[AR] Mendurance Etten-Leur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NdV74

Re: Mendurance Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-13 21:58

Er komt een nieuwe lijst inderdaad. Zodra ik akkoord heb, wordt de nieuwe lijst gemaild en op de website geplaatst.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:56

ik ben ook erg benieuwd naar de lijsten.want volgens mij zit er gewoon foutje in het systheem.verder was het weer een geslaagde dag met goed weer.alleen weer jammer dat er geen fotograaf was,komend jaar regel ik een fotograaf die ik dan meeneem met een super fijne camera.altijd leuk zo'n paar aktie foto's van je span

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 18:12

Er zit inderdaad een rekenfout in het systeem, was erg irritant want het koste wat speurwerk om hem op te sporen en te weten hoe je de formule veranderd. Sorry, ik had het door kunnen geven, helemaal niet meer bij stil gestaan

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:08

Ik zie die topic helaas nu pas, maar wil wel graag een keer een impulsrubriek rijden! Ik vraag me alleen af of je kunt zien over wat voor terrein de route gaat? Aangezien ik een enkelspan shet heb, en zwaar terrein niet erg fijn is. Ook over de wagen heb ik een vraag, die kan ik nergens vinden op de knhs site, moet deze aan bepaalde eisen voldoen? Ik heb namelijk geen marathon maar gewoon een simpele kleine wagen. En mag er met een hengst gestart worden?

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 21:34

De route krijg je ongeveer een week van tevoren als je ingeschreven staat. Wij rijden met twee grote maat Shetlanders en daar wordt hard aan getraind. Ik zou het je niet aanraden met 1 shet te komen, het zijn zware routes omdat het ook op snelheid gaat. De wedstrijden die wij nu hebben gereden waren pittig. In wateren reden er twee tweespannen kleine mt Shetlanders mee, geen van beide hebben hem met een goede hartslag uitgereden. Maar je kunt het natuurlijk altijd eens proberen in de impulsrubriek, misschien vindt je het wel goed gaan en lukt het gewoon.

Voor inschrijving kun je bij de organisatie van de wedstrijd in het vraagprogramma soms lezen hoe het terrein er ongeveer uitziet. Dit is summier beschreven en kun je niet helemaal goed uit opmaken of het zwaar wordt of niet. Weersomstandigheden kunnen ook dusdanig zijn dat het zwaarder wordt. In Etten Leur was bijvoorbeeld veel modder omdat het daarvoor hard had geregend.

Aan de wagen zit geen voorschrift, alleen met 1 Shetlander en een gewone wagen zal het nog moeilijker zijn voor de pony. Dan zou je beter met een sulky kunnen komen. Alleen kun je beter even het regelement van de knhs doorlezen omdat ik niet zeker weet of er ook een groom verplicht is bij een enkelspan. Bij tweespan in ieder geval wel.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:26

Dankjewel voor de informatie! Ik rij nu afstanden van 15 km met een gemiddelde snelheid van 11 km per uur, is dat een beetje in de goede richting als ik hiervoor zou trainen?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 22:41

Een groom is altijd verplicht. Verder moet de wagen voldoen aan de wegenverkeerswet, dat betekend dat je bijvoorbeeld een afgeknotte driehoek erop moet hebben. Verder gewoon een veilige wagen, en welke plek bied voor jou en je groom.
Qua snelheid zit je wel goed maar je moet rekening houden dat je snelheid aanhouden op 25 of 30 km het moeilijker wordt met een enkelspan. Persoonlijk zou ik niet starten met een enkelspan shet en een wagen met twee personen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-13 07:27

Dat denk ik inderdaad ook @Napie, jij hebt super veel ervaring met de mendurance en Shetlanders dus jij kunt het helemaal goed inschatten.

@snikky, het is echt super leuk om te doen maar onderschat de constante snelheid die je moet aanhouden in soms moeilijk terrein niet. Wij moeten echt constant oefenen om ze op de goede conditie te houden en zo goede wedstrijden te rijden. Eind augustus gaan we naar Groningen en ter voorbereiding zitten er heel wat uren training in, we proberen zoveel mogelijk aan de ervaren mensen op de wedstrijd te vragen. Napie is erg ervaren en heeft ons ook geholpen met veel tips, want er komt veel meer bij kijken dan je in eerste instantie denkt met een kleine pony.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:57

en het starten van een hengst is bij de endurance niet meer mogelijk dan moet je eerst een klasse 2 gereden hebben daarna mag je starten,of die regel bij de mendurance ook geld weet ik niet.en ook kunnen wij jou niet vertellen of jou shet het wel/niet aan kan,zo is iedere shet anders.wat ik je wel aanraad is dat de wagen mega ligt moet zijn en ook de mensen op de wagen moeten niet teveel wegen bij zo'n enkelspan shet.ik zou het gewoon eens proberen,en als het niet gaat gewoon lekker orientatieritten rijden.succes