[AR] Op welke leeftijd beginnen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Verto

Re: Op welke leeftijd beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:25

Ja dat meen ik :) Dat niet iedereen hierachter staat, logisch, ieder z'n ding. Ik geef alleen aan hoe ik dit zou aanpakken. Met mennen danwel inrijden.

On topic weer verder?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:38

uryanne schreef:
@vento,

Meen je dat nou? 6 jaar?!
En al die paarden die nu 20 plus zijn en nog steeds bereden worden? Zijn ook meestal op 3 jarige leeftijd begonnen....

Beetje offtopic trouwens want het gaat hier om mennen.

Die 6 jaar, dat is al best lang bekend. Ook uit onderzoeken e.d.
Uiteraard betekent dat niet dat ieder paard die ingereden wordt op z'n 3e/4e ook echt schade zal oplopen, maar die kans wordt wel vergroot. Zal ook wel aan een aantal factoren liggen.

Je hoort ook veel van paarden die vanaf hun 3e nog wel 5 tot 10 cm. groeien in stokmaat.

Bepaalde rassen worden ook specifiek vaak later ingereden dan hun 3e jaar. Ijslanders en Lippizaners bijv. en dacht arabieren ook.

Edit: weer ontopic dan:
mennen en rijden is idd heel verschillend. Maar toch vind ik dat je bij beiden zeker wel rekening moet houden met leeftijden en lichamelijke + geestelijke belasting.
't is ook niet voor niets dat jonge paarden nog geen SGMW mogen starten lijkt me.

uryanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:42

JoyCiej007 schreef:
uryanne schreef:
@vento,

Meen je dat nou? 6 jaar?!
En al die paarden die nu 20 plus zijn en nog steeds bereden worden? Zijn ook meestal op 3 jarige leeftijd begonnen....

Beetje offtopic trouwens want het gaat hier om mennen.

Die 6 jaar, dat is al best lang bekend. Ook uit onderzoeken e.d.
Uiteraard betekent dat niet dat ieder paard die ingereden wordt op z'n 3e/4e ook echt schade zal oplopen, maar die kans wordt wel vergroot. Zal ook wel aan een aantal factoren liggen.

Je hoort ook veel van paarden die vanaf hun 3e nog wel 5 tot 10 cm. groeien in stokmaat.

Bepaalde rassen worden ook specifiek vaak later ingereden dan hun 3e jaar. Ijslanders en Lippizaners bijv. en dacht arabieren ook.

Edit: weer ontopic dan:
mennen en rijden is idd heel verschillend. Maar toch vind ik dat je bij beiden zeker wel rekening moet houden met leeftijden en lichamelijke + geestelijke belasting.
't is ook niet voor niets dat jonge paarden nog geen SGMW mogen starten lijkt me.

Er is natuurlijk een verschil tussen het recreatieve aanspannen van een pony of sgmw starten, op leeftijd van zes jaar;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 22:44

Ja oké, da's waar.
en uiteraard heeft ieder er z'n eigen ideeen over, maar sorry, een 1 jarige aan een longe knuppen is wel weer echt het andere uiterste, zoals hiervoor wel werd geopperd...

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-12 22:53

Ik zal voornamelijk recreatief mennen in combi met dressuur im het lichaam soepel te houden.

Hij word erg leuk! Zal binnenkort weer foto maken van hem.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 23:48

Doe dat :) ben wel benieuwd over welk paardje we het nou eigenlijk hebben :)