[AR] Aangespannen TREC te Rijsbergen 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 10:34

Spookie schreef:
Haha, scheelt weer een hele hoop gezeul:P

Goed dat jullie dat nu ook weten. Lang leve dit soort topics ;)

Spookie

Re: Aangespannen TREC te Rijsbergen 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:24

Ehm, nou ik wist het op de een of andere manier wel hoor ;)

Frutske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 13:01

Sandrina schreef:
Hedwig: HUH? ben ik van alles bij elkaar aan het graaien; is het niet nodig? Van Berith kreeg ik het nodige aangeleverd. Halster, touw, hoevenkrabber en mes? Dat is alles? Nou jaaaaaaa. Geen bandenreparatieset? Geen hoefsmederijgerei? Wie stelt die reglementen op? Laat maar. Ik neem wel mee wat jij zegt.

Sorry, dat sommige dingen nog wat onduidelijk zijn. Vorig jaar hebben we in Rijsbergen voor het eerst de mentrec gedaan, vervolgens was Eersel afgelopen april en nu dus voor de 3de keer in NL een MENTREC. M.a.w. het staat nog enorm in de kinderschoenen.

De enige regels die er zijn, zijn die van de FITE en die zijn bedoeld voor de hogere klasses. Daar moet je dan een lager nivo op gaan baseren.

Al met al dus een reglement in beweging, fikse beweging :D

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 16:13

Frutske: maakt niet uit. Ik heb toevallige de hele tas van vorig jaar weer teruggevonden. (Sommige dingen komen op tijd weer bij mij terug) Die zat nog vol; zal die wel meenenemen, komt goed.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 04:24

Wat een pestweer!!

Bah :'(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 07:51

Oh jongens wat zonde. Ik kom niet meedoen. Groom, Berith had een migraineaanval. Ze kwam nog dapper naar mijn stal toe om me dat persoonlijk te zeggen. Op mijn vraag of we dan de wedstrijd afzouden gelasten was ze blij dat ik dat vroeg. Ze zag het niet zitten om nu al beroerd voelend op de kar te zitten, en ik neem haar dat niet kwalijk. Ik zal Hedwig nog even mailen.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 19:37

Nou wij hebben vandaag deelgenomen aan onze eerste mentrec en ik kan jullie vertellen ik heb vandaag te vaak een vieze smaak in mijn mond gekregen dus wij doen dit nooit meer.
Ik wil niemand kwetsen maar er waren hier te veel dingen die wij als niet fijn ervaren hebben.
Het begon al bij aankomst, we reden er voorbij omdat ik een bordje parkeren zocht en na een stuk achteruit en gekeerd het terrein op gereden. Niemand wees waar je moest staan en dus maar leuk plekje uitgezocht.
De sfeer voelde goed en de mensen (deelnemers) waren vriendelijk. We snakten naar een kopje koffie en dat had nog al wat voeten in de aarde. Koffie wel gekregen maar het ging wat vreemd. Toen paspoort laten controleren en tijdens het intekenen van de kaart werd dit nogmaals overgedaan. Prima. De kaart overnemen was een minder grote klus dan ik had verwacht en ik was er snel mee klaar. Net toen ik de ruimte wilde verlaten kwam er iemand van de organisatie naar mij toe en zei dat er iets veranderd was. lekker dan moest ik het gaan aanpassen wat natuurlijk wat knoeiwerk opleverde.Mijn eerste fout was dat ik geen idee had waar we ons bevonden maar mensen die ohz trec deelnamen konden os vertellen waar we waren. En we gingen op pad en hadden er plezier in. We kwamen bij de eerste levende controle post en ook deze mensen waren erg aardig. Het stuk route tussen de eerste en tweede controle posten hebben we foutloos gereden maar er zat een stuk in de route die erg gevaarlijk was. Dit had niet gemogen en dat had er gewoon uitgehaald moeten worden. Het was asfalt met gaten erin waar paardenbeesten in wegzakte soort konijnenhol idee en dan zo dat dit niet te ontwijken was. Ook mijn pony trapte een paar x in zo.n gat. Gelukkig is hij niet geblesseerd geraakt. Ook was er een erg mooi pad in een stilte gebied maar hier zaten veel kuilen/ hobbels in dat het gevraagde tempo daar ook niet gehaald kon worden. We gingen verder en hebben echt heel eind goed gereden maar hebben fouten gemaakt omdat er dus plekken ide route waren die dwars over een weiland heen gingen en dus geen bestaande paden waren. Al met al hebben we 21 km afgelegd en dat was dus te veel. Toen bleek dat er ook nog finish vlaggen waren maar die waren 5 cm groot en stonden. 10 cm boven de grond dus die waren bijna onzichtbaar en er stond een suto met aanhanger in de weg waar we omheen moesten en hierdoor dus de vlaggen niet gezien hebben.We kwamen hierdoor ook veel te laat binnen en de volgende vieze smaak was dat alle deelnemers een uitleg kregen wat de bedoeling was van de hindernissen. Niemand vertelde ons dat er een briefing was en het tijdstip van deze briefing. Niet voor de start maar ook niet na de finish. Toen ik naar deze mensen toeliep waren ze bijna klaar en ontstond er een discussie hoe een hindernis genomen moest worden. Hierop ben ik we gelopen en heb het reglementen boek gewoon geraadpleegd want daar stond alles in. Wat opviel was dat de hindernissen niet gebouwd waren volgens het afgesproken reglement. Inmiddels was het leukste deel van de wedstrijd begonnen en de deelnemers werden geroepen om te starten. Om de beurt ging dat en al snel viel op dat de hindernis rechters er nog in moesten komen en dat er fouten niet gezien werden. Voorbeeld een deelnemer gaat door een poort waar hij 10 seconden stil had moeten staan en gaat de volgende hindernis in en na de genomen hindernis komt hij erachter en doet het opnieuw. Toen kwam er een leuke aanspanning met een twee wieler en deze stond al een tijdje stil in de hindernis maar dat hadden de hindernisrechters niet gezien en de hindernis waar de bekertjes verplaatst mesten worden werden niet direct weer in orde gemaakt voor een volgende deelnemer en pionnen die omver gereden werden bleven liggen.
Wij hadden startnummer 11 en dat was voordelig want tegen die tijd wisten de hindernisrechters wat de bedoeling was en hadden wij daar geen last meer van. De hindernissen daar hebben we van genoten.
Het weer werkte mee.
Maar wat ons verbaasde was dat er een paard erg onregelmatig liep en deze niet uit de wedstrijd werdgehaald. Ook waren de meeste paarden heel erg bezweet en die van ons kon nog wel een rondje.
Tenminste zo zag hij er uit.
De uitslag zou een half uur na de laatste start bekend zijn maar dat was niet het geval.
Dus hebben wij onze spullen gepakt en zijn naar huis gegaan.
Ik mensen trec is vast leuk maar niet voor ons.
Als mensen toch voor het eerst iets doen dan mag je daar best wat extra aandacht aan besteden vanuit de organisatie.
Op deze manier raak je mensen kwijt.
Ik heb geprobeerd om het zo positief mogelijk op te schrijven want ik wil niemand persoonlijk aanvallen maar er waren veel momenten van zo moet het niet.

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:00

Wat jammer, ik heb een supergezellige dag gehad! Veel lol en ja, ook fouten gemaakt in PTV door verschillende uitleggen van hindernissen, mja, gaat toch om de lol voor ons. Het was in elk geval gezellig, we hadden mooi weer en de POR ging lekker!! Wij zijn er hopelijk wel weer bij volgende editie!

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:07

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:48

flurk, ik struikel vooral als je zegt ''sommige paarden waren erg bezweet''
al eens van wintervachten gehoord?
Die van mij drupte ook volgens mij. Maar die heeft verder nergens last van.
Mij liep het zweet ook over m'n rug (of was dat angstzweet?)

En alle begin is moeilijk.. Die gaten waren ze oprecht geschokt om, dat was in de week ervoor ook nog niet!

Route aanpassing was in je eigen bestwil, bij ons werd dit onderweg aangepast. Maar hee, anders moesten we door een pakwerk training met politiehonden?!

En dat zonder paden.. dat hoort imo nou net bij TREC :)

Ik vond het een prettige wedstrijd, wat rommelig soms, maar ik was zelf ook gestresst en het staat nog in de kinderschoenen.
En het mooiste, ik heb een nieuw pad ontdekt, en dat ''thuis'' :D

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:55

mabel zweet ook snel dat is niet echt een probleem die is ook een berenvel voor de winter aan het kweken.Ik vond het een leuke wedstrijd en het is trec. En inderdaad het staat nog in de kinderschoenen maar het begin is er en gelukkig veel mensen vonden het leuk vandaag.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 21:57

mabellean schreef:
mabel zweet ook snel dat is niet echt een probleem die is ook een berenvel voor de winter aan het kweken.Ik vond het een leuke wedstrijd en het is trec. En inderdaad het staat nog in de kinderschoenen maar het begin is er en gelukkig veel mensen vonden het leuk vandaag.

Ging jouw terugtocht nog goed? :)

Ik had een heel relaxte, trotse en huppelige pony voor de wagen :))
't is wat.. 4x voor de wagen op 1 dag :oo (heen-POR-PTV-terug)

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:01

Haha ja maar hij deed t goed he?! Jij ook natuurlijk :P

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:02

in een draf naar huis voor mij 3 kilometer, en de fanfare met veel kabaal stond ons op te wachten de achter gebleven paarden hadden oma gemist .

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 22:04

Spookie schreef:
Haha ja maar hij deed t goed he?! Jij ook natuurlijk :P

Paard vooral :Y)

Ik maak me nogal graag druk.. Gelukkig is paard verstandig :D Hij heeft nog heerlijk een tukkie gedaan bij toeschouweren bij PTV onder het zadel :)) We hadden hem er maar bij, hij kan ook vrij goed ontsnappen namelijk :P

@mabellean; bij ons werd het amper opgemerkt, en hij had ook geen zin naar achter in de wei te lopen :)) Ik kreeg wel nog een hinnik toen ik wegliep :+:

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:48

Ik heb een bericht op fb geplaatst en daar vele reacties op ontvangen waar ik wel iets mee kan. En jullie paardjes nu al in wintervacht?
Ondanks de nare dingen heb ik ook leuke dingen en die ga ik onthouden en daar geniet ik gewoon van.
Het verhaal van de knippers is me nu duidelijk. Die moeten zo hangen dat je ze bijna niet kunt vinden en van de route af. Nou gefeliciteerd dat is geslaagd ik heb ze niet gevonden. Ik wacht wel een paar jaar tot deze "sport" de kinderstoelen uit is maar wij doen hier voorlopig niet meer aan mee.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 08:00

Akshay schreef:

Wateren leuke foto's heb je gemaakt
Erg leuk om terug te zien

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:15

@flurk; met schoppen bereik je niet zoveel. Maar ja, mijn paard is al druk bezig met zijn wintervacht :j Is gezond hoor. Iets met dagen die korter worden. Dat neemt íe waar als ie buiten staat. Wat schijnt ook weer niet echt heel veel kwaad kan voor je paard :) Vind het redelijk normaal als een mens zonder paardenkennis zegt ''oeh wat zweet ie veel'' maar als iemand met paard dat als graadmeter gaat gebruiken, :+

Door je posts kom je nu een beetje over alsof je op de grond stampend staat te pruilen dat je niet genoeg puntjes hebt. En dat vind ik echt heel jammer. Bied anders je hulp aan aan de organisatie, als jij zeker weet dat je het zoveel beter kunt..

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 09:30

Jammer dat je dus doordat je zelf niet zo goed voorbereid begonnen bent aan TREC er een 'nare smaak' aan over houdt en dan de organisatie ook dingen om de oren gooit waar ze niks aan kan doen.
Eerst modder gooien op internet om er daarna achter te komen dat je niet bepaald gelijk had op alle fronten vind ik niet zo netjes.

Maar om nog even antwoord te geven op de wintervacht-vraag: veel paarden die 24/7 buiten staan zonder deken zijn alweer wintervacht aan het aanmaken. Op zo'n dag als gisteren, met die temperaturen, ontkom je dan niet aan een zwetend paard!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:35

ook ik heb gisteren meegedaan en gelukkig viel het met het weer best mee.
Was mijn 2e keer dus ik wist het meeste gelukkig wel van de vorige keer maar de finish vlaggetjes waren inderdaad op mini-me formaat :D
Gelukkig heb ik een paard met grote voeten waardoor het konijnen gaten asfalt weinig problemen gaf maar het was wel gevaarlijk voor kleine paardjes.
Dat de pilonnen verstopt waren is mij ook ontgaan. We hebben er maar 1 van de 3 gevonden en nummer 2 is door een andere menner verstopt onderweg en dat vonden wij niet aardig ;)
Wat ik wel als verbeterpunt aan wil merken: de snelheid. Je komt binnen van het wegparcours en je moet dan 2 uur wachten totdat je de hindernissen in kan. Inrijterrein is gezellig maar wat meer tempo is ook wel fijn want je bent zo echt een hele dag kwijt.
Rijd normaal marathons waar eea iets soepeler gaat.
Maar goed, is een jonge sport en het ging al sneller dan vorig jaar iig.
En trouwens bedankt voor de foto's. we staan er mooi geel op :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:41

het geleleidselteam?

Hier ook maar 1 baken gevonden. De schaapskooi in het schuitvaartjaagpad. Die lag exact op de route :j De rest gemist door eigen foutrijden :')

Ik vond het juist nog allemaal vrij vlot achter elkaar doorgaan.. Maar ik rijd dus nooit wedstrijden en ben dan meer van 't easygoing :)) Wij zijn ook nog helemaal tot 't eind gebleven met paard, gezellig paard aan 't terras voor de prijsuitreiking :)) (sterker nog, mijn groom heeft na de onder het zadel ptv nog aan de hand met mijn pony de ptv gelopen :') )

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:47

Natascha in de TREC wordt er nooit meteen van de POR doorgegaan naar de PTV, dus de kans dat dat gaat gebeuren in de toekomst is nihil denk ik. Het is gewoon compleet wat anders dan een marathon, kun je eigenlijk niet vergelijken. Wel leuk, dat geel trouwens ;)

Wij hadden wel alle drie de bakens, maar wij rijden beide ook TREC onder het zadel, dat scheelt alweer :D

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 12:50

Spookie schreef:
Wij hadden wel alle drie de bakens, maar wij rijden beide ook TREC onder het zadel, dat scheelt alweer :D

Ik moet dat echt eens gaan leren := -O-
Maargoed, 2e keer trec (1e OHZ)..

Wat ik dan wel weer top vond was dat mijn pony in elk geval geen problemen had met kaartlezen.. Dat onbeweeglijk op de handrem hebben we onderweg ook een aantal keer geoefend :)) Gewoon HO :')

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:10

bij ons stond er dus iemand in die schaapskooi geparkeerd waarvan de menner stond te piesen. Iemand van Bokt toevallig? :D
En dan niet even zeggen dat er daar een baken hangt.
Ga de volgende keer wel mijn groom de mond snoeren want die moest met iedereen kletsen onderweg waardoor ik m'n gevoel voor tempo compleet kwijt was. Wel een goede relatietest overigens zoiets. Als m'n partner achterop had gestaan hadden we geheid bonje gehad onderweg :o

Spookie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 13:23

Echt? Jee, das wel heel erg flauw... Haha die relatietest geloof ik :D