Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
mriekie schreef:Sjonniej schreef:Richtje; Het verschil is alleen dat die boeren met paarden etc. waren opgegroeit en dit al van jongs af aan deden. De penny-meisjes van tegenwoordig weten hooguit wat de voorkant en wat de achterkant van een wagen is maar meer écht niet.
Mriekie; Die term vliegt hier vaak genoeg over tafel
je moet het paard toch achter de wagen spannenvoordat we gingen mennen heb ik dat wel heel vaak gezegd
![]()
en de boeren die met paarden zijn opgegroeid zijn ook uit de tijd dat het nog rustig was in het verkeer! dus niet zo veel vrachtwagens en ander gemotoriseerd verkeer.
mriekie schreef:Sjonniej schreef:Richtje; Het verschil is alleen dat die boeren met paarden etc. waren opgegroeit en dit al van jongs af aan deden. De penny-meisjes van tegenwoordig weten hooguit wat de voorkant en wat de achterkant van een wagen is maar meer écht niet.
Mriekie; Die term vliegt hier vaak genoeg over tafel
je moet het paard toch achter de wagen spannenvoordat we gingen mennen heb ik dat wel heel vaak gezegd
![]()
en de boeren die met paarden zijn opgegroeid zijn ook uit de tijd dat het nog rustig was in het verkeer! dus niet zo veel vrachtwagens en ander gemotoriseerd verkeer.
Ro0z schreef:ik hoop dat ik hier geen kritiek op krijg,
maar ik heb een verzorgshettie,
hij is 2 bijna 2 1/2 en ik had een vraagje:
kan ik hem binnenkort beleren voor mennen??
of moet ik daar nog even mee wachten??
Sjonniej schreef:Ro0z schreef:ik hoop dat ik hier geen kritiek op krijg,
maar ik heb een verzorgshettie,
hij is 2 bijna 2 1/2 en ik had een vraagje:
kan ik hem binnenkort beleren voor mennen??
of moet ik daar nog even mee wachten??
Het is beter om te wachten. Zeker bij een shetlander, die groeien nog lang door en zijn op hun 4e vaak pas uitgegroeid. Dus minimaal wachten tot hij 3 jaar is! Dat half jaartje wachten, scheelt je een paar jaar langer doorrijden.
napie schreef:Ik ben je ook niet op je vingers aan het tikken. Tuurlijk kan en mag je best je pony gaan beleren. Je hebt het topic gelezen en je bent van de nodige tips voorzien. Het kan best zijn dat het prima gaat. Lukt het niet val dan op tijd terug op ervaren mensen. Voor sommige dingen kan je ook hier terecht.
Succes!
Citaat:Lukt het niet val dan op tijd terug op ervaren mensen.
conquista schreef:Citaat:Lukt het niet val dan op tijd terug op ervaren mensen.
Ik wil het ook gaan doen maar nu nog niet. Mijn pony is nog jong en soms een beetje schrikkerig. Maar ik zou ook niet anders weten dan dat ik het zelf zou moeten doen. Ik kan hier in de buurt nergens iemand vinden die les geeft.
conquista schreef:Met het beleren heb ik geen ervaring.
Maar zoals ik al zei... ik kom op geen enkel spoor van iemand hier in de buurt die het kan en ik heb niet de mogelijkheid om met mijn pony te verkassen steeds.
Het gaat trouwens om een minipaardje... ookal zal daar natuurlijk ook wat bij te verpesten zijn, controle heb ik wat meer dan wanneer het een groot paard is... daar zou ik minder snel aan beginnen.
Citaat:Ook een mini-paardje kan er vandoor vliegen en ook met een mini-paardje kan je achter een boom blijven hangen of een ongeluk krijgen.
Citaat:Als je toch besluit het alleen te doen, doe het dan in alle rust, zodat het niet teveel word voor je pony. Het geeft niet als je er een half jaar over doet voordat je er eindelijk zorgeloos mee op pad kan.