[LO]pessoa:katrol aan bit of singel??

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-04 19:14

De katrolletjes zijn inderdaad wat zwaar in de mond en aan de singel functioneren ze niet goed. In prencipe zou je ze er dan dus wel helemaal af kunnen halen. Is wel zo makkelijk. dan kun je de touwtjes gewoon door de ringen van je singel doen! werkt net zo goed (misschien zelfs wel beter)

Machie

Berichten: 16042
Geregistreerd: 11-09-02
Woonplaats: bij de berg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-04 18:24

ik heb altijd het katrolletje aan het bit. En dan een gewone knip die ik tussen de benen of naast de singel vastzet.

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 18:49

Ik vond die katrolletjes vrij onrustig aan zijn bit te rammelen en te doen, vandaar dat ik ze aan de singel doe. Ikkan ze er idd ook afhalen, maar dan ben ik nog een knip oid nodig om de touwen een beetje bij de singel te houden. Mij bevalt het prima zo!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:04

Ik longeer zoals Nimber, met de katrolletjes aan het bit en de lijn geheel door de singel heen. Zo hoort het ook, volgens de gebruiksaanwijzing.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-04 20:08

idd imker, zo staat het in de gebruiksaanwijzing, en zo heb ik het ook gedaan(zie link onderschrift) maar ik vind het best een gerammel aan t bit.
heb ook een keer katrolletjes aan de singel vastgemaakt, dan de lijn door t bit en tussen zn benen vastgezet, dat gaf een stuk rustiger beeld bij zn mond, maar ja dan hebben die katrolletjes weer zo ongeveer geen nut, dus heb t de keer erna maar weer zoals in de beschrijving staat gedaan.

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 20:43

Imker; in het topic waar Renkse in haar eerste post naar verwijst staat dat volgens een andere gebruiksaanwijzing en andere mensen de katrol juist aan de singel moet, dus volgens hen hoort het zo.. Lachen (Ik bedoel dus [VMR] Pessoa teugel fout? Divoza/hlover hebben het mis?? )
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van uitproberen waar je paard het fijnst mee loopt, Lady loopt het fijnst met de katrollen aan de singel, maar een ander paard misschien weer met de katrollen aan het bit.. Lachen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 21:16

Ik vond bij mijn bijzets dat het rammelde, dus heb ik om de sluiting/clipje die aan het bit moest, wat ducktape gedaan en nu rammelt het niet meer.
Oplossing wellicht??? OK dan!

gillian

Berichten: 4449
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-04 23:42

ik heb de katrolletjes aan de singel.
anders rammelt dat zo aan het bit en het is een heel gedoe om die katrollen door de singel te halen, eraan vastmaken is veel handiger

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 09:36

YvonneS schreef:
Ik kan ze er idd ook afhalen, maar dan ben ik nog een knip oid nodig om de touwen een beetje bij de singel te houden.


Doe je ze dan niet door een ring? Dan hoef je er toch niet nog een knip bij om ze bij de singel te houden?

Ik heb ze er nu af, die katrolletjes, een van de 2 was stuk gegaan, dus heb ik ze er allebei af gehaald. Touwtjes eerst door ring van de singel dan door bitringen en dan tussen de benen vast. (of ergens anders, ligt er aan in welke stand je m wil hebben Knipoog) Werkt allemaal ook prima.