[AR] Pony Wk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 23:15

Volgens mij zijn er bij de enkelspannen er niet zo veel met die ambities... :D
Leuk voor Corjan!
Voor de twee- en vierspannen is het dus nog even spannend...

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:35

Bron hoefnet.nl

Citaat:
17-08-2011
Op maandag 15 en dinsdag 16 augustus bracht een aantal officials van het WK ponymennen in Lipica een werkbezoek aan de wedstrijdlocatie. FEI Technisch Afgevaardigde Philip Bateman, FEI O-parcoursbouwer Christian Iseli, FEI Chief Steward Herbert Schöninger en hoofd secretariaat Cindy Timmer waren zeer tevreden over de voorbereidingen, die zich in de afrondingsfase bevinden.

In verschillende bijeenkomsten met diverse leden van het organisatiecomité werden de laatste puntjes op de i gezet. Christian Iseli was zeer goed te spreken over de hindernissen, die op een aantal details na gereed zijn. De ondergrond van de hindernissen is in gereedheid gebracht en er is door de lokale medewerkers een prachtige jachttoren gebouwd als onderdeel van een van de obstakels.
Ook Philip Bateman ging tevreden naar huis. Alle zaken die tijdens zijn vorige bezoeken aan de orde waren gekomen, waren uitgevoerd en opgelost.

Tijdens het werkbezoek werd besloten meer deelnemers toe te laten. Iedere federatie mag alle deelnemers op de nominatieve inschrijvingslijst laten starten plus twee extra deelnemers per rubriek.
De organisatie wil de toeschouwers en de fans graag een vol programma bieden om de mensport in Slovenië te promoten.

De gastvrijheid, de behulpzame en vriendelijke mensen en vooral de schitterende omgeving staan samen met het organisatiecomité garant voor een prachtig Wereldkampioenchap, dat u echt niet mag missen!
De ticketverkoop gaat op 1 september van start en er zijn nog voldoende hotelkamers in de omgeving beschikbaar.

Nu dus alleen de vraag nog wie er in het team zitten.

En wie de extra rijders worden die nog niet nominatief waren ingeschreven.

menfan

Re: Pony Wk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:29

Is Beesd nog een kwalificatiewedstrijd? En weet iemand van RE betekend?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:14

RE = Retired (opgegeven)

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 21:23

Dank je Sjonniej, ik ken vele afkortingen, maar deze kende ik nog niet.

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:15

Citaat:

En wie de extra rijders worden die nog niet nominatief waren ingeschreve

die selecties is altijd afwachten, maar volgens mij mogen er nu per rubriek 4 deelnemers mee voor nederland? tenminste volgens het bericht op hoefnet.nl dan

word de keuze wel wat makkelijker;) vooral bij de vierspannen:
Chardon(team)
De Boer(team)
De Vries
VD Kamp jr.

tweespannen:
Boom(team)
vd Kamp(team)
v Kasteren
v Kekem

enkelspannen:
Becker
de Ruyter
hier is de spoeling echt dun. ik heb begrepen dat vd Mark haar pony te jong vind(verstandig) Schuiling te jong is voor wk deelname en niet aan de eisen heeft voldaan. Versprille rijd naar mijn mening niet voldoende, eventueel Broos meenemen ofzo? of weet iemand nog andere namen???

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:40

Met de 2 en 4 spannen ben ik het volkomen met je eens.

Zoals ik begrepen heb gaat Nadja broos ook niet mee.
En meer namen heb je niet bij de enkelspannen.

Bongers zie ik ook niet zitten en volgens mij ook nergens aan de eisen voldaan.
En laat die van Schuiling nog maar even lekker rijden misschien dat ze er over 2 jaar er bij zit.
En voor Verspille is het denk ik weg gegooid geld om daar heen te rijden gaat denk ik niks klaar maken.
En laten we het over Lizzy Ann Koek het maar helemaal niet hebben.

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:03

nee die sla ik ook maar over.

je zou voor de grap de uitslagen enkelspan kl 3 en 4 van beesd naast elkaar moeten leggen.
als er een aantal menners over zouden willen! stappen... dan zou Coolen gelijk met vd Mark eindigen bijv. ik weet wel dat het maar op 1 wedstrijd is maar toch... het echte verschil zit alleen in de dressuur proef..

niet dat ze nu nog mee zouden kunnen gaan, maar er is dus wel degelijk kwaliteit in nederland op enkelspan gebied naar mijn mening!

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:11

Natuurlijk is er kwaliteit maar in de kl4 op het moment helaas niet.

En misschien dat er wel weer mensen overkomen die iets kunnen betekenen laten we het hopen.
En hopelijk zijn het dan ook geen eendagsvliegen.

Maar nu voor het WK is het erg dun bezaaid met de enkelspan rijders dat ze wel een Verspille moeten mee nemen.
Want meer zijn er gewoon niet.

Maar wat ik trouwens ook bergepen heb is dat er meer rijders mee mogen als deze 4.

Dus wie zouden volgens jullie die rijders zijn.
Jannes maakt dan ook een leuke kans.

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:33

ooh ik heb tot dusver begrepen dat er buiten het team(2 per rubriek) voor elke rubriek 2 extra rijders mee mogen. dus 4 totaal per rubriek.
maar ik weet het niet zeker, ik zal het morgen wel even navragen;)

dan zou Jannes inderdaad een kans maken maar ik heb opgevangen dat hij financieel twijfel/geweigerd heeft maar dat durf ik echt niet zeker te zeggen(niet uit eerste hand gehoord)... ik zou het wel kunnen begrijpen want het kost nogal wat zeker als je niet in het team zit want dan moet je alles zelf betalen!!

ik zal ff checken hoeveel er nu per rubriek mogen gaan;)

menfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:38

menfanaat schreef:
Bron hoefnet.nl

Citaat:
17-08-2011
Op maandag 15 en dinsdag 16 augustus bracht een aantal officials van het WK ponymennen in Lipica een werkbezoek aan de wedstrijdlocatie. FEI Technisch Afgevaardigde Philip Bateman, FEI O-parcoursbouwer Christian Iseli, FEI Chief Steward Herbert Schöninger en hoofd secretariaat Cindy Timmer waren zeer tevreden over de voorbereidingen, die zich in de afrondingsfase bevinden.

In verschillende bijeenkomsten met diverse leden van het organisatiecomité werden de laatste puntjes op de i gezet. Christian Iseli was zeer goed te spreken over de hindernissen, die op een aantal details na gereed zijn. De ondergrond van de hindernissen is in gereedheid gebracht en er is door de lokale medewerkers een prachtige jachttoren gebouwd als onderdeel van een van de obstakels.
Ook Philip Bateman ging tevreden naar huis. Alle zaken die tijdens zijn vorige bezoeken aan de orde waren gekomen, waren uitgevoerd en opgelost.

Tijdens het werkbezoek werd besloten meer deelnemers toe te laten. Iedere federatie mag alle deelnemers op de nominatieve inschrijvingslijst laten starten plus twee extra deelnemers per rubriek.
De organisatie wil de toeschouwers en de fans graag een vol programma bieden om de mensport in Slovenië te promoten.

De gastvrijheid, de behulpzame en vriendelijke mensen en vooral de schitterende omgeving staan samen met het organisatiecomité garant voor een prachtig Wereldkampioenchap, dat u echt niet mag missen!
De ticketverkoop gaat op 1 september van start en er zijn nog voldoende hotelkamers in de omgeving beschikbaar.

En wie de extra rijders worden die nog niet nominatief waren ingeschreven.

Het is wat ik uit dit stuk begrijp en ook gehoord heb.
Dat Jannes niet zou gaan vanwege de kosten kan ik mij heel erg goed begrijpen het is ook niet naast de deur

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 12:52

er mogen 4 deelnemers per rubriek.
twee en vierspannen zoals hierboven staan zeer zeer waarschijnlijk.

enkelspannen de ruyter, vd mark en verspille. waarschijnlijk neemt de bondscoach er maar 3 mee omdat de 4de gewoon niet goed genoeg is(en andere hebben afgezegd)

ik denk dat dit het is.....

menfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 21:27

De spoeling in de klasse 4 enkelspan pony is gewoon erg dun. Veel klasse 3 rijders maken de overstap gewoon niet ivm de kosten die erbij komen kijken en vinden dat er in de klasse 4 gewoon teweinig wedstrijden zijn en dat is jammer.
Dat bepaalde personen niet gaan, dat is jammer. 1 daarvan had volgens mij wel de intentie om te gaan, heeft ook bondstraning gereden, maar die haakt nu dus ook af. Maargoed, in Belgie is het momenteel nog veel erger, daar hebben ze geen team en de enige enkelspanrijder die zou gaan heeft zicht teruggetrokken. Maargoed, dat hebben jullie vast allemaal al gelezen op Hoefnet.

ZEJA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 13:12

23-08-2011
Bondscoach Ad Aarts (Liessel) heeft het team bekend gemaakt dat Nederland vertegenwoordigt op het WK voor enkel-, twee-en vierspan pony’s in Lipica, Slovenië, van 21 tot en met 25 september 2011.

De in 2009 behaalde zilveren teammedaille wordt verdedigd door vierspanrijders Jan de Boer (De Vecht) en Bram Chardon (Den Hoorn), tweespanrijders Ewoud Boom (Nijkerk) en Woutera van de Kamp (Ermelo) en enkelspanrijders Melanie Becker (Klaaswaal) en Yvonne de Ruyter (Rotterdam).
Melanie Becker zal bovendien in Lipica haar wereldtitel verdedigen.
Vierspanrijder Aart van de Kamp jr. (Ermelo) en tweespanrijder Manon van Kasteren (Schijndel) zijn de reserve teamleden en nemen op individuele titel deel. Tweespanrijder Karel van Kekem (Hoogblokland) en vierspanrijder Marcel de Vries (Eygelshoven) nemen reizen eveneens als individuele deelnemers af naar Lipica. Enkelspanrijder Corjan Versprille (Zeewolde) reist alleen naar Lipica af als Becker of de Ruyter uitvalt.

Het vijfde WK voor ponyspannen wordt gehouden op de terreinen van de beroemde Lipizzaner stoeterij in Lipica.

Het voorlopige programma is als volgt:
Woensdag 21 september: veterinaire keuring & openingsceremonie
Donderdag 22 september: dressuur enkelspan pony’s & 1e deel tweespan pony’s
Vrijdag 23 september: dressuur 2e deel tweespan pony’s & vierspan pony’s
Zaterdag 24 september: marathon
Zondag 25 september: vaardigheid & medaille-en sluitingsceremonie

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:26

Proef afgelopen zaterdag gezien van Yvonne maar idd zoals de jury zei het was net ballet in de ring, geweldig om te zien

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:46

reed ze met de bruine of met de zwarte dan?

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:41

Ik zou er graag een filmpje van willen zien... (we zijn toch een beetje verwent met Hoefnet) :P

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 07:17

Jeetje BD gewoon op een natte verregende wedstrijd....tjonge jonge...
Wees eerlijk ik zie geen ander zo een proef rijden en zulke punten voorbij komen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 15:51

Ik had best een filmpje willen maken BD, maar veel meer dan verticale strepen had je dan waarschijnlijk niet gezien...

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 21:16

maar nog geen antwoord met welke ze reed

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 06:21

Sjonniej schreef:
Ik had best een filmpje willen maken BD, maar veel meer dan verticale strepen had je dan waarschijnlijk niet gezien...

En met die regen waren alle paarden modderkleurig
Jeetje wat maken jullie je toch druk, ik heb het vanuit mijn keetje gezien....

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:03

gewoon belangstellend met welke ze reed . . . . .

muskietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:15

patrick76 schreef:
maar nog geen antwoord met welke ze reed

Valdino

zussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:40

cupido

patrick76

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 17:47

hahah grappemakers