[AR] [Vd] Te jong of niet?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 00:03

Iedereen die een hengst solitair houd, krijgt enorme problemen........... geeft niet hoor, mensen mogen best eigenwijs zijn......... het is alleen heel zonde dat het paard altijd de dupe is.

WAT denk je in hemelsnaam als je een hengstenveulen koopt, ik snap het niet hoor.............. triest weer, heel triest!

Doe je pony een plezier en zet m in een groep, en als je dat niet kan betalen verkoop m dan aan iemand die er wel voor kan zorgen dat jouw pony op kan groeien als een volwaardige pony!

tjees

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:33

Ik ga nu even heel blond doen trouwens, maar is die skippybal dan zo zacht dat ie blijft liggen als ie erop gaat staan? dat ding schiet/rolt dan toch weg?

Claudia19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 09:41

inderdaad GK ik ben ook naar een andere stal gegaan zodat lotte met andere paarden in de bak/wei kan staan.
ik vind dat het niet uitmaakt of het een hengst/ merrie veulen/ volwassen paard is een paard hoort NIET alleen te staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 10:30

pjotr schreef:
ja maar wat niet is kan nog komen
en stef, ikka, marrie en ik geven je alleen raad. wat je ermee doet moet je zelf weten.

Ik gewoon geen zin om me hier voor te moeten verdedigen terwijl er zat pony's zijn die alleen staan en waar het ook goed mee gaat. Het is inderdaad beter om er een bij te hebben dat weet ik ook wel. Maar dat is gewoon niet mogelijk dus word ik een beetje gek van al die aanvallende goede raden. Ik vertrouw mijn pardje en andersom ook. We hebben we wat lastige tijden meegemaakt dat hij dus wel schopte en beet maar dat is over e het gaat prima. Dus dat gedrag waar jullie me voor waarschuwen heeft hij al gehad tot en met aanvliegen. Hij is nu gewoon heel erg braaf dus als hij nou weer zo'n fase krijgt gaat dat ook wel weer over.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-04 12:42

Zolang het bij simpele dingen als volgen en blijven blijft kan het naar mijns inziens weinig kwaad, je zal er iig niets lichamelijks mee belasten.

Waar ik wel mijn vraagtekens bij neerzet *ook al wil je het misschien niet horen* is dat die het allemaal leuk vind, bij van alles wilt helpen etc.
Hardstikke leuk voor jou dat die zo naar je toe trekt...maar heb je er al eens bij stilgestaan dat die dit ook weleens zou kunnen doen juist omdat die verder niets heeft?
Hij heeft maar 1 speelmaatje en dat ben jij, logisch dat die alle aandacht en dingen leuk vind en graag voor je doet.

Zet hem bij andere paarden en zijn "werklust" zal al een stuk minder zijn omdat die dan echt jong kan zijn.
Op deze manier lijkt het mij dat die eerder over zijn grens heen zal gaan, alles voor je zal doen, wat dus naar mijn idee kan leiden tot geestelijke overbelating, te snel gaan omdat zijn baasje *en enige die die heeft* er zo blij mee is.

Heel verhaal en niet het antwoord wat jij wou Knipoog Maar zou er toch degelijk bij stil staan.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-04 17:20

Dank je voor je reactie sily. Ik sta hier wel bij stil maar heb echt geen mogelijk om er iets bij te zetten helaas. Jouw reactie is tenminste niet zo aanvallend. Hij vermaakt zich prima hij heeft heel veel speelgoed en krijgt ook steeds nieuwe dingen zodat hij zich niet verveeld. We bedenken steeds weer wat nieuws ook voor zijn hooi. En zo heel erg trekt hij niet naar mij toe hoor. Als ik er een hele middag ben komt hij alleen slapen bij mij en verder negeer hij me en gaat hij spelen of eten dus ik denk dat het nog wel meevalt. Bedankt voor je reactie.

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 14:42

Stef en GK + OK dan!

Karoliena:
Zulke reacties zijn te verwachten hoor, als je een topic opent hier dan kan je altijd ook negatieve reacties krijgen.
Je weet zelf ook heus wel dat het niet goed is voor dat paardje om helemaal alleen te staan en eens "af en toe" het paard van je vriendinnetje te zien, en zo 2 a 3 uur per dag jou.
Een dag heeft 24 uur, hij slaapt er 3, laten we ruim zeggen dat jij 4 uur per dag bij hem bent, heeft dat paard er nog 17 over die die alleen moet doorbrengen met een beetje speelgoed in de wei.

En waarom kan je er niet een schaapje oid bijzetten dan?!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 17:16

Beste Ilkkah mijn vraag op dit topic ging hier helemaal niet over en ik weet inderdaad zelf wat goed en niet goed voor mijn pony is vandaar dat ik het hier ook niet gevraagd heb. Vandaar dat ik nu een beetje moe ben van al deze reactie waar ik niet om gevraagd heb. Ik kan er niets bij zetten omdat dat van de eigenaar van het land niet mag.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:13

hey, heb ik nog een goede tip voor je........... ga naar een ander land Haha! Haha! Haha! Liever kan je het dier in de opfok (of groep, of hoe iemand het ook noemen wil) doen. Ik zeg dit niet om jou aan te vallen, das onzin. Ik zeg het voor je eigen veiligheid en voor het dier. Er is niks vervelender voor een paard dan slecht opgevoed de wereld van het volwassen paard in te gaan, dat wordt namelijk een wereld waar die constant op zn flikker krijgt. Laat het dier lekker paard zijn, verhuis naar een ander land waar hij wel met soortgenoten op kan groeien, op die manier heb jij er ook veel meer aan

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 18:56

ik zou zeggen als hij het zelf doet vind hij het waarscheinlijk leuk en waarom niet dan??

ik heb verder niet de rest van de berichten gelezen maar dat zal ik zo is gaan doen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 19:32

gijsenkim schreef:
hey, heb ik nog een goede tip voor je........... ga naar een ander land Haha! Haha! Haha! Liever kan je het dier in de opfok (of groep, of hoe iemand het ook noemen wil) doen. Ik zeg dit niet om jou aan te vallen, das onzin. Ik zeg het voor je eigen veiligheid en voor het dier. Er is niks vervelender voor een paard dan slecht opgevoed de wereld van het volwassen paard in te gaan, dat wordt namelijk een wereld waar die constant op zn flikker krijgt. Laat het dier lekker paard zijn, verhuis naar een ander land waar hij wel met soortgenoten op kan groeien, op die manier heb jij er ook veel meer aan

OK dan! OK dan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:05

stef schreef:
Ik ga nu even heel blond doen trouwens, maar is die skippybal dan zo zacht dat ie blijft liggen als ie erop gaat staan? dat ding schiet/rolt dan toch weg?

*herhaling*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:24

Wij hebben ook een paar keer een skippybal gehad. Zelfs toen [***] nog alleen stond (twee jaar, foei! Haha!) was dat ding in no-time lek omdat hij er echt vreselijk fel mee vocht. Alles wat bij straatvechten verboden is werd bij ons in de paddock uitgehaald... Nu [***] erbij is, vind [***] het spelen met de bal nog leuker omdat [***] er nogal huiverig voor is als [***] zich ook in de bak bevind (vind u 't gek..) en [***] daarom extra enthousiast de bal richting [***] gooit (of door er een trap tegenaan te geven, of door hem bij het handvat te pakken en weg te slingeren) en vervolgens [***] erbij wegjaagt om er zelf weer mee te kunnen spelen.

De laatste bal hebben we dus ook maar niet meer vervangen. Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-04 22:27

Idd, gooien enzo, dat heb ik paarden vaker zien doen, maar erop staan?????

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 23:55

stef schreef:
*herhaling*

Ja Stef wonderbarlijk blijft de bal gewoon ligen, snap het ook niet

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-04 23:57

Voor al de mensen die vinden dat de pony niet alleen mag staan heb er een geitje bij gezet. Hoop dat jullie blij zijn en nnou graag ophouden met dat gezeik. Denken jullie werkelijk dat paarden zoals bijvoorbeel Cocktail en Bonfire enz veel wei zien denk het niet

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-04 07:50

ik weet wel zeker van wel Haha! Haha! Haha!

en dan nog die paarden worden niet solitair gehouden en je hebt ongeveer 99% kans dat die gewoon in de opfok zijn geweest, dus gewoon in een kudde opgegroeid zijn

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 02:11

karoliena schreef:
Voor al de mensen die vinden dat de pony niet alleen mag staan heb er een geitje bij gezet. Hoop dat jullie blij zijn en nnou graag ophouden met dat gezeik. Denken jullie werkelijk dat paarden zoals bijvoorbeel Cocktail en Bonfire enz veel wei zien denk het niet

Fijn voor je veulen dat je dat zo (snel) hebt kunnen regelen voor hem, en als het inderdaad zo is hoop ik maar dat je het niet voor de mensen hebt gedaan die je raad gaven maar voor je hengstje zelf Scheve mond . En hoe reageert je hengstje op het geitje?

Verder vind ik een skippybal in de wei een beetje gevaarlijk als ze er op gaan staan, misschien omdat ik zelf niet graag op iets rollends sta.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-04 12:11

En die geit domineert je veulen ook nog zeker? Verkoopt hem af en toe een schop als ie niet luistert. Het gaat niet om gezelschap, het gaat op onderling opvoeden, ik denk dat een beetje geit daar niet toe instaat is. Al hoewel... misschien kan hij je veulen wel leren mekkeren.Knipoog

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:24

Zucht ... nooit is het goed genoeg hé???

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:31

sonjabelgium schreef:
Zucht ... nooit is het goed genoeg hé???

Een geit is geen dier wat een paard terug op z'n plaats kan zetten. Tenminste ik het het nog nooit gezien.

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:48

Beter een geit dan niets! Niet iedere landeigenaar staat toe dat meerdere dieren op één land gehouden worden en niet ieder landje is daar groot genoeg voor om meerdere te samen te hebben en dan nog het gegeven dat paardjes niet goedkoop zijn .... Een shetje is misschien niet zo duur, maar het moet ook onderhouden worden en dan heb ik zoiets van beter bewust één dan half werk leveren met twee! Nogal wat mensen (o.a. de man hier vlakbij met z'n zwarte paardje) mogen maar één paard per perceel steken omdat ze anders al spelend veel stuklopen. Als het huren van een landje verbonden is met regels ga je bij het huren akkoord met de regels die de eigenaar vooropsteld, en als dit meisje al een toegeving gekregen heeft in de vorm van een geitje zeg ik alleen maar OK dan! Beter iets dan niets!!!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:52

Ik zou naar een ander land gaan Haha! Haha! Haha!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 14:56

WEIland neem ik aan Kim *LOL*

ik ook hoor zodat hij/zij bij andere paarden kan staan. Er staan zoveel paarden buiten nu, moet er vast wel ergens een plekje zijn om het shetje tussen te zetten. Maar goed wie ben ik.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-04 15:01

Idd Cheveyo WEI Haha! Haha!