je moet eerst zonder kar en dan rustig opbouwen... dan kan je een autoband/boomstam proberen... Als het dan nog niet lukt zal ik zeker aan een prof. om info/hulp vragen! veel succes nog!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
dees_daan schreef:Ben jue wel eens meegeweest met een span.ik snap je wel hoor, heel goed zelfs, en ben het helemaal met je eens, maar tips mag en kan je toch altijd geven? niet geschoten is altijd mis denk ik dan, en zij ondervind de gevolgen ervan, maar met de pony kan ook iets gebeuren..
dees_daan schreef:Echwel ja ik ben mee geweest. en ik heb niet eens zin meer om het uit te gaan leggen, want jullie lezen niet
Echwel schreef:dees_daan schreef:Echwel ja ik ben mee geweest. en ik heb niet eens zin meer om het uit te gaan leggen, want jullie lezen niet
Lieve schat, je bent 16 jaar hoe wil je in hemelsnaam zeggen dat je weet waar je over praat.
Aangespannen rijden moet je echt geen hulpmiddelen bij gebruiken, moet je eens zien hoe de paarden op een wedstrijd op de fluitjes reageren, puur op het geluid, niet op degene die blaast...Dat kunnen ze nooit zien..
edit tikfout, ernstige..
2221 schreef:Zo Zo, nooit geweten dat je drie bladzijden vol geschreven kreeg over een shet betuigen. Mijn inziens is het toch een vaste volgorde, of niet? Het betuigen van een paard/pony brengt gewoon de nodige risico`s met zich mee, zeker als er ervaring schort!
Houdt goed voor ogen wat de gevolgen van die risico`s zijn.
Albertine_N schreef:2221 schreef:Zo Zo, nooit geweten dat je drie bladzijden vol geschreven kreeg over een shet betuigen. Mijn inziens is het toch een vaste volgorde, of niet? Het betuigen van een paard/pony brengt gewoon de nodige risico`s met zich mee, zeker als er ervaring schort!
Dat komt omdat je pas net komt kijken
Albertine_N schreef:2221 schreef:Zo Zo, nooit geweten dat je drie bladzijden vol geschreven kreeg over een shet betuigen. Mijn inziens is het toch een vaste volgorde, of niet? Het betuigen van een paard/pony brengt gewoon de nodige risico`s met zich mee, zeker als er ervaring schort!
Dat komt omdat je pas net komt kijken
dees_daan schreef:Echwel schreef:zo werkt het niet, heb je er geen ervaring mee, oordeel dan niet,[b]Leuk zo een clickertraining.......
BlackDevils schreef:@ dees_daan;
Heb jij wel eens een aanspanning gereden met de klikkermethode?
De klikkermethode is niet meer dan een goed actie/reactieverband te krijgen met een dier. Daar heb je m.i. geen klikker voor nodig, dat kun je ook met je stem. Dit een van de belangrijkste hulpmiddelen die je hebt als rijder. Wanneer je de stemhulpen consequent doorvoert in je hele omgang met het paard zul je in de regel weinig problemen tegen komen wat betreft het gehoorzamen. Wel ben ik van mening dat je met belonen alleen er niet komt. Hiërarchie en dominantie zijn voor zowel paard als hond hele normale begrippen. Ook in die wereld zul je zien dat een dier wat een natuurlijke leiderschap heeft hiervoor weinig drukmiddelen nodig heeft en dit gewoon afdwingt. Maar in noodzakelijke gevallen zal het wel gebruikt worden en niet te zachtzinnig. De grootste kunst van alles is dus zeer consequent te wezen, dan zul je vanzelf je paard veel kunnen belonen en weinig bestraffen. Verkeerd gedrag kan echter niet getolereerd worden zoals met een klikkermethode wel gedaan wordt.