Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Na de ZZ dresuuur houdt het op....geen verdere uitdaging of hoger niveau te behalen.
Alleen in samengesteld, maar met zo'n kleintje vind ik dat niks...Dus met 10 jaar...pensioen?!
Ik zou best wel een proef/proeven willen maken in de hoogste klasse van het mennen en misschien
idd zelfs nog een stapje hoger in moeilijkheidsgraad.
Zelf geef ik les tot aan mijn eigen niveau, zou het raar vinden om iemand die hoger ment dan mij
les te geven op dat niveau.
Dus ik snap de opmerking over het jureren wel....
. Ik denk zelf dat de halve punten er over een aantal jaren weer uit gaan. Het punten tellen wordt er niet makkelijker op, dus ik gok dat de rekenkamers uiteindelijk wel gaan klagen.

, of je moet hele lange benen hebben. Ook al heb je een hele breed lamoen, de achterhand wordt toch belemmert door de beweging van de wagen en bij een tweewieler is het helemaal niet te doen. Onze shetlander wil ook wel scharen voor de wagen, naar links en naar rechts, maar als je dan toch een pony/paard echt ziet wijken voor het been onder het zadel (10 meter naar links/rechts op een lengte van zo'n 30 meter, zoals het hoort) is het toch een hele andere beweging en niet te vergelijken.
) Ik stap denk ik ook volgend jaar over.
Gem schreef:Ik zou wel eens een experimentje willen meemaken met 2 (of 4) juryleden per dressuurproef B t/m ZZ en klasse 1 t/m 4. Maar dan bestaande uit 2 o.h.z. - juryleden, en 2 mensport-juryleden. Ben heel benieuwd naar de resultaten, zowel qua punten als commentaar op het protocol.