Omdat zoon pas 10 is en paard nog beleerd moet worden, zagen we geen noodzaak tot het kopen van een dure marathonwagen. Zoon zal de komende jaren niet zelf de weg op mogen met een Fries en in de bak of op het erf rondrijden. Een kleine compacte wagen leek ons dus goed genoeg.
We hebben nu een twee wieler op de kop getikt, welke van het voorjaar een hamerite-verbeurt gaat krijgen (dat is ook wel nodig). De bok geeft plaats aan 2 mensen en achterop kan er ook iemand staan.
Nu Paardlief er aan gaan wennen. We hebben vandaag kennis laten maken, snuffelen, wagen beetje rijden naast hem. We hebben hem ook verkeerd om

Van achteren ermee aankomen was erg spannend qua geluid dus draaide hij om om te kijken. Maar positief afgesloten zij het verkeerd om tussen het lamoen. Manlief grapte al dat Jippe straks denkt dat hij de wagen moet duwen

Nog 1 vraagje (al laat ik het de expert ook bekijken die me helpt, maar wil het zelf ook weten): hoeveel ruimte moet er minimaal zitten tussen achterhand (staart) en zweng? De strengen die ik heb lijken kort en ik wil weten of ik langere nodig heb.
Oja, zoon gaat eerst oefenen met inspannen met leeg tuig, dus zonder paard erin. Zodat hij dat eerst in de vingers heeft voor Jip er echt voor moet. En zodat mijn roestige kennis ook weer opgefrist is (heb menles gehad in erg grijs verleden haha)