[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:47

Hoi , Hoi... hier ook lekker bezig geweest in de kou....

Ik ben zo trots op onze Hans, die wordt af en toe eens ingespannen en hij doet alsof hij gisteren nog voor de slee heeft gelopen <3

Klaar voor vertrek:
Afbeelding

Afbeelding

Wel meehangen hé in de bochten :=
Afbeelding

En ik mocht ook nog even op de te kleine slee :+
Afbeelding

En nog een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ILwCDZexsjs&feature=g-upl&context=G221500aAUAAAAAAAAAA

Daarna hebben we een boterhammetje gegeten en de schaatsen ondergebonden.. wij zijn dus weer goed bezig geweest vandaag....

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:48

veel gezonde lucht opgesnoven dus :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:16

hey gave foto's ollie..
bicci, die heb ik in het paars..... zonder camera dan ..
Ingrid,.. die Scar......die is gaaaf !!
een leuk stel zo bij elkaar hoor !

hm hm mopper mopper....zit er weer even doorheen,....dipje dus.....soms kun je van familie ook erg balen....dat blijkt maar weer...... :Y)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:22

koppie op naamgenootje biancacoo :)
dipjes zijn er, om af en toe naar terug om te kijken, dus snel er weer uit :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:24

bicci: die gsm in het roze kan echt niet......moet groen wezen voor bij je kermit-de-kikker-mobiel!
zoo echt gaaf al die sneeuwfoto"s ben zelf ook plaatjes aan het schieten geweest (maar te blond om ze hiet te plaatsen,sorry := )

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:27

_O- _O- _O-

groene gsm, hihi
zo had ik er werkelijk helemaal nog niet over nagedacht, hahahaha

majah, dan nog, ben nu eenmaal toch wel een beetje roze fan hoor :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:49

Goedenavond.

Heb alles gelezen, maar geen zin om te reageren. Sorry, beetje veel moe.

Vannacht werd ik om 4 uur wakker, kon niet meer slapen, dus even naar de keuken. Zag ik tot mijn grote schrik dat het buiten -15 was. Dus besloten naar de geitenwei te gaan en geit naar binnen te halen. Ze heeft een hokje, met een dikke laag stro maar daar ligt ze dus niet in. Zo ook vannacht niet. Ik roepen, komt dat beest dus niet. Ik zag al helemaal voor me dat ze bevroren ergens in haar wei lag. Maar ze lag dus gewoon buiten te slapen. Gek beest. Maar ik durfde het niet aan (omdat het nog kouder aan het worden was, is -18 geworden) om haar buiten te laten, dus in de lege box (is normaal de hondenbox, ligt lekker veel stro in) naast Amerigo gezet. Begint ze toch te beven, van angst denk ik, want buiten was ze niet aan het rillen of iets. Toch maar binnen gelaten, vond het niet verantwoord buiten. Maar ja, door al die koude nachtelijke acties kon ik natuurlijk niet meer slapen. Om kwart over 6 viel ik pas weer in slaap.

Ik zou lekker uitslapen. Manlief moest om half 7 van huis, moest springwedstrijd helpen opstarten en hij zou rond 9 uur weer thuis zijn en dan de mest gaan uitrijden. Nou liep wat anders. Om 8 uur maakte zoon me wakker, met de telefoon in de hand (gelukkig neemt hij al een tijdje heel netjes de telefoon op!!) Stond manlief al sinds half 7 7km verderop met autopech. En hij was wat koud geworden. Dus snel thermoskan koffie gemaakt, skibroek en jas in de auto en naar hem toe. Gelukkig startte mijn auto gewoon. Ben bijna een uur bij hem geweest, toen kwam de hulpdienst en kon ik weer met zoonlief naar huis. Hele programma op zijn gat natuurlijk.

Maar goed, toch maar gewoon begonnen. Eerst met sneeuwschuif achter de tractor sneeuw geruimd, daarna met veegmachine laatste resten opgeruimd, dus erf (bestrate deel) is weer sneeuwvrij. Vanwege tijdgebrek pony maar vrij gegeven. Rembrand en Thabor moesten wel flink aan het werk, wilde ik ze weer samen buiten kunnen zetten. Omdat mennen teveel tijd kost, ook Rembrand gelongeerd. Die liep me toch goed <3 heb zelfs aan de longe middenstap (vind hij heel moeilijk) kunnen oefenen. Daarna Thabor gelongeerd. Hij loopt nog steeds gevoelig, maar ook nog steeds niet kreupel. Nu is de keuring op een zandbodem dus ik hoop dat hij daar net iets actiever zal lopen. Blijft nog even spannend.
Toen toch maar weer met drieen buiten in de bak gezet en dat is gelukkig de hele dag goed gegaan, dus ze hebben toch nog 8 uur buiten kunnen staan.

Vanmiddag naar voorstelling van Piet Piraat, was grappig, met 3D. En daarna nog naar de Griek geweest.

Nu ga ik kopje thee drinken en naar bed. Helemaal kapot.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:11

goed uitrusten tine :(:)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:16

Och arme geit Tine! Wat een dag zo!
IM leuke foto's!!!
Ollie ook lekker in de sneeuwpret!
Bicci leuke stippelfoto's en nieuwe foon onderweg. Hier ook roze fan!
Biancacoo was je nog bij die slee wezen kijken? Wat het wat?
Tallechie gefeliciteerd met je verjaardag!!! En die van je zus!

Net heerlijk in bad geweest, mezelf op de bank geinstalleerd in pyama met een quilt en toen ging de telefoon... staleigenaresse. Zij is secretariaat op een wedstrijd vandaag en werd door stalgenootje gebeld dat er een paard, een van de friezen, met koliek stond. Waarom weet ik niet, maar stalgenootje vond het niet haar verantwoordelijkheid om te blijven tot eigenaar erbij was. Dus zij belde staleigenaresse. Staleigenaresse belt paarden eigenaar maar die krijgt ze niet te pakken, dus ze probeert de andere friezen eigenaren, krijgt ze ook niet te pakken. Haar eigen man nam telefoon ook niet op, dus belde ze mij, of ik er heen kon om te kijken of de dierenarts moet komen.
Snel skipak aan over pyama, manlief mee en naar stal. Daar aangekomen lag de fries maar hij ging meteen staan. Was niet onrustig maar even overlegd met dierenarts. Had al een vermoeden dat hij dorst had maar durfde niet zomaar water te geven. Lauw water kon wel volgens haar, dus waterkoker aan en lauw water. En hij had me toch een dorst! Heel gedoseerd water gegeven en ondertussen de andere paarden ook. En hij knapte zienderogen op, staat nu lekker in het stro te knabbelen en bij de laatste keer dat we water aanboden ging hij ermee spelen, de grapjas! De andere paarden hebben ook goed gedronken. Staleigenaresse geeft ze vanavond ook. Ze hebben allemaal een bak in stal hangen, maar het water wordt te koud en dan drinken ze te weinig. Morgen overdag heb ik dienst, maar ik stuur manlief paar keer naar stal om Gwin slobber en water te geven.

En nu zit ik weer lekker op de bank met een warme chocomel.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:46

@Frensie, op bokt staan al verhalen dat meerdere paarden koliek hebben gehad ivm te weinig drinken.. dus inderdaad goed opletten dat ze genoeg binnenkrijgen...
@Tine, dat klinkt als een heftig begin van de dag, echter met een leuke afsluiting....
@Biancacoo, tjsa familie heb je niet voor het uitkiezen... die krijg je er gratis bij....

Net weer even naar de ijsbaan bij ons in het dorp gegaan. Was disco schaatsen en dat was voor Thom wel erg leuk met al zijn klasgenootjes.. wij hadden het snel gezien en hebben na een gluhweintje te hebben genuttigd snel maar weer onze moonboots aangetrokken. Nu weer even warm worden met een bakkie thee...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:51

Heb snel bijgelezen, maar ben kapot.
Ga dus zo richting bed. Daan is erg onrustig, kan slecht tegen alle prikkels dus ben bang voor een slechte nacht.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:11

VHU, vind het eng om in de auto te stappen, niet zo gek het is 1 grote ijsbaan!

Bianco, geholpen met zoon te schaatsen

Ingrid, heeft asociaal uitgeslapen! Je zal t nodig gehad hebben

Bici fotos van sneeuw paardjes net als vele andere mensen!
Gave roze foon!!!

Op Ingrid moet ik even appart reageren SUPER SHETTIES!

Ollie gesleed mooi tuig!

Tine moet uitrusten en Daan is onrustig

TOPIC!
[ITP] Prachtige fotos van Lizzy en Buck het mini stel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:16

Tallechie: nogmaals gefeliciteerd. En ik hoop dat Daan je als kado een goede nachtrust geeft.
Ollie: dapper op de ijsbaan. Ik vrees dat wij morgen ook even het ijs op moeten met zoon. Brrrrr, maar goed, hoe vaak ligt er nu ijs. Alleen zijn mijn schaatsen iets te klein, heeeel oud en roestig. Maar om voor die paar uur per jaar nu nieuwe te kopen....
Frensie: wat goed dat jij toch naar stal bent gegaan. Hier wordt gelukkig wel goed gedronken door de paarden. Door de geit echter niet. Ik zet 3x per dag een nieuwe (ontdooide) emmer bij haar neer, maar ze drinkt er niet of nauwelijks van. Nu zal ze ook wel wat sneeuw eten, maar toch. Blijft een gek beest. Zorgelijk wel een beetje. Ik heb haar nu toch maar buiten gelaten, want binnen is ze erg gestresst.
Bicci: roze is zo NIET mijn kleur, maar goed, als jij hem maar mooi vind he?!!
bianca: sterkte met de dip

En nu ga ik echt naar bed.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:32

Leuk Ol die Hansje foto's !

Jeetje Tine, eruit voor de geit en man met pech en dus schema in de war....

Bicci krijgt zuurstokroze foon :-)

Biancacoo heeft knuffel nodig......
Ja weet nooit welke ik het leukste vind; Scar is erg brutaal maar super leuk getekend (de zwart/witte); Coco is zachtaardiger maar erg onzeker/bangig, daar moet je echt veel geduld mee hebben met dat beestje. Maar hij houdt weer iets meer van knuffelen :-)

Frensie nog naar stal voor een dorstige fries, gelukkig verder niets aan de hand

Ik ga zo Buckje haar foto's bekijken !

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:07

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 08:09

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 08:31

Ollie1 schreef:
@Frensie, op bokt staan al verhalen dat meerdere paarden koliek hebben gehad ivm te weinig drinken.. dus inderdaad goed opletten dat ze genoeg binnenkrijgen...

Ik zat gisteravond zo'n topic te lezen toen de staleigenaresse belde over het friesje! Hoezo toevallig...

Bah ik ben snotverkouden geworden. Mijn linkeroor zit dicht... en ik blijf maar niezen en snotteren. Tot een jaar geleden was ik zeker 5 jaar niet ziek geweest, maar het laatste jaar ben ik toch af en toe een beetje ziekjes. Hopen dat de dienst vandaag rustig is, dan kan ik lekker op de bank kruipen onder de quilt.

Ga zo even de linkjes van Buckje en Janouk bekijken.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 08:35

Ziet er goed uit Janouk!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 09:47

Goedemorgen.

Hier vanmorgen 2 paarden met bevroren drinkbakken. Hopelijk blijft het goed gaan, ik vond pony erg onrustig.

Vannacht zijn er jagers bezig geweest. Nu ben ik sowieso tegen de jacht, maar helemaal op dit moment. Dieren hebben het al moeilijk genoeg, zonder dat er op ze gejaagd wordt.

Nou, ik ga de bak even los slepen en de mannen aan het werk zetten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:45

Nu aan het jagen... wat een stelletje _-:( ik heb er op zich niets op tegen moet ik eerlijk zeggen :o maar met dit weer, dan ben je geen echte jager, volgens mij mag het niet eens, slaat nergens op.

Zal zo de topics en filmpjes bekijken, wij hebben er ook weer eentje gemaakt...
[ITP] Bente in de sneeuw....

Iedereen flink buitengeweest, ik voelde me gisteravond langzamerhand echt niet lekker worden...koud hoofd, stijve nek.... met sjaal om naar bed gegaan...heb het nu redelijk onder controle denk ik maar voel me nog niet echt jovel %) denk dat het toch komt van de kou.
Maar ja, straks toch maar naar het park voor de ijspret want net als Biancocoo, Tine en Ollie, je gunt het je kind en je moet toch even kijken, zeker als ze nog zo klein zijn als bij jullie B&T. Ik hoop dat er flink wat kinderen zijn die onze zoon kent dan kan hij daar lekker zelf aan de gang gaan. Zaalhockeystick mee, kunnen ze lekker ijshockeyen.

Ik ga vandaag niet naar stal, ze zeggen dat het wellicht ietsje gaat sneeuwen of misten en ik vind het echt doodeng met die sneeuw en mist (wordt heel glad, echt heel verraderlijk) op de snelweg. Vraag even of ze Bente willen longeren, komt ze wel aan haar beweging toe. Het is hier trouwens nog -6 en daarbij ziet het er bewolkt uit....

Wat lekker Tine dat je nog kunt werken met de paarden en wat zielig voor de geit. Kan me goed voorstellen dat je haar binnen hebt gehaald / dat je bezorgd was zo'n diertje zonder extra vacht en dan ook nog in de sneeuw gaan liggen...ze zijn soms zo raar die beesten. Hadden we vroeger met de kippen, thuis. Ook zo stom. Wilden ze niet in hun hok, gingen ze in de bomen zitten met weer als dit. Echt niet handig (in het hok vroor het lang niet zo erg, stond tegen huis aan), maar krijg ze er maar eens uit :roll: En je man autopech, jeetje wat een toestanden -O-

Bicci's telefoon hahaha wat een kleur! Die raak je in ieder geval niet snel kwijt :+
Frensie paardenredster in nood.... eigenaresse & staleigenaar mogen je wel dankbaar zijn zeg :*
IngridM weet niet welke ze het leukste vindt....ze zijn gewoon allebei op hun eigen manier leuk :)
En supershetten voor de slee =:)

Zijn die muppetpoppen bij jullie ook zo'n succes? Er wordt hier enorm mee gespeeld... ik vind ze zelf eigenlijk ook erg grappig :))
Fijne zondag allemaal!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:38

Mogge, hier lekker rustig opgestart vanmorgen... nu nog een bakkie :9k en dan gaan we een versnelling hoger :o .

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:49

Goedemorgen, net mijn bed uitgerold.... heerlijk.

Vannacht er twee keer uit geweest, maar dat ben ik langzamerhand wel gewend.
We kunnen Daan nu geen moment meer alleen laten, kruipt het hele huis door.

Vanmiddag even naar mijn schoonmoeder en verder aan de studie.

fijne dag allemaal

Zal topics en filmpje even kijken

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:40

Afbeelding
JEEEY gelukt....ben dus uit mijn dip !!
Hij is van mij !! ben er zooooo blij mee...
Weer een stukje dichter bij mijn doel.

Buckje ik ga zo je foto's bekijken, vhu ook nog een topic gemaakt,..en ik moet nog even teruglezen wie nog meer....solly...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:47

Gaaf Bianco!
Nu eerst de shet er maar voor om te oefenen? :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:01

@Biancacoo, van harte gefeliciteerd met je mooie aankoop! *\o/*