[AR] 20e Dag van het Aangespannen Paard met Kortebaandraverij!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xJolien

Re: 20e Dag van het Aangespannen Paard met Kortebaandraverij!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:39

Hee, wat grappig om dit topic tegen te komen!

Heb echt geen idee wie ik heb gezien, maar heb wel een foldertje mee van Hypofocus, haha!
Dus jou heb ik dan in ieder geval wel gezien!

Resi_lover, ik heb jij ook zien staan met Chuck! Gaaf paard is het toch! :+:
En jeetje, wat gedroeg die zich goed tijdens de rassenshow! Stuk beter dan de andere tinker die mee was, haha! Ook van jou?

Heb een leuke dag gehad! Jammer van het weer, maar goed, voor de paarden was het weer denk ik wel prima! Beter dan 30 graden, haha!

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:43

Hebben jullie trouwens de kar nog om zien slaan achter de tribune?
Ik draaide me om en zag een kar omgekanteld liggen, met het paard er gewoon nog voor etc.
De man reed daarna ook gewoon weer verder..
Was toch erg benieuwd wat er was gebeurd!

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:45

xJolien, Chakotay is niet van mij maar van Tinkermuts@Bokt :)
En hij gedroeg zich inderdaad weer geweldig, ondanks dat Qannick (de andere Irish Cob) spontaan hengstig werd bij het zien van Chuck :P

Jammer zeg Taartjeh, dat het dus best tegenviel? :(:) Maar wat je zegt, het grootste deel van de mensen die in het strodorp lopen zijn toch echt kinderen en mensen die weinig tot geen linken met paarden hebben :)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 22:51

Oooh, ik dacht dat jij de eigenaar was!
Maar dan reed jij zeker op die andere Irish Cob?
Of was jij dat niet?

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 23:01

Nee, dat was is ook niet :) Dat was de eigenaresse van Qannick :P

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 07:02

eigenaresse van chuck meld zich, hij was idd erg braaf, qannick was harstikke hengstig waardoor dr hormonen gierde en erg druk was in de ring, maar sabrina kon haar goed aan.

ik vond het weer een heerlijke dag, weer viel gelukkig nog mee, zal over de speaker bij het rassendefile maar niet beginnen, vond ik zo jammer en teleur stellend.

Corkralia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:00

Met onze minipaardenmerries, de palomino Patty & de valk Fortune, hebben we een waanzinnige leuke DAP gehad. Mijn dochter Josefien ment en heeft de finale gehaald en uiteindelijk 4e geworden. Ik vond het fantastisch te zien dat van alle 2spannen er 3 de spiegelrace reden en allemaal kleine maat waren.
Super spannend en gewonnen van de ons welbekende 4span zwarte shetlanders olv van Jan Riske, die bij ons in de menles zit en van een dubbelspan Friezen.
De paardjes hebben het al helemaal naar de zin als ze harde muziek horen. Tijdens het wegrtraject waren ze niet zo looplustig en voor de volgende keer hebben we bedacht maar een ghettoblaster mee te nemen :D .
Ik was degene die met de vader van het zwarte span met blauw heb gesproken bij de vet. Super dag, en ja de organisatie was wel wat op aan te merken, maar elk jaar zijn het weer andere studenten die het organiseren, dus.... kan het wel eens verschillen van jaar tot jaar.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:32

er zijn 6 studenten die het bestuur van de dag van het aangespannen paard zijn en het organiseren, dus dat zijn elk jaar inderdaad andere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:46

Oh, ik vind het zooooooo jammer dat ik alles heb moeten missen....

De avond van te voren werd ik ineens misselijk en kreeg ik diarree en hoge koorts.
Heftige voedselvergiftiging... is nu nog steeds niet over. %)

Gelukkig stelde m'n lieve schatje (Fedor) voor om zélf te gaan met de stand, terwijl hij helemaal niet van paarden houdt.
Zo super lief van hem!
Ook m'n ouders hebben hem een handje geholpen. +:)+

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:48

Oh wat super jammer Femke! :oo Beterschap en ik hoop dat je mooi wat boeken hebt kunnen verkopen en flink reclame hebt kunnen maken! :D

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 12:54

jammer femke, kraam van jullie stond naast de onze, heb je ouders nog even gesproken.

organisatie was prima, maar had het over de speaker he...

Corkralia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:05

Hoi, net een filmpje van de finale spiegelrace gemaakt en geupload naar youtube. Het is nog vers geplaatst, dus misschien even wachten met bekijken.

http://www.youtube.com/watch?v=24QV3qxO ... tube_gdata

Hoop dat het zo lukt, ben nog niet erg handig met het filmpjes / video plaatsen.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:29

corkralia: wat een supervet filmpje! wat een snelheids duiveltjes }:) zeg!

Leuk dat je even gedag kwam zeggen trouwens :wave:

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:35

ontzettend gaaf en wat een leuk span.

Corkralia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:51

De omschrijving van je combinatie op bokt was duidelijk herkenbaar, en je startte ruim voor ons span. Toen ik je zag stond ik op ons span te wachten bij de vet en natuurlijk ben je de hele tijd druk bezig met de wedstrijd en na de wedstrijd, zonder span, herken ik meestal de mensen niet meer :o .

Die kleintjes zijn echt helemaal in hun element...als ze maar lekker hard kunnen gaan, op harde muziek.
Maar eerlijk is eerlijk, in de dressuur kunnen ze ook echt wel wat laten zien.
Eigenlijk ben ik supertrots op hun prestaties, het is altijd boven mijn verwachting.
Mijn dochter en ik hebben beiden ons koetsiersbewijs behaald en spelenderwijs hebben we de paardjes beleerd.
Hier in Ridderkerk heb je niet zoveel mogelijkheden tot buiten rijden en zijn we menles gaan nemen.
De instructie gaf Josefien al vrij snel aan om wedstrijden te gaan rijden en dan komt van het een het ander, zo ook de marathons. Geweldig vinden we dat.

Corkralia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 13:58

Vind het altijd leuk om het sfeermoment vast te leggen, jammer dat het zo hard ging regenen op het laatst, daar wilde ik mijn camera niet aan wagen. De ereronde zou het filmpje afgemaakt hebben.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:07

Dat was wel weer een gezellig dagje paarden bekijken :) Vorig jaar was ik mee als vrijwilliger bij koetsentocht en heb ik niet veel meegemaakt van de DAP zelf, dit keer kon ik gezellig gaan kijken. Heb wer héél wat mooie paarden gezien. Heel hard de mensen uit mijn omgeving aangemoedigd :P, Qannick geaait (waren Chuck en Qannick er vorig jaar ook?), genoten van de shetlander Steeplechase (hóe gaaf is dat, ik wilde weer 8 zijn!), met open mond naar de snelheid van de kortebaandraverij staan te kijken en alle kraampjes afgegaan natuurlijk.
Ik vond de marathon wel wat moeilijk, de mensen die ik volgde knalde alweer de volgende wei op om door te gaan met dat onderdeel, moesten ze weer stoppen. De mensen die op die wei moesten timen, moesten dan eerst nog het nummer van de wagen weten én opstaan (zaten niet op te letten). Betekende van volle galop weer terug naar startpunt en opnieuw. Beetje jammer. Wel geluk gehad met het weer! :)
Rassen defilé helaas niet meer meegemaakt.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:59

Steefjevos schreef:
Ik vond de marathon wel wat moeilijk, de mensen die ik volgde knalde alweer de volgende wei op om door te gaan met dat onderdeel, moesten ze weer stoppen. De mensen die op die wei moesten timen, moesten dan eerst nog het nummer van de wagen weten én opstaan (zaten niet op te letten). Betekende van volle galop weer terug naar startpunt en opnieuw. Beetje jammer. Wel geluk gehad met het weer! :)
Rassen defilé helaas niet meer meegemaakt.

Nou dat was zo irritant! ben 2 keer terug geroepen naar het startpunt, nee we moeten eerst fluiten hoor je dan. Maar ze letten totaal niet op als je aankomt! dat was bij de oefenmarathon hoofdstadaanspanning wel even anders! Daar kon je volop doorknallen!

Als laatst vroeg ik mij af wie er de tijd bijhield bij het wegpacours... het was zo onduidelijk!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:35

Hmm, hoorde van een paar vrijwilligers ook dat de nummers op een gegeven moment door elkaar liepen. Kan me voorstellen dat het voor hun dan ook niet meer te volgen is en zij hadden geen directe communicatie met de organisatie.

De foto's staan al op de site!

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:24

maar dat is bijna logisch dat de nummer anders starten, gezien vele nog een rondje gingen rijden voordat ze het wegpacours ingingen en sommige al gelijk na de vaaridgheid op pad gingen.. daarnaast ben ik bijvoorbeeld 2 keer ingehaald in het wegpacours...

Dus naar mijn mening wel logisch.. ze hadden ook 2 bordjes kunnen maken voor aan de wagen en de combinatienummer pas opschrijven als deze was gestart.

Naar mijn mening moesten de vrijwilligers gewoon beter geinformeerd worden. Wij hebben dit uiteindelijk aaangeveven bij de secretariaat... het is dan niet officieel maar het is wel leuk als het gewoon goed loopt.

Ag volgens mij was de concoursrubrieken wel erg leuk! jammer genoeg moesten wij weer doorreizen!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:47

Beterschap Femke,

Ik weet helemaal niet wie ik wel of niet heb gezien. Kan ik jouw gepasseert zijn sasika? Achter de hindernissen?

Wat een leuk filmpje van die 2 bruine kleine monsters. Ze gingen ook wel erg hard in de finale.

Wat ik me nu wel kan herinneren is dat ik tinkermuts heb begroet. Ik stond bij mijn trailer en volgens mij kwam je langs met Chuck.

Ben amper in het strodorp geweest. Er snel doorheen gerend omdat ik me snel bij het secretariaat moest melden. Maar echt uitgebreid de stands bekeken heb ik helaas niet gedaan.

Het is altijd lastig voor de studenten om zoiets te organiseren. Heb zelf voor mijn opleiding ook een wedstrijd moeten organiseren, er komt een hoop bij kijken.

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:55

volgens mij wel... haha

tuurlijk het is niet makkelijk om een evenement te organiseren (heb zelf voor de paardehouderij ook een evenement moeten organiseren) maar gezien dit al een aantal jaren word georganiseerd lijkt het mij dat ze toch wel een hoop dingen meenemen?

maarja ik vergeet deze marathon heel gauw en neem de punten waar ik zowiezo aan moet werken mee... :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 20:58

ik was dan ook vrijwilliger, als jury schrijver, en ik wist alleen: jury schrijver ring 1. Kom ik bij ring 1 , nee hoor ik heb voor de hele dag een eigen schrijver (volgens mijn schema had ring 3 de hele dag eigen schrijver) dus toen doorgelopen naar ring 2 en die zou nog een half uur door schrijven en dan ben ik gegaan, er kwam zich niemand anders melden als schrijver dus het zal wel goed geweest zijn :P

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 18:57

Afbeelding
filmpje van opa hengst en hengstige merrie 8-)
Ik zal even een topic maken......

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:57