lailapri schreef:Dat herken ik maar al te goed. Dat loste zich bij mij op toen ik verder ging, de games op andere manieren leerde toepassen. In level 1 bestaat ca 90% uit grondwerk en 10% uit rijden. In level 2 is dat misschien 30 aangelijnd grondwerk, 30 los en 40 rijden en in level 3 is dat ca. 10 aangelijnd, 30 los en 60 rijden. Toch bestaat alles uit de 7 games...met de hengst van de buurman ging het wel heel erg goed, alleen is hij de 7 games nu een beetje zat doe ze nog af en toe.
Misschien toch maar verder gaan, maar probeer eens verschillende paarden - van het ene paard leer je meer dan van het andere.
en dat kan ook! En soms moet er geluisterd worden. Ik wil tenslotte een paard waar ik later ook lekker een wedstrijdje mee kan rijden en waarmee ik veilig over straat kan.

nadat ik hem 3 keer uit het gras geplukt had, heb ik een gewoon stalhaster en een hengstenketting omgedaan, dat werkte een stuk beter.
, 29 jaar? Jee, die oma van jou was er ook vroeg bij! ....
. Ik vind Eddy een toffe gast en wat ie doet ziet er gaaf uit, maar hun werkwijze ligt mij gewoon niet. Zelf heb ik een paar jaar geleden de curusus 'communiceren met paarden' gevolgd bij Terra Natura (Pieter Baalbergen). Het was echt geweldig!!!! Je leert een leider te zijn voor je paard, maar dit doe je door alles 'samen' te doen. Zo heb je er allebei lol bij!