[AR] SGMW 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: SGMW 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:51

Ook hier fijn gereden in Heukelom. Dressuur ging niet heel best, dat moet in Ugchelen echt beter :D Vaardigheid was ik erg tevreden 1 balletje binnen de tijd. Marathon ging erg goed, nog lang niet goed genoeg om mezelf in de prijzen te rijden, maar ik ben echt heel tevreden!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:39

Ik heb een vraagje.
Moet je bij de sgmw een groom meenemen tijdens de dressuur en vaardigheid?

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 16:58

yarrah schreef:
Ik heb een vraagje.
Moet je bij de sgmw een groom meenemen tijdens de dressuur en vaardigheid?

Ja

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:48

echt waar, ik lees her en der dat je ook zonder mag.
Ik kom er niet echt uit.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 08:50

Bij de samengesteld mennen moet er een groom aanwezig zijn op het rijtuig tijdens alle onderdelen staat heel duidelijk in het regelement.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 09:00

Je bent in verwarring geraakt met dressuur vaardigheid denk ik Yarrah: daar mag enkelspan wel zonder groom. Samengesteld moet er wel met alle onderdelen een groom op bij enkelspan.

Hier vandaag richting Horst. Ermelo ging top en onze 3* kwalificatie is iig binnen, dus daar geen zorgen meer om. :D
Afgelopen week niet echt kunnen trainen qua dressuur dus we zien het wel..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 10:36

Veel succes in Horst !

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 12:23

oke,.. Dan moet dat maar.
Vriendlief heeft er niet zoveel zin in, maar hij moet nu wel. 'Ik ga wel een boek lezen" zei hij gisteren nog :-).

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 13:49

adnil35 schreef:
Leuk Eline! Waar ga je starten? Zoiets valt denk ik alleen te leren door veel kilometers te maken.

Ik start SGMW in België :) Dressuur en vaardigheid start ik in Nederland omdat we dat bij ons maar heel weinig hebben, maar SGMW's zijn er wel :)

Kilometers maken is inderdaad ons doel. Lekker buiten komen en we zien wel hoe het loopt, ik maak me voorlopig nergens druk om. We zijn pas 2,5 maand echt serieus aan het trainen dus het hoeft nog lang niet perfect te zijn :)

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 21:57

Melanie gefeliciteerd met je score!

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:17

Hier ook weer terug uit Horst! Wat een prachtige wedstrijd, besloten dit weekend toch de jonge pony mee te nemen. Dit heeft een super resultaat opgeleverd! Klasse 1,2 en 3 waren samengevoegd bij de enkelspan pony en hiermee hadden wij een gedeelde eerste plaats in de dressuur. Ik vond zelf de proef echt niet fijn, ze had teveel lol onderweg :D

Vaardigheid mooi foutloos gereden alleen net buiten tijd, ze werd erg heet waardoor ik haar af en toe even moest corrigeren. Na dag 1 stonden we op een 2e plaats. Op naar de marathon, mooie ruime lijnen verkent, want pony wil heel graag maar mist af en toe wat stuur. Hindernissen liepen opzich redelijk maar mevrouw was erg heet. In de waterbak hing de groom niet helemaal goed waardoor we bijna konden gaan zwemmen, gelukkig kon ik hem nog net naar links trekken waardoor de wagen weer terug kwam op 4 wielen. Dit heeft veel tijd gekost. Toch nog een 5e plek van de 14 in de marathon. Al met al mochten we met een 3e plek naar huis :) Mooie start van het seizoen van mijn guppie!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 20:28

adnil35 schreef:
Melanie gefeliciteerd met je score!

Thanks!

Top gedaan Shelly +:)+ May is stoer!

Hier in Horst genoten!
Dressuur 1e met 45,64
Ging niet zo lekker als normaal, maar de overgangen naar verzameling ed gingen wel weer veel fijner, en daar ook de punten op gescoord, zelfs compliment voor halthouden met " keurig" en een 8 met " goede verzamelde draf". Dus alweer een verbetering, training doet z'n werk.

Marathon was optimaal genieten :+: Lange tijd niet meer zo fijn gereden, pony's waren super fijn, niet te sterk en durfde zelf eindelijk ook weer echt te gaan rijden.
Laatste hindernis ook nog snelste tijd van onze rubriek, moe waren ze zeker niet :D
Toen uitslag dat we marathon ook 1e waren :oo
Nooit verwacht, super gaaf.

Vaardigheid, normaal juist mijn onderdeel, ging niet naar behoren, was een simpel niet echt uitdagend parcours, maar Jimmy was lekker aan het boeven en kreeg hem er niet bij gereden; stom eigen fout, beter in moeten rijden denk ik. De rest reed ook een balletje, dus ik mocht me er 2 permitteren en dat deden we dus ook _O- Slecht, maar oke, voldoende om 1e te blijven.
Zo onwijs trots op mijn kleine smurfen... Als iemand me nu nog gaat vertellen dat ze eigenlijk te klein zijn qua dressuur en marathon... ze hebben zichzelf flink bewezen dit weekend tussen de grote en met zat ruimte voor verbetering nog. _/-\o_ Laten ons niet gek maken, klein maar dapper!

Voor de liefhebbers de gopro beelden:

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 21:28

Melanie, netjes gereden. Wij zaten met het vierspan een paar keer bij je in je nek. Zowel in het A-traject als het B.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 21:57

bora schreef:
Melanie, netjes gereden. Wij zaten met het vierspan een paar keer bij je in je nek. Zowel in het A-traject als het B.

Hihi welke waren jullie dan? Reed je met Nathan mee? Want die zag ik wel steeds achter me verder niet veel meegekregen hihi

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:08

Ik was een van de grooms bij het vierspan met hackney's

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:28

Starten er morgen nog meer mensen in Bronneger ?

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:39

Ja! Ikke :-). Vanmiddag gaan we verkennen.
Morgenvroeg om 9.10 moet ik al in de dressuurring zijn. Daarna gaan we de hindernissen nogmaals bekijken.

Ik snap alleen niet, waarom de startlijsten voor zondag nog niet bekend zijn.
Daar kom ik vanmiddag wel achter. Er is vast een reden voor.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:44

Komt omdat je in de marathon start op volgorde van je prestatie in de dressuur/vaardigheid. Ik had liever wat meer info gehad over tijden hoelaat we nog vaardigheid etc kunnen lopen en waar we kunnen kamperen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:54

Okeeee,.. Kijk het is mijn eerste sgmw. Ik heb zelfs ook nog nooit gegroomd o.i.d. Achteraf wist ik dat van startlijsten voor zondag het ook wel, dat het op volgorde van prestatie was in de vaardigheid en dressuur. Nooit bij stil gestaan dat dat ook geld voor een wedstrijd om de hoek :o .

Verkennen is vanmiddag tot 9.30 morgenochtend.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:20

Dan probeer ik er rond 9:00 te zijn, het is dik 2 uur rijden maar het wordt vast een mooi weekend !

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:41

Ik start niet in Bronneger, maar sta wel in de hindernis, rechter te wezen. Ik moet uiteraard wel mijn pas verworven kennis van de cursus in de praktijk brengen :+
Yarrah, dappper hoor, als je nog nooit SGMW hebt gereden of gegroomd om dan meteen te starten. Je bent verder wel bekend met de grondtijdenkaart en de ideale vs maximale tijd etc?
Succes allemaal iig :)

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:12

Assie dan heb ik met jou op cursus gezeten :)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:13

[quote="assie"
Yarrah, dappper hoor, als je nog nooit SGMW hebt gereden of gegroomd om dan meteen te starten. Je bent verder wel bekend met de grondtijdenkaart en de ideale vs maximale tijd etc?[/quote]

:= eeh, nee. Maar misschien indirect wel. Ik heb endurance en trec gereden. En ik denk/hoop dat het bijna hetzelfde werkt. Maar we gaan erheen om een leuke gezellige dagen te hebben. En om ervaring op te doen.
Doel is mooie punten in de dressuur zo weinig mogelijk ballen. En alle hindernissen rijden. In een niet te langzame tijd. Maar als Oz zegt, ik trek niet meer dan trekken we ons terug.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:45

Letsdunit schreef:
Assie dan heb ik met jou op cursus gezeten :)

Ja klopt :) Ik had je al herkend, heb jij al je stage gehad?

Yarrah, ik weet niets van endurance, dus geen idee? Maar er is vast iemand die het je kan uitleggen zondag :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:13

Zijn hier nog bokkers die morgen in uchellen starten?