Je weet dat ik er ook een heb gehad (eenzelfde Dutch) en op aanraden van mijn instructeur destijds plus mijn eigen gevoel heb ik hem toen weggedaan, het voelde niet veilig in het bos of op wat ruiger terrein. Plus dat bij mij de lagers al wel heel snel vervangen moesten worden en toen Dekkers (die de reparatie deed) mij wees op de hele ielige draaikrans. Dat is volgens mij dat het gedeelte waar het nu bij jou mis is gegaan?
Ik vind zeker dat je de dealer moet bellen. De wagens worden volgens mij niet meer geproduceerd dus daar heb je niets meer aan. Je hebt volgens mij geen garantieverhaal meer maar wellicht wel een meelevend persoon die mee kan denken aan een inruil of wat dan ook zodat je een betrouwbare wagen krijgt geleverd.
Het is helemaal compleet waardeloos en levensgevaarlijk dat dit is gebeurd.... wat ontzettend naar en het is al veel gezegd maar Romeo heeft en jullie en zijn eigen leven gered ....
IK weet wel dat er bij marathonwagens van wat voor merk dan ook haarscheuren/scheurtjes kunnen ontstaan in het laswerk en dat een goede wagenmaker bij de jaarlijkse controle dit dus ziet en weer vastlast / repareert. Tenminste, dat is mij dus ook weer verteld toen ik mijn huidige wagen kocht (dat als je een wagen koop je daar altijd op moet laten controleren).
Ik hoop dat je iets kunt regelen / kunt vinden zodat je wel lekker kunt blijven mennen met je kanjer. Sterkte nog met alles.... maar zeker gaan bellen dit is natuurlijk wel heel ernstig.