[AR] Indoor marathon 2013-2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

anhiza

Re: Indoor marathon 2013-2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:47

weet iemand of je zo in kan schrijven of moet je knhs lid zijn en startkaarten hebben?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 17:53

Ik denk dat dit per wedstrijd verschilt, dus je kan het beste informeren bij het secretariaat waar jij wil starten.

Tot nu toe valt mij op dat er bij Benningbroek en Hoofddorp gevraagd werd naar een startkaartnummer, rijtuignummer OF het nummer van je koetsiersbewijs. Dus het hoeft niet altijd perse, volgens mij.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:15

Wilde wedstrijden mogen niet meer dus moet je idd lid zijn van de knhs of je koetsiersbewijs hebben.

(dat is iig hier het geval)

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:04

Maisie schreef:
Wilde wedstrijden mogen niet meer dus moet je idd lid zijn van de knhs of je koetsiersbewijs hebben.

(dat is iig hier het geval)

Marjola, ook bedankt voor je antwoord!

Maisie; EN voor de ''bond'' (KNHS) EN ''wilde wedstrijden'' weten we, dat dat niet samen gaat.
Het ging er ons meer om, dat als je geen startkaart hebt, of je wel overal mag inschrijven/starten (impuls??)
Uiteraard ben ik in het bezit van een koetsiersbewijs.
De reden van nog geen startkaart aan te (willen) vragen is dat we een tamelijk jong span hebben, die we via impulswedstrijden ervaring op willen laten doen.
Als het allemaal lekker loopt en we zien er wat in, pas dan willen we officieel starten en met deze 2 echt verder..... :j

Dank je wel ook voor je info!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:34

Ook voor impuls rubrieken moet je lid zijn van de KNHS omdat impuls rubrieken goedgekeurde wedstrijden zijn. Via je koetsiers of ruiterbewijs. Maar ook via een individueel lidmaatschap is mogelijk (dacht iets van 15 euro per jaar oid).

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:40

Dennis schreef:
Ook voor impuls rubrieken moet je lid zijn van de KNHS omdat impuls rubrieken goedgekeurde wedstrijden zijn. Via je koetsiers of ruiterbewijs. Maar ook via een individueel lidmaatschap is mogelijk (dacht iets van 15 euro per jaar oid).

Ben je dan automatisch lid via je koetsiersbewijs?
Ik ben namelijk dit seizoen 3x gestart via impuls en ben geen (apart) lid geworden van de KNHS om (impuls) wedstrijden te kunnen starten?
Dit waren wel goedgekeurde KNHS wedstrijden, heb ook formulieren ingevuld met chipnummers, namen paarden etc. wat eerst gecontroleerd werd en daarna je je startnummer kreeg toegestuurd... :j

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:40

Ja, dan ben je automatisch lid van de KNHS.

anhiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 08:43

Oke! Dank je wel Dennis, helemaal duidelijk, dan is dat waarom we impuls kunnen starten....
Mocht het lekker gaan met dit jonge span, kunnen we voor volgend seizoen voor beide paarden een startkaart aanvragen!

Thanks,

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-13 23:17

Wie start er dit weekend in Hoofddorp? Altijd leuk om bokkers in actie te zien :)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 08:27

Ik niet, over 2 weken in de Middenbeemster weer!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:56

Wij starten morgen in Hoofddorp met vierspan

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 11:33

_Marjola schreef:
2013
* 29 september - Hoofddorp (NH) - outdoor + onderdeel NH Cup

Wie is er gisteren geweest?
Ik heb de laatste paar combinaties gezien!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 15:01

@romy_tessa ik heb je nog voorbij zien stappen op weg naar het terrein. :) Erg leuk span met zijn vieren. Moest alleen zelf inspannen dus helaas je rit niet gezien. Heb je lekker gereden?

's middags waren er niet zoveel bokkers in actie denk ik. Ik heb zelf 's ochtends gereden, net als een aantal anderen.

Ik vond het in ieder geval erg leuk om te doen. Wel nog wat schoonheidsfoutjes qua stuurwerk (pony werd een beetje sterk af en toe waardoor schakelen niet helemaal soepel ging en toen vielen sommige bochten wat ruimer uit dan gepland), maar ik ben er over 2 weken zeker weer bij in Middenbeemster! :D

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:08

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 17:37

Nee, de NH cup is wel deels indoor, alleen de eerste 2 wedstrijden niet omdat die verenigingen een veel mooier buiten terrein hebben (hier is het een mega baan vs 20x40 binnenbakje, bij die over 2 weken is het ong 80x80 vs 30x60).
De andere wedstrijden zijn wel indoor. Het hoort bij de zelfde competitie en het zijn mini-marathons en niet echt oefenmarathons. Dus denk toch dat het napraten over Hoofddorp(en voorbespreking van de Middenbeemster) hier het best past.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 18:07

Sluit mij aan bij Dennis haar uitleg :) je mag trouwens met een 20x40 bak niet eens een minimarathon organiseren, dus ze moeten wel uitwijken naar buiten in Hoofddorp. Het leek mij ook praktischer om de competitie waar 4 van de 6 wedstrijden gewoon binnen worden gereden in hetzelfde topic te houden. Als je het gaat verspreiden wordt die conversatie anders zo'n zooitje.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:09

Wij hebben gister lekker gereden in Hoofddorp. Linker voorpony was alleen niet lekker voorwaarts, hij gaf wel aan dat hij moest plassen, maar durft dat niet als hij voor de wagen staat. Nog meerder keren stil gaan staan ook tussen 1e en 2e ronde, maar hij deed het uiteindelijk toch pas in de trailer. Verder echt lekker gereden en twee mooie foutloze parcoursen met voor onze muizen best een nette tijd.
Uiteindelijk ook nog eerste geworden, dus helemaal top!
Ik blijf het wel jammer vinden dat er zo weinig langspannen meedoen, maja het waren er gister in elk geval 4.

Hoe heb jij gereden Marjola? Ik heb je niet zien rijden, was toen de pony's naar huis aan het brengen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 21:15

Ik start wel langspan, over 2 weken mag je mij verslaan!

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 16:37

@Tessa fijn dat je lekker gereden hebt. Jammer dat je voorpony moest plassen alleen. Mijn pony durft het ook niet te plassen als we onderweg zijn. Alleen als hij echt heel nodig moet, wil hij nog wel gaan staan, maar dat moet perse op gras.

Hoop dat de 4 die zondag gestart zijn blijven mee doen aan de competitie. Dan blijft het toch net even spannender voor je om mee te doen :)

Ik reed voor het eerst een minimarathon (pony heeft het al wel een paar keer gezien, maar dan in 2/4span) dus het was meer een kwestie van rondkomen en oefenen dan fantastisch rijden :P Maar ik heb voor mijn gevoel wel lekker gereden. Pony was alleen beresterk omdat hij dit soort spelletjes helemaal geweldig vindt en erg goed weet wat er van hem verwacht wordt ;) Ik heb wel voor de veilige lange lijnen gekozen, ook omdat we qua schakelen nog moeten oefenen (bij 7A ging hij er door de muziek even vandoor en moest ik vervolgens om 1 heen zodat ik de boel niet plat zou rijden). Gelukkig ook 4x goed de brug overgekomen met wat aanmoediging (op de weg naar het terrein wilde hij echt niet over dat bruggetje, dus het was even spannend of het zou lukken want ik had het verder nog nooit geoefend). 2x foutloos rondgekomen en qua tijd niet eens zo verkeerd. Dus blij met het resultaat :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:33

Ik zit erover te denken de 13e oktober mee te doen met tandem met die competitie.
Voor het eerst ooit dus dat word dan toch wel een zooitje en ballengevaar, maar heb dan nog niks staan en lijkt me leuke oefening. :P

Eens ff overleggen straks.
Anders miss 1 december. :j

Marg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:46

MelanieB schreef:
Ik zit erover te denken de 13e oktober mee te doen met tandem met die competitie.
Voor het eerst ooit dus dat word dan toch wel een zooitje en ballengevaar, maar heb dan nog niks staan en lijkt me leuke oefening. :P

In hoofddorp was ook een tandem als laatste combinatie. Een hele prestratie om rond te komen voor het eerste paard. Hij hard er nogal wat moeite mee! De tweede ronde ging een stuk beter en was dus een goede oefening voor deze combinatie. Was leuk om te zien!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 11:47

Misschien een domme vraag, maar is indoor marathon hetzelfde als minimarathon of zijn dat verschillende dingen?

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 12:06

@Melanie: Leuk dat je ook met een tandem wil meedoen. :) En die ballen maken toch niets uit, je moet ergens beginnen als je iets nieuws gaat uitproberen ;)

Middenbeemster heeft een lekker groot terrein waar het parcours wordt neergezet (ongeveer 80x80 zoals Dennis zei). Dus misschien vind je dat net even fijner rijden de eerste keer met de tandem. Bij Benningbroek 1 december liggen er 2 binnenbakken van 20x60 naast elkaar. Ze gebruiken dan de helft van de 2e bak om nog een hindernis neer te zetten (dus je steekt dan heen en weer tussen de schotten). Dat is ook weer een leuke oefening natuurlijk :)

Opgeven voor Middenbeemster moet trouwens voor zaterdag 5 oktober (niet dat er iemand in dit topic net te laat is met inschrijven).

@tine: die vraag laat ik even aan de SGW experts over ;) (aangezien een minimarathon niet automatisch altijd binnen wordt gereden)

eva92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:44

hier net ingeschreven voor de indoormarathon in wenum wiesel, ben benieuwd hoe pony dat gaat doen! ben niet zo'n held binnen

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 13:44

Minimarathon en indoor zie ik als hetzelfde, durf dus niks over te zeggen wbt verschillen...

Leuk Shelltje! Ik ben er dan ook, 2span pony. Indoors zijn leuk :D
Neem wss jonge pony mee en vriendin voor het eerst indoor groomen dus we zien het wel. Goede ervaring voor beide :))