Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Cassidy"]dat kan je wel stellen ja. dit is geen intuitie maar iets dat je liever WILT geloven. er zijn nl. geen bewijzen, geen concrete dingen, geen feiten (of ik heb ze iig hier nog niet gehoord). die zijn voor mij nodig voordat je iemand een grote leugenaar etc. noemt. zo niet maak je je zelf alleen ongeloofwaardig en een beetje belachelijk.
En om het lekker smeuig te maken verzint hij er ook nog een hoop bij.
[/quote]...zegt de andere partij die het net zo goed aan het verzinnen kan zijn.
[quote="Cassidy"]
klinkt zoveel beter dan weer een cowboy die een trainingsmethode wil uitdragen die hij van zijn liefhebbende vader heeft geleerd.
[/quote]natuurlijk klinkt dat beter. dat wilt echter niet zeggen dat het leugens zijn (of dat het waar is uiteraard)
[quote="Cassidy"]
Als je van mij verlangt dat ik met bewijs op de proppen kom van mensen die helemaal niets met Monty te maken hebben, niet pro- of anti- Monty zijn: sorry, daar kan ik je niet aan helpen.
[/quote]dus weet je ook niet of het verhaal van de andere partij waar is, terwijl je die wel aanneemt. raar.
[quote="Cassidy schreef:Misschien heeft het alles te maken met vrouwelijke intuitie...(oeps wat zeg ik nou...weer een heel verkeerd en onlogisch argument
)
Cassidy schreef:Om even terug te komen op het oorspronkelijke topic, namelijk of de methode van MR paardvriendelijk is of niet:
MR beweert dat een paard, als hij gaat likken en kauwen, ontspannen is. Dat is niet altijd zo. Er zijn paarden die tijdens de hele join-up een strak mondje houden, en wel degelijk ontspannen zijn. Er zijn ook paarden die vreselijk in paniek zijn, waar de Adrenaline door hun lijf giert, en die evengoed gaan likken en kauwen, maar daarbij andere signalen uitzenden dan die van een ontspannen paard. Gespitste oren, grote ogen waar je het wit bij kunt zien, bijvoorbeeld.
MR leerling Kelly Marks, die samen met Richard Maxwell in Engeland de Join-up methode propageerd, waarschuwt voor de toepassing van de methode bij extreem angstige paarden. Ook hebben ze ervaringen met paarden waar een begin van een vertrouwensrelatie was opgebouwd die door het onderwerpen van het betreffende paard aan de Join-up methode compleet is verstoord.
Cassidy schreef:Dus de hamvraag blijft: wie beslist wat goed is voor je paard?