[AR] Mennen maar geen ervaring iemand tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:24

lauliej007 schreef:
Ik heb een rijbewijs en rij al jaren schade vrij in mijn zuur verdiende auto ook ik kan morgen een ongeluk krijgen

Maar je hebt toch eerst leren rijden onder begeleiding van een instructeur en een teorie test moeten doen.

Waarom niet naar de menclub ZONDER paard. Ga daar vragen of er iemand is die jou thuis wil helpen met leren inspannen en mennen.
Lijkt mij de makkelijkste oplossing.

Na een paar lessen ben je vast wel in staat om naar de menclub te rijden.

Onze adviezen zijn niet zomaar uit de lucht gegrepen maar veelal op (slechte ) ervaringen gebasseeerd.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:34

ik heb alles gelezen,en wat is me dit weer een gezellig topic.er zijn mensen die ts normaal kunnen helpen,maar er zijn er ook weer bij die ik wel vaker tegen kom en echt niet normaal kunnen omgaan met andere mensen.zo gou als het niet zo gaat als hun willen ,dan is het niet goed.

ts ik zou gewoon eens gaan kijken bij de menvereniging.en daar vragen of er misschien iemand les aan huis/stal komt geven.dan pak je paar lessen en als dan alles goed gaat paar lessen over straat met de lesgever.en dan kun je daarna bij de vereniging gaan rijden als je dat wilt,misschien wil je wel gewoon wat recreatief ritjes maken gaan.nou dan heb je les gehad en kan dat opzicht wel.en of mennen moeilijk of niet is er zijn bepaalde dingetjes die wel handig zijn als je de weg op gaat en die je misschien nog niet weet.verder succes met je pony en hoop dat je veel men plezier gaat beleven.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:37

keona schreef:
ik heb alles gelezen,en wat is me dit weer een gezellig topic.er zijn mensen die ts normaal kunnen helpen,maar er zijn er ook weer bij die ik wel vaker tegen kom en echt niet normaal kunnen omgaan met andere mensen.zo gou als het niet zo gaat als hun willen ,dan is het niet goed.

ts ik zou gewoon eens gaan kijken bij de menvereniging.en daar vragen of er misschien iemand les aan huis/stal komt geven.dan pak je paar lessen en als dan alles goed gaat paar lessen over straat met de lesgever.en dan kun je daarna bij de vereniging gaan rijden als je dat wilt,misschien wil je wel gewoon wat recreatief ritjes maken gaan.nou dan heb je les gehad en kan dat opzicht wel.en of mennen moeilijk of niet is er zijn bepaalde dingetjes die wel handig zijn als je de weg op gaat en die je misschien nog niet weet.verder succes met je pony en hoop dat je veel men plezier gaat beleven.

Zoals TS al een aantal keer heeft aangegeven wou ze geen les, maar eerst zelf aan de gang.
Dat is de reden waarom sommige mensen zo reageerden.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:38

Les nemen inderdaad, of iemand anders met veel ervaring! Ik heb het geleerd van een stalgenootje met een pony die alles al snapte, dus hoefde eigenlijk niks te doen..

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:40

HTM schreef:
keona schreef:

Zoals TS al een aantal keer heeft aangegeven wou ze geen les, maar eerst zelf aan de gang.
Dat is de reden waarom sommige mensen zo reageerden.

ja en waarom wilde ze geen les omdat ze dan meteen de straat op moest.ts had niet gedacht aan les aan huis.en ook al wilt iemand zelf beginnen,met raar reageren berijk je niks.jij kon toch ook normaal antwoord gen,waarna ts hier ook wat mee gedaan heeft.dusje ziet maar weer dat als je normaal reageerd mensen ook wat van je aannemen.ik vind gewoon niet normaal hoe iemand aangevallen word is toch niet leuk voor zo iemand,ze bedoelt het vast goed. ;)

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:45

JoyCiej007 schreef:
sprins schreef:
Les nemen is een mogelijkheid.. maar mennen is niet erg moeilijk.. zeker niets als je een paard hebt dat al beleerd is.
Wel is belangrijk dat je dan zeker weet dat hij/zij heel braaf is voor de wagen!

Oh? Hoezo dan? :o? Is paardrijden ook niet moeilijk dan?

Ohja wacht even........ bij het rijden onder het zadel gaat het zo:
links = aan linkerteugel trekken
rechts = aan rechterteugel trekken
stoppen = aan beide teugels trekken
vooruit = hortstjik gevolgd door een flinke por met je benen in de buik van het paard, en anders een klap met de zweep.

Dan zal dat bij het mennen wel net zo simpel werken.
Appeltje eitje joh :)*

:roll: >;) :=

8)7 Hou zo'n 'advies' lekker voor je! Autorijden is anders ook héel simpel hoor, heb je geen les voor nodig als je maar de nieuwste en 'braafste' auto hebt, die hebben parkeersensoren en alles. Heel gemakkelijk! |o En dan hebben we het nog over een auto; geen levend dier met eigen karakter, instinct en wil.

minajtje schreef:
daar vergis je je in, als je paard echt heel braaf is misschien.. ik dacht dat je een menbewijs nodig had om de weg op te mogen? maar ik weet het niet zeker?

Nee, daar vergis je je in. Is wel in sommige natuurgebieden soms verplicht om daar toegang te kunnen krijgen, maar verder is er niets verplicht.

@ TS:
stemcommando's verschillen (uiteraard!) per paard en per menner. Daarnaast, mennen is écht meer dan ff paard voor de wagen knuppen en beetje stemcommando's roepen en aan een stel 'verlengde teugels' trekken.......

Volledig mee eens!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 15:47

@TS: Als je niet naar les TOE wilt gaan, dan kun je natuurlijk ook een gediplomeerd instructeur/instructrice bij jou op stal laten komen. Er wordt veel te makkelijk over mennen gedacht, totdat... En dat laatste wens je niemand toe. ;)