[AR] dubbelspan haflingers aan de kletter gegaan

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: dubbelspan haflingers aan de kletter gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:49

We hebben geprobeerd je te helpen, tenminste ik vond nog dat ik mijn best had gedaan. Maar als mijn advies dan wordt afgewimpeld met: Joh je hebt er de ballen verstand van.
Dan gaat bij mij het knopje om van serieus naar heel flauw.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:50

Hoe oud ben je dan Elsie,
Want mijn dochter van 13 heeft een beter taalgebruik dan jij

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:52

ben het met sjonniej eens al onze hulp winpel je af... als je het toch allemaal zelf al zo heel goed weet dan heb je toch onze hulp niet nodig?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 16:57

Ik lees nou het 2e of 3e topic waar het nou niet bepaald 100% is gegaan met het inspannen. Maar ben wel blij voor jullie dat er verder niets ernstigs is gebeurd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:19

elsie1 schreef:

Sluit maar topic ik word hier niet geholpen.

Wordt je niet geholpen of wil je niet geholpen worden..........

Vind dat je erg kinderachtig reageerd en mensen die niet met je meepraten op een onzinnige manier aanvalt
Hoezo snotneuzen???
Ik rijd al 30 jaar aangespannen en heb vele paarden en pony's betuigd, weet dus prima waar ik het over heb.
Afbeelding
"Snotneus" met zes-span Friese hengsten voor de "Gouden Koets" in Japan Knipoog

Feit blijft dat je pony het niet alleen fysiek maar ook mentaal moet aankunnen en dat ben je blijkbaar vergeten.
Je kunt dus wel tegen ons aanblijven schoppen maar daar veranderd niets door, trek je liever het commentaar hier aan en leer daar iets van (ook in je gedrag naar mensen toe).

Vickelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:04

TS; er zijn je wel degelijk adviezen aangereikt. Jammer dat je ze niet wilt aannemen, want deze volwassen mensen hebben ontzettend veel ervaring, waar je dus ook heel veel van kunt leren!! Als je je ervoor open stelt...
Moet zeggen dat je zelf bijzonder onvolwassen overkomt... dus kijk eerst daar dan eens naar, voordat je anderen op de vingers gaat tikken. En lees idd eerst goed de profielen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:11

Sorry Elsie, maar jij bent hier nu de snotneus
je opent een topic, en dan kun je verwachten dat je reacties krijgt.
Wij hebben alleen maar adviezen gegeven in mijn ogen, wij kafferen je heus niet uit.
Wij denken gewoon dat het paardje het mentaal niet aan kon
als je niet tegen kritiek kunt, open alsjeblieft geen topic!
*zucht*

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:32

Om niet tto het niveau kwarktaart te dalen Haha!

Ik ben het met de rest eens dat deze rit wellicht teveel van het goede was, als ik zo lees: loperig worden van nieuwe dingen tijdens het beleren. Eenmaal thuis meteen in het 2 span en een rit met enorm veel indrukken van een niet te misverstane afstand, verzamelde galop (??) langs een trambaan... tsja niet zo gek dat het emmertje overloopt voor zo'n jong ding wat net beleerd is.
Die tong kan idd ook door het trekken aan de leidsel komen (waardoor ze vaak nog harder gaan lopen is mijn ervaring), en dan nog een groom die de leidsels gewoon loslaat (doodzonde nr 1).

nee vind nu echt dat je de mensen hier teveel verwijt terwijl je genoeg adviezen krijgt.
Dat je die niet op wilt volgen (want bekers zijn veeeell belangrijker dan een paard wat gezond van lijf en leden en vooral in de kop is) is ook duidelijk.

Succes en wijsheid voor nu en in de toekomst.

Daentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:41

Jeetje wat een nare reacties allemaal. Als een koets aan de kletter gaat weet iedereen ineens waar dat aan ligt. Zelfs de beste overkomt dit. Ik heb het span (Nike en Quito) van Riny Rutjens wel eens aan de kletter zien gaan. Dit zegt dus niets over verstand, ervaring en het aantal bekers.

Ik denk dat als ik eens aan de kletter ga, dat ik dat maar nooit ga vertellen hier!

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:46

ik vertel hier ook nooit niets meer want iedereen weet het beter.
Misverstanden in mijn schrijven gebeuren hier al te vaak.

@ Vippie

Het pad was een officiele ruiter en menpas van wel zeker 10 meter breed naast een tramweg, die wij al meerdere malen hebben gelopen. De moment dat wij er waren was er geen tram noch druk verkeer en de paarden waren rustig tot die put die niet zo diep was maar het was voldoende om te dissel tegen zijn bit te krijgen. Hij is net beleerd voor de koets maar is wel al ruim één jaar onder het zadel en kent verkeer en het pad maar al te goed.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:51

Ilindra schreef:
elsie1 schreef:

Sluit maar topic ik word hier niet geholpen.

Wordt je niet geholpen of wil je niet geholpen worden..........

Vind dat je erg kinderachtig reageerd en mensen die niet met je meepraten op een onzinnige manier aanvalt
Hoezo snotneuzen???
Ik rijd al 30 jaar aangespannen en heb vele paarden en pony's betuigd, weet dus prima waar ik het over heb.
Afbeelding
"Snotneus" met zes-span Friese hengsten voor de "Gouden Koets" in Japan Knipoog

Feit blijft dat je pony het niet alleen fysiek maar ook mentaal moet aankunnen en dat ben je blijkbaar vergeten.
Je kunt dus wel tegen ons aanblijven schoppen maar daar veranderd niets door, trek je liever het commentaar hier aan en leer daar iets van (ook in je gedrag naar mensen toe).

je kunt al dertig jaar rijden maar 1 keer in de maand. Tjah, dan rij ik honderd jaar.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 18:54

Citaat:
je kunt al dertig jaar rijden maar 1 keer in de maand. Tjah, dan rij ik honderd jaar.

Je weet echt niet van ophouden he..
Dit zijn wel zo een kinderlijke reacties.

Ik hoop voor je dat je mee mag maken dat je honderd jaar ment.
Moet je wel vriendelijker tegen andere mensen blijven.

elsie1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 18:56

even goed uitrekenen anders worden we terug misverstaan.

euhm even kijken ik rij dan al 360 jaar hahahahhaha

Mrietjesueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:01

Voor hetzelfde geld is hij ergens anders van geschrokken en DAARNA geschrokken van de herrie die de kar maakt, en opgehitst door zijn maat. Het hoe en waarom kom je waarschijnlijk niet meer achter. De eerste keren met n groen paard voor de wagen zijn altijd een risico, ook in dubbelspan, ongeacht hoeveel jaren hij al onder het zadel is.

En de ene persoon bouwt met elke dag inspannen in 3 maanden meer ervaring op dan de ander in 10 jaar. Sommigen zijn gewoon hardleers.

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:07

Snap eigelijk niet meer wat je hier mee wil bereiken Elsie. Heb even de hele topic gelezen,
maar ben van mening dat je hier weinig mee gaat opschieten. Laat je topic afzakken zou
ik nu als tip geven. Je strijkt ze allemaal tegen de haren in.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 19:11

Deze manier van discussieren wordt niet gewaardeerd.

Elsie: uit jouw openingspost kan ik eigenlijk niet eens opmaken wát je nou eigenlijk wilt. Alleen je verhaal kwijt? Advies over hoe je dit moet voorkomen? Pochen over hoe goed je eigenlijk bent dat je er heelhuids van af gekomen bent?

Ik zet hier een slotje, omdat het niet duidelijk is wat je wilt, en je iig geen advies wilt aannemen. Daar is bokt wél in eerste instantie voor bedoeld.