[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:14

@EM: mooi paard, leuk zo samen met je moeder en van alle markten thuis, zo te lezen. Dat het er maar niet van komt om in te spannen, ken ik helaas maar al te goed.

EmptyWords

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:17

Afbeelding

Afbeelding

ken even geen foto's vinden met de nieuwe wagen :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:20

@EM: <3 <3 8-)

Zo, nog even wat doen, voordat ik dochter naar de eerste dag van de voltigeerleergang breng.
Ze krijgen de theorie gelukkig ook mee, want is al lastig genoeg voor een kind van net zeven en dan ook nog eens in het Duits.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:21

voltigeren zou ik dan weer echt niet kunnen he....

ze spreekt zelf nog geen duits? leert ze zo snel genoeg vermoed ik :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:22

gevonden :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ons uitzicht

Afbeelding

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:30

Wat een gaaf paard :D met een zigeunertuig :D stoer hoor!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:31

dank je, we hebben t ook echt getroffen emt hem... hij laat ons echt onze fouten maken, geeft ze aan en gaat dan weer verder alsof er neits gebuerd is.... zo'n geweldig paard dit....

dat tuig hebben we omdat we het goedkoop konden overkopen :+ ik vind het vooral teveel poetswerk :+

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:40

gaaf paard, welkom hier!

tallechie, geniet van de rust en succes met de studie!

ipsilonka, ow lekker zeg, geniet ervan!

maisie, succes met de beestjes vandaag!

tine, jee wat spannend weer...
dapper van je dat je zo doorzet!
fijn dat 'ie verder wel heel goed ging, dat geeft wel weer moed!

hengstenvlechten...
ligt helemaal aan de manen en aan de manier van vlechten, en of ze hun hals niet teveel en te ver naar beneden bewegen...
Als ik bij Fifi onderlangs vlecht en goed stevig blijft 'ie vaak wel redelijk lang zitten, maar bij sommige paarden is 'ie in no time naar beneden gezakt... :+

vhu, ik vind ik bokkussen waar je met je armen tegen de zijkanten zit ook heel vervelend rijden, dan kun je je armen niet ontspannen houden...
maar te laag zal misschien ook weer niet fijn zijn inderdaad...
Ik vind in het midden wel heel prettig!

succes met Bente vandaag!

sl, succes met je hoofdstel uittesten!

Ik ben vanmorgen al even naar stal geweest, Fifi stond weer fijn rustig in de paddock.
Omdat de paarden naast haar weg gingen om te rijden even erbij gebleven en het draadje ertussen open gedaan zodat ze wat meer ruimte gehad.
Even met 'r gespeeld en gerend, en dat vond ze wel grappig! :D
Ze draafde goed en ze galoppeerde ook weer een paar stukjes uit zichzelf met een paar vrolijke bokken, dus dat leek me een goed teken!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:42

fijn nouvel dat ze weer lekker vrolijk word... tis ook wel wat, wat je nu met haar hebt meegemaakt...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:46

ja, ik vind het ook wel heel fijn dat ze nu weer zo lekker dichtbij staat en ik er zo naar toe kan, dat heb ik toch wel gemist...
Hoop dat ze nu snel gaat opknappen en we weer rustig aan wat kunnen gaan doen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:46

EW Welkom en gaaf paard.
Tine jeetje, gelukkig goed afgelopen, super dat je hebt doorgezet
maisie succes met de voorbereidingen en wedstrijd
nouvel fijn dat fifi weer vrolijk is

Ik ga Daan ophalen, maar blijf daar nog even om te helpen, kan ik vast oefenen :-)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:47

ik help je duimen, na al die stress heb je dat toch echt verdiend :)

ik ga weer, werk is klaar en ik stap nu lekker de via gladiola op :D tijd voor party!! =:) =:)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 12:48

thanx, en veel plezier!

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:20

leuke beginpost.

ga later even bijlezen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:29

@Nouvel: wat is het toch fijn om te horen dat het zo goed gaat met Spookje, thuis, kan me voorstellen dat je daar ontzettend van geniet :j *\o/* .

Zo, ga taxi spelen, o ja, dochter is net zeven en verstaat Duits prima, maar lezen is wel moeilijk en er zijn natuurlijk ook heel veel "vaktermen" m.b.t. de paarden, die ik zelf misschien ook niet allemaal ken.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:37

Manon, waar zit jou dochter nu op school, in nederland of in duitsland

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:20

Lanouska, succes dit weekeinde !!!
Sonjim, bedankt voor je aanbod, maar wil liever niet een paardje van een ander gebruiken, ivm risico van kreupel e.d. je weet maar nooit..dan zou ik er liever een pony van mezelf bij hebben.
maar dat heeft ook weer nadelen.
Nouvel, wat fijn dat Fifi zich weer lekker thuis voelt, en dat ze al weer zo goed loopt !! zeker een goed teken.
Emptywords, wekom, gaaaaaf paard heb je zeg !
Tallechie, vanmorgen rust in huis gehad, nu Daan weer thuis ? goed gegaan met Daan op de creche ??

Melody die moet vanaf vandaag binnen komen, ze word wat te zwaar, en ik ben bang dat ze anders hoefbevangenheid krijgt ofzo, dus zal s'nachts binnen op stal moeten komen.
Kijken of ze dan niet meer last van haar been krijgt, maar ik zet het andere paardje er wel naast, dan houd ze zich rustig .

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:21

lekker dat fifi weer wil rennen nouvel! :)

Melody komt op dieet
ik zag dat roos ook al op dieet stond, van dennis
dids is niet meer de enige :D

Heb vanochtend op een paard gezeten waarvan ik altijd riep dat ik daar nóóit op zou gaan zitten := :')

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 15:22

Welkom EW, gaaf paard heb je!
Lanouska, succes dit weekend. Zet 'm op.
Nouvel, fijn dat het goed gaat met Spook.

Zo, ik ben even crea bea bezig geweest met mijn profiel.
Nu even wat dingetjes regelen en richting stal! Fijne avond.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:17

Welkom EW! Je hebt echt een knap paard! :j
@ Lanouska: veel succes dit weekend!

Zeg jullie gaan weer snel hoor! :oo

Ik ben net terug van het ritje in het bos, het was weer eens heerlijk! We zijn bijna 2 uren weg geweest. Het hoofdstel past echt super, hopelijk schuurt hij zich niet meer open als we weer actief gaan trainen.
Het is military dit weekend, de cross is morgen in het bos waar ik altijd train met Romeo. Vandaag krioelde het daar dus van de mensen die aan het verkennen waren, honden, paarden,... dus het was weer eens iets anders :D We hebben ook een rondje gemaakt op de parkeerplaats en daar even blijven kijken, er waren allemaal trailers, vrachtwagens (sommigen die aan kwamen) en zenuwachtige paarden. Romeo deed het ongelofelijk goed, hij deed alsof hij niet anders gewoon was :o Heerlijke pony <3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:22

lekker SL! :D

Afbeelding
foto van dids gister

En ik zal eens een paar compleet niet bokt-proof fotos uploaden van mij op 't enge peerd vandaag :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:17

Daan heeft daar van half 11 tot 2 geslapen. Om 3 uur ben ik naar huis gegaan en om 4 uur sliep hij alweer. Denk iets te veel indrukken, want hij slaapt heel veel. Hopelijk wil hij vannacht dan ook slapen.'

Melody op dieet, groot gelijk bianca.
Naaltje op een ander paard
SL super van je rit.

Ik heb hier wederom 1,5 uur geslapen, weet niet waar ik last van heb maar ben niet fit. Maar heb dus nog steeds (bijna) niet geleerd

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:33

@ tallechie: lijkt me best normaal dat je bijna niet kan leren, met een kindje in huis is dat niet niks! Je kan nooit 8 uren aan 1 stuk door slapen, dus je lichaam kan niet 100% uitrusten. Ik hoop dat het je toch lukt om nog wat te leren. Veel succes! Ik duim voor je dat Daan goed slaapt vannacht!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 17:43

Naaltje,didd's ziet er goed uit !! *\o/*

tallechie,idd als je niet fit bent, kun je niks leren.
even bij tanken dan maar.

Melody ja op dieet, nou ja...overdag mag ze gewoon op de weide, maar ze loopt natuurlijk niet voor de wagen,dat scheelt toch wel een hoop.

SL op buitenrit !! superpaardje die Romeo !!

ga even in profiel van poeltje kijken...gaaf poeltje, leuk gedaan met die foto's
Henkie is zoo gaaf....is die verkocht ??

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 18:03

Vandaag echt goed op Bente rondgestapt door de paddock (kleine bak, van zeg maar 20x30 meter). Zowel linksom als rechtsom, ze was goed te sturen en liep na 2 rondjes echt heel fijn laag/rond met grote passen en ontspannen met mijn been tegen haar lijf (dat vond ze dus steeds heel eng <<) ) alsof ze nooit anders had gedaan. Nu zijn we dus klaar voor de volgende stap: draven. Wilde dit supermoment niet verpesten door nu draf te gaan proberen := Ook nog lekker met haar rondgewandeld.

Daarna met Snuit rondje gedaan hij was erg lief. 't Is toch wel een ideale uitwaaipony :D

Citaat:
Daan heeft daar van half 11 tot 2 geslapen. Om 3 uur ben ik naar huis gegaan en om 4 uur sliep hij alweer. Denk iets te veel indrukken, want hij slaapt heel veel. Hopelijk wil hij vannacht dan ook slapen.'
Dat deed onze zoon ook altijd toen hij zo klein was. Ik had dan echt zoiets van ja jeetje zeg daarom breng ik hem niet naar de opvang :roll: Helaas betekende het bij ons dat hij rond een uur of 19.00-20.00 uur klaar wakker was en dan pas tegen middernacht enigszins moe werd... Denk dat je gewoon bij moet tanken Tallechie, die gebroken nachten zijn killing.

Wat een gaaf peerd zie ik daar voorbij komen, mooie grote vos :j
Als jij en je moeder mennen leuk vinden moet het toch mogelijk zijn wat vaker in te spannen? Gezellig met z'n drieen (peerd, jij, moeder) op stap? Gewoon doen hoor!

Tine ik vind je ontzettend dapper, stond je man ook achterop of was je alleen aan het mennen? Ben er met Bente nog niet aan toe dat ik echt alleen inspan / ga mennen in de bak/op het veld. Voorlopig nog maar even met Peter achterop, voelt wel zo veilig. Als Bente begint te hupsen heb ik nog niet de routine dat ik dat allemaal direct weet op te lossen :7

@Biancocoo mijn stalhouder heeft een mega gaaf hengstje (zou dan gecastreerd moeten worden natuurlijk) van plm 1.30 staan, is eventueel te koop. Donkerbruin, plaatje om te zien.

Oja beentje was vrijwel dun :D