[AR] [Nh] 7 games van Parelli

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 13:14

Zelfs als je niets met de cursus zou doen kun je hem altijd weer doorverkopen. Niet voor de gewone prijs, maar je hoeft hem echt niet nutteloos in de kast te laten liggen.
Wil je data en plaatsen voor demonstraties hebben moet je even hier kijken:

http://www.parelli.nl/kalender.htm

Het is altijd mogelijk om te gaan kijken tijdens een kamp. En als je data voor snuffelavonden wilt hebben moet je even contact met Eddy Modde opnemen. Hij kan je desnoods ook aan een adres van PNH -ers in Belgie helpen.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-05 13:23

Ok mercikes

Ne emaar kopen om te kopen is een beetje dom...en dna verkopen ja..voor de helft van de prijs...
Ik ga zien of er iets is in mijn buurt en als er groot paarde dag is (verlede jaar was dat) en toen gaven ze zo een parelli demonstratie...toen keek ik zelf niet Knipoog..nu zal ik speciaal daarvoor gaan ...met dressuur ook natuurlijk Knipoog

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:08

smurf schreef:
ik weet ook niet wat ik wil, vordat ik een peperduur iets aanschaf waar ik niets aan blijk te hebben, wil ik eerst info erover in voor mij begrijpelijke taal.

Op demo's zijn er boekjes beschikbaar die kort de filosofie en spelletjes behandelen. De pakketen zijn ook verkrijgbaar in het Duits. Je zei dat je het vloeiend sprak Lachen. Mag ik dan aannemen dat je het ook aardig kan lezen?

Je hebt toen toch toch je voet gebroken tijdens een poging PNH? hoe ben je daar toen eigenlijk aan begonnen?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-05 19:20

Citaat:
hoe ben je daar toen eigenlijk aan begonnen

onder begeleiding van iemand die er alles van zei te weten, maar die dus met Morrie ook geen raad wist

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-05 03:12

Was het een officiele Parelli instructeur? Als niet, dan kan hij wel beweren dat hij van alles weet, maar dat hoeft dan nog niet zo te zijn. Sowieso al een heel verkeerde instelling om dat van jezelf te beweren want zelfs Pat Parelli komt in zijn leven nog steeds paarden tegen waar hij een kluif aan heeft. Beste voorbeeld is Casper.

Saar4

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-05 19:03

Ik vind parelli wel heel erg interessant. Ik had zelfs het pakket gekocht. De eerste drie games gingen heel makkelijk maar daarna liep ik een beetje vast. Ik ben er toen mee gestopt wat ik wel heel jammer vind.

Ik vind het gewoon heel erg moeilijk om iets dat ik in een boekje lees te vertalen naar de praktijk. Eigenlijk zou ik het leuk vinden om eens iemand die er ervaring mee heeft bezig te zien met mijn paard. Die cursussen zijn echter altijd zo ver weg en daarbij laadt mijn eigenwijze dame niet echt makkelijk. (wat ook de reden is dat ik er in de eerste plaats aan begonnen ben)

Is er hier niet een parellier die het leuk vind om eens langs te komen Knipoog ?

Cinv: Kan je niet iemands partnership pakket lenen? Dan kan je zelf zien of je het wel wat vind. Het is dat je zo'n end bij mij vandaan woont, anders had je die van mij mogen lenen.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-05 20:04

Heel lief van jou...
Ik heb een bod gehad ja...en ben erover aan het nadenken ook vanwegen het 'engels'...

Nieki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 00:55

Ook ik heb een pakket gekocht en kwam na game 3 vast. Gelukkig heb ik hulp gekregen met de oefeningen en nu gaat het als een trein. Was laatst zelfs ronduit verbaast dat mijn paard de sideway game in één keer door had . UIteraard komt dat omdat de eerste 3 games nu aardig bevestigd zijn .

Het pakket is iedere euro ruimschoots waard. Dat kan ik uit ervaring beamen. Ondertussen ben ik op zoek naar het volgende level en bied ik mijn L1 te koop aan.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 14:55

Op marktplaats staat een Level 2 te koop.

Voor iedereen die een Parellipakket koopt/heeft. Je kunt altijd naar het Nederlandse steunpunt (Eddy Modde) bellen met al je vragen. Zij zijn altijd bereid je te helpen met telefonische adviezen.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:15

Ja, of op mijn forum aanmelden Haha! Daar zitten nu al meer dan 200 NH'ers die voornamelijk met Parelli bezig zijn Lachen

Ik heb trouwens ook nog een NIEUWE Level 2 te koop voor 175 euro.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 15:18

ga gewoon naar ebay. Daar zijn nu de oude level 1 pakketen te koop voor onder de honderd euro

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:15

Hoe doen leren jullie de driving game aan? Vooral met de stick de voorhand wegdrijven vind ik heel erg moeilijk. Ik wil een paard namelijk niet raken met de stick. Ik heb dit probleem met meerdere paarden en andere mensen die ik ken vinden dit ook moeilijk.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:24

ik zou de driving game in het begin vooral met je handen doen, dan heb je wat meer coordinatie dan met de stick. Ik gebruik mijn stick persoonlijk bijna alleen om het paard af en toe een stapje naar achter te laten doen, omdat ze bij meer snelheid de neiging heeft om naar voren te komen. waarom wil je een paard trouwens niet raken met de stick?

warringsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:39

Hoi, ik vindt het ook jammer dat de parelli paketten zoveel geld kosten. Ik heb er al veel van gehoord en al enkele mensen bezig gezien en ik vindt het echt een super methode. Maar helaas kan ik ze zelf ook nie toepassen omdat ik het geld niet heb ervoor ....
En ik denk dat er nog heel wat mensen zijn die graag op een vriendelijke speelse en toffe wijze zouden willen leren omgaan met hun paard of pony maar er ook de financiele middelen niet toe hebben Verward Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:43

PeruaansePas schreef:
Hoe doen leren jullie de driving game aan? Vooral met de stick de voorhand wegdrijven vind ik heel erg moeilijk. Ik wil een paard namelijk niet raken met de stick. Ik heb dit probleem met meerdere paarden en andere mensen die ik ken vinden dit ook moeilijk.

Bij de demonstraties zie ik toch vaak genoeg dat de stick ook gebruikt wordt om de paarden te belonen en bij de schoft te kriebelen. Het hoort een verlengde te zijn van je arm. Als je paard bang is voor de stick (en je hem daarom daar niet mee wilt aanraken) moet je een stap terug. In het begin moet je het paard er mee aanraken. Gaandeweg kunnen de aanwijzingen subtieler en hoef je hem er niet meer mee aan te raken. En op het eind is wijzen met een vinger voldoende.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 17:52

weet je wat nou het rare is, ik vind het helemaal niet duur. Zeker omdat het qua inhoud gewoon de prijs meer dan waard is. Bijv level 1 kost tegenwoordig onder de 100 euro op ebay (ik zag er laatst een van 40 euro ) hoeveel privelessen krijg je daarvoor? 4? 5? het verschil is alleen dat je het in een keer betaalt.
Het beste is misschien ook eerst je er wat in verdiepen, zodat je zeker weet dat het de methode voor jou is, als je dat zeker weet, is het het geld meer dan waard. Lachen

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 20:42

Citaat:
waarom wil je een paard trouwens niet raken met de stick?

1- de voorhand wegdrijven: dan kom je met de stick tegen zijn hoofd. Dat wil ik dus niet.
2- het is toch de driving game... Daarbij hoor je het paard toch niet aan te raken?
Citaat:
Als je paard bang is voor de stick (en je hem daarom daar niet mee wilt aanraken) moet je een stap terug.

Mijn ervaring is juist dat paarden er niets om lijken te geven Verward Ze zijn absoluut niet bang.

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 21:17

PeruaansePas schreef:
1- de voorhand wegdrijven: dan kom je met de stick tegen zijn hoofd. Dat wil ik dus niet.
2- het is toch de driving game... Daarbij hoor je het paard toch niet aan te raken?

Bij de driving game raak je je paard ook niet aan, je raakt hem alleen aan als hij NIET aan de kant gaat voor jouw fase 1-2-3.

Citaat:
Mijn ervaring is juist dat paarden er niets om lijken te geven Verward Ze zijn absoluut niet bang.

Wat is dan je probleem?

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-05 00:26

Dit is interessant allemaal...Knipoog
Heb niets gevonden op ebay hoor..maar ja het blijft engels rr
Enfijn..ik heb mijn ventje vandaag gelongeerd op de classieke manier met teugels en het was super...ik geniet er nu nog van.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:22

Citaat:
Wat is dan je probleem?

Dat het paard dus niet opzij gaat met zijn hoofd!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 09:36

Zelfs het vernieuwde level 1 is al voor een leuke prijs te koop op ebay.

sandra83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 11:42

PeruaansePas schreef:
Dat het paard dus niet opzij gaat met zijn hoofd!

dan is je fase 4 (het aanraken) niet duidelijk genoeg.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:06

sandra83 schreef:
dan is je fase 4 (het aanraken) niet duidelijk genoeg.

Dus gewoon op zijn kop slaan tot hij uit de weg gaat?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 12:34

Als hij op de andere gradaties niet reageert zul je een keertje harder moeten zijn.
Zo hard als het moet, en zo zacht als het kan. En of je nu aan NH doet of klassiek bezig bent, het is gewoon funest als je niet van je paard eist dat hij op een aanwijzing van je reageert. Je moet de aanwijzing zo versterken tot hij wel reageert.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-05 13:14

Tot nu toe heb ik de 'voorhand wegdrijven' (driving game) min of meer steeds overgeslagen. Sideways gaat wel goed. De voorhand wegzetten met de porcupine game gaat ook goed. Ik wil alleen álles goed kunnen....

Citaat:
ik zou de driving game in het begin vooral met je handen doen

Daar ga ik me dan op richten, eventueel maar met een commando.

Ik was benieuwd hoe jullie het deden? Maar de meesten gaan voor fase 4 (aanraken met de stick) of hebben jullie dit probleem niet gekend?