Het is vorig jaar opeens begonnen met hoofdschudden alles onderzocht. osteo niets gevonden. tandarts geweest , niks kunnen vinden. Ander hoofdstel met bit was ook het probleem niet. Homeopaat kleikuur druppels. Niets hielp. Nu heeft ze van de dierenarts neuspoeder en wat spuiten gehad het is dus een pollenallergie. Met neuskap gaat het goed. Op de veluwe geen last bij weekendje vera geen last gehad thuis in de wei geen last. Ik rijd hier het bos in en briesen schudden en loopogen. Bij de drunense duinen ook last gehad. Er moet iets groeien of bloeien van maart tot november waar ze op reageerd. Maar zo lang ze de neuspoeder en kap draagt gaat het goed.
Morgen mentrec rijsbergen . Het zit niet mee spookie ( vera ) is gevallen en vandaag is besloten dat ze echt niet kan groomen in rijsbergen ik zou dat ook niet willen want ze heeft echt veel pijn. Er viel zowiezo al een last van haar af want ze vond het moeilijk om me dat te vertellen. Maar ik had dat zelf al besloten. Wil wordt mijn groom alleen Wil kan niet mennen en nooit geen trec gereden dus tijdschema en topografische kaart zegt hem niks. Maar we gaan er gewoon voor dus dat wordt een drukke por voor mij. Het is gemakkelijker om onder het zadel kaart te lezen dan mennen en kaart lezen. Maar we komen wel terug bij de finish. En bij de ptv hoeft Wil alleen maar blikjes te verzetten op de paaltjes.
ik hoop dat het een leuke dag geweest is! Heb al wel wat foto's op de what's-app gezien Ik heb ondertussen een (nood)wortelkanaalbehandeling gehad, moet nog wel een keer helemaal gebeuren bij eigen tandarts, bahbah... Helaas ook nog steeds niet echt pijnloos..
Natascha
Geplaatst: 08-09-12 20:30
het was leuk vandaag, zeker ook door het heerlijke weer. Vond alleen het wegtraject erg langzaam gaan met die 6 en 7 km/u. We hebben lekker aardbeien gegeten onderweg om de tijd te doden We gaan het fenomeen TREC zeker promoten in onze menclub en kijken of we de 60+ mensen ook actief kunnen krijgen. Moet best kunnen met bovengenoemd tempo We waren trouwens 4e met 1 gemist knip punt wat door niemand anders gemist is zal wel bij de aarbeien zijn geweest
mabellean
Geplaatst: 08-09-12 20:34
Ik ben weer terug. Het was geweldig. Alleen viel niet mee , Mabel is wat te moeilijk voor Wil om er zo weg mee te rijden als je nooit hebt gemend. En kaart lezen ging ook niet lukken. Dus al rijden kaart gelezen en op de tijd letten. Maar we zijn rond gekomen . Ptv ging ook lekker maar die marathon cracks verslaan daar moet ik wel wat meer ervaring voor hebben om zo goed te worden. Ik dacht stoer ik ga ook eens in galop zo`n hindernis nemen aii mabel zag een balk hup springen maar dat werk niet als je een kar achter je kont hebt zitten. Hindernis gesloopt. Spookie ik heb de trailer al meegeven als het goed is staat die al op stal bij jou. Ik ben terug gereden met mabel naar huis. Die had er nog wel zin . Nu helemaal gesloopt. Maar volgende keer gaan we er weer voor. Ben trots op me zelf en mabel. 5 jaar niks gedaan met mennen en dan zo na 3 keer beetje oefenen gewoon weer mee doen. Dikke kus voor Mabel. En Spookie voor de kar en het tuig anders had ik niet mee kunnen doen en frutske voor de wedstrijd.
Natascha: haha de TREC onder het zadel gaat ook zo langzaam, das wennen! Mabel: super! En volgende keer ben ik je groom hoor!! Maar had t echt niet getrokken vandaag..
Berith
Geplaatst: 08-09-12 20:51
Ik vond het ook erg leuk om mee te doen. Als groom was het voor mij een stuk makkelijker om kaart te lezen en snelheid te bepalen dan dat het normaal bij TREC onder de man is. Ik vond dat erg relaxt En met 12 km per uur door smalle paadjes in het bos is een leuke uitdaging.
De PTV was ook leuk en nog best lastig om de goede route te vinden. En ook wij hebben een hekje tegen de vlakte gewerkt
Ik heb ook genoten. Gesloopt door het warme weer en het wachten bij de PTV, maar toen we echten mochten..... Waterbak ging niet lukken, door mijn stress zei Berith. Kan goed mogelijk zijn. POR erg langzaam beide 1e en 3e trajecten. Fralla gaat normaal veel harder. Was gezellig op de bok en de aanwijzingen bleven in de vrachtwagen doorgaan.... Berith weet wel waar ik het over heb. Zal vanmiddag de foto's doen; nog mee haflingerkonten. Moet nu vrachtwagen uitspoelen, stinkt door de paardenpies.
Wat een leuke foto van Fralla! De termen zeggen me niet zoveel, maar jullie moesten dus door het bos rijden en door een waterbak? Waren er nog meer elementen? En hoeveelste zijn jullie geworden?
Sandrina
Geplaatst: 10-09-12 08:59
Nog zo'n leuke foto. Gemaakt door iemand die in het bos onze kaart afstempelde, Marianne.
Fralla lust zelfs portemonnees!!!! Links op de foto mijn groom voor de TRECwedstrijd(en?) Berith. Milou, dit type wedstrijden bestaat uit 2 onderdelen: POR =oriëntatie (dus over de weg en door het bos) en PTV=vaardigheid; waterbak, keertwending, halt houden, achteruit lopen en door smalle doorgangen, bel luiden, allemaal leuke grapjes waar paardenbeest lekker van kan gaan schrikken.
Heulemaal niet; hoe kóm je daarbij? Zalig karakater heeft die haf van mij. Als iedereen zo blij met zijn paard is als ik dat ben, dan zijn er heel veel blije mensen.
Spookie
Geplaatst: 10-09-12 12:17
Haha ik ken het gevoel, dat heb ik precies zo met mijn stippie!
Sandrina
Geplaatst: 10-09-12 12:26
Spookie schreef:
Haha ik ken het gevoel, dat heb ik precies zo met mijn stippie!
Nee leuk is dat he? Ik ben ook gek op mijn oude paardje hoor, maar de band die ik met de stip heb is zo anders.. Die gaat echt voor me door het vuur!
Natascha
Geplaatst: 10-09-12 15:41
dat gevoel ken ik. Heb ik ook met mijn tante pollewop. Was zo super braaf bij de trec. Kan echt alles met haar. Zelfs 10 seconden stilstaan Bij de marathon staat ze te stuiteren om te mogen vertrekken (daar tellen ze vaak af van 10 tot 0 en dat weet ze precies). Nu telde ze van 20 tot 30 en mevrouw gedroeg zich netjes. Zaten we allebei te Zennen op de kar. haha. We hebben ook pas 2 welshcobs erbij gehad waarbij ik dat gevoel nog moet ontwikkelen. Zijn ook allebei superbraaf maar heb nog niet dat volle 100% gevoel. We nemen ze iig wel mee als er volgend jaar weer een trec is. Kunnen ze daar ook eens van proeven want die zijn alleen marathons gewend. tandem nog wel pollewop is zelfs ambulance proof en gek op raketjes (de echte met 3 kleuren van Ola, niet de neppers ) Vond overigens de meeste paarden erg braaf daar op het terrein. We hebben genoten van de lol die de kinders in de waterbak hadden. Echt heel ontspannen sfeer.
ga manlief vannavond even lief aankijken want hij heeft foto's gemaakt. Ze moeten alleen geconverteerd worden van RAW naar JPG en ik weet niet hoe dat moet. Zal die van mij er wel alvast opzetten als ik thuiskom vannavond. Die zijn overigens niet zo heel boeiend want ik heb ze tijdens het wachten gemaakt.