[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:22

Nou, het vervoer vragen is het probleem ook niet......maar ik durf de eigenaar niet te vragen. Knipoog Ik vind het een beetje egoistisch overkomen als ik alleen maar aan rijden denk.....en ze zijn echt ontzettend aangedaan, ik vrees ook niet dat ik er een geschikt moment voor kan vinden. De situatie is echt een rouwstemming daar.
Zaterdag is het Boekel, volgende week zondag is het Vlijmen, dan is ook het kampioenschap damesnummer.

En over de concurenten, die zijn echt geweldig. Vorige zaterdag dus ook niet kunnen rijden in Serooskerke, maar kreeg 's woensdags van te voren wel een telefoontje, of ik niet een grote maat hengst dan in het damesnummer wilde rijden. Degene die belde was de eigenaresse, en zelf dus ook rijdster in het damesnummer. Maar dat is nu net het mooie van de aangespannen sport, de paarden worden direct uitgeleend, materiaal ook. Supermensen allemaal!
Laat ik het nog sterker vertellen, met de meeste pony's die momenteel in de ereklasse lopen heb ik al wel eens spontaan gereden. Haha!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:24

Ik ga waarschijnlijk zondag voor 't eerst een tuigpaard onder het zadel uitbrengen, in wachtum. Het páárd heeft inmiddels wel bewezen dat ie goed is Tong uitsteken , nou kijken of ie het met mij op z'n rug ook doet Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:27

Hoe is je eigen conditie? Die beesten gooien er altijd nog een schepje bovenop in de ring. Tong uitsteken Ik heb diep respect voor de ruiters, ze zijn heel moeilijk uit te zitten. Maar wat vind ik het altijd een gave rubriek! Heel veel succes, probeer je ook foto's te laten maken?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:27

Gelukkig is het niet zo'n idioot, maar hij kickt wel op publiek enzo idd, vindt ie geweldig, hij weet het ook gewoon precies. zodra de muziek aan gaat is ie er klaar voor Haha! . Heb er wel eerder op gezeten, maar dat was niet te vergelijken, keer een rondje in de bak (hij heeft een schurfthekel aan dressuren onder het zadel...), en ik was de eerste die erop zat met zadelmak maken (toen zat ie wel lekker, trouwens Tong uitsteken )
Aangezien er 3 paarden van dezelfde stal in die rubriek lopen denk ik dat iedereen druk zat is en er dus niemand met de videocamera gaat spelen Clown

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 10:26

Heey wie ga je rijden in wachtum??
Ik ben daar ook om te groomen.
Bij de Tuigpaarden.

Vind het ook altijd wel leuk om te zien als ze onder het zadel lopen.
Ik vind het echt niet zitten want ze gooien zo hoog op!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 16:27

neonlight, en heb je je al bedacht, of een kans gezien, om alsnog die mensen te vragen?
misschien zullen ze het best begrijpen, dat je verder wilt met het paard, ik denk dat de eigenaar daar toch ook wel achter staat?
ik hoop dat je nog iets kan regelen!
of misschien ken je iemand met een trailer, en iemand met een kar, dat je die optrommeld voor het vervoer?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:17

Nou, sinds een paar uur weet ik dat ik morgen ga rijden! Go jij! Go jij! Eigenaar was toch wel ermee bezig geweest, hij vond het zo jammer voor mij. Hij had nagevraagd wat nu precies de voorwaardes zouden zijn voor het kampioenschap volgende week, want als die blijven staan zoals ze waren waren er maar 5 of 6 deelnemers, terwijl er 11 maar in totaal zijn. Hij kreeg een mailtje vandaag met een voorstel vanuit de disciplinecommissie naar de voorzitter van de VHN. Als die het goedkeurt kon ik starten en hoefde ik morgen ook niet te rijden.....maar ik mocht wel! Haha! Ja dus!!!!!!!!! Eigenaar rijdt zelf met de vrachtwagen, dus vervoer is geen probleem. Volgende week wel, want woensdag wordt hij geopereerd. Hij vraagt Frans Smolders of die de vrachtwagen wil rijden en mij wil groomen (hij traint nu ook de pony's al een paar weken, dus ik heb morgen een superknol voor de kar Knipoog ), kan of wil hij het niet vraagt hij Jan Kennis. Die gaat toch kijken en zal geen nee zeggen. Haha!
Dus ik om 17 uur snel Michael gewassen, ingevlochten en tuig gepoetst, om 18 uur was ik al klaar! Goh, wat heerlijk weinig werk, 1 pony en 1 rubriek.

xjessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:59

heey wat super Maaike!!
Echt heel leuk voor je!! En nu hopen dat micheal wel goed loopt!!
Maar dat zal vast wel!! Ik wens je veel succes!!!

Greetz Jessica

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:11

Leuk dat je toch nog kan rijden! Was wel erg jammer geweest als het nu helemaal tot een stop zou komen omdat Michael er volgend seizoen misschien te lang uit is geweest. Iig succes!!

Weet iemand of er ook een soort 'centrale' tuigpaardenwebsite is? Of een iets waar de concoursen op staan? Ik heb tot nu toe niets kunnen vinden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 23:33

Wauw Maaike, GEWELDIG!!!!!!!!!!!!!
ben echt helemaal blij!!!! Lachen Lachen Lachen

super, super, super!!!!!!!!!!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:55

Super!!! Ik hoop dat hij ook toppie loopt maar je mag nu iig naar het kampioenschap en Michael blijft in de running. En ik hoop dat het de eigenaar ook een beetje afleiding geeft.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 00:41

Nou, ik ben geweest! Raar hoor, normaal rijden wij dus bijna alle rubrieken mee, nu hebben we alles vanaf de kant kunnen zien. Damesnummer ging weer slecht. Rolleyes Dit is nu de 3de keer in 4 wedstrijden dat de opzet er direct in de eerste bocht af vliegt. Die 4 wedstrijden hebben we ook met een ander schofttuigje gereden, het oude was helemaal versleten. Tja, en Michael loopt veels te diep dan, en is ook niet eens te regelen in tempo, het is hollen of stilstaan. Scheve mond Deze week toch de constructie iets veranderen dat ie er niet af vliegt. Haha! Uiteindelijk was ik 6de, van de 7.......

Concorde, een lijst is te vinden op http://www.hackneyrijdersnederland.nl/ en op http://www.knhs.nl/objects/00003374.pdf.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 13:15

Jammer, ik hoop dat de je nu een systeem hebt dat de opzet volgende keer wel blijft zitten. Je mag nu wel door naar de kampioenschappen, toch.
En het is ook wel een keer leuk om de collegarijders nu te zien rijden. Maar jullie hadden natuurlijk er liever middenin gestaan.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 18:56

Of ik daadwerkelijk door ga is nog onzeker. Normaal is de norm 50% rijden en daarvan 60% in de prijzen. Die 50% zou 2,5 wedstrijd zijn, hoe wordt het afgerond??? Als het naar 2 is is het goed. Heb wel 100% in de prijzen gestaan. Tong uitsteken Dhr d'Achard (disciplinecommissie) heeft een schrijven uitgedaan naar dhr. Fikse (voorzitter VHN) met het voorstel om 1 wedstrijd gestart te zijn, omdat er een aantal anders afvallen. Met de huidige regeling (2,5 afgerond naar 3) kom je op 6 deelnemers maar. Erg weinig voor een kampioenscap. Wachten is op antwoord van dhr. Fikse. Maar ik ga er van uit dat ik wel mag rijden. Haha!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 19:59

haha, sorry als ik lastig ben maar die vaktaal daar kan ik niet veel uit wijs worden..
zou toch wel graag willen weten hoe het gegaan is..
dus als je je verveelt.. Tong uitsteken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 20:02

Hoe wat gegaan is? De wedstrijd slecht, hij liep te diep met zijn hoofd (geen front dus, hoofdje moeten ze er mooi op houden en dat deed ie niet) en als hij zo loopt is het tempo niet te regelen bij hem. Dan wil ie maar 1 ding: hard! Als je hem dan opvangt dramt ie door, en alleen een flinke ophouding werkt. Alleen daar reageert ie heel erg op, en dan staat ie meteen stil. Hollen of stilstaan dus. Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 20:05

oke.
aah jammer man.
maar ja, je was er in elk geval, als je er niet was dan had je echt geen kans meer gehad om door te gaan toch?
gaat het om een punten totaal dat je nu wel of niet hebt gehaald dan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 21:00

Nee, je moet 50% rijden en van die 50% moet je weer 60% in de prijzen hebben gereden. Alleen komt 50% uit op 2,5 wedstrijd.....de vraag is dus hoe ze het afronden. Ze zeiden naar beneden, maar officieel is het naar boven, en dan kom ik er niet. Maar er zijn er meerdere die er niet aan kunnen komen. Er is nu een schrijven uit en we wachten op reactie van de voorzitter van de Vereniging van Hackneyrijders Nederland, of de eis niet veranderd kan worden naar 1 gereden wedstrijd. Als ze de huidige eis aanhouden komen ze aan 6 deelnemers, erg weinig. Anders aan een stuk of 10 geloof ik. Om het nog ingewikkelder te maken, eigenlijk heb ik er wel 3 gereden, alleen eentje telt niet mee voor dit. Dit is een stratenconcours, en de omstandigheden zijn compleet anders. Daarom noemen ze dat een promotie-concours en telt die hiervoor niet mee.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-06 21:24

aha!
tof, ik leer hier heel veel van!

ik hoop voor je dat het erdoor komt dat ze de regel versoepelen!
zijn er echt weinig ja, 6, maar daarnaast is het voor jou en Michal misschien de laatste kans en hoop ik dat het, ook met het trieste bericht over de eigenaar, toch door mag gaan!!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 22:24

Ik heb vanmiddag gereden, wat was dat gaaaaaf!! Unitas was fantastisch!! Hij had echt zoiets van 'hou je vast, ik neem je wel mee!´. en dat deet ´ie, we waren 2e Haha! . Ondanks dat ie me zo nu en dan zowat uit het zadel wipte (had ineens last van doorglijdende beugels, en dat heb ik dus gewoon nooit Duivel ) En ik nog flink zat te prutsen Koe
SuperUnitas Go jij! Go jij!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 06:41

Tja, ze gooien er nog eens een schepje bovenop in de ring, krijg je vaak die dingen die anders nooit gebeuren. Netjes hoor, 2de plaats! OK dan! Ga je hem nog vaker rijden op wedstrijden?

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 10:36

Ik mag hem in groningen ook rijden, eind augustus is dat. Maar ik wordt wel gelijk verpest zo, wat is er nog goed genoeg na zo'n paard?! Tong uitsteken Sigaar

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 13:21

Dat is 28 augustus, met het gronings ontzet (altijd 28 augustus). Leuke wedstrijd, toen het nog op de renbaan was hebben we daar nog ooit een paar nachten overnacht. Brabants kamp, tentjes, caravans, vrachtwagens en bbq-en! Vingers aflikken

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:01

Aha, leuk! Wachtum was niet een heel apart concours ofzo, gewoon alleen tuigen (maar dat wist ik wel)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 19:54

Volgens mij Groningen ook. Knipoog