[AR] nieuwe startpas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:21

tine10 schreef:
Klopt, maar als je geen wedstrijden meer rijdt, is het toch ook niet meer zinvol om van een vereniging lid te blijven?

Je rijdt toch niet alleen om de wedstrijden? En dan nog: hobbyklasse kun je altijd starten en niet alleen in de B, impulsmarathons zijn net zo "echt" om te rijden als officiële (je bouwt alleen geen wp's op), lessen doe ik om mijn paard beter te maken (of ik nou wedstrijden rij of niet), en ritten voor de gezelligheid.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:29

Gem: ik rijd niet alleen voor de wedstrijden. Maar ben wel lid van een vereniging om wedstrijden te kunnen rijden. Lessen kan ik thuis ook. Ik ben dressuurmenner, dus marathons doen we niet aan, is pony ook niet geschikt voor.

Marjola: inderdaad, de reacties van de KNHS op fb. Echt niet te geloven.
En voor die gezinsactie moet je al 4 gezinsleden hebben die lid zijn, eerder is er geen winst aan te behalen. Hoe vaak zal dat nu helemaal voorkomen???

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:31

MelanieB schreef:
tine10 schreef:
Klopt, maar als je geen wedstrijden meer rijdt, is het toch ook niet meer zinvol om van een vereniging lid te blijven?

Weet niet hoor maar zijn er zat die mennen ook om de lol doen dus gezellig naar les en erna gezellige boel.
Tenzij je natuurlijk puur lid bent voor wedstrijden maar dat is hier in omgeving niet echt geval.

Klopt. Om mijn vereniging ben ik de enige die wedstrijden rijd de rest is lang leve de lol. Zijn er niet veel hoor

baudyh

Re: nieuwe startpas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:33

Hebben jullie die reactie gezien van de KNHS dat je voor de prijsverhoging wel tot 2020 mooi weer hebt op de Hippiade...............

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:38

Baudy, dat antwoord begreep ik dan wel weer....... was als reactie op een amazone die klaagde dat ze de Hippiade in blubberzooi had moeten rijden. Ja duhhh, alsof de KNHS de weergoden in de broekzak heeft.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 20:51

Gem schreef:
Baudy, dat antwoord begreep ik dan wel weer....... was als reactie op een amazone die klaagde dat ze de Hippiade in blubberzooi had moeten rijden. Ja duhhh, alsof de KNHS de weergoden in de broekzak heeft.

Dat bedoel ik dus met mensen die nutteloze argumenten erbij halen. Houd het bij het punt waarom het draait en dat is een aantal gevallen een flink financieel nadeel, waar ik geen goede argumentatie voor heb gezien.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:29

De KNHS heeft mijn statement binnen: hele gezin heeft startpas opgezegd voor de time being. Eerst weer helemaal fit, plus met komende verbouwing aan het begin van het jaar toch even geen tijd om te starten. Mijn vader en ik blijven wel lid bij de vereniging en KNHS. Mijn zus heeft ook haar KNHS+verenigingslidmaatschap beëindigd, omdat zij als volgend gezinslid waarschijnlijk ook duurder uit gaat zijn en ze nu nog even geen datum in het hoofd heeft wanneer ze weer in de wedstrijdring rond rijdt.

De vereniging handelt in ieder geval snel: ik heb mijn bevestigingsmail al binnen.

Ik ben benieuwd of het aantal opzeggingen dit weekend al zo hoog is, dat de KNHS eens gaat nadenken over hun plannen (in ieder geval voor het mennen) en actie gaat ondernemen.

Ik had in ieder geval niet verwacht dat ik in het jaar dat ik kampioen werd, mijn startpas (tijdelijk) aan de wilgen zou hangen...

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:33

Ik snapte het antwoord ook hoor Gem. Maar gewoon een stompzinnige opmerking van de KNHS. Ik heb voor nu mijn startpas afgemeld. Gewoon omdat ik nog niet weet hoe het met mijn paard gaat aflopen. Maar ik laat mijn hobby niet verzieken dus zal uiteindelijk wel betalen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:44

Gok niet dat de knhs bang is van die afmeldingen hoor. Die hebben allang gelezen dat iedereen ze afmeld als statement om ze vervolgens weer aan te melden, beetje nutteloos dus. :')

Beter is dan de petitie die rondgaat te tekenen.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:53

Financieel zal het toch pijn gaan doen. Het is niet dat ik vanaf januari weer alles vrolijk activeer (dat zal inderdaad niet veel effect hebben). Mijnes gaat er in ieder geval voor 4 tot 5 maanden uit, want eerder maak ik er geen gebruik van. Als meer mensen zo'n gat slaan tussen hun startpas en startlicentie, wordt dit zeker ergens in de portemonnee gevoeld. Ik neem aan dat de KNHS toch wel even heeft zitten rekenen met zijn huidige ledenbestand en de nieuwe cijfers ;)

Petitie trouwens ook getekend, maar het grootste nadeel aan deze petitie is dat ze totaal geen plan aandragen hoe het wel zou moeten. Dus ik geloof niet dat deze petitie impact gaat maken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 03:56

Hier 2 menstartpassen enkelspan beeindigd en 1 rijstartpas.
Prijsstijging voor enkelspan is 225%. Onacceptabel :wave: -:(-

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:42

janouk schreef:
Voor ons is het veel duurder met een enkelspan pony, die ook onder het zadel wordt gestart.
Van 48 euro naar 108 euro en ook geen Paard en Sport meer, dat ik overigens ook leuk vond om te lezen.
Plus nog een startkaart onder het zadel dus plus 108 plus 20 euro lid KNHS plus startkaartlid bij rijvereniging plus menvereging lid. Voor dat geld kan ik nog een haflinger aanschaffen.

Voorlopig hebben wij alle startkaarten opgezegd. Eerst maar eens kijken hoe alles zich gaat ontwikkelen.
Zo jammer dit. We rijden vooral dressuur vaardigheid. Ik heb zomaar het idee dat dit de doodsteek is voor D/v wedstrijden.
Want voor die 108 euro kan je ook maar weinig starten binnen 50 km.

Ruiters kunnen elke week starten als ze willen binnen 20 km

Ik wilde eigenlijk een menstartkaart enkelspan voor volgend jaar aan gaan vragen, maar gezien de nieuwe prijs en idd de weinige wedstrijden d/v in de buurt denk ik dat ik het toch maar niet doet en maar kijk of ik her en der kan starten zonder startkaart

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:56

Hoeveel gezinnen zouden er nu echt met meer dan drie gezinsleden starten?
Wil je daar echt voordeel aan hebben moet je toch met 4 of meer gaan starten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:30

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:09

Heb de petitie ook getekend

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 10:13

En toch vind ik wel dat verenigingskosten bij wedstrijdkosten horen....
Je zou natuurlijk daar alleen wedstrijd lid kunnen worden, maar of die verenigingen dat overleven.

Ik snap gewoon niet waarom puntenregistratie 100 euro per jaar moet kosten??? Ze doen niets voor dat geld. Ja een enorm complex bouwen, maar dat hoeft van mij niet...

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:17

Hier ook iemand die zeer geschokt was door de hoge tariefswijzigingen. Inmiddels heb ik met verschillende mensen binnen de KNHS telefonisch contact gehad en is er iets meer begrip bij mij.

Als ik het goed heb begrepen is/was de afdeling mennen het ook niet eens met de tariefswijziging en dan in het bijzonder voor de mensen met een enkelspan en de mensen die ook onder het zadel starten met hun paard/pony.

Het menforum had als voorwaarde gegeven dat de mensen met een menlicentie ook onder het zadel moeten kunnen starten met de startpas maar aangezien de KNHS bang is dat mensen die alleen onder het zadel starten met meerdere paarden dan een menlicentie aanschaffen en daarmee onder het zadel gaan rijden (en dus veel goedkoper uit zijn) heeft de KNHS daar geen gehoor aan gegeven. Dit kan ik begrijpen, ze lopen dan heel veel inkomsten mis van dressuurruiters/springruiters met meerdere paarden.

Ik heb ook gelijk wat oplossingen voor het probleem van de enkelspanners en mensen die ook onder het zadel rijden besproken. Het menforum heeft binnenkort weer een vergadering en gaat dan verschillende opties bespreken en kijken wat zij nog kunnen betekenen voor de menners. Hierbij kan je denken aan menners die maximaal 2 paarden onder het zadel mogen starten met een menlicentie of een minimaal aantal te rijden menwedstrijden per jaar als voorwaarde voor "gratis" startpas onder het zadel. Als je dan minder dan een X aantal menwedstrijden per jaar rijd moet je alsnog een extra vergoeding betalen voor het rijden onder het zadel.

Ik ben zeer benieuwd naar de uitkomsten. Wellicht lukt het niet meer dit in te voeren voor 2016 maar dan hopelijk wel voor 2017.

Voorlopig zeg ik mijn startpassen even op. Ik kan toch niet veel rijden in verband met afstuderen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:01

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:15

Ik heb mijn startpas opgezegd. Na even tot 10 tellen nog niet de rijvereniging. Daar blijf ik nog even lid van. Die is niet zo duur.
En mocht ik toch besluiten om weer wedstrijden te rijden. Dan kan ik altijd de startlicentie aanvragen.
Ik moet even afwachten wat mijn chronische ziekte gaat doen. Mocht dat meevallen dan ga ik denk ik toch in april weer starten :-). Ik krijg nu fantastisch les en het zou mooi zijn dat we dat kunnen laten zien aan de jury's. Het kriebelt wel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:17

Het kriebelt zeker, maar ik vertik het om nu ineens 416 euro neer te leggen, 130 euro meer dan vorig jaar. Erg jammer, maar er zijn grenzen.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 12:52

en dat kan ik me helemaal voorstellen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 13:05

Heb eens zitten tellen, heb bijna 15 jaar startpassen gehad. -O-

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:03

Citaat:
Hoi Mandy Klooster en anderen, allereerst excuus dat deze reactie wat later is dan gebruikelijk. Mandy, we hebben jouw vraag (en die van andere menners) uiteraard gezien en verzameld. Inmiddels beraden we ons op mogelijke aanpassingen, bijvoorbeeld voor menners die hun paard ook onder het zadel starten. Op dit moment is het nog te vroeg om dieper in te gaan op de details, maar ik wilde het toch alvast graag laten weten. Zodra er meer informatie is, dan wordt dat uiteraard zo snel mogelijk gedeeld.

Bericht gelezen op fb. Voor de menners die ohz starten dus wellicht een voordeel, voor de menners die alleen mennen nog niet. Maar goed, ze lijken toch wel bezig met alle klachten.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:04

De knhs schrijft net op Facebook dat ze voor de menners mogelijk een aanpassing gaan maken.
Afbeelding

SunNDLM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 14:32

Zie mijn post van gisteren. Dit is inderdaad wat het menforum mij gisteren ook heeft verteld.