[AR] Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 18:38

Jeetje S_L wat een verhaal :oo

Je weet dat ik er ook een heb gehad (eenzelfde Dutch) en op aanraden van mijn instructeur destijds plus mijn eigen gevoel heb ik hem toen weggedaan, het voelde niet veilig in het bos of op wat ruiger terrein. Plus dat bij mij de lagers al wel heel snel vervangen moesten worden en toen Dekkers (die de reparatie deed) mij wees op de hele ielige draaikrans. Dat is volgens mij dat het gedeelte waar het nu bij jou mis is gegaan?

Ik vind zeker dat je de dealer moet bellen. De wagens worden volgens mij niet meer geproduceerd dus daar heb je niets meer aan. Je hebt volgens mij geen garantieverhaal meer maar wellicht wel een meelevend persoon die mee kan denken aan een inruil of wat dan ook zodat je een betrouwbare wagen krijgt geleverd.

Het is helemaal compleet waardeloos en levensgevaarlijk dat dit is gebeurd.... wat ontzettend naar en het is al veel gezegd maar Romeo heeft en jullie en zijn eigen leven gered ....

IK weet wel dat er bij marathonwagens van wat voor merk dan ook haarscheuren/scheurtjes kunnen ontstaan in het laswerk en dat een goede wagenmaker bij de jaarlijkse controle dit dus ziet en weer vastlast / repareert. Tenminste, dat is mij dus ook weer verteld toen ik mijn huidige wagen kocht (dat als je een wagen koop je daar altijd op moet laten controleren).

Ik hoop dat je iets kunt regelen / kunt vinden zodat je wel lekker kunt blijven mennen met je kanjer. Sterkte nog met alles.... maar zeker gaan bellen dit is natuurlijk wel heel ernstig.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 21:44

Update:
Ik ben vandaag foto's gaan trekken van mijn wagen. Ik heb de breuken alle 4 duidelijk bekeken en het waren verse scheuren, er was geen roest aan ofzo. Let erop dat de wagen héél vuil is, maar we hadden al een aardig ritje achter de rug en we hebben veel plassen moeten trotseren. :o Op bepaalde plekken dacht ik roest te zien, maar het was gewoon vuil.

Hier zie je duidelijk dat de wagen nu uit 2 aparte delen bestaat. De stukken zijn enkel met elkaar verbonden door de remkabel. Op het bovendeel van de wagen zie je in het midden duidelijk waar het afgebroken is.
Afbeelding

Close-up van het ontbrekende stuk.
Afbeelding

Het voorste stuk van de wagen (het deel dat afgebroken is), de verticale rechthoek die je ziet is het stuk dat afgebroken is, de 4 uiteinden zijn de plaatsen waar het voorstel vast hing aan de rest.
Afbeelding

Kitty1985

Re: Wagen in twee gebroken, herstellen of weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:47

Ziet eruit als metaalmoeheid....

Mag niet gebeuren bij een kar van 4 jaar oud

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:57

Zo lotte, dat is niet mis! Ik heb een soort gelijke wagen (niet erg dutch met naam) maar wel bijna look a like bij zelfde dealer vandaan. Moet er niet aan denken dat dit gebeurd, ik weet helaas uit ervaring dat mijn pony toen niet zo gereageerd had. Wat een super knol heb je!.. Zelf zou ik daar niet meer gaan lassen, wat ik raar vind is dat hij maar op zo'n klein stukje vast zit (de hele vooras :S) ga toch maar is naar de mijne kijken.. brrrr..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:59

Zo als ik op de foto kan zien zit hij maar aan 2 holle pijpen vast en 2 schroefjes.. toch raar dat de totale kar en pony aan beide kanten hieraan trekken.. Als ik even zo'n concourswagen bekijk zit daar altijd nog een stang van de voorwielen naar de achterwielen voor extra stevigheid en druk verdeling. Zelf zou ik dit niet meer maken.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:01

Kitty1985 schreef:
Ziet eruit als metaalmoeheid....

Mag niet gebeuren bij een kar van 4 jaar oud

Precies waar ik ook gelijk aan dacht toen ik de foto's zag.
Metaalmoeheid.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:34

kar is op de lasnaden gebroken, misschien toch te heet gelast??

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 22:37

Ania schreef:
kar is op de lasnaden gebroken, misschien toch te heet gelast??

Maar dat heeft de TS niet laten repareren. De lamoen was kapot. Die is naar de "lasser" gebracht. Niet de gehele kar.

Ik zou de fabrikant het gehele verhaal voorleggen. Ook van de gebroken lamoen.

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:11

Je ziet duidelijk dat het niet door een slag afgebroken is maar wel dégelijk gescheurd is! Zie rechts close up.. dit zou echt niet mogen!!!! krijg er kiekenvel van!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:23

Oh. hij is gewoon op 4 punten los gescheurd....
Dit is echt metaal moeheid.
Dit had nooit mogen gebeuren met een wagen van slechts 4 jaar oud!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:31

Had gister al met open mond je topic gelezen en gedacht weg met die kar. Zie ik de fotos en vooral de tweede helemaal weg met dat ding. Wat een prutswerk en slecht dun materiaal. Op de tweede foto zie je links van waar hij links is afgebroken dat daar ook al een scheur in de kokerbalk aan het ontstaan is. Daarnaast wijkt een las links ook, dat duidt op slecht laswerk waarbij de rups niet de hele naad dicht en er niet over het volledige oppervlakte contact en verbinding is.

Daarnaast zit zo te zien je bodemplaat en de kokerbalken verder alleen maar met lasrupsjes van een cm of 2 vast. En die rupsen zijn niet eens netjes gemaakt. En verder te dunne bladveren die wel met akelig kleine boutjes vast zitten, de assen zijn voor mijn gevoel te dun voor de wielen.

O edit rups of lasrups is het stukje laswerk waarmee de metaalonderdelen aan elkaar gezet worden. Dit hoort een gelijkmatige gladde vorm te hebben met een geleidelijke start en stop waar zeker overal contact moet zijn met de metaaldelen aan weerszijde. En normaal is het vrij gebruikelijk dit na het lassen af te slijpen en weg te werken voor het nette.

Overigens geen metaalmoeheid maar afgescheurd op slecht laswerk. Op de tweede foto zie je op de bodemplaat precies bij de uiteinden twee resten van niet gehechte lassen. Vooral links is het duidelijk te zien. de rechterkant vertoond aan de bovenzijde een verdikking wat een restje las lijkt te zijn. Het lijkt erop dat die zijn losgekomen en de kokerbalk in de vaart meegetrokken hebben. Maar dat weet je pas zeker als je het materiaal zelf kan onderzoeken en niet vanaf foto.

Kortom een slechte kwaliteit kar van te dun materiaal dat tot overmaakt van ramp nog slecht in elkaar gezet is ook. Dan verbaasd me niks dat je lamoen al eens is afgebroken. Schandalig dat ze zoiets durven te verkopen.

Conclusie vraag je geld terug van de verkoper, laat een onafhankelijke deskundige je kar beoordelen op de kwaliteit en ga op zoek naar een knappe tweede handse kar van betere kwaliteit.
Laatst bijgewerkt door karuna op 01-10-13 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:36

OMG... :oo

Ik ben al nooit gek op die wagens geweest want ik vond het er altijd maar goedkoop uitzien.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 08:55

Een kar van 4 jaar oud kan onmogelijk metaalmoeheid hebben. Het is gewoon ondeugdelijk (las)werk!
Ik raad je ook aan met foto's aan te tonen dat jou een ondeugdelijke kar is geleverd, dus terug naar Vd Linde. Ik weet meteen wat voor kar ik nooit moet kopen. Je had er (in juridische termen) op mogen vertrouwen dat je kar minstens 10 jaar meegaat zonder dat er dingen breken. Voor dat geld mag je daarop rekenen. Is er nog garantie op dat karretje? Je hebt hem in de verpakking gekregen, dus hij was gloednieuw. Een draaikrans die op de bevestigingen op 4 plaatsen breken? Dat is niet normaal;Ik denk dat je de helft van je aankoopprijs terug zou kunnen eisen, temeer het lamoen ook al gebreken vertoonde na 2 jaar!?! Dat moet nog zichtbaar zijn. Dat kan je aantonen.
Ik raad je aan niet akkoord te gaan met een evt aanbod voor herstelwerkzaamheden. Die kar is zwak en zal nooit sterker/beter worden. Niet meer te vertrouwen. Doe je best om de helft terug te eisen en laat de kar daar staan.

Dat je Romeo een superpony is, is al verteld. Ik beb het daar roerend mee eens!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 09:16

@ VHU: Ja ik weet dat jij ook een Dutch hebt gehad en dat je die hebt weggedaan. Mijn lagers zijn ook al snel vervangen, ik had de wagen toen binnen gebracht voor nieuwe remblokjes maar blijkbaar waren nieuwe lagers ook nodig.

We beseffen heel goed dat Romeo zijn eigen én ons leven gered heeft, ongelofelijk hoe hij reageerde.

@ L_Rivaldo: Inderdaad, eigenlijk is het raar dat de wagen en Romeo aan beide kanten trekken aan die 2 holle pijpen, zo had ik het nog niet bekeken. Maar volgens mij is het niet mogelijk om een stang te voorzien van de voorwielen naar de achterwielen, dan kun je toch niet meer fatsoenlijk draaien?

@ Ania: Als het te heet gelast zou zijn, is dat in de fabriek gebeurd, het lamoen is gelast op een andere locatie, wagen is steeds thuis gebleven.

@ Karuna: Bedankt voor je uitleg, maar ik snap er niet te veel van :D Ik weet helemaal niets van metaal of lassen enz... Zou je stukje straks eens door mijn vriend moeten laten lezen met de foto's ernaast :Y)
Ik weet dan wel niet hoe metaalmoeheid eruit ziet, maar mij lijkt het ook dat het 'gewoon' afgescheurd is.

@ Cowgirl: Ik heb er € 1.700 voor betaald, dat vind ik persoonlijk toch niet zo goedkoop... Voor die prijs vind ik dat ik op zijn minst een veilig wagentje kan krijgen waar ik zorgeloos mee door het bos kan galopperen. Dat ik voor die prijs niet het grootste comfort krijg, is te begrijpen, maar veiligheid is toch wel het minste dat ik vraag...

@ Sandrina: Het lamoen is 2 jaar geleden ook gebroken net naast het laswerk, dus het kan inderdaad zijn dat het slecht laswerk de enige oorzaak is. Aan het lamoen kan je overigens ook nog zien dat het gerepareerd is , het is overduidelijk dat die gebroken is geweest.
Ik heb toen geen papieren mee gekregen, ik heb betaald en de wagen meegenomen, dus volgens mij geen garantie... Ik dacht daar toen eigenlijk ook niet aan, ik was zo blij dat ik een mooie wagen had gevonden én gekocht met mijn eigen geld :o
Je vindt niet snel een mooi wagentje voor die prijs, terwijl € 1.700 toch al een aardig bedrag is... Ik kan helaas niet zomaar een wagen van € 3.000 of meer kopen -O-

Bedankt trouwens voor je tips van het 'onderhandelen' (wat ik kan eisen, waar niet mee akkoord gaan,...), dat ga ik zeker noteren voordat ik bel :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 10:41

Sander-lotte excuus dat is helaas vakidioterie. :') ik heb het al zoveel mogelijk proberen uit te leggen maar kennelijk lastig aan een niet techneut. Het is lang mijn vak geweest om bv dit soort rare dingen te onderzoeken bij de NS. Naast visueel onderzoek volgt ook materiaalonderzoek, las nagekeken enz. Leuk werk. :j

Metaalmoeheid kan je zelf heel goed uittesten, neem een paperclip of een leeg blikje fris. Vouw of buig dat net zo lang tot het krak zegt. Je ziet voor het krak zegt verkleuringen van het materiaal eromheen. En als je zeker bij een blikje gaat kijken zie je allemaal streepjes in de richting van de scheur links en rechts ernaast. De metaalatoomstructuren zijn net zo lang uitgerekt en weer ingeduwdt (hersteld) dat de boel gaat vervormen. En op een gegeven moment is het niet meer te herstellen en zegt het krak.

Een breuk vanuit een scheur is te herkennen aan eerst een stukje min of meer loodrecht en een vrij nette rand, de rest scheurt af en ziet er rommeliger uit en vaak schuin vanuit het rechte scheurstukje.

Een breuk vanuit slecht laswerk heb je voor je liggen, die is op in of meteen naast de las. Is de las zelf slecht met gaten erin breekt de las zelf. Is er slechte hechting door bv niet of slecht ontvetten van de te lassen naad laat de las gewoon los. Is het breuk door een slechte las door niet overal goed te lassen waardoor er niet overal contact is dan kun je op de gelaste plek delen van de las of verkleuringen ervan zien die onderbroken worden door een stukje ogenschijnlijk onaangetast materiaal.

Edit wat soms gebeurt als een las netjes wordt gelijkgeslepen om hem weg te werken onder een verflaagje is dat er kans is op uitschieten met een slijper in het materiaal naast de las. Hierdoor kan er een klein scheurtje of breukje ontstaan waar vanuit later een definitieve breuk volgt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:28

Met garantietermijnen hoef je in een dergelijk geval als het onderhavige absoluut geen rekening te houden!

Zelfs al zou jij bij aankoop een 'garantie' hebben gekregen van bijv. een termijn van 2 jaar, dan nog wil dat niet zeggen dat als je wagen na 2 jaar kapot gaat, je niet meer bij de verkoper kan aankloppen.

Jou wagen is namelijk niet zómaar 'ff kapot' gegaan, het is een ondeugdelijk product. Die Dutchwagens zijn idd nieuw € 1700,=
en dat is op zich een prima prijs/kwaliteitverhouding. Maar wat er na 4 jaar met jou wagen is gebeurd, is 'ondeugdelijk', dat mag en kan je niet verwachten van een wagen die 4 jaar oud is. Ga je naar de 10 jaar oud, goed oké, kan eens wat 'kapot gaan', maar ook dan weer is dergelijke schade niet normaal.

De dealer van mijn marathonwagen was mij al flink zat (er was nl. eerst een wagen in totaal verkeerde kleuren voor mij gemaakt, die ik weigerde aan te nemen), misschien daarom dat hij zei dat ik 'slechts garantie tot de deur had'.
Mocht er echter bij mij nu zoiets extreems gebeuren als jou is gebeurd, reken maar dat ik bij de dealer aanklop wegens 'ondeugdelijk product' en evt. non-conformiteit. Doet hij moeilijk? Sta ik juridisch gezien alsnog erg sterk.

Ik raad je ten zeerste aan om onderstaande info even heel goed door te lezen. Ik kan het hier zelf ook wel allemaal typen, maar hier is het heel helder, duidelijk en juridisch correct verwoord: (het staat onder het kopje 'vervoer' en vervoersmiddelen, maar dezelfde info geldt bijv. ook voor elektronica etc.)
http://www.consuwijzer.nl/vervoer/garan ... jk-product
http://www.consuwijzer.nl/elektronica/o ... gdelijk-is

Ik zou het op de volgende manier aanpakken:
1. Bellen met de verkoper en het heel kort uitleggen, zeggen dat je hem nog een brief/mail stuurt met foto's en uitgebreider verhaal
2. Liefst brief, anders mail sturen met hele verhaal er in en met foto's
3. Haal er een onafhankelijke deskundige bij op het gebied van lassen én liefst ook menwagens.
4. Probeer er uit te komen met de verkoper; een mooie optie zou bijv. zijn dat hij deze wagen terug neemt (kan hij gebruiken voor onderdelen of zelf hélemaal goed repareren) en idd neem alsjeblieft deze wagen niet terug, óók niet gerepareerd. Hij mag jou dat wel aanbieden, maar vraag me af of hij dat doet, gezien daar veel tijd en werk in gaat zitten en jullie daar beiden niet beter van worden.
Beste zou zijn; aankoopbedrag terug en zelf daarvoor een andere wagen uitzoeken bij hem of iemand anders. Evt. omruilen voor een nieuwe/2dehandse goede dutchwagen.

Verder raad ik je ook aan om je rechtsbijstand aan te spreken als je die hebt (?) en anders eerst eens naar het juridisch loket te gaan voor gratis en vrijblijvend juridisch advies. Laat je igg zeker niet afschepen door de verkoper, mocht hij dat proberen. Ook mag hij je niet 'afwimpelen' door zelf geen actie te ondernemen, maar jou met je vraag naar de fabrikant van Dutch wagens sturen, hij zelf kan dat onderling wel met Dutch oplossen, maar jij als consument mag en kan dat via de verkoper oplossen.

Maar met garanties heb jij in dit geval hélemaal niets van doen. Daarvoor is de ontstane schade zó extreem, en het laswerk zó slecht, dat het uberhaupt niet zo verkocht had mogen worden.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:20

Ik meen iets te hebben gelezen dat ze deze type al niet meer maken en verkopen, dat kan wellicht ook wat zeggen....

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 14:05

Jeetje, ik wist niet dat ik zoveel 'rechten' heb om het zo te zeggen, en dat ik toch redelijk stevig in mijn schoenen sta. Ik dacht dat ik enkel kon proberen om iets los te krijgen, maar als hij zegt "nee, jammer, eigen schuld", dat ik dan geen voet heb om op te staan. Blijkbaar is dat toch wat anders en kan ik wel enkele punten aanhalen.

@ karuna: geen probleem, ik begrijp dat het moeilijk uit te leggen is als jij er alles van weet en de andere persoon niets :D Ik kan me inbeelden dat het zo ongeveer onmogelijk is om voor mij zo even een duidelijk tekstje neer te schrijven over het technische gedeelte van mijn wagen :o Maar bedankt voor je uitgebreide uitleg! Je laatste stukje is heel erg duidelijk, dat eerste stukje ga ik straks nog even op mijn gemak opnieuw lezen :+

@ JoyCiej007: Heel erg bedankt voor de uitleg. Wat hier gebeurd is, is inderdaad niet gewoon "kapot gaan", de wagen is eigenlijk gewoon uit elkaar gevallen...
v/d Linden heeft met mij eigenlijk niets last gehad, ik ben de wagen zelf gaan ophalen en heb cash betaald. Ik heb hem wel nog gebeld ivm een schroef dat ontbrak, deze zou hij mij gelijk nasturen. Vlak daarna heb ik hem opnieuw gebeld dat het nasturen niet nodig was omdat we de schroef in de trailer gevonden hadden (was er blijkbaar af gevallen tijdens het vervoer). Eigenlijk heeft hij dus niets last gehad met mij.

Die link die je plaatste is ook heel erg duidelijk, hier had ik geen enkel idee van dat dit bestond.

Wat zie je onder een "onafhankelijke deskundige"? Ik ken wel iemand (mijn ouders brengen er hun auto soms voor onderhoud) die wat kent van laswerk (hij heeft toen ook mijn lamoen gelast), maar ik veronderstel dat het niet de bedoeling is dat het iemand is die ik ken?

@ meggiemeg: daar dacht ik inderdaad ook aan, misschien zijn er al verschillende gelijkaardige gevallen geweest en hebben ze daarom beslist om deze wagens niet meer te maken en te verkopen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:12

Jeetje SL...jullie hebben vreselijk veel geluk gehad..Romeo verdient een leven lang in de watten gelegd te worden ..en die kar....tja..de leverancier..bestaat die nog wel ??
Dit had in ieder geval nooit mogen gebeuren.. :n

Het is geen degelijke constructie vind ik zelf....maar dan nog..

ik hoop dat Romeo er niets aan overhoud, en dat je iets kunt doen tegen/met de leverancier...dat je schadevergoeding oid kunt krijgen...want dit is te gevaarlijk voor woorden...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:26

Onafhankelijke deskundige is iemand die geen persoonlijk contact heeft met zowel jullie als de verkoper van de kar. Er mag geen priveconnectie zijn eigenlijk. Hiermee voorkom je elke vorm van mogelijk partijtrekken over hoe goed of hoe slecht de kar is. Vergelijk maar met een keuringsdierenarts in een geschil over hoe gezond een paard is bij later optredende mankementen.

Een goede metaalbewerker die veel verstand heeft van mennen zou ideaal zijn. Maar dan een die jullie niet persoonlijk kennen of via via hebben leren kennen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:40

Met open mond je topic zitten lezen en je foto's bekeken. En wat een toppaard heb jij zeg! En godzijdank dat iig dat jullie er allemaal zonder kleerscheuren vanaf gekomen zijn en het alleen maar materialisitsche schade is.

Verder, ga ik helemaal met Joyciej mee. Raad ik je aan om dat te doen en inderdaad neit meer te proberen deze wagen te repareren.

Verder @ Joyciej: ik vind het geweldig hoe jij altijd bij iedereen (iig op aangespannen :+ ) je berichten zo ontzettend uitgebreid doet en er moeite in steekt om mensen ook te helpen! Geweldig :j Ook (iig bij mij) per pb ook heel uitgebreid reageert als mensen vragen hebben. Echt waar, verdient een pluim (sorry even off-topic, maar valt me altijd, in positieve zin dus, op en vond dat dat wel even gezegt mocht worden)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 15:16

Eens, Joyciej, jouw uitleg is altijd zo duidelijk, uitgebreid, compleet!! _/-\o_

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:01

Toch fijn joyce met zo'n mooie opleiding die jij nu doet!

Over de dutch fabrikant, naar mijn weten hebben ze deze wagen niet gestopt omdat het niet deugt, maar is gewoon de leverancier gestopt of failliet gegaan.

Ga morgen voor de zekerheid morgen onder de wagen liggen, wou ik zowiezo doen om alle moertjes en lagers te vetten. Ik rijd vooral goed door met mijn wagen en span, dus ben hier best van geschrokken

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:24

Ik heb hier ook al onder de wagen gekeken. Ben erg geschrokken van het verhaal.

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:50

Ik heb net vol verbazing je verhaal zitten lezen. Ik kreeg namelijk even déjà vu. Afgelopen juni hebben wij precies hetzelfde gehad met onze menwagen (van een andere fabrikant). Ik heb de wagen op tijd weten stil te zetten voordat de voorwielen er helemaal onder vandaan zijn gebroken, dus bij ons zat ie nog op 1 lasnaadje vast. Wij zijn hierdoor ook flink geschrokken. Hebben contact opgenomen met de leverancier en die zei niks voor ons te kunnen betekenen (maar als ik de reacties in dit topic lees, denk ik toch dat wij iets meer rechten hebben).
Onze wagen is uiteindelijk door een lasser uit elkaar gehaald en op het punt van de buizen is nu een metalen plaat gelast. Ik vond het in het begin doodeng om te gaan mennen, omdat ik het idee had dat het zo weer kon gebeuren. Maar inmiddels ga ik weer regelmatig en heb niks meer aan de wagen gevoeld of gezien.

Maar idd wat je zegt. Je telt een hoop geld neer voor een wagen, dan verwacht je ook dat die wagen degelijk is en dat hij niet gevaarlijk is. Wij zitten hier ook nog steeds in twijfel of we een nieuwe menwagen moeten kopen. Maar ook hier zit dat er financieel gezien eigenlijk niet aan op het moment.