[AR] Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Wat voor paard/pony heb jij voor de wagen staan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:16

Kleine maat hackney's, waar we ook aangespannen wedstrijden mee rijden. De meesten zijn zelf beleerd.

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 22:19

Welsh van 1.20 rijden er recreatief mee en hebben haar zelf beleerd voor de wagen.

Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 18:41

Hier drie Gelderse dames waarvan er twee zowel ohz als voor de wagen lopen. Oudste niet zelf beleerd ohz, wel voor de wagen. Middelste is zelf beleerd zowel ohz als voor de wagen en de jongste is nog maar 2.
Beleren doen we hier altijd met zijn tweeen, eigenaar en ik samen.
We rijden op dit moment geen wedstrijden, maar we zetten wel steeds een stapje verder richting wedstrijd. Zo heeft de middelste onlangs haar eerste veldritje gelopen (toerrit met onderweg 6 marathonhindernissen) en dat ging super.
De oudste heeft van de week nog vaardigheid gelopen, dus misschien dat het wedstrijdrijden (iig op kleine wedstrijdjes) nog wel eens komt.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 17:37

Lusitano-merrie van 9 jaar.
Is 2 jaar geleden betuigd door degene waar ik haar nu samen mee heb.

teriema

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 14:57

kleine appaloosa van 1.03

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:15

teriema schreef:
kleine appaloosa van 1.03

wat leuk!! collega Tong uitsteken
heb je er foto's van?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 21:22

Bij mij is er nu een grote shetlander merrie gekocht, van 1 nog iets. Roodbont, erg mooi. Heeft nog een veulen aan de voet, maar over 3 weken ben ik terug van de vakantie, en dan ga ik toch af en toe met mams alleen weg. Dan is t veulen 3 maanden oud, denk dat dat kan. Mams heeft al gesleept ed, dus die gaat er voor zodra de koets klaar is Lachen

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-07 22:17

Pluttersput; ligt ook per merrie/veulen natuurlijk anders, maar bij mij staat de merrie een week na de geboorte toch wel weer voor de kar Knipoog

in de eerste week ga ik dan direct met haar een kwartierje wandelen zonder veulen (veulen in veilige stal, eerste paar keer blijft er iemand opletten), eerste keer is altijd even moeilijk, maar merrie weet nu zo'n beetje wel na 5 jaar/5 veulens hoe het gaat, en als weide uit het zicht is, vertrouwd ze me volkomen 'oooh, dat veulen, dat komt wel weer' Knipoog veulen is nu van 1 mei, dus iets meer dan 2 maand oud, moeders loopt gewoon weer het aantal uren dat ik meestal rijd (en dat kan best heel veel zijn) Knipoog

maar ik begrijp dat jouw merrie nog beleerd moet worden? of in iedergeval voor het eerst écht voor de kar oid? Lachen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 08:24

Twee KWPN-ers. Janssen is 16 jaar en meet 1.72, Whisper is 4 jaar en is nu zo'n 1.68. Beiden zijn Cinivo-zonen.

We rijden geen wedstrijden, puur recreatief, maar lessen wel geregeld. Janssen was volledig beleerd en heeft in de samengestelde wedstrijdsport gelopen voor hij zes jaar geleden hier kwam. Whisper hebben we als veulen gekocht en is vorig jaar beleerd op Stal Blakheide in België.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 09:59

JoyCiej007 schreef:
Pluttersput; ligt ook per merrie/veulen natuurlijk anders, maar bij mij staat de merrie een week na de geboorte toch wel weer voor de kar Knipoog

in de eerste week ga ik dan direct met haar een kwartierje wandelen zonder veulen (veulen in veilige stal, eerste paar keer blijft er iemand opletten), eerste keer is altijd even moeilijk, maar merrie weet nu zo'n beetje wel na 5 jaar/5 veulens hoe het gaat, en als weide uit het zicht is, vertrouwd ze me volkomen 'oooh, dat veulen, dat komt wel weer' Knipoog veulen is nu van 1 mei, dus iets meer dan 2 maand oud, moeders loopt gewoon weer het aantal uren dat ik meestal rijd (en dat kan best heel veel zijn) Knipoog

maar ik begrijp dat jouw merrie nog beleerd moet worden? of in iedergeval voor het eerst écht voor de kar oid? Lachen

Had ik denk ik ook gedaan, maar ze is pas gekomen toen t veulen al 1.5 maand oud was. Dus ben nu n paar weken al bezig met de basis, want ze kende nog niks Lachen Dus vandaar Knipoog

Nanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 10:04

waar ik nu tijdelijk verzorg hebben ze 2 welsh c-pony'tjes, 1 D-pony nrps, 2 shetlandertjes, en 1 paard (kwpn ofzo) voor de wagen

joke136

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 16:47

ik heb jaren een fries voor de kar gehad. die fries was van iemand anders die ik verzorgde. sinds kort heb ik een welsh veulen gekocht die ik in de toekomst voor de wagen wil hebben. ik kan niet wachten tot ze oud genoeg is!!

Lab_iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:57

ik ga mijn shetlandertje van 95 cm voor de kar zetten * bezig met beleren Knipoog *

Cookiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-07 21:58

Mijn kennisen hebben 2 haffie's voor de kar Haha!
echt leuk gezicht Tong uitsteken

Vanny_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 19:30

Mijn verzorgpony is een Welsh A ruin en hij loopt ook voor de kar (enkelspan). Hij is nu 5, en loopt denk ik al 1,5/2 jaar ? voor de kar. Zelf men ik er niet mee maar de eigenares (recreatief). Hij is beleerd door iemand anders maar de eigenares was er toen wel zelf bij.
Ik rijd hem onder het zadel, hij is nu bijna een jaar ingereden.

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:18

mijn drie verzorgshetlanders kunnen voor de kar. Meestal rijden we tweespan vosjes. Eerst altijd vierspan shetlanders (dan leenden we nog een vierde shet). Er worden marathons en menwedstrijden mee gelopen (geen dressuur o.i.d.).. we rijden niet echt veel op ze, omdat we daar toch iets te groot voor zijn.. Ook een verzorghaf van mij werd wel mee gement, maar loopt nu alleen nog onder het zadel (met mij erop Haha! ) en nog twee welsh A pony's doen ook mee met de marathons enz..

Jantine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:21

Shetlander, word de laatste tijd niet vaak meer voor de kar gespannen vanwege kreupelheid. Maar voorheen werd die best vaak ervoor gezet. Alleen nu moet het karretje even mooi gemaakt worden. Lachen

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 22:27

Ik heb een B-pony. Ras is onbekend maar wij denken een kruising Welsh X ?
Ik rij er aangespannen mee en ohz.
Ik heb hem samen met nog iemand voor de kar beleerd. Met nog iemand die er veel verstand van had! En wat ook veilig was.
Ik rij nog geen wedstrijden met haar maar ik hoop het wel ooit eens te doen. en dan een oefenmarathon!
Ik les ik met haar aangespannen en ohz. En verder puur reacreatief (met aangespannen) en ohz ook wedstrijden.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 15:59

Wy hebben 3 van onze paarden voor de kar, 2 tinker en 1 halve tinker.
Mijn ouders rijden wedstrijden met van die ouderwetse koetsen ze hebben een stuk of 10 van die grote mooie koetsen.
Zelf zou ik het niet kunnen mijn vader koopt die koetsen verrot en stuk en knapt ze helemaal op. Sommige verkoopt hij maar heb het geduld niet denk ik haha.

depaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:24

een fjord

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:44

Een mini shetlander Buck van 80 cm.

Een haflinger Djimmy van 1.48

en straks ook mijn kleine Jack van 85 cm maar dat duurt nog even.

Wiske_Crow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 13:18

Nog maar en paar weekjes een connemara pony van 1m22 van jaartje of 12 oud ! die we vroeger jumpings mee hebben gereden maar doordat ze te groot is geworden nu aangespannen.

x

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 22:34

Mijn tinker staat voor de kar in enkelspan. De laatste tijd stat hij in dubbelspan (puur recreatief)
Enkelspan is af en toe een wedstrijd. Nog niet met dubbelspan.

Dan heb ik ook nog een minipaard voor de wagen. Eerst enkelspan enkele wedstrijdjes gereden. De laatste tijd ben ik er 1 voor in dubbelspan. Daar wil ik zelf meer wedstrijdjes mee gaan rijden.
Maar hij moet eerst nog beleerd worden waar ik nu mee bezig ben.
Die 2e pony is een luxe shetlander

liesje_waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 11:03

haflinger van 1,38
3 jaar geleden zelf betuigt met mijn ex
tot nu toe recreatief maar mischien in de toekomst een wedstrijdje Lachen

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 23:50

Mijn merrie van bijna 20 jaar en 98 cm.
En momenteel ben ik zelf mijn ruintje van bijna 3 (en 86 cm) aan het beleren (met hulp van een ervaren marathonmenner), en dat gaat super.
Ik rij recreatief, maar wil in de toekomst wel wat wedstrijdjes pakken denk ik. Lachen