[AR] Dressuur + Vaardigheid 2012

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-12 22:25

Ik heb gisteren in Heesch gereden. Eerste proef ging redelijk, punten waren hoger dan ik gedacht had (189 pt). Tweede proef moest in ring 4, vlak naast de vaardigheid, en ja.... dat feestje van vlaggen, hectiek, omroepers en rennende paarden is Ster niet gewend, dus heeft ze geen pas meer normaal gezet :P . Stappen bleek onmogelijk, was één grote dribbelpartij. Draf ging als een raket, dus ik vreesde de ring uit te vliegen :oo . Hield ik haar wat in, liep ze verschrikkelijk scheef, en gooide ze haar kont van links naar rechts. Punten vielen me weer alles mee, 173 pt :D .
Vaardigheid gaan we het maar niet over hebben..... we hebben alle beginnersfouten gemaakt die we konden bedenken. Het is dat de jury direct zag dat we een groene combi zijn, dus heeft hij ons niet gedisq'd, en alleen maar berispt én gelachen :P . Uiteraard waren we laatste :+ .

MelanieB

Re: Dressuur + Vaardigheid 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:26

Toch weer een wp'tje erbij!
Jammer van de 2e proef en vaardigheid maar ach, weer een ervaring rijker toch :D

Ik heb helemaal niet gereden gister ook geen ringsteken -O- kar remschijven liepen steeds vast dus zijn net eerst weer gemaakt..

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:45

Heb net een mail gehad dat de wedstrijd 13 mei bij de Wironruiters niet door gaat wegens te weinig deelname (balen)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:47

Ik idd ook, erg jammer, is altijd een leuke wedstrijd.
Dus ook maar kijken of ik in de Wijdewormer kan starten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 09:42

Ik doe dit weekend mee in kootwijkerbroek onder de kastanje, dressuur B 1-span pony's en vaardigheid klasse L 1-span pony.
Ben benieuwd word voort eerst enkelspan vaardigheid. :))
Dus deze week weer hard trainen op het stappen vd dribbelkont.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 13:59

Ben afgelopen zaterdag in Winterswijk gestart, enkelspan pony, dressuur klasse B, vaardigheid klasse L.

Toch raar hoor, zo'n jurysport. De 1e proef ging voor mijn eigen gevoel veel beter dan de 2e proef, maar in de 1e proef kreeg ik 180 punten en in de 2e 194.

In de 2e proef werd Coldy drammerig/sterk na de eerste keer middendraf. En stappen wilde ze toen helemaal niet (meer). Heb het hals strekken gewoon maar helemaal overgeslagen, want ik was bang dat ze zomaar zou wegrennen als ik de leidsels wat liet vieren. En dan toch zoveel punten.
Voor het onderdeel "impuls" onderaan het protocol kreeg ik in die 2e proef zelfs een 8. Kennelijk wilde deze jury graag heeeeeeeel actieve/voorwaartse proeven zien. :)

Anyway, met 2 winstpunten en 2x een 2e plaats naar huis. Niet verkeerd...!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-12 15:16

Gefeliciteerd MarjaR!

Zo..... ik heb de lijst op pagina 1 weer bijgewerkt. Wie nog opmerkingen of aanvullingen heeft, roept u maar.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:09

Gefeliciteerd Marja!

Heb vandaag ook drs/vdh gedaan, productief dagje geweest :D

Eerst Bonny, in de hobbyklasse voor het eerst, thuis was constand drama dus geen verwachtingen haha.
1ste proefje liep ze heel braaf, 188 punten! 1ste plaats
2e was ze alleen maar bezig met vaardigheidsparcours ernaast en wou niet meer netjes lopen haha. 169 :+
Wel 1ste

Vaardigheid was pittig met enkele lijntjes, al helemaal voor bon omdat ie nog niet zo soepel int lijf is voor de wagen haha, 3 balletjes binnen de tijd, maar super tevreden voor de eerste keer, zeker omdat er maar enkele foutloos waren maar niemand foutloos en binnen de tijd. Wel 1ste want de andere in rubriek had meer balletjes.

Daarna syl, die was dit keer onwijs relaxed, wat echt super was.
1ste proef zelfs stukjes braaf gestapt, maar 2 keer beetje dribbelen. 190 punten en 1ste vd B/L pony's :)
2e proefje wel ietsje minder, maar dit keer ging het stappen een stuk fijner, helaas wel beide keren middendraf aangesprongen, heb daar ook niet op getraind dus achja, 2x een 4. Maar veel 7ens :j
195 punten en 1ste, dus 2 winstpunten in een proef!
Nu in 2 wedstrijden alweer 5 puntjes, toppertje.

Vaardigheid ging ook super, was de eerste keer met hem enkelspan, en heb niet kunnen trainen dus was maar gewoon zien haha, heel netjes relaxte galop, hij wist precies hoe of wat haha, wat resulteerde in foutloos! Zelfs de jury was verbaasd want was niemand anders nog foutloos en binnen tijd geweest haha, dus barrage, helaas wel 2 balletjes daar, wist de barrage ook amper dus was ff goed kijken haha.
Maar trots! Jury vond het er super netjes en beheerst uitzien en vond het een leuke combinatie :)
Dus ook 1ste, en onze eerste winstpuntjes in de vaardigheid.

Dat resulteerde in 6 lintjes en 6 medailles... :o Wel heel grappig haha.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Trots dus :j

bren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 15:18

super joh gefeliciteerd!

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-12 16:39

Super goed!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 10:08

Kan je nu over naar het L met Syl ;).
Zo'n lintjes en medailles oogst is wel heel aso :D.

Ik mag volgende week weer, in Wijdewormer. 2x ZZ vaardigheid en 1x ZZ HC dressuur. Voor het eerst met m'n nieuwe wagen die een stuk zwaarder is. Dus officieel ZZ durf ik eigenlijk niet maar wil wel weer kilometers gaan maken op wedstrijd.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-12 11:12

Jaa klopt, ik ga nog 1 keer B starten in Hulshorst 2-06 en dan 16-06 Kootwijkerbroek. maar L proberen, zag dat daar minder stap in zat, en dus wat makkelijker voor mijn dribbelkont, al was ik gister zeker tevreden over het stappen.

En 16-06 ook met Bonny voor het eerst officieel starten denk ik, 1 proefje B dressuur en 1 keer vaardigheid. (2e proefje is op gras naast vaardigheidsparcours en madame had daar geen zin om zich te gedragen naast het vaardigheidsparcours :') )

Leuk Ciska! En ja is wel ff anders met zwaardere wagen. Wil voor syl en noor nu een nette tweewieler, is wat lichter en dus makkelijker om te stappen, of tenminste, dat denkt meneer :')

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:34

Goed gedaan, Melanie! Dat gaat op rolletjes zo...

Ik heb me ingeschreven voor de avondwedstrijd in Wehl op 22 juni.
Daarvoor begin juni eerst nog naar de KNHS-meninstructieweek. Het lijkt me dat met zo'n intensieve week menles de stap toch wat zou moeten kunnen verbeteren. Ben benieuwd!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:39

Leuk marja! Ik ga ook naar men instructieweek 4 tot 8 juni

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:43

Gaaf zeg...dat is wel een hele verzameling!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-12 13:45

Dennis schreef:
1x ZZ HC dressuur. Voor het eerst met m'n nieuwe wagen die een stuk zwaarder is.
Dus officieel ZZ durf ik eigenlijk niet maar wil wel weer kilometers gaan maken op wedstrijd.

Hoezo durf je dat niet, is het zo erg dat je denkt een strafpunt te krijgen?
Misschien gaat het wel super goed en zou je een winstpunt hebben, die telt
dan niet mee als je HC start...

Jazz is Z +8, wil na een half jaar rust, weer langzaam met hem beginnen.
Hij is nu gecastreerd, ben benieuwd!

grAnke

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:48

ik start in schoonebeek op 17 juni voor het eerst.B dressuur en l vaardigheid.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:04

Leuk BaudyH, veel succes!
Ik mag 16 juni weer aan de gang met Ster in Mariahout, de laatste wp's in de B te verdienen. Dit keer samen met stalgenootje en haar Andalusiër, dus dat wordt omspannen. Heb er zin in :) .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 21:30

Leuk gem!

Ik heb 16e weer drs en vaardigheid in Kootwijkerbroek
Ga lekker L starten, heb binnen 2 wedstrijdjes de punten binnen om L te mogen en dan hoef je minder te stappen is dus alleen maar fijner voor m als ie lekker bezig blijft. :j
En weer vaardigheid gewoon L
En neem Noran ook mee en rondje vaardigheid tweespan klasse L.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 21:43

Ik kijk ook uit naar de L. Afgelopen weekend een L-proef gereden in een oefendressuurwedstrijdje en dat beviel me wel goed :) . Je kunt er wat meer "aan rijden". Nog 2 wp's in de B, en als ik dan idd een stijgende lijn te pakken heb, meteen door naar de L.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 00:01

Vandaag is Jazz zo goed als verkocht, dus nu heb ik nog 'maar' 1 wedstrijdpony in de Z.
Wordt dus tijd om eentje te beleren voor de wagen, nu nog even uitzoeken welke het wordt.

@Gem: leuk dat jullie zo lekker samen op wedstrijd kunnen gaan!

Succes alvast met jullie volgende wedstrijden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 07:56

Ik start dit weekeind in Hoofddorp, en volgende week in Wormerveer.
Ben benieuwd hoe goed we echt zijn, laatste resultaten waren nogal wisselend (eerst bijna verlies, ga ik HC starten voor de zekerheid, rij ik wel voldoende voor winst zelfs).

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 08:06

Ciska, start jij zondag geen vaardigheid?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 09:57

Nee, was een beetje een laatste moment actie met inschrijven, dus hou het bij alleen dressuur. Heb enkel nog een buitenritje met Roos gereden na Wijdewormer, dus ook niet echt meer getraind.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 10:46

@dennis: dan nu wel balen dat het HC was....jammer dat je zoiets niet achteraf kunt bepalen als de punten bekend zijn.