[VD]hoe leer je een paard het steigeren af?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maaik
Berichten: 5681
Geregistreerd: 05-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:17

Ow oke

Kiimberly_

Berichten: 389
Geregistreerd: 04-12-05
Woonplaats: Venray

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:45

Goed dat je hulp gevraagt hebt
ik ben nu ook bezig met VD
en heb ook over het aanleren van steigeren gedacht
maar ik ben bang dat mijn pony er misbruik van gaat maken
dus ik doe het niet..
iniedergeval veel succes en luister naar deze mensen want ze weten het ongetwijfeld beter dan jullie !
Succes !

r0ows

Berichten: 247
Geregistreerd: 09-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 19:51

een paard eerst iets aan leren dan afleren
Ik denk dat beetje verwarrend voor hun is.
( weet het niet zeker )
maar ik zou niet weten hoe je dat kunt afleren..

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:46

ramona, geen enkel paard is 100% te vertrouwen, het blijven nu eenmaal dieren, en alles wat ze willen doen doen ze toch wel, of ze het nu op commando kunnen of niet

Francien_
Berichten: 2325
Geregistreerd: 06-06-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 21:49

Dat het niet zo'n slimme actie was weet je zelf ook wel. Ik denk dat je ze idd niet moet belone maar coriigeren dat het niet mag. Verder kan ik je niet echt helpen.

hyperkind

Berichten: 286
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:09

1. ik ben niet op mijn teentjes getrapt
2. het staat niet in boekjes
3. we hebben het niet eens uit boekjes, maar van site
4. waar niet opstond dat het niet met veulens mocht
5. we zoeken het wel zelf uit. DOEI !

Maaik
Berichten: 5681
Geregistreerd: 05-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:14

stef schreef:
ramona, geen enkel paard is 100% te vertrouwen, het blijven nu eenmaal dieren, en alles wat ze willen doen doen ze toch wel, of ze het nu op commando kunnen of niet


Mijn shetlander maakt er geen misbruik van en dat hoeft die niet te flikken ook. Ja het blijven dieren, maar dan nog!
Zij weet wel wat ik met 100% bedoel, en jij vast ook wel. Dus maak hier dan ook geen opmerking over. Dat is namelijk heel irritant.

hyperkind schreef:
1. ik ben niet op mijn teentjes getrapt
2. het staat niet in boekjes
3. we hebben het niet eens uit boekjes, maar van site
4. waar niet opstond dat het niet met veulens mocht
5. we zoeken het wel zelf uit. DOEI !


Gelukkig luisterd dat andere meisje wel. Beetje domme reactie niet?
WE HELPEN JE. Heb je dat niet door ofzo? Ja natuurlijk krijg je om je oren dat je er beter over moest nadenken. Dat kon je ookwel van te voren bedenken.
Met veulens doen?
Welke site staat dat? Kan me niet voorstellen! En kan je zelf ook wel bedenken dat dat niet kan.

hyperkind

Berichten: 286
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:19

waarom geven jullie mij de schuld ?!
ik verzorg het veulen niet, corlieske !

hyperkind

Berichten: 286
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:20

en van dat helpen, dat kan wel wezen.
maar noem jij helpen als iemand zegt dat het paard
veel meer kans heeft om naar de slager te gaan ?
dat zou je toch ook niet leuk vinden !
ik ga douchen, zo trug .. .. ..

Maaik
Berichten: 5681
Geregistreerd: 05-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:48

Nee dat zou ik ook niet leuk vinden, maar dat zijn van die dingen die je moet negeren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:56

Als jij die beesten niet verzorgt waar maak je je dan druk om? KLEIN hyperkind is misschien een betere naam voor je, want zo gedraag je je wel.
Ramona, eaassyyyy.... Ik geloof ook niet in misbruik maken van... Dat bedoel ik dus ook. Ze doen het toch wel als het echt willen, of ze het nu op commando geleerd hebben of niet

corlieske
Berichten: 28
Geregistreerd: 29-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 21:28

eey fiek,, doe ff normaal zeg.. ik wilde graag weten hoe ik het de pony,s af kon leren.
mocht jij ook us doen,, saskia jou verzorgpony maakt er anders ook misbruik van!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 01:24

@hyperkind, het is wel makkelijk om met je vinger naar een ander te wijzen he? Ik hoop dat het ooit een keertje tot je doordringt dat jullie allebei de verantwoording hebben voor deze dieren. Het is zo makkelijk om een ander de schuld in de schoenen te schuiven, en je handen er van af te trekken. Maar in dit geval hebben jullie er allebei schuld aan!

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 09:34

Wel snotverdikkeme, Cassidy, die meiden hebben zelf door dat ze fout zitten, en dat hebben ze beiden toegegeven. Ipv ze elke keer verder de grond in te trappen ( met het risico dat ze straks gewoon niet meer luisteren) kun je ze beter goede adviezen geven, en laat ik die toch nog niet bij jouw kant vandaan hebben zien komen! Ernstig straffen is NIET de juiste methode om de dieren dit weer af te leren.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, maar met stroop vang je meer vliegen dan met azijn!

Anouka

Berichten: 35
Geregistreerd: 03-07-05
Woonplaats: Duiven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 23:39

Denk dat Cassidy bedoeld dat hyperkind niet zo "heet" moet reageren. Tuurlijk zal ze zelf wel weten dat ook zij daar schuldig aan is. Maar ze doet denken dat het allemaal de fout van Corlieske is, iedereen wil hun helpen. Maar de een doet dat subtieler dan de ander.
We moeten die meiden helpen, niet elkaar af gaan lopen kraken!!!

Cranberry90

Berichten: 94
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Leidschendam

Re: [VD]hoe leer je een paard het steigeren af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 00:42

Als ik jou was zou ik echt stoppen, het nu afleren duurt niet ff een dagje!( het steigeren!) En dan wil je al ie 2,5 weer aanleren? moet het een circus paard worden? want als je het dan weer aanleert grote kans dat ie het dan met inrijden ( als je dat van plan bent ) ook doet! en dan ben je nog niet jarig! een meisje die ik ken haar paard steigerd ook op 'commando' maar omdat dat paard het zo goed kon ging die ook steigeren van iemand die verkeerde beweging maakte onder het rijden en toen is ze er dus afgevallen en is het paard weg gegaloppeerd op de weg! dus kijk alsjeblieft uit!
ik wil niet onaardig doen echt niet, want je wilt alleen het beste voor je paardjes, dat begrijpt iedereen maar voor de paardjes is het alleen maar minder leuk als je dat doet! Succes!

hyperkind

Berichten: 286
Geregistreerd: 14-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:46

cassidy: klein hyperkind ?! je moet je mond eens houden !! kijk maar eens in dit topic, we zijn vandaag weer geweest, en zeg er nu dan eens wat van !!:
viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051
UnitedForest @ saskia zal nooit bereden kunnen worden, ze is heel klein geboren, en zal altijd klein blijven. ja, ze zou bereden kunnen worden door een klein meisje, maar ze heeft heeeeeel veel temprament, zie ook fimpje in topic !!

Sasjuh89
Berichten: 1131
Geregistreerd: 20-10-04
Woonplaats: Noord-Scharwoude

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 22:52

Citaat:
UnitedForest @ saskia zal nooit bereden kunnen worden, ze is heel klein geboren, en zal altijd klein blijven. ja, ze zou bereden kunnen worden door een klein meisje, maar ze heeft heeeeeel veel temprament, zie ook fimpje in topic !!

Zelfs op de kleinste pony's kan gereden worden, ik neem aan dat niet onder de meter zit? En wat dacht je van mennen?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:12

hyperkind schreef:
cassidy: klein hyperkind ?! je moet je mond eens houden !! kijk maar eens in dit topic, we zijn vandaag weer geweest, en zeg er nu dan eens wat van !!:
viewtopic.php?f=53&t=519470&p=12190051#12190051
UnitedForest @ saskia zal nooit bereden kunnen worden, ze is heel klein geboren, en zal altijd klein blijven. ja, ze zou bereden kunnen worden door een klein meisje, maar ze heeft heeeeeel veel temprament, zie ook fimpje in topic !!


Eigenwijze, onnadenkende kleuter dat je er bent.

Een klein paardje kan ook op gereden worden, wat is dát nou weer voor iets doms? Op maneges heb je zat kleine pony's waar op gereden wordt, soms ook shetlanders, dus..
Dat 'temprament' zoals jij het noemt... noem ik heel normaal. Jij fokt je pony op, je pony heeft geleerd te steigeren en misbruikt dit gewoon. Het is je eigen fout!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132238
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 23:24

Dit topic krijgt een slotje voor overleg tussen de mods.
Tot er uitsluitsel is, mogen er geen topics over dit onderwerp meer geopend worden door de betrokken gebruikers.