[AR] Promotie Mendurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: Promotie Mendurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 20:49

Ik zou graag met een sulky starten baudy

Mendistricten hebben geen enkel idee van de mendurance. Er is een klein groepje die de regels maakt die bestaat uit enkele rijders en organisatoren. Baudy maakt daar deel van uit

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 21:47

Ik heb geprobeerd het bij onze vereniging in Albrandswaard te promoten. Ik kreeg vandaag de Ruiterstem binnen en hier kunnen stukjes naartoe worden gestuurd.

Ik heb een stukje geschreven ter promotie van de Mendurance en ik heb het draaiboek toegevoegd om zo'n wedstrijd te organiseren. Ik heb gevraagd er eens naar te kijken en aangeboden hier natuurlijk altijd bij te willen helpen.
Ik kreeg net bericht dat ze het stukje in ieder geval plaatsen, wie weet doet er dan eens iemand van onze vereniging mee.

Niet geschoten is altijd mis, het is in Zuid Holland dus het zou wel fijn zijn als ze zouden toehappen.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:19

Napie schreef:
Mendistricten hebben geen enkel idee van de mendurance. Er is een klein groepje die de regels maakt die bestaat uit enkele rijders en organisatoren. Baudy maakt daar deel van uit
Daar zit het probleem. Voor de KNHS valt het qua beleid en organisatie gewoon als taak van de Mendistricten. Deze dienen zorg te dragen voor de belangen van de Mendurancesport.
Het aanspreken van deze besturen is in praktijk lastig, dat heb ik van zeer nabij mogen ervaren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:31

Wordt het dan gewoon geen tijd voor een andere constructie net als ooit jaaaaaaaren terug de lange afstand vereniging of vereniging lange afstand rijden is begonnen ... als het via de mendistricten moet zit je ook op districts niveau terwijl de wedstrijden voor de menners die rijden eigenlijk landelijk spelen. Anders krijg je straks dat district A zegt wel sulky, district B niet enz.

Maar goed ik weet ook niet hoe dat zou moeten hoor, vrees dan een ban door de KNHS a la zgn 'wilde wedstrijden' dat als je een mendurance start die niet door KNHS / via KNHS wordt georganiseerd je een half jaar in de ban gaat of zoiets }:)

Hier dus ook iemand die graag met sulky zou willen kunnen rijden. Kan ook met een menwagen (pony is groot genoeg), maar het vervoerprobleem is in een keer opgelost indien een sulky wordt toegestaan.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:41

VanHuisUit schreef:
Wordt het dan gewoon geen tijd voor een andere constructie net als ooit jaaaaaaaren terug de lange afstand vereniging of vereniging lange afstand rijden is begonnen ... als het via de mendistricten moet zit je ook op districts niveau terwijl de wedstrijden voor de menners die rijden eigenlijk landelijk spelen. Anders krijg je straks dat district A zegt wel sulky, district B niet enz.

Maar goed ik weet ook niet hoe dat zou moeten hoor, vrees dan een ban door de KNHS a la zgn 'wilde wedstrijden' dat als je een mendurance start die niet door KNHS / via KNHS wordt georganiseerd je een half jaar in de ban gaat of zoiets }:)
Bingo!
Als je je stem wilt laten horen wordt je al snel beschuldigd van negativisme.
Het meeste overleg vind achter gesloten deuren plaats.
Laatst bijgewerkt door BlackDevils op 01-01-14 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:47

Toch heb ik ook meegemaakt dat ze heel goed hun oor te luisteren legden bijv uiteindelijk bij de discussie over de spoorbreedtes bij de kleinere pony's. Kostte wel wat moeite maar uiteindelijk kwam er wel wat rek :)

Maar aan de andere kant was dat wel een heel getouwtrek :P

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:54

VanHuisUit schreef:
Toch heb ik ook meegemaakt dat ze heel goed hun oor te luisteren legden bijv uiteindelijk bij de discussie over de spoorbreedtes bij de kleinere pony's. Kostte wel wat moeite maar uiteindelijk kwam er wel wat rek :)

Maar aan de andere kant was dat wel een heel getouwtrek :P

Juist, dat getouwtrek komt doordat mensen de afdeling Mennen vertegenwoordigd door Arjen Copoolse aanspreekt.
De afdeling die daar op kantoor zit is een uitvoerend orgaan.
Het beleid wordt echter gemaakt door andere afdelingen. Nu de Diciplinecommissie weg is genomen wordt het allemaal misschien wel iets directer maar als doelgroep moeten wij eerst onze vier mendistricten en de belangenvereniging zien te overtuigen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 23:56

Tjongejonge en dat voor een stukkie mennen in de natuur :7 :+

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:08

Het scheelt dat het groepje waar napie het over heeft al zeker een jaar lang om de tafel zit met Arjan copoolse. Hij doet echt zijn best voor de mendurance. Er word hard gewerkt om ook tot de mendistricten door te dringen. Uit het groepje zit er al
Een in bestuur mendistrict oost en west. Maar ja alles heeft tijd nodig. Helaas is het zo dat er mensen zijn die niks met mendurance hebben het heel erg tegen kunnen werken vanuit de ledenraad. Maar ons groepje strijd hard. We zijn er nog niet maar doen ons best.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:12

Baudyh, laat je weten als ik je ermee kan helpen op wat voor manier dan ook?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:13

Dat zal ik doen Maaike.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:46

baudyh schreef:
Het scheelt dat het groepje waar napie het over heeft al zeker een jaar lang om de tafel zit met Arjan copoolse. Hij doet echt zijn best voor de mendurance. Er word hard gewerkt om ook tot de mendistricten door te dringen. Uit het groepje zit er al
Een in bestuur mendistrict oost en west. Maar ja alles heeft tijd nodig. Helaas is het zo dat er mensen zijn die niks met mendurance hebben het heel erg tegen kunnen werken vanuit de ledenraad. Maar ons groepje strijd hard. We zijn er nog niet maar doen ons best.

Ik zal je morgen even een pb sturen.

Ps. Nog de beste wensen voor '2014

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:40

baudyh schreef:

Begrijp dat jij ook in die werkgroep zit?

Kunnen wij als organisatoren ook nog iets doen, bijvoorbeeld richting ons mendistrict?
Daarnaast vind ik het jammer dat wij als organisatie niet kunnen aangeven hoe wij het afgelopen seizoen (met alle veranderingen) ervaren hebben. Wij weten dat er een werkgroep is, maar daar is alles mee gezegd.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:42

Verder lees ik nog steeds mee hoor. Neem alles in me op.
Wij als organisatie wachten nog steeds op een uitnodiging voor het organisatorenoverleg. Ik weet nog niet wat we daar precies gaan bespreken maar door dit topic kan ik me wel op van alles voorbereiden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:56

Naar mijn weten krijgen jullie voor in januari een organisatoren overleg. Maar ga het nog even voor je na.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 12:58

nobje schreef:
.... een tip naar mensen die graag een keer mendurance willen proberen, maar tegen de Nederlandse Mendurance regels oplopen: ... of je nou een uur of anderhalf uur moet rijden. Je kan ook eens kijken op de Duitse kalender, de basis snelheid ligt vaak ook lager.

Kijk eens op de site van Lotje, ik zal de link er even bij zetten.
Daar staat ook een link naar de Duitse men en endurance vereniging, een goede basale uitleg (dank Lotje)... er zijn ook een flink aantal van de wedstrijden net over de grens..... en echt de moeite waard.....

De link is : http://flyinghorse.nl/inhoud/endurance/dui_kal.htm

Ik weet de Duitse regelgeving niet precies, maar volgens mij zitten er wel wat haken en ogen aan het starten in DL. O.a. waar het de vaccinaties aangaat (volgens mij 2 x p/j) en het verplicht kunnen tonen van koetsiersbewijs. Verbeter me als ik fout zit.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 21:42

Net bericht ontvangen van Jos Bodewes en de wedstrijd wordt inderdaad op 20 september in Onstwedde georganiseerd.

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:23

Hier even een stipje zit erover te denken om een keer impuls te starten.
Rij wel endurance met de pony en dat bevalt me goed

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 10:32

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 00:58

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:49

nobje schreef:
Hier nog even voor de mensen die eens willen mendurancen een linkje naar een leuk artikel hoe gaaf het kan zijn, http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... schap.html

Hier hebben we niks aan. Zo gaat het in duitsland. Totaal andere regels dan in nederland.

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:36

baudyh schreef:
nobje schreef:
Hier nog even voor de mensen die eens willen mendurancen een linkje naar een leuk artikel hoe gaaf het kan zijn, http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... schap.html

Hier hebben we niks aan. Zo gaat het in duitsland. Totaal andere regels dan in nederland.

Ik heb even in je profiel gekeken.
En gezien dat je een prachtige combinatie hebt.
En alles tot in de puntjes in orde... erg mooi.
Maar ik voel me toch wat onplezierig dus ik heb je een PB gestuurd met
een uitleg waarom sommige mensen wellicht toch moeten uitwijken.
En ik heb respect voor de regels.. en die zijn zoals ze zijn.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 09:57

Het was niet de bedoeling om je er geen goed gevoel over te geven.
Het probleem wat ik ermee hebt dat in Duitsland zo ongeveer alles mag wat hier niet mag. Dus ik vind niet dat je een vergelijking mag trekken.
In Nederland hebben we misschien wel iets te veel regels maar in Duitsland mag werkelijk alles. Knoop wat tuig aan elkaar en hop je mag starten.

Ik heb ook wel eens gekeken of ik in Duitsland kon starten maar ondanks dat ik dicht bij Duitsland woon ( 15 Km) moest ik voor de dichtstbijzijnde wedstrijd nog 2 1/2 uur rijden. Maar misschien is dat inmiddels anders.

Maar het is aan ieder voor zich wat die wil.

Bedankt voor het compliment voor mijn paard

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 13:30

baudyh schreef:
Het was niet de bedoeling om je er geen goed gevoel over te geven.
Het probleem wat ik ermee hebt dat in Duitsland zo ongeveer alles mag wat hier niet mag. Dus ik vind niet dat je een vergelijking mag trekken.
In Nederland hebben we misschien wel iets te veel regels maar in Duitsland mag werkelijk alles. Knoop wat tuig aan elkaar en hop je mag starten.

Ik heb ook wel eens gekeken of ik in Duitsland kon starten maar ondanks dat ik dicht bij Duitsland woon ( 15 Km) moest ik voor de dichtstbijzijnde wedstrijd nog 2 1/2 uur rijden. Maar misschien is dat inmiddels anders.

Maar het is aan ieder voor zich wat die wil.

Bedankt voor het compliment voor mijn paard

Prima, ik heb je even een PB gestuurd. :)