Een poging tot, zou al helemaal te gek zijn!
Elise, met er zijn bedoelde ik ook het 'geestelijke'

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ilkkah schreef:Kim16:
Maar we kunnen wel een poging doen tot.
Ik vind dat als je echt van je paard houd en om hem geeft dat je gevaren voor hem moet kunnen doorstaan.
En het mensenras is daar niet goed op gebouwd, maar we kunnen het altijd wel proberen, waardoor we het paard een veilig gevoel kunnen geven.
kim16 schreef:Duncan, je bedoelt met het geestelijke dus dat je niet ergens anders aan zit te denken of met iemand anders zit te praten maar dat je voor de volle 100% je aandacht bij het paard hebt?
Duncan"]
[quote="kim16 schreef:Duncan, je bedoelt met het geestelijke dus dat je niet ergens anders aan zit te denken of met iemand anders zit te praten maar dat je voor de volle 100% je aandacht bij het paard hebt?
Me 2....Citaat:IK ben het eigenlijk wel met Lielle eens. (heb overigens niet alle reacties gelezen)
Citaat:Mijn paard mag ook wel gewoon doorlopen als ik even de andere kant opkijk. Na het rijden stappen we uit en dan wil ik best nog weleens overleggen met mijn instructeur of gezellig naast iemand uitstappen.
Als ik aan het trainen ben zijn we beide geconcentreerd(ik probeer Ot er iig ook bij te houden ), na het trainen mag hij ook best eens de andere kant opkijken of lopen suffen. Ik houd hem wel in de gaten(anders zit ik er zo ineens naast), maar ik vind het onzin dat ik niet zo mogen praten of aan wat anders zou mogen denken op zo'n moment...
fury_hymne schreef:hej,Me 2....Citaat:IK ben het eigenlijk wel met Lielle eens. (heb overigens niet alle reacties gelezen)
Citaat:Mijn paard mag ook wel gewoon doorlopen als ik even de andere kant opkijk. Na het rijden stappen we uit en dan wil ik best nog weleens overleggen met mijn instructeur of gezellig naast iemand uitstappen.
Als ik aan het trainen ben zijn we beide geconcentreerd(ik probeer Ot er iig ook bij te houden ), na het trainen mag hij ook best eens de andere kant opkijken of lopen suffen. Ik houd hem wel in de gaten(anders zit ik er zo ineens naast), maar ik vind het onzin dat ik niet zo mogen praten of aan wat anders zou mogen denken op zo'n moment...
Ben ik HELEMAAL mee eens
En hoe is praten tegen je paard dan????? Dan praat je toch ook??? En dan ben je geen leider??? Sorry duncan.... maar dit ben ik niet met je eens![]()
Duncan schreef:Elise, met er zijn bedoelde ik ook het 'geestelijke'met je armen en benen ben je er namelijk niet voor 100 %
En je hebt me wel aan het denken gezet, misschien moet ik wat beter gaan luisteren, alleen is het voor mij belangerijk dat ik me er goed bij voel, en dat is niet altijd het geval (geweest). Misschien kun je nu mijn reacties begrijpen? (anders even pb'en...)
Elise schreef:Dat is een heel ander verhaal... je kan op een bepaalde manier de leiding hebben over je paard, maar je zult nooit te vergelijken zijn met een ander leid-paard denk ik... Je blijft een mens en dat weten ze.
Duncan schreef:maar kunnen jullie je voorstellen dat dat heel verwarrend voor een paard is. Wij willen niet dat 'ie over je heen walst, maar we willen er ook niet voor 100% voor hem zijn. Hij moet dus de meeste tijd zijn eigen hachje zien te redden en als jij er bent naar jou luisteren, alhoewel je niet voor 100% leid. dit vind ik persoonlijk schokkend
Duncan schreef:maar die hebben niet allemaal een vriendje, en wat is volgens jou dan het verschil tussen gedomesticeerde en wilde paarden? de angst is er wel nog bij beiden, de rangorde ook en het feit dat het vluchtdieren zijn ook...
Duncan schreef:maar kunnen jullie je voorstellen dat dat heel verwarrend voor een paard is. Wij willen niet dat 'ie over je heen walst, maar we willen er ook niet voor 100% voor hem zijn. Hij moet dus de meeste tijd zijn eigen hachje zien te redden en als jij er bent naar jou luisteren, alhoewel je niet voor 100% leid. dit vind ik persoonlijk schokkend
Duncan schreef:hihi.....maar kun je je voorstellen dat het voor het PAARD verwarrend is? ik sanp best dat wij niet 24 uur paard kunnenspelen, maar volgens mij begrijpt een paard dat niet!