[AR] Men instructie week wie gaat heen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMnOn

Re: Men instructie week wie gaat heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:17

ben benieuwd naar het idee van paul. Zou het jammer vinden als de vaste instructie zou afhaken. Dat maakt het een stuk minder leuk. Ze zijn via de KNHS wel bezig met een oplossing maar of dat uitgewerkt word is altijd maar afwachten. Blijf even meelezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:03

xMnOn schreef:
ben benieuwd naar het idee van paul. Zou het jammer vinden als de vaste instructie zou afhaken. Dat maakt het een stuk minder leuk. Ze zijn via de KNHS wel bezig met een oplossing maar of dat uitgewerkt word is altijd maar afwachten. Blijf even meelezen.

Ik heb als ingeschreven deelnemer een e-mail gehad van de KNHS. Voorstel van de KNHS is dat elke deelnemer maximaal 1 stal gebruikt. Op die manier zouden ze 18 extra deelnemers kunnen plaatsen. Ik snap hun rekensom nog niet helemaal, want als ik op de deelnemerslijst kijk, zie ik 3 tweespannen en 1 vierspan staan. De rest brengt al slechts 1 paard mee. Dus die maatregel zou volgens mijn berekening slechts 6 extra plaatsen opleveren. Hoe komen ze dan aan 18?

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:09

Dat is toch geen oplossing.
Je kan toch niet verwachten van een tweespan rijder dat deze met 1 paard komt.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:13

Mensport bedrijf de hooghe acker in annen heeft een binnen bak. Buiten bak, hindernissen en waterbak! De knhs huurt het regelmatig om met de paramenners en enkele kaderleden uit het noorden te trainen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:21

schaduw schreef:
Dat is toch geen oplossing.
Je kan toch niet verwachten van een tweespan rijder dat deze met 1 paard komt.

Nee, vind ik ook. Als je tweespan rijdt, wil je ook tweespan trainen.

Maar bovenal snap ik de KNHS niet. Je bent er als KNHS in de eerste plaats voor je leden. Ik ben toch geen lid geworden en betaal toch geen contributie om een opleiding paardenhouderij te voorzien van een accommodatie?

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:24

safina schreef:
xMnOn schreef:

Ik heb als ingeschreven deelnemer een e-mail gehad van de KNHS. Voorstel van de KNHS is dat elke deelnemer maximaal 1 stal gebruikt. Op die manier zouden ze 18 extra deelnemers kunnen plaatsen. Ik snap hun rekensom nog niet helemaal, want als ik op de deelnemerslijst kijk, zie ik 3 tweespannen en 1 vierspan staan. De rest brengt al slechts 1 paard mee. Dus die maatregel zou volgens mijn berekening slechts 6 extra plaatsen opleveren. Hoe komen ze dan aan 18?

ja en dat vierspan is van mij, en die gaan in twee boxen. Zijn shetlanders dus zet er twee per box.
mijn groom is helaas ook te laat met inschrijven met haar span. Was het enige jaar dat ze echt mee kon vanwege school.
Ik denk dat de knhs 38 boxen ter beschikking heeft. Als alle 20 deelnemers die nu vast komen 1 box huren dan kunnen ze volgens de mail 18 mensen extra kwijt. Er zullen heus ook wat enkelspanrijders zijn die extra paarden of ponys meenemen ben ik bang. Lijkt mij dat de boxen die over zijn ze die gewoon kunnen vullen met mensen van de reservelijst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 12:26

xMnOn schreef:
safina schreef:

ja en dat vierspan is van mij, en die gaan in twee boxen. Zijn shetlanders dus zet er twee per box.
mijn groom is helaas ook te laat met inschrijven met haar span. Was het enige jaar dat ze echt mee kon vanwege school.
Ik denk dat de knhs 38 boxen ter beschikking heeft. Als alle 20 deelnemers die nu vast komen 1 box huren dan kunnen ze volgens de mail 18 mensen extra kwijt. Er zullen heus ook wat enkelspanrijders zijn die extra paarden of ponys meenemen ben ik bang. Lijkt mij dat de boxen die over zijn ze die gewoon kunnen vullen met mensen van de reservelijst?

Als ik 4-span shet zou rijden, zou ik er niet echt warm voor lopen om er maar eentje mee te nemen geloof ik. Er zijn natuurlijk mensen die het hartstikke leuk vinden om een week enkelspan shet te mennen, maar mij trekt dat niet. Dus als jij niet op het voorstel van de KNHS in wil gaan om maar 1 paard mee te nemen, dan snap ik dat heel goed. :j

Ik kan me van voorgaande jaren niet herinneren dat er veel enkelspan-rijders waren die een extra paard meenamen. Ik heb het zelf wel eens gedaan. Wij hebben er namelijk twee thuis staan. Eentje was twee jaar terug nog te jong om mee te doen. Maar hem zonder zijn maatje achterlaten voor 5 dagen vond ik geen goed idee. En bovendien vond ik het wel een goede ervaring voor hem om mee te gaan. Maar in deze situatie had ik hem best een week ergens in pension willen zetten om plaats te maken voor iemand die graag wil deelnemen.

Als ze het hebben over 18 extra plekken dan zullen dat inderdaad wel voornamelijk plekken zijn die ze toch al over hadden. Maar dat zijn nog steeds maar 18 plekken, terwijl er 29 op de wachtlijst staan. -O-

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 14:13

50 mensen op kamp is echt te veel. Dan moeten ze ook nog eens een nieuwe tent aanschaffen voor de avonden haha.
Er waren wel wat meer mensen met 2 paarden, we kwamen op 9 of 10 . Ik wil juist heel graag met span op kamp, maar dat wordt me afgenomen. Als ik nee zeg, ben ik de aso waarom iemand anders niet op kamp kan. Is toch idioot eigenlijk. Wat ik dan weer via via hoorde was dat ze last met de gemeente hadden gehad met de tentstallen en dat die er dan daarom niet komen. Als dat echt zo is, communiceer dat dan met de leden, daar zal meer begrip voor zijn als gewoon ineens geen stallen extra meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:40

Tegen mij zeiden ze gisteren dat de tentstallen te duur waren. Dat kon niet uit.

En ik vind je niet aso als je met twee komt hoor. Echt niet! Het zou jammer zijn als meerspanrijders zich niet welkom voelen.

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 17:50

Ipsilonka, dat is niet aso hoor.
Het is meer aso dat ze dat aan je vragen.

En nieuwe staltent....
Wij hebben vorig jaar zelf een tent geregeld, week 1 had nl geen tent.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:24

Ik heb de afgelopen jaren ook 2 paarden meegehad en rij enkelspan, maar mijn zwarte gaat echt geen 2 x les per dag trekken een week lang, is gewoon niet zijn ding dus die heft hulp gehad van mijn oude fjord en vorig jaar van mijn jonge fjord.

En als je 2 span rijder bent, ben je 2 span rijder of 4 span, dan ga je echt niet deel van je span thuis laten, dat is van de zotte, die moet je gewoon mee kunnen nemen. Je vraagt onder het zadel combinaties toch ook niet of ze op kamp paard met elkaar willen delen, omdat er anders geen stallen zijn, gekkigheid..

Ik had me nu nog niet ingeschreven vanwege blessure van de zwarte (ben nog aan de hand aan het stappen en moet dan nog gaan opbouwen, haal ik nooit. Kleine heeft momenteel aanleunigsprobleem dat ik onder het zadel moet oplossen en ik ben zelf ziek) ik dacht, ach.. met 2 menkampen elk jaar is er vast nog wel plekje als ik toch nog kan...

Vind het zonde dat het nu 1 kamp is voor weinig mensen, was toch voor mij en veel anderen bijzonder sort vakantie al jaren.... (en ik ga nog niet eens zolang als vele anderen)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:33

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:44

Als een tent te duur is gaan de paarden voor de opleiding toch in een tent? Dan gaat de rekening gewoon naar het groenhorst..

Maar zoals wel vaker zal de knhs wel een beetje in de knoop zitten met z'n eigen afspraken :+

En kijk maar uit als de hele instructie afmeld, straks gaat v Asselt in de bak staan :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:14

palousa_boy schreef:
En kijk maar uit als de hele instructie afmeld, straks gaat v Asselt in de bak staan :x

Ach, dat vinden die drie deelnemers die overblijven vast geen probleem. :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:36

Precies, mij niet gezien dan. Dan weet ik wel iemand waar ik voor dat geld kan gaan trainen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:58

Wou net zeggen, we gaan voor de gezelligheid, maar ook voor de instructeurs die super zijn!
Paul had nog leuke alternatieve ideeën op FB of wat? Heb hem niet op FB namelijk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 09:59

Paul is inderdaad ergens mee bezig, maar dat zal ook niet erg grootschalig zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:19

Het lijkt me ook best lastig om iets grootschaligs te organiseren. Om zo'n 30-40 combinaties in kleine groepen 2x per dag les te kunnen geven heb je flink wat vierkante meters rijbaan nodig. En veel stallen.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:48

Is het complex in Deurne niet beschikbaar voor zoiets? Genoeg ruimte daar, zowel binnen als buiten.
Maar weet niet van wie dat tegenwoordig is.

En het ligt niet heel erg centraal :+

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 10:51

Bij Deurne is al een offerte opgevraagd, maar het ligt inderdaad niet centraal. Laten we eerst de KNHS en Paul afwachten

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:07

Assen,http://www.manegesunrisestables.nl/ , hebben eigenlijk alles om het te organiseren, hebben een paar jaar geleden ook een klasse 4 wedstrijd georganiseerd, dus de marathonhindernissen zullen ook nog wel ergens aanwezig zijn.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:50

Heb je de tarieven gezien bij sunrise. Dat wordt een prijzige week dan...

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 17:32

Onze ervaring is dat er in overleg daar veel geregeld kan worden, wij houden 11 maart het DK daar.
De terra hypische opleidingen worden daar ook gegeven, als ze zich dan zouden blijven houden aan die tarieven, dan bleef er geen leerling over :).

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 19:24

De lijst is aangepast, er zijn nu 28 deelnemers.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 20:48

Ik heb het al eerder aangegeven dat er bij de hooghe acker in annen ook veel mogelijkheden zijn. De knhs huurt het complex regelmatig af om er kadertrainingen te geven. 2 jaar geleden is boyd exell er een aantal keer met een groepje menners geweest om te trainen in de vaste hindernissen inclusief waterbak die er op het terrein staan. Er is een dressuurveld 40x100m. En een binnen bak.