half uurtje les mee dat kan ook

laura2span: Ja jij doet abnormaal ja. Hoezo met dit plan van me? Er is nog helemaal geen plan.

ardo_iggy: Lessen zijn hier drie kwartier inclusief in en uit stappen.

En als het even niet lekker loopt blijf je verder rijden tot het wel lekker loopt en ben je wel een uur verder.
En is je pony kapot en moet dan nog dat end terug naar huis.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:27

Ja kan ook met de trailer als het te lang/ver voor hem is.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:31

Of je probeert het een keer en als ie het zat is laat je je ophalen. Voor hetzelfde geldt vindt ie het prachtig en heeft ie er totaal geen moeite mee.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:31

Jeetje mensen wat een gemierenzucht!!

Ik denk dat er hier een hoop mee praten, Zonder dat ze zelf ooit eens met een kleinere pony zijn geweest.
Nou ik zal je zeggen, Dat ik meerdere kleintjes ken die een stuk heen en terug moeten, En een les doen. Wel niet bij mij op de les, Maar dat doet er niet toe. Ze houden het prima vol, En doen het al ruim een jaar.

De TS vraagt hier om tips, niet om afgezeken te worden. Ze vraagt alleen of het kan, Er staat niet vast dat ze gaat.
Igg dat lees ik niet ? Of ik kijk half.

Vind wel dat als één iemand begint gelijk een hoop meelopers zich melden,. Zij zijn groot en ik is klein!

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:35

Sappos schreef:
Of je probeert het een keer en als ie het zat is laat je je ophalen. Voor hetzelfde geldt vindt ie het prachtig en heeft ie er totaal geen moeite mee.

ik ga met sap mee, en een sulky die goed in balans is hoort niet of nauwlijks op de schoft te drukken naar mijn weten, tuurlijk voorkom je dit niet maar stel je weegt 100 kg met sulky en al, hangt er héus geen 100 kilo op dat schoftje hoor.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:37

Sulky is wel anders rijden dan een 4 wieler, Maar dat wil niet zeggen dat een sulky gelijk slecht is.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:38

Anders zou er niemand meer met een sulky rijden als het zo erg zou zijn.
Ik weet niet of Jimmy nu in topconditie is maar zo ja kan je het gewoon een keertje proberen, als ie het zat is kan je je dan nog altijd op laten halen met de trailer.
Ken er ook een aantal die echt kilometers maken en er totaal geen moeite mee hebben. Natuurlijk lopen zij wel een aantal keer per week en is dit opgebouwd. Ik kan van mijn bijna 3-jarige ook niet verwachten dat ie vanuit het niks straks ineens 10 km loopt. Daar werk je rustig naartoe.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:39

Als er echt zoveel gewicht op het schoftje kwam zou hij niet eens meer lopen, hij heeft moeite met een ruitertje van 28 kilo en met mij en de sulky loopt hij verderlicht zonder problemen. Dus het gewicht wat op het schoftje komt is minimaal.

Wil de eerste keren les zowieso opgehaald worden, denk dat het inderdaad het makkelijkste is als ik zorg dat dat ik zo kan bellen en opgehaald kan worden.

Ga nu eerst een paar weken lekker op pad en dan inderdaad maar gewoon een paar keer naar de club rijden en weer naar huis.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:44

Buckje schreef:
Jeetje mensen wat een gemierenzucht!!

Ik denk dat er hier een hoop mee praten, Zonder dat ze zelf ooit eens met een kleinere pony zijn geweest.
Nou ik zal je zeggen, Dat ik meerdere kleintjes ken die een stuk heen en terug moeten, En een les doen. Wel niet bij mij op de les, Maar dat doet er niet toe. Ze houden het prima vol, En doen het al ruim een jaar.

De TS vraagt hier om tips, niet om afgezeken te worden. Ze vraagt alleen of het kan, Er staat niet vast dat ze gaat.
Igg dat lees ik niet ? Of ik kijk half.

Vind wel dat als één iemand begint gelijk een hoop meelopers zich melden,. Zij zijn groot en ik is klein!

Dus als we voor onze mening uit komen zijn we mee praters Gestoord

En hoe weet je dat we nooit met kleine pony's gereden hebben.
Mischien dat het voor een aantal van ons wel geld.

En na mijn weten geven de mensen die hier gereageerd hebben de tip om het niet te doen.

De TS haalt er zelf allemaal excussen bij om het wel te doen.
En als we het dan allemaal afraden zijn we meepraters Slapen

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:46

Begin eens met in enkelvoudt te praten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-08 11:47

ardo_iggy: Heel apart waar zie jij dat ik het wel ga doen dan, dat is een beetje het probleem, volgens mij is lezen heel moeilijk.

Zal het nog een keer uitleggen er is nog helemaal geen plan over hoe ik het ga doen, daarom vraag ik hier naar ervaringen.

Ik heb het dus over het heen en terug na de les, daar vraag ik ervaringen over en niet over of een sulky goed of slecht is.

Hoop dat het dan nu ook voor jou duidelijk is.

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:54

laura2span schreef:
Dat wordt niet gezegd.
De topicstarter beweerd dat de pony niks hoeft te trekken omdat het karretje maar 30 kg is. Haar gewicht (wat wel degelijk op de schoft drukt!) wordt hierbij vergeten.
Hoe goed je sulky ook in balans is, hij draagt toch echt jou gewicht.

ik vind het heel knap als je het voor elkaar kan krijgen dat hij je hele gewicht draagt (in een bak!).
bij de sulky waar het over gaat, is de plaats van het stoetje achter de as en de lamoen maakt een licht steigende lijn. hoe kan je gewicht dan over de as op het schoftje komen te hangen???? ik ben benieuwd!

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 11:56

laura2span schreef:
Draag het argument sulky dan niet aan als argument!

misschien trekt ze zich ook iets van de meningen van andere aan Pling

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-08 12:01

LADPR schreef:
ardo_iggy: Heel apart waar zie jij dat ik het wel ga doen dan, dat is een beetje het probleem, volgens mij is lezen heel moeilijk.

Zal het nog een keer uitleggen er is nog helemaal geen plan over hoe ik het ga doen, daarom vraag ik hier naar ervaringen.

Ik heb het dus over het heen en terug na de les, daar vraag ik ervaringen over en niet over of een sulky goed of slecht is.

Hoop dat het dan nu ook voor jou duidelijk is.

Ik denk dat je zelf eens moet lezen.

Er zijn genoeg mensen die hun ervaringen met heen en weer rijden hebben neer gezet.

En het meerendeel zegt dat het terug rijden na een les te zwaar is voor de dieren.
Zowel geestelijk als lichamelijk.