daniella74 schreef:Nee, nogmaals het gaat mij NIET om wedstrijdongelukken, menners die aan wedstrijden deelnemen weten dat er een risico is dat het een keertje (goed) fout kan gaan. Dat is trouwens inherent aan sport zoals iemand al aangaf met het voetballende zoontje. Het gaat ook niet om mensen die met verkeersmakke correct beleerde paarden met deugdelijk materiaal in de problemen zijn gekomen door de beroemde eend of een onverwachte situatie in het verkeer.
Het gaat mij om ongelukken met inelkaar gekluste zeepkisten met niet goed beleerde paarden met menners die totaal niet gehinderd door enige kennis, ervaring of gezond verstand de weg op gaan en daardoor zichzelf en anderen in gevaar brengen, dit geldt trouwens ook voor ruiters. Overigens ben ik een beginnende menner maar wel een ervaren ruiter en ohz zie je ook de meest bloedlinke situaties (langs de snelweg rijden zonder cap, zadel en hoofdstel met een halster en een touwtje in volle galop met een beestje aan een touwtje er naast). Je kunt weldegelijk mensen onherkenbaar maken op dit soort foto's zonder dat het een wazige mist wordt, de techniek staat immers voor niets.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden en het is een feit dat het aantal vuurwerkongelukken met oud en nieuw drastisch omlaag ging toen de overheid destijds een aantal spotjes op tv bracht met jongeren met zeer ernstig letsel en de gevolgen daarvan voor hun toekomst. In scene zetten is ook een goede optie, wellicht wil de lokale ehbo-vereniging helpen met het naspelen van letsels. Zij hebben gediplomeerde slachtoffers in het instructiekader die de meest prachtige letsels kunnen namaken en ook eventueel materiaal kunnen verschaffen als verbandmiddelen en overig materiaal.
Inderdaad, daar ben ik het helemaal mee eens. Denk dat als je zulke foto's gaat plaatsen je er een stuk of 3 met bijbehorende uitleg wat er mis is etc. moet plaatsen van ondeugdelijke aanspanningen/onervaren menners, én ééntje van een wedstrijdmenner, wazig gemaakt, onherkenbaar, met het onderschrift dat het dus ook bij de professionele menners en aanspanningen fout kan gaan, maar dat dat nu eenmaal het risico van de sport is. Dat je het risico op ongelukken verkleind door een deugdelijke aanspanning te hebben én zelf een behoorlijke kennis van mennen in al zijn aspecten