Het is zeker een leuke wedstrijd om te rijden! Ik start dit keer voorhet eerst met mijn tuigpaard, heb de wedstrijd eerder altijd met vierspan pony's gereden. Qua kledingvoorschriften, in principe is de dressuur en vaardigheid in wedstrijdoutfit met schootskleed, voor de marathon is de kleding vrij (behalve de cap dan), je kan de marathon dus gewoon in spijkerbroek etc rijden. Het is toegestaan om de dressuur en vaardigheid in marathonkleding te rijden, daar doen ze hier niet te moeilijk over, maar dan krijg je met de dressuur wel minder punten voor de verzorging.
Hoe doen de ervaren menners dat? Kleden jullie je bij de trailer dan nog even om van dressuur/vaardigheid kleding of hebben jullie je marathon kleding eronder of heb je gewoon een spijkerbroek onder je schootskleed en een 'stay at home' groom
janouk
Geplaatst: 19-03-14 08:18
Wij kleden ons om bij de trailer tussen dressuur en marathon start. Ik doe dan ook de springschoenen om en geef Janouk nog te drinken en ons zelf ook Wij doen mee voor de lol, dd training en de gezelligheid met de vereniging
Ik heb me toen in de trailer omgekleed terwijl mijn groom mijn span vast had. Toen twee grooms geleend om de beenbescherming van de ponys om te doen en op naar de marathon.
Wat lijkt het mij gaaf om hier aan mee te doen! Maar de ervaring ontbreekt, evenals het de conditie, het vervoer en een geschikte wagen… maar wel iets om naar toe te werken voor volgend jaar