[AR] Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

daniella74

Re: Kkkkoud op de kar!! Wat doen jullie om warm te blijven ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:27

Hemdje, shirtje trui/vest, bodywarmer, fleece sjaal, dikke jas
spijkerbroek, regenbroek, thermobroek, thermosokken, stalschoenen, petje en geen handschoenen of als het echt moet handschoenen zonder vingers.

Ik trek zoveel mogelijk op het laatste moment uit zodat ik van te voren niet teveel zweet en daardoor koud wordt. Het geeft vaak wel reacties van anderen als ik mij sta aan te kleden op stal maar die neem ik wel voor lief Haha!

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 01:08

ik weet wie die verwarmde kleding (sokken, handschoenen enz) verkoopt Haha!

Liseef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:09

Wij kleden ons gewoon warm aan, en op de kar doen we zweetdekens over onszelf heen. Maar het blijft echt koud nu ja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 23:11

Op zich kan ik me er wel naar kleden, maar mijn handen gaan ondanks fijne ideal leren handschoenen ontzettend pijn doen van de kou. Ik kan niet eens meer uitspannen of afzadelen. Als ik onder het zadel rijd loop ik een poosje naast het paard en dan gaat het wel weer, maar op de kar wil dat niet. Die verwamde handschoenen met accu lijkt me een geknoei, ik ga nog wel een keer die heatpacks proberen, maar voor wie een betere tip heeft...

missanous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 01:35

bij ons op stal zijn meerdere mensen die de elektrisch verwarme handschoenen en sokken hebben en dat is echt ideaal
het is dat ik het geld er niet voor heb maar anders was ik allang voorzien van de handschoenen en de sokken

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:47

Ik blijf nu redelijk warm, alleen m'n handen niet. Ik heb een pesthekel aan handschoenen, ohz rijd ik nu nog steeds zonder en dat gaat wel redelijk. Maar op de wagen moet je wel.

Gister heeft m'n groom uit moeten spannen nadat ik 10 minuten met m'n groentje gereden had. Het zal vandaag wat worden, op de planning staan er 3 voor vandaag Knipoog.

jessica_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 09:50

Gister ook, ik was helemaal bevroren. Nagelbijten / Gniffelen
Zal m'n thermo laarzen maar weer is meenemen naar stal, dat scheelt al een stuk Lachen
Gewone handschoenen helpen echt niet, mischien wintersport handschoenen? Kost ook een stuk minder dan elektrische handschoenen! Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 13:30

Marmot schreef:
JoyCiej007 schreef:
Zojuist een mooi thermoshirtje (grijs/roze Lachen ) gekocht, was in de aanbieding bij de Aldi. Ook van daar nog een thermobroek. Heb ook nog zelf een 'ski-legging' en een ski-broek, die gebruik ik ook wel eens.
Verder had ik eerder voor mezelf 2 aan elkaar gestikte fleece-plaids, die ik helemaal om mijn schoot heen wikkelde (deed ook af en toe dienst als 'noodzweetdeken' voor de pony) heb er nu zelfs 2, maar die zijn dan bedoeld voor de groom/passagier, aangezien ik nu in bezit ben van een wind- en waterdicht menschort, fleece aan de binnenkant, en skaileder aan de buitenkant. Verder draag ik vaak een petje of hoed, heb het niet zo op mutsen.

Moet nog wel goede menhandschoenen voor de winter kopen (zag bij letty hele mooie all-weater, wel prijzig, maar goede investering)

Ik ben swinters gewoon erg goed aangekleed met thermokleding en fleece-vesten e.d. 3 paar kousen over elkaar en dan in de thermoboots (die ik dus speciaal ook 2 maten te groot heb gekocht om meerdere sokken te kunnen dragen).

En op buitenrit gaat dan vaak nog een thermosfles met thee, warme choco of evt. gluhwein mee Lachen

Citaat:
Hier wil ik toch wel erg graag een foto van zien !! Haha! Haha! Haha!

Hmmz, heb daar nog helemaal geen foto's van Vork Maar, ik zal eens kijken of iemand eens foto's kan maken.

Heb dus v/d week die handschoenen maar besteld bij Letty; Warme All-Wheater Winter Menhandschoenen, gevoerd met thinsulate. Lijken me lekker warm

Zoals degene boven mij opperde:
Ik heb hier ook diverse ski-handschoenen (ga regelmatig op ski-vakantie) maar geloof me, lévensgevaarlijk om daar mee op de wagen te klimmen, igg als je geen groom bent maar echt gaat mennen. Je hebt dan totaal geen gevoel en contact meer met de paardenmond, je voelt niet wat je zelf aan het doen bent of wat de pony doet. Dat is het moeilijke aan handschoenen: je moet handschoenen vinden die én lekker warm zijn, maar wel dat je voldoende gevoel en contact kan houden met de paardenmond....

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:32

Aaaah, lekker weer dit! Haha!
Vanmiddag een ritje gemaakt. Ik ga helemaal ingepakt in thermobroek van de Lidl (is soort tuinbroek en zit superwarm!) goeie winterjas, wind en waterdicht, lekkere muts, en handschoenen.
Dat laatste vind ik ook lastig, want ik rij liever zonder. Heb nu redelijk fijne gevonden. Zijn gewoon rijhandschoenen, wel warm en redelijk goed gevoel. Maar nog niet ideaal.
Heb het iig niet echt koud gehad. Af en toe gure wind, waardoor m'n onderkaak bevroor en ik moeilijker ging praten en lachen, hahaha! Vork

Nu lekker warme choco en ik ben weer helemaal opgeknapt Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 14:33

Paardendeken over mijn lijf heen, 400 grams, heerlijk!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 15:59

Ik heb er vandaag 2 zelf gereden en bij 1 gegroomd en ben nu weer aan het ontdooien. Moterjas aan, sjaal om, pet op, themolaarzen aan en handschoenen aan. En niet te lang rijden. Alleen m'n bovenbenen(vond het de moeite niet om voor dat half uurtje per pony een thermo broek uit de kast te trekken) en m'n handen waren goed koud, heb al meerdere soorten handschoenen geprobeerd maar vind ze niet fijn, of ze zijn niet warm genoeg.

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:15

Je kan een fleece deken over je benen doen en speciale rij handschoentjes aan doen en een muts op natuurlijk Clown

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:12

wij hebben vanmorgen een heerlijke rit gemaakt,het vroor dat het kraakte,daarom moesten we ook erg veel over de weg en een stuk strand.
we waren redelijk ingepakt,maar hadden een wollen zweetdeken over onze benen!!heerlijk warm

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:45

Het was vandaag heel mooi weer maar wel koud (Friesland deed zijn naam eer aan)
Zolang ik niet langer als een uur rij, ben ik niet door en door koud. Vandaag had ik aan: shirt met lange mouwen, vest erover, bodywarmer en jas met uitneembaar fleecejack. Ik was vergeten nog een laagje onder mijn spijkerbroek te doen. Ik had wel me menschort om, dubbele sokken (skisokken) en mijn thermolaarsen.

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 15:20

Dat is een van de redenen waarom ik in de winter weinig tot niet men, ik trek het echt niet met die kou.
M'n lichaam kan ik aardig warm houden zoals iedereen, veel laagjes aan, muts op en thermo laarzen. Maar mijn handen is echt een ramp. Die worden ondanks dikke handschoenen ijskoud en blauw en als ik dan niet binnen ga opwarmen heb ik grote kans dat ik flauwval. Ik denk dat ik dus toch maar aan de verwarmde handschoenen moet.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 21:55

Ik ben ook een watje nu.. Ik longeer beide pony´s liever een half uurtje, dan loop ik zelf ook nog wat rond en verkleum ik niet zo erg. Bloos op de kar is echt een ramp: skisokken, sneeuwbootsen, thermobroek met daarover skibroek, thermoshirt met 2 dikke truien, dikke winterjas, warme wollen pet en natuurlijk skihandschoenen Koe . Zondag heb ik een wedstrijdje en dan worden deze handschoenen net voor binnenkomst in de ring verwisseld voor rijhandschoenen, en de pet moet dan ook helaas plaatsmaken voor mn koude, wind doorlatende helm... brr! Clown

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-07 17:40

Ik doe mijn skiboek aan lekker dikke winterjas en me boots aan Haha!.. heerlijk warm

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:28

Ik heb een paar goede handschoenen gekregen van een stalgenoot (waren haar te klein)...bovenkant is van neopreen.

nadeel is wel dat ik de leidsel wat anders vast moet houden...ben nu net een boer Haha!

Ik heb vandaag een heerlijk stukje gekart tussen alle witte bomen door. Danno vond de sneeuw erg leuk. We gaan maar emigreren denk ik Haha!

mariska_emke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-07 17:34

zo'n soort overlevingspak (warme overal) is ook heel lekker
voor m'n handen en voeten weet ik het nog niet helemaal

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 11:59

Gisteren had ik het goed idee om met de kar en Wendy een ritje te maken, maa rop weg naar de stal werd dat al gauw anders. Het was veel te glad op de weg. Ik heb het niet aangedurfd, ben zelfs met de brommer twee maal onderuit gegaan. Mijn paardje moet geen gebroken been oplopen door mijn fratsen!
We hebben haar maar gewoon gezadeld en de meiden hebben heerlijk gegaloppeerd op bevroren bermkanten. Wij op de fiets eraast en mooie foto's gemaakt van alle drie de meiden; twee verzorgsters en een merrie.

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:04

ik heb ook een skipak aan. kan me bijna niet meer bewegen, zoveel kleren doe ik aan!
allen die handen! dat is echt koud!!!
ik probeer dan met zijn 2en veel af te wisselen, zodat je je even warm kunt maken!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 10:46

Ik heb foto's geplaatst van mijn winter outfit bij AG in the picture Haha!

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-07 17:09

Dik gevoerde overall over de kleren heen, thermolaarzen, fijne fleecehandschoenen en muts op...
Afbeelding

Ekiw_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-07 21:11

Ik ken mensen die gewoon standaart een deken mee hebben op hun kar.
Zie je ze helemaal ingepakt voorbij komen.

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:26

héél veel lagen kleren over elkaar heen, meerdere handschoenen aan over elkaar en dat soort dingen..