[AR] 2 wagens op het oog...Wie heeft ervaring met 1 of beide wage

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eva1969

Re: 2 wagens op het oog...Wie heeft ervaring met 1 of beide wage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:30

De twee wagens die jij hier hebt geplaatst stonden ook op ons lijstje. Omdat wij uiteindelijk meer vertrouwen hadden in de kwaliteit van een nederlands product (bij ons in de buurt en bij ons al bekend dat scheelt ook), zijn wij uiteindelijk voor een van der mee gegaan. Wat bij ons ook meetelde is dat je dan wat dingen op je eigen maat kan laten maken (zoals bokkussen voor mijn dikke kont Nagelbijten / Gniffelen ).

Ik vond de Comfort die we op paard & koets hebben gezien wel een mooie wagen. De Clever vond ik in vergelijk met een van der mee te duur en ook hou ik persoonlijk meer van een wat klassiekere uitstraling ipv marathonuitstraling.

Goed bedenken wat je er mee wilt gaan doen, hoe vaak je denkt te gaan rijden wil ook nog wel helpen met beslissen.

Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 13:59

Aukie schreef:
Zo'n lichte wagen voor een paard vind ik best gevaarlijk...
Als hij aan de kletter gaat...

dat valt best mee
elke wagen kan omgaan maar als je iemand achterop hebt staan, die weet wat hij aan het doen is kan deze de wagen recht houden.
maar tuurlijk voor recreatie hoef je niet een super lichte kar te hebben, maar zeker ook niet te zwaar.
je zegt dat jou paardje iets had (weet de naam niet meer) dan lijkt het mijn handiger om een iets te lichte kar te hebben dan een iets te zware.
het gewicht dat een paard kan trekken valt echt heel vaak tegen, ook al lijkt het alsof het makkelijk gaat.
onze pony trekt ook zo een kar mee van 200-300 kg maar van harte gaat het niet. kun je duidelijk zien omdat de kont er onder gaat, hoofd naar beneden en trekken maar..
dus zeker als je recreatief gaat, en misschien lange tochten gaat maken zou ik mijn paardje niet de hele tijd zo aan het trekken willen hebben Lachen

ik denk dat het goed is om gewoon alles te bekijken, misschien vragen of je eens proefritjes mag maken.. en vooral niet te snel iets kopen Lachen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:09

Aukie schreef:
Zo'n lichte wagen voor een paard vind ik best gevaarlijk...
Als hij aan de kletter gaat...

Je bent van plan altijd met meerdere personen, en beneden de 200 kg vind je toch echt geen enkelspan paardenwagen.
Als ze aan de kletter gaan is gewicht van geen belang..
Maar een zware wagen wordt op een gegeven moment echt vervelend voor een paard.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 09:15

Nou, we zijn eruit....
Het wordt geen Clever of Comfort, maar een recreatiewagen van Frits Kool.
We zijn daar gisteren wezen kijken en hebben er een erg goed gevoel over.
We moeten helaas nog even wachten met bestellen tot we helemaal zeker weten dat Rafiq voor de wagen kan.
Allemaal bedankt voor de reacties op dit topic!

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 11:52

Hoi hoi,

Fijn dat jullie een keuze hebben kunnen maken.
Als je de wagen hebt en je paardje staat ervoor lijkt het me leuk om foto's te zien.

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-07 12:29

Ja, ik zal zeker wat foto's plaatsen!
Kan alleen nog wel even duren...