[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:05

Online starten kan niet meer.

Veel wedstrijden staan niet meer op startlijsten, maar vaak alleen in mijn KNHS.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:17

Leuk!

Mijn vriend ment ook met onze knappe Friese merrie <3

Ons doel dit jaar is haar Z kunnen starten (nu m+7)
Vorig jaar begonnen met mennen.
Uiteindelijk hopen we haar sport te krijgen en ook sport in het tuigen (als die mee telt hier? :') )

Onze Neeltsje :D

Afbeelding
Afbeelding

En met tuigen :o

Afbeelding

Wij rijden omgeving Friesland :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 01:38

Dennis schreef:
Online starten kan niet meer.

Veel wedstrijden staan niet meer op startlijsten, maar vaak alleen in mijn KNHS.

En op Hoefnet

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 14:56

De brandstofprijzen dalen gelukkig weer.. Beetje bij beetje.

Gisteren een fijne clinic kunnen rijden. Vandaag heeft ze vrij, aankomende donderdag les, woensdag of dinsdag nog zelf even trainen en zondag is DE DAG! :):)

@Kimley: ooh gaaf!! Wij komen ook uit Friesland. Dat tuigen is super gaaf, hebben wij ook heel even gedaan. Alleen vindt de mijne het nog niet zo grappig door alle heftige prikkels. Vindt jullie fries dat geen probleem?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 16:33

Nee hoor onze fries weet wanneer ze "aan" moet en het is altijd wel een pittige tante :')

Hoe ze het nu dit seizoen gaat doen met tuigen nu we ook mennen en dus galopperen weten we nog niet :D

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:12

Bedankt voor de tip van Hoefnet! Die kende ik nog niet.
Ik heb op mijn knhs toch nog wat gevonden, ik denk dat ik in Haaksbergen impuls ga starten op
2e paasdag. Moet alleen nog de drempel over om ons in te schrijven.
Mag je ook alleen 2 dressuurproefjes rijden of moet je gelijk ook de vaardigheid doen?

Ik rij met een HCA sulky, wat vinden jullie netter; mijn wedstrijd tenue van ohz (blauwe cap, blauw jasje, witte rijbroek, laarzen/chaps, plastron) of helemaal wat anders? Ik heb nog een aantal nette blazers liggen, grijs bijvoorbeeld, met een normale zwarte broek eronder?
Daarnaast zit je op een HCA met je benen uit elkaar, zouden jullie dan juist wel of niet voor een menshort gaan?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 19:55

Nee hoor je kan zelf kiezen wat je start. Dus je kunt gewoon dressuur of vaardigheid starten, hoeft niet beide mee te doen. Je kan zelfs 1 proef of 1 parcour doen.
Gewoon doen, is hartstikke leuk!!

Zelf heb ik op wedstrijd gewoon dezelfde wedstrijdkleding aan als ohz, vind ik zelf wel netjes. Ik ben wel echt van de setjes. Zo heb ik verschillende setjes voor enkelspan en dubbelspan en verschillend van dressuur en vaardigheid hihi.
Een menschort heb ik wel en die gebruik ik dan wel. Heb een sulky van tjeu. Hiervoor had ik de cavaletti en toen zat ik niet met benen wijd. Ik vind het zelf er wel wat raar uitzien met de benen wijd en dan een menschort. Maar voel me ook ongemakkelijk met de benen wijd zonder hahaha

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-22 22:16

Jaa indd Jolliej, ik vind de HCA een geweldige uitvinding. Ik kom van een vierwieler af en ben bewust naar een HCA gegaan. Maar die benen wijd en dan een dressuurproefje rijden blijft gewoon een beetje.. ja hoe moet ik het zeggen. Haha!
Maar we gaan het inderdaad gewoon doen. Sowieso 2 dressuurproeven. Vaardigheid moet ik nog even een nachtje over slapen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:31

Jaaa!! Eerste twee winstpunten zijn binnen :):)

Heel trots op mijn merrie, doet ze toch maar even!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 21:53

Was super leuk jullie te ontmoeten! :o

Wij zijn vandaag ook tevreden naar huis gegaan! Nu m+9

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 22:16

Gefeliciteerd beide!!

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 23:09

Wat super!!!! Gefeliciteerd!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:13

Gefeliciteerd allebei!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 11:48

Kimley schreef:
Was super leuk jullie te ontmoeten! :o

Wij zijn vandaag ook tevreden naar huis gegaan! Nu m+9

Goed zo :D inderdaad leuk jullie te ontmoeten! We gaan elkaar vast vaker tegen komen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 12:08

Kimley schreef:
Leuk!

Mijn vriend ment ook met onze knappe Friese merrie <3

Ons doel dit jaar is haar Z kunnen starten (nu m+7)
Vorig jaar begonnen met mennen.
Uiteindelijk hopen we haar sport te krijgen en ook sport in het tuigen (als die mee telt hier? :') )

Onze Neeltsje :D

[ [url=m/kaz8JA.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qSRk9W.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met tuigen :o

[ [url=m/eo1GbF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wij rijden omgeving Friesland :)

Die 1e foto komt me bekend voor (ik bedoel de rijbaan)

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:38

Dat is in sonnega :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:53

Leuk ik kan ook eindelijk eens mee kletsen als het over wedstrijden gaat haha.
Begon dit jaar goed met 2 dressuur wedstrijden met alle proeven winstpunten en ook nog een keer een eerste prijs!

Had nog twee dressuur wedstrijden op de planning staan, maar toen werd pony ineens kreupel. Maar dat was ook ineens weer over :o? Dierenarts langs gehad en die adviseerde vooral lange stukken vooruit. Dus heb de dressuur trainingen gestaakt en ben gaan trainen voor de mendurance van aankomende zondag :D

Dat vind ik stiekem toch veel leuker dan dressuur haha, Sil gok ik ook.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 13:56

Leuk Jenkins, mendurance lijkt mij ook leuk om te doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:19

Durf het bijna niet meer te zeggen, maar zondag ga ik aan de vierde poging beginnen om te debuteren in de M. Wat kan er dit keer misgaan, ik gok op een stakende auto of trailer :') .

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:30

Gem, komt vast goed! Veel succes alvast :D

Ik heb mijn merrie vanmorgen lekker kunnen loswerken aan de longe, ze was heel fijn. Echter, ik kan wel duidelijk zien dat de wedstrijd haar veel kruim gekost heeft. Ze is af gevallen en leek zelfs een beetje moe. Aan de longe ben ik vaak binnen 10 minuten klaar, even linksom en rechtsom over de rug in ontspanning en dan hou ik er weer mee op. Voordeel is dat ik wel kan zien hoe ze er bij staat.

Nu heb ik twee vragen aan de wedstrijdmenners onder ons:

Wat gebruiken jullie om je paard goed te laten herstellen?

Jody staat hele dagen buiten (nu nog met de groep in een grote paddock, straks weer op de wei), ze krijgt 2 kg basisbrok en kwalitatief goed ruwvoer (dat is de hele dag tot haar beschikking). Als supplement geef ik haar magnesium en in de zomer elektrolyten.

Vraag 2: ik wil graag natuurzeem om mn bit hebben. Hoe doe je dat? Iemand een foto als voorbeeld?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:41

Dat natuurzeem kun je er gewoon als een bandage om heen wikkelen.
Mijn ervaring ermee is dat het vaak weinig toevoegt en alleen maar meer ruimte in de mond inneemt. Maar dat is persoonlijk :)

Qua herstellen: de elektrolyten helpen al. Ook in de koudere periode.
Je hebt ook Fortion wat de eiwitten aanvult.
En verder gewoon lekker lang en lasg beweging geven. Niet teveel moeilijks vragen. Ik ging vaak een blokje om over de weg. Dat trekt lekker licht en mijn merrie is goed verkeersmak, dus geen extra stress, maar wel simpele rechte beweging in stap en draf.

Mijn wedstrijddoelen zijn dit jaar vooral organisatorisch. Ik wil in september een minimarathon organiseren over 2 banen. Dat wordt heel veel regelen, maar ik heb er veel zin in.

Oh en groomdoelen heb ik ook. Ik wil graag met "mijn" menners goed presteren op DK's en NK door goede routes door de hindernissen te bedenken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:55

Ja ik haal straks een elektrolyten slobber, vindt ze heerlijk en dat past mooi op een wedstrijddag :)

Leuke doelen!! Het organiseren vind ik ook leuk :D

Edit: naai je dat natuurzeem dan niet vast?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:52

Ja aan begin en einde is het met een paar steekjes vastgezet volgens mij (ik heb de mijne ooit met het zeem eromheen tweedehands gekocht).
Ik maak vanmiddag even een foto, want hij ligt vast nog ergens in mijn bittenbak ongebruikt te wezen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 11:57

SophievdV schreef:
Nu heb ik twee vragen aan de wedstrijdmenners onder ons:

Wat gebruiken jullie om je paard goed te laten herstellen?

Jody staat hele dagen buiten (nu nog met de groep in een grote paddock, straks weer op de wei), ze krijgt 2 kg basisbrok en kwalitatief goed ruwvoer (dat is de hele dag tot haar beschikking). Als supplement geef ik haar magnesium en in de zomer elektrolyten.

Na het uitspannen geef ik een lauw slobbertje van een halve schep goede kwaliteit slobber met daarin een schep magnesium, een schep electrolyten en een flinke kneep honing. Warm water neem ik mee in een thermoskan. En wat verwennerij (appel, wortelen)

Citaat:
Vraag 2: ik wil graag natuurzeem om mn bit hebben. Hoe doe je dat? Iemand een foto als voorbeeld?

Strak omspannen en vastnaaien, ook aan de ringen tegen het schuiven. Het is wel een gedoe hoor, maar mijn vorige paard vond het wel fijn om een natte zeemlap in zijn mond te hebben ipv een stuk ijzer. Mijn huidige paard moet niks hebben van ijzer, ook niet met zeemleer. Die doet het prima op licht buigzaam kunststof.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 12:06

Ik kom hier ook even mee kletsen..
heb as zondag ook mijn mendurance debuut :D
Even kijken hoe het gaat en als het goed gaat heb ik er dit jaar 5 op de planning staan.. 4 met mijn paard en 1 met mijn pony.. maar alles even onder voorbehoud, als mn paard weer afgekeurd wordt dan houden we het maar gewoon bij recreatieve ritten.. is eigenlijk ook net zo prima dan