Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
waldisney schreef:Nou, zo zie ik het dus niet, maar ja ieder zijn eigen mening.
Ik vind dat een paard zo dus laat zien bereid is om met je samen te werken. ( door te kauwen en te likken ) En er komt toch helemaal geen dwang aan te pas? Ik vind dat je een paard zo niet op z'n donder geeft, maar dat is mijn visie.
Astragirl schreef:Het is maar te zien wat je opvat als het paard gigantisch op zijn donder geven. Als ik een join-up deed vroeger met Astra (nu is het niet meer nodig) omdat ze telkens haar kont naar me draaide in de wei bv. , dan stuurde ik haar maximum 2 rondjes door de bak, en was het al genoeg. Zonder touwen zwepen, alleen met lichaamstaal. Dan begreep ze direct dat ze niet moest rammelen. Is dat nu dier-onvriedelijk? Ik denk het niet.
wendytjeG schreef:Astragirl schreef:Het is maar te zien wat je opvat als het paard gigantisch op zijn donder geven. Als ik een join-up deed vroeger met Astra (nu is het niet meer nodig) omdat ze telkens haar kont naar me draaide in de wei bv. , dan stuurde ik haar maximum 2 rondjes door de bak, en was het al genoeg. Zonder touwen zwepen, alleen met lichaamstaal. Dan begreep ze direct dat ze niet moest rammelen. Is dat nu dier-onvriedelijk? Ik denk het niet.
Ik vraag me af of je hier nu een echte join-up mee bewerkstelligt....
hexodrien schreef:Nee je denkt zeker niet raar maar sommigen denken dat je een paard psychisch op zijn donder geeft. Hoewel het uiteraard ook psychisch voor een paard veel belastender is om met sporen en zweep te rijden.
amigootje schreef:Het leek mij idd ook dat je met je lichaamstaal moet kunnen commuseren...
...
en ik denk dat dat heel belangerijk is...het gaat er toch om dat je door middel van lichaamstaal comminseerd..dus niet met zwepen ect.
amigootje schreef:Kan ook dat ik het verkeerd begrepen heb.. (gebeurt hier volgens mij wel meer)
Nadien01 schreef:Wat is daar nou zielig aan, als je de join-up methhode goed uitvoerd is het een stuk natuurlijker als bv. gewoon longeren. Met join-up sla je als het goed is niet eens, je drijft hem door je lichaamstaal te gebruiken en door in de lucht te zwiepen met een touw ofzo. En als het zo zielig zou zijn, zou het dus niet fijn zijn voor het paard, en als het niet fijn is voor het paard zou hij aan het einde niet naar je toe komen. Ik vind zo'n natuurlijke methode een stuk minder zielig dan een paard krom trekken met een slof, want de gemiddelde manege meid doet...