[AR] [AR]Pony naast de fiets, lijkt me zo gevaarlijk...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grainey

Re: [AR]Pony naast de fiets, lijkt me zo gevaarlijk...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 11:39

Wij hebben onze pony's nu niet meer naast de deur lopen, en dus halen wij ze nu op met de fiets.
Mijn Shet van 18 had dit nog nooit gedaan, maar weet wel wat achter de fiets aan lopen is. Dus dit ging zonder problemen (ondanks dat de rest van onze pony's aan de zijkant meegalopeerden)
Dit was overigens wel mijn 1e keer dat ik met zo'n beest aan de hand fietste (dat was vrijdag ). Ik had eerst ook zoiets van: Dit komt nooooit goed, maar als ik stap zei stapte ze meteen en als ze weer tever achterlag zei ik dat ze weer moest draven.
Dit deed ze allemaal heel braaf.
Ik denk dat het komt, doordat het mijn vaste menpony is en dus op mijn stem heeft leren reageren.

En heb nog een tip: altijd een fiets zonder stang, kun je er sneller afspringen als er iets gebeurt (het liefst met terugtraprem, zoals mijn buurman heeft geadviseerd die best veel ervaring heeft, hij laat elke dag zijn hengst en zijn merries 'uit' met de fiets).
Ikzelf gebruik een mountainbike zonder stang.

eva92

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:44

ik vind het niet gevaarlijk hoor een shetje kan hetzelfde als een groot paard doen hoor..!!
en mijn zus en moeder fietsen gewoon met de jonge pony`s hoor je moet ze gewoon de baas bliijven

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 01:16

nou ik zou het ook niet gauw doen meet de fiets zou t wel willen, maar denk dat mn paardje er vandoor schiet.

IvoIce

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:55

Ik fiets ook vaak met mijn shet, hij luistert prima naar stemcommando's en blijft goed bij me. Alleen af en toe als je langs een druk stuk gaat wordt hij zo angstig dat hij minder luistert, maar op zo'n moment stap ik ook af. In principe als je pony naar de commando's luistert kan het geen kwaad, zoek alleen geen risicovolle stukken op..

Amytjuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 22:26

Ja, het kan best gevaarlijk zijn...
Ik doe het zelf ook weleens met m'n shetlander.
Als je een paar keer oefent zal het wel lukken denk ik

IloveShets

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 23:14

Ik doe het ook met mijn pony's, vooral als ik even haast heb en hun even beweging moeten hebben. Sanne en Polly vinden het wat minder, maar Hercules vind het geweldig!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 01:01

ik heb nu een jasje voor mijn pony voor langs de weg! mijn verzorgster rijdt mijn paard, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn pony regelmatig een stukje aan de fiets loopt. nu werk ik tot 6 uur 's avonds, dus dan moet dat in het donker. mijn fiets heeft goed licht, en van een veiligheidsvestje voor mensen heb ik een dekje gemaakt en beenbandjes zodat passanten weten dat ern een pony naast loopt, en ze goed zichtbaar is. vind ik wel belangrijk! paardenreflectie spullen zijn erg duur, dus heb ik het zo gedaan. vestje kost 4,95 (twee voor 6,95) bij de ANWB winkel. goed, veilig én goedkoop, wat wil je nog meer???

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 10:53

die van mij heeft lampjes om de beenen en een halster met lichtjes en een lichtje in de staart dus tja ik ben het helemaal met merrieveulen eens zorg dat je goed te zien bent beter te veel dan te wijnig

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:29

ik fiets ook regelmatig met mijn shet. Maar ik ben me ervan bewust dat het best gevaarlijk kan zijn Je pony moet maar schrikken en opzij springen, dan lig je op de grond. Maarja mijn pony schrikt amper dus dan durf ik het wel aan

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 15:08

Fietsen dat gaat denk ik nog wel (heb het nog nooit gedaan), maar laast zag ik iemand met skeelers naast een paard. Dat is pas gevaarlijk! Je kan bijna niet remmen, en als je paard ervandoorgaat, rijd jij er vrolijk aan het touw achteraan.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:19

Ik laat mijn pony (kleine haf) ook wel eens naast de fiets lopen.. Gaat prima, ze deed het bij de vorige eigenaar al. vroeger bracht ik haar ook altijd zo naar het weiland (was best een stukje lopen)
Ik heb haar al 7 jaar en weet precies hoe ze ergens op reageert. Ik weet dat ze echt nooit op me zal springen als ze schrikt (ik denk dat weinig paarden dat zouden doen, die enigzins respect hebben voor hun baasje ). Als ze van me af springt heb ik nog een rest touw. Ze schrikt zoiezo niet snel, is erg verkeersmak.
Met een ander paard zou ik het trouwens zeker niet zomaar doen!